Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HuMarc

    addikt

    válasz Narxis #2 üzenetére

    Miért is? Olyan gimibe járok, ahol 50-ből 49 teremben van interaktív tábla + egy laptop, amiről ezt irányítani lehet. (Az ilyen felezett méretű, nyelvórás termekben nincs egyedül). Matekon, fizikán, magyaron, törin füzetbe írunk és kész. A tanár a táblára ír, mi meg füzetbe. A többi órának azért általában szerves része az interaktív tábla, de pl. az informatikát kifejezetten nem szeretem,pedig ott mindenki előtt van egy gép. Jó nem olyan, mint a képeken, de egy használható Win7-es gép. És mégsem szeretem az órát.

    Szvsz sokkal fontosabb, hogy egy iskolában jó tanárok tanítsanak, minthogy ilyen meg olyan profi felszerelésük legyen. És persze tök buli, hogy ilyen állati Samsung tablet, meg hangrendszer meg tévé, csak ez ezer lehetőség arra, hogy a gyerek másra figyeljen. És oké, van csúcstechnika. Oké, vannak jó tanárok. De ha némely gyerek jobban kezeli ezeket a kütyüket, mint a tanárok (amivel már nemegyszer találkoztam), akkor nem is lesz kihasználva ez a rengeteg lehetőség, írhatnak az ELTE szakemberei akármilyen tantervet.

    Persze úgy tűnhet, hogy technika-ellenes vagyok, meg minden, de nem, szerintem igenis meg lehet találni ezeknek az eszközöknek a legoptimálisabb felhasználási módjait, de nem hiszem, hogy ha így nézne ki minden iskola, attól a gyerekek okosabbak lennének.

    Persze a cikkben felnőttképzésről, illetve együttműködésről van szó a közeli általános iskolával, és ebben látom is azt, hogy ennek tényleg van értelme, pl. egy számítástechnika óra tényleg jobb lehet, ha nem őskövületeken, hanem csúcsmodern cuccokon, meg high-end hangrendszeren lehessen tanulni mindenféle érdekességet (ami köszönőviszonyban nincs a kerettantervvel :U ).

    [ Szerkesztve ]

  • HuMarc

    addikt

    válasz mrhitoshi #8 üzenetére

    Nyilván az, hogy krétára sem telik, az a másik véglet, én nem is ez ellen írtam azt, amit írtam :U Egyébként az, hogy van-e interaktív tábla, illetve kréta, az két teljesen különböző dolog, mivel a legtöbb helyen TÁMOP-os, illetve EU-s pályázatokból lettek ezek a tábkák beszerezve, ettől az nyertes iskolák nem lesznek jobban ellátva krétával. :)

    Huma (#23): Általános iskolában, ahová jártam, több tanár is használt írásvetítőt, és ilyen írásvetítőkből szerintem 1 db volt 20 évnél fiatalabb, az is hibás volt. A gépekről annyit, hogy 10 éves gépek voltak WinXP-vel, réges-régen elavultak. Csak tudod, hogy mi a gond? Hogy csak olyan tankönyv volt forgalomban akkoriban (most nem tudom, hogy milyen tankönyveket forgalmaznak jan. 1 óta), amiben WinXP-nél újabb dolgok nem is nagyon voltak.

    Szóval maga a kerettanterv is le van maradva öt-tíz évvel, amint azt az előző hozzászólásomban is említettem. Így az, hogy milyen régiek az eszközök, bizonyos szintig még lényegtelen. Nyilván, 18 éves Win95-ös gépekkel azért már kevés helyen találkozni.

    És igen, részben az a bajom, hogy túl modern az egész. Én ugyanis Narxis (#2) hozzászólására reagáltam, amiben azt írja, hogy így kéne kinéznie egy XXI. századi iskolának. És szerintem meg teljesen felesleges, hogy informatika órán kívül ilyen felszereléssel dolgozzanak a gyerekek. Mert több dolog van ami elvonhatja a figyelmüket (Némá' Pistike, leszedtem gyors a GTA-t, nézzed azt az autót!), mert kevésbé fognak a tanárra koncentrálni, és mert az, hogy napi 5-6 órában egy monitor előtt üljenek ilyen fiatalon, annak abszolút nincs értelme.

  • HuMarc

    addikt

    válasz Huma #26 üzenetére

    A tankönyvek milyensége a kerettantervtől függ. Az, hogy 15 éves gépeken, vagy csúcsmodern Samsung all-in-one PC-ken tanulnak a gyerekek, nem a kerettanterven múlik. Informatika óra: heti egy óra, aki nem akar tanulni, az nem is fog ezeken az órákon semmit :U Talán gépírni meg lehet tanulni az iskolában, azt viszont csak szakközépiskolákban oktatnak, gimnáziumokban (tudtommal) nem. Így itt sem feltétlenül fontos a géppark minősége, mivel egyéb tantárgyakból nem feltétlen számít, hogy hány éves a tábla, amire a tanár ír.

    Nem tudom, hogy hogyan lenne megoldva ez egy 'modern iskolában', de ha a gépek az iskola tulajdonában vannak, akkor nem igazán viheted haza a magad kis all-in-one PC-jét/tabletjét, vagy akármit. Így nem tudsz otthon tanulni. Ha meg a tiéd a kütyü, akkor kicsit nagyobb az év eleji tankönyv-költség, mint amúgy lenne. Bár ha a Népnemzeti Tankönyvkiadó Vállalat kiadná a könyveket digitális formában, akkor nem biztos, hogy sokkal drágább lenne egy tablet, meg állami támogatással vásárolt tankönyvek... Ááá, ez úgysem fog megvalósulni :U

    Ááá, semmi különbség, hogy egy vibráló kijelzőt, vagy papírt bámulnak napi 6 órában minden nap. Véletlenül sem.

    "interaktív tartalmak" és "játékos tanulás" illetve "Sokkal többet érnek mint a (...) magolás." háát... :) Nem tudom, a magolás mitől lett hirtelen jól bevált, vagy hogy milyen tanár mondott ilyesmit.

    Mi az, hogy automatikusan kijavítja a teszteket? :F Ha jól emlékszem, még sosem írtam tippelgetős dolgozatot. Vagy kézírás-felismerővel gondoltad? Ami képleteket is felismer, és persze képes szövegértésre is? Vagy hogy?

    "Az is nagy előrelépés lenne ha a diákoknak az órák felét nem azzal kellene tölteniük hogy a táblát másolják a füzetükbe"

    Én a saját jegyzeteimből tanulok, matekból tankönyvünk sincs, csak feladatgyűjteményünk. Vannak amerikai iskolák, ahol a gyerekek már csak gépírni tanulnak meg. Kézzel nem is kell írniuk. Sajnálom őket. Szerintem újra divat lesz az X az aláírás helyén. Mert aki nem tud írott betűvel írni, egy gyors jegyzetet készíteni...

    Ki garantálná hogy 'nem kell megvenni semmilyen könyvet'? Kinek állna érdekében, ha az állam ingyen adná nem csak a gyerekek felének, hanem az összes gyereknek a tankönyvet? Akkor végképp nem lesz senki, aki kifizeti az ingyentankönyveseket.

    A régi rendszer elsősorban nem azért rossz, mert elavult eszközökkel tanítanak. Persze ez is benne van, de egyáltalán nem ez a fő ok. Sőt! Meg te aztán tudod, hogy nagy szükség lenne rá.

    mrhitoshi (#34): Felfogtam: Kréta nélkül nem lehet a táblára írni. Le is írtam, hogy nem pont erre céloztam. Kérlek ne magyarázz bele olyasmit a hozzászólásomba, ami nincs is ott. :)

    [ Szerkesztve ]

  • HuMarc

    addikt

    válasz dabadab #37 üzenetére

    Lehet, hogy így van, ez úgyszintén hülyeség. De hát biztos jobban tudják mint én, ha egyszer bevezették.

Új hozzászólás Aktív témák