Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • doooo

    veterán

    válasz Noukoum #9 üzenetére

    Nem nyírhatta volna ki az olajlobbi, mert a változás így is úgy is megtörtént volna. Az olajlobbi befuccsolása, a klímaváltozás tényének végre valahára bekövetkező, globális elfogadása, nem Musk eredménye. Annak például, hogy az EU tegnap bejelentette a "European Green Deal"-t nincs köze Muskhoz. Nélküle is ugyanígy menne minden. Mármint globálisan, a komplett világgazdaságot/életmódot nézve. Az elektromos autók még mindig szűk keresztmetszetében viszont nyilván nem tartanánk itt. De nem is évtizedekkel lennénk lemaradva. Pár évvel esetleg. Esetleg. Ha nem lenne ő, lenne helyette másvalaki az EV-k arca lenne mostanra.

  • doooo

    veterán

    válasz Noukoum #22 üzenetére

    Ne sorold, mert semmi olyat nem írtam, ami ezekkel szembe menne.

    De az egész téma még mindig nagyobb ennél. Az elektromos autózásra így is, úgy is ugyanekkora figyelem irányult volna előbb vagy utóbb. De ha utóbb, akkor sem évtizedekkel később, mert az abszolút nonszensz, egyszerűen lehetetlen az összes többi tényezővel együtt nézve (és ez volt a legnagyobb hiba az előző kommentedben)!

  • doooo

    veterán

    válasz Noukoum #24 üzenetére

    Nem, nem reális.

    Egyrészt miért is lennének ezek a technológia csúcsai még mindig, amikor 2012-re (de akár korábban is) már minden gyártónak megindultak a saját fejlesztései (azért ezt a dátumot mondom, mert ekkor került tömeggyártásba a Model S). Ott van például Európa hosszú ideje legnagyobb darabszámban elkelő elektromos autója, a Renault Zoe. Az is értelemszerűen kisebb akkuval kezdte 2012-ben (már 2010-ben kész volt a koncepció autó), de mára már 52kWh van benne. Úgy fejlődött ez a szám, ahogyan az akkutechnológia is fejlődött (egy Teslákhoz képest sokkal kisebb autóról van ugye szó, még fontosabb az akku súlya, mérete).
    A Tesla népszerűsítette az elektromos autózást, löketet adott, inspirációt, versenyt, de alapokat nem.
    Az alapok pedig a Tesla nélkül is fejlődésbe kezdtek volna, már rég, hisz az elektromos autózásra való áttérés közös, sürgős ügy, nem pedig olyasmi, ami 20 évvel később, spontán következne be. Már 2009-ben elkezdődtek az állami támogatások áramlani a szektorba.
    Arról nem is beszélve, hogy úgyis lenne más, hasonló vállalkozó, álmodozó, üzletember, aki hasonló pozícióra tenne szert. Nem pont olyan lenne, mint Musk (nyilvánvalóan), nem lenne neki feltétlenül saját űripari cégje, meg hasonlók, de attól még lenne.

    A Tesla villámtöltő hálózata meg csak és kizárólag Tesla autókat támogat jelenleg. Egyik másik gyártónak sincs haszna ebből. Egyiknek sem segítenek ezzel (Teslákat pedig nyilván nem tud (és nem is akar) venni bárki ennyi pénzért, csak azért mert relatíve kiterjedt a villámtöltőhálózata; azaz az elektromos autók térnyerésében sem sokat segít ez önmagában). Azt meg tényleg ne gondold, hogy az (Tesla nélkül is) egyre növekvő akkukat senki ne akarná egyre nagyobb teljesítményű töltőkkel, egyre gyorsabban tölteni. Ezt a nyilvánvaló, logikus, ok-okozati kapcsolatot sem Musk ötlötte ki, csak neki sikerült először nagy léptekkel beleállnia a témába, és ahogy mondtam, ezzel együtt serkentenie a versenyt.

    Egy dolog gyorsítani a folyamatokon, és egy dolog elindítani azokat. Egy dolog serkenteni valamit, meg egy másik dolog "megváltoztatni a világot".

    Azt még mindenképp hozzátenném, hogy mindezek ellenére, még valóban szűk az elektromos autók piaca. Jelenleg a hibridek terjednek a legnagyobb arányban (amik ugye messze állnak a Teslától). A legtöbben még nem hajlandók rábízni magukat teljes mértékben az elektromos autókra, főleg a hosszabb távú utazások esetén (meg az évszázados berögződések miatt). Kell egyfajta átmenet. Ebben az átmeneti időszakban vagyunk épp. Ez pedig még el fog tartani jó pár évig.

    [ Szerkesztve ]

  • doooo

    veterán

    válasz Noukoum #34 üzenetére

    De most hol olvastál olyasmit, hogy "nincs köze a Teslához"? Hol? Én sem tudok mit kezdeni olyannal, aki szándékosan nem akar egy érthető szöveget megérteni.

    Az arányokkal van nagy zavar nálad továbbra is. Immár negyedszer írom le. Meg azzal, hogy semmiféle más tényezőket nem veszel be az egyenletbe, egyet sem. Ezt is sokadjára ismétlem.

  • doooo

    veterán

    válasz azbest #35 üzenetére

    "Nem. Nem fejlődött az akku technológia 100%-ot, nem azért van dupla akkor akku az újabbakban. A konkurencia léte miatt van."

    Azon túl, hogy folyamatosan hangsúlyoztam a versenyt, mint tolóerőt a témában (ami ugye konkurenciát jelent más szóval), igenis fejlődött az akku technológia (úgy en bloc minden iparágban; nem feltétlenül "100%-ot", de ilyet szerencsére nem is állítottam). A Zoe-ba például az LG Chem segített kifejleszteni sokkal kisebb méretű, nagyobb kapacitású, és ugyanakkor könnyebb akkupakkot, a megjelenés óta kétszer is. A Model S akkuja is ugyanígy fejlődött idővel (amiben pedig a Panasonic volt a kezdetektől a partner).

    Egyébként, ha már mindig a konkurenciáról van szó... a Teslát nem inspirálta, hajtotta kicsit sem a konkurencia? Tényleg nem számított semennyit sem, hogy 2008-2009 tájékán bizony számos régi és új cégnél elkezdődött/fellendült a fejlesztés ezen a téren (miután a világ kormányai jelentősen elkezdték támogatni a szektort, ahogy ezt már mondtam korábban is)? Az, hogy például a Leaf 2 évvel hamarabb került piacra, és akármilyen elavult is mai szemmel (legalábbis az első verziója; tekintve, hogy ez is folyamatosan fejlődik), azonnal népszerű lett? Hogy 2020-ig a Leaf volt a legnagyobb darabszámban eladott EV? Hogy egész csak 2020-ban sikerült a korábbi piacvezető cégcsoportot (Renault-Nissan-Mitsubishi) lehagyni összes legyártott/eladott darabszámban (még az akkorra sok éve tartó "forradalmiság" ellenére is)? Nem inspirálta őket semmi sem, hogy a lehető legnagyobb kapacitású és hatótávú autóval álljanak elő annyi évvel ezelőtt?

Új hozzászólás Aktív témák