- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Colomb
csendes tag
"Kit fognak felelősségre vonni, ha halálos balesetet okoz teljesen önvezető autó? A gyártót?
Aki hibás, nyilván. Ha a gyártó elrontott valakit, akkor őt."
Pont , hogy a gyártót nem, mert a gyártó nem fog olyan helyzetet teremteni ahol Ő felelőségre vonható lenne. Nem érdeke olyan termek gyártása, ahol Ő előreláthatólag elég nagy valószínűséggel mindenért is hibás lesz.
Az ugyanis részére a totális öngyilkosság és csőd. Mert elöbb vagy utóbb valahol valami történni fog, és már elöre lehet latni a címlapon; az XY autó megölt ennyi es annyi embert, a giga bírság mellett oda a reputáció, a vevők elpárolognak... és vegül roló le...
Most csak az van XY gyártó, megbizható autókat csinál, jó a dizájn, szép a szine, ilyen olyan extra ficsőr van benne vagy nincs, de az ember persze hogy felelősteljesen vezet egy 800Le szörnyet is. Amiről ez az önvezetés szól az egésszen mas szint.... -
Colomb
csendes tag
Úgy látom nem ertetted meg ennek a jogi környezetnek a lényegét és jelentőségét. Jogi értelemben mindegy, hogy Trabant, vagy Bentley vajbör millió exta + ilyen olyan level1... level2... level"X" nek nevezett marketing tamogató rendszer, ha elüt egy biciklist az gázolás !!! Az elkövető pedig a vezető nem a gyártó. Hiszen aki beül a volán mögé az, felelősége tudatában és megfelelő jogositvanyokkal rendelkezik az eszköz használatára. És ezzel felelősséget is vállal. Ennyi a többi csak duma és marketing. Amig nincsen olyan közúti jogi kategória ahol az autó használatához nem előírás az eszköz hasznalatának az elsajátítása, magyarul jogosítvány megszerzése. Addig a gyártó nem lesz felelős, hanem mindenért a vezető a felelős. De a gyártónak ez így jó a fentebb taglalt okok miatt, barmit is mond.
-
Colomb
csendes tag
válasz FattyDove #139 üzenetére
Ha jól tudom ott mindenki meghalt, így abban az esetben nem lehet felelőségrevonásról beszélni. De ez amúgy megintcsak teljesen más valami, egy repülőgépszerencsétlenség esetében hatósági eljárás indult az okok kiderítésére, ahol darabokra szedtek mindent és a légügyi hatóság visszavonta a tipusengedélyt, vagyis nem repülhettek ezek a gépek.
A Boeing sem tudta mi történhetett, plusz nem kell ecsetelni ez mekkora zakó volt a gyártónak is, így nekik is érdekük füződött hozzá, hogy megtalálják orvosolják a problémát...
Ha jól emlékszek végül valamilyen tréning hiányossággal magyarázták a dolgot, függetlenül attól, hogy kb. az úgy kivitelezhetettlen lett volna, mert több szimulátoros teszten hasonló körülmények között kb. mindenki lezuhant.
De a Boeing konstatálta, hogy változtatni kell, változtattak, előírtak exta tréninget, a tipus repülői jogosítványhoz... A légügyi hatoság elfogadta és ujra repülhet a típus.
A hozzátartozók meg pereskedhettek...[ Szerkesztve ]
-
Colomb
csendes tag
válasz FattyDove #144 üzenetére
https://www.bbc.com/news/business-50177788
"A series of failures led to the crash of a Lion Air flight, which killed 189 people and led to the grounding of the Boeing 737 Max, a report has found.
Investigators said faults by Boeing, Lion Air and pilots caused the crash."
Magyarul nem csak a Boeing volt a hibás !
de még mindig, hogy jön ez ide azt amúgy nem tudom....
-
Colomb
csendes tag
válasz #56573440 #205 üzenetére
köszi így van ott a pont, erre gondoltam én is, hogy a jogi háttér nélkül ezek a "képességek" csak plusz egy bepipálható exta a kárpit szín mellett vagyis "semmi".
Olyan mint az automatikus szürkület kapcsoló, ami ha beérsz az alagútban fekapcsol a lámpa, ami tök jó, hasznos, kényelmes, használod nap mint nap. De ha mégsem működik nem mondhatod azt a rendőrnek, hogy jaj az nem az én hibám, nem az én feladatom a gyártó nem kapcsolta fel. -
Colomb
csendes tag
válasz Shadowbull #305 üzenetére
ahogy már leirtam énis nektek, itt itt és itt,
jelenleg jogi háttér nélkül, az önvezetés egy nem létező fogalom.
Olyan kategória jelenleg nincs, hogy Jogosítvány nélkül lehet felülni a "vonat" vagy "villamos" típusú autóra.
Leszámítvan azt a pilot teszt projektet amit linkeltél, ahol egy IT cég "taxi" jellegű szolgáltatást nyújt egy nagyon is lehatárolt
területen. Lehet, hogy még az utcák száma is le van korlátozva, ahol eleve direkt tesztelni akarnak,
ahol az aszfalt tükörsima, tökéletes minden kondiciók kb 300+ nap tiszta napsütés egész évben, hibátlan felfestések.
Olyan régió ahol kb. gyalogosok sincsenek nem, hogy pöttyös labdák vagy bármi egyéb.
Itt és csak kizárólag itt!!! erre a területre koncentrálva, ez az IT cég üzemeltet x darab, önvezető taxit kb. propaganda jelleggel.
Ő "csak" technológiát akar prezentálni nem felelőséget vállalni!!! >>> (Waymo LLC, formerly known as the Google Self-Driving Car Project)
Ebben az esetben ahol valószínüleg az IT cég kifelyezett kérésére egy rakat jogász fogalmazott meg egy olyan kérést a jogalkotó felé,
hogy vallalják a felelőséget, valószínüleg jól körülhatárolt esetekben. Amire a jogalkotó a cégre szabva létrehozott egy ilyen sziget jellegü valamit.
De ez gondolom ti is látjátok nem törvényszerü sőt valószínüleg nagyon is kivétel nem pedig szabály.
Amire te gondolhatsz egy korlátozás nélküli felelőség vállalás bárhol bármikor, NA
ilyet nem vállal a Tasla vagy bármelyik nagy gyártó sem, nem véletlenül pláne nem korlátozás nélkül!
Így visszatér stellaz kollega jogos kérdése. Ki vállalja a felelőséget?
Mindig az aki az eszközt Jogosítvánnyal üzemelteti.
És ennek semmi köze a termékszavatossághoz amit ide hozol, ha majd egyszer álltalános lesz a "villamos" jellegü autó az utakon, amire felszálhatsz és leszállhatsz
akár részegen jogsi nélkül, akkor az egy másik jogi környezet lesz.[ Szerkesztve ]
-
Colomb
csendes tag
-
Colomb
csendes tag
Nézd én nem minősítettelek, attól mert nem értek veled eggyet attól még megpróbállak nem minősíteni és beskatujázni, ami valjuk be néha elég nehéz.
De mindezt félretéve javaslom neked, vegyél egy Teslát csücsenj bele, tedd önvezetésbe menjél át egy piroson, és majd a felelőségre vonásnál a bizonyítási eljárásban szerintem csapj az asztalra és hozakodj elő az érveléseddel a gyártói felelőségről és Musk-ról.
Kiváncsian várnám a biroság döntését, lehet, hogy Musk kapja a büntetőpontot?
Lehet ki tudja? -
Colomb
csendes tag
válasz Shadowbull #316 üzenetére
pont erre probáltam rávilágítani, hogy jelenleg ilyen NINCS, de ha lenne sem így müködne.
De valóban igazad van szerencsétlen volt a megfogalmazásom valóban nincsen önvezető autó jelenleg forgalomban, nem csak Tesla más sem. -
Colomb
csendes tag
válasz Shadowbull #320 üzenetére
köszi az infót ezt tök jó tudni, hogy itt tartunk
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos autók - motorok
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Medence topik
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Magisk
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest