Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dajkopali

    addikt

    válasz pilóta #7 üzenetére

    amennyire átlátom a jelenlegi fejlesztéseket, ott valóban sokkal előbbre tartanak, vannak olyan projektek, ahol pl. áruházláncok névleg még bétatesztelnek, de valójában már szinte élesben működnek teherszállító autók, melyek a raktárból pár tíz kilométeres körzetben kiviszik a cuccot
    igen, ez lesz a legfontosabb, a legerősebb, és nyilván a legtöbb technológiai tapasztalatot hozó, de ez a szegmens nem olyan "sajtóképes", mint a sokakat érdeklő, igen nagy kihívást hordozó egyéni személyszállítás

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • fRooStzzZ

    senior tag

    válasz pilóta #7 üzenetére

    Én nyugodtabb lennék egy ilyen EON méretű kis autónak esetleges baleset következtében, mint egy 30-40 tonnás járműnek aminél elszabadulnak a tömegek.
    Szép lassan majd kezdenek ezek beszivárogni az életünkben, de majd amikor 99%-ban már mondhatni megbízhatóak ezek a maguktól közlekedő dolgok, legyen az bármilyen országban vagy városban, és a program képes lesz összeállítani a képet maga körül, és nem abban bízva hogy majd talán az emberi vezetéssel közlekedő járművek vagy gyalogosok vagy bicajosok is hasonlóképpen gondolkodnak mint pl a gép, addig én ilyen több 10 tonnás vackokat nem tennék útra, mert ha elszabadulnak az indulatok ott komoly problémák is lehetnek.
    Nem tudom mennyire lehet külsős embereknek beleavatkozni ezeknek a járműveknek az irányításába, értsd ez alatt "gép eltérítés és tsi" mint egy öngyilkos merénylő jön feléd vagy egy áruházba egy autó 600 kg bombával vagy 40T cuccal megpakolva végig bontana egy városrészt.
    Szóval én még ezektől a cuccoktól félnék egy kicsit.
    Ha tegyük fel működne is a dolog, nem minden embert vagy céget lehet(ne) kényszeríteni sem ilyen autók vásárlásra mint ahogy azt sem hogy minden ember C7 avant-al járjon, vagy S osztályos mercivel, holott valaki csak egy suzukit tud venni, vagy valakinek még jó a 20 éves fiat punto is.
    Nem tudom mennyire tudnak majd megférni egymás mellett az autonom járművek illetve az úttesten résztvevő többi más megoldással bíró emberek, bicajok autók stb..
    Tehát míg 2 különböző típusú járművek közlekednek az utakon addig nem hiszem hogy probléma mentes lenne a közlekedés.
    Arról nem is beszélve, én ( bár lehet meg sem élem majd ezt) biztos nem vennék ilyen autót, mert vannak olyan emberek akik szeretik a vezetést és a vele járó dolgokat és nem azt (mint a villamoson ülve egyik kocsi ugyan azzal a sebességgel követi a másikat (összekapcsolva)) hogy megyünk egymás után mint a birkák.

  • qad

    senior tag

    válasz pilóta #7 üzenetére

    A teherfuvarozásnál az a gond, hogy nem nagyon lehet még az embereket kiváltani a teherfuvarozásból. Kell valaki aki ha a jármű a helyszínre ért és a portás beengedte olyan helyre áll, hogy ne legyen útba. Elintézi a vámolandó árú papírjait (önvezető járműnél mi lehet a megoldás?) és a megfelelő rakodó területhez/rámpára tolat. Önvezető járműnél ki fog felelni a járművön lévő árú rögzítéséért (ha tele a jármű és üresre pakolják egyből akkor nincs kérdés), főleg ha több cím is van még hátra? Valakinek az árú rögzítését kioldását és vissza rögzítését is meg kell oldja. A kézi árú mozgatásról ne is beszéljünk. BP közepén a járdára félig ráállva, de az út felére kilógva békázni és emelőhátfalazni ki fogja az árút?

    A személy gépjárműnél nagyobb a potenciál szerintem és alig várom az elterjedésüket, bár hülyék lennének olcsóbban adni. Venni fogják az új E autókat mint a cukrot(főleg ha már az átlag autósnak is 500Km-es hatótávú autója lesz) és addig nem lesz túlkínálat, ergo olcsóbb sem lesz az E autó. :/

Új hozzászólás Aktív témák