Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Psych0

    őstag

    válasz Huma #26 üzenetére

    "Az is nagy előrelépés lenne ha a diákoknak az órák felét nem azzal kellene tölteniük hogy a táblát másolják a füzetükbe hanem automatikusan megkapnák digitálisan az anyagot és az egész óra a tanulásról szólna"

    Végülis az emberek nagyrészének a leghatékonyabb tanulási mód a jegyzetelés. Miért is kéne szegény gyereknek leírnia az anyagot a füzetébe. Mondjuk, hogy legalább egyszer elolvassa.

    "As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."

  • UnA

    Korrektor

    válasz Huma #26 üzenetére

    "Amíg az emberek úgy gondolkodnak, hogy minek változtassunk? Jó nekünk a régi, rossz rendszer is. Addig nem is lesz változás. Pedig nagy szükség lenne rá."

    Alapvetően HuMarc véleményével értek egyet ebben a kérdésben. Nem arról volt szó, hogy minden maradjon úgy, ahogy volt, de ha a változás csak a technológiát érinti (mint itt), akkor nem sokat ér, inkább az oktatást kéne újragondolni.

    Először a címből azt hittem, hogy a koreai oktatási módszert is be akarták vezetni, remélem attól sikerül megmenekülni...

  • HuMarc

    addikt

    válasz Huma #26 üzenetére

    A tankönyvek milyensége a kerettantervtől függ. Az, hogy 15 éves gépeken, vagy csúcsmodern Samsung all-in-one PC-ken tanulnak a gyerekek, nem a kerettanterven múlik. Informatika óra: heti egy óra, aki nem akar tanulni, az nem is fog ezeken az órákon semmit :U Talán gépírni meg lehet tanulni az iskolában, azt viszont csak szakközépiskolákban oktatnak, gimnáziumokban (tudtommal) nem. Így itt sem feltétlenül fontos a géppark minősége, mivel egyéb tantárgyakból nem feltétlen számít, hogy hány éves a tábla, amire a tanár ír.

    Nem tudom, hogy hogyan lenne megoldva ez egy 'modern iskolában', de ha a gépek az iskola tulajdonában vannak, akkor nem igazán viheted haza a magad kis all-in-one PC-jét/tabletjét, vagy akármit. Így nem tudsz otthon tanulni. Ha meg a tiéd a kütyü, akkor kicsit nagyobb az év eleji tankönyv-költség, mint amúgy lenne. Bár ha a Népnemzeti Tankönyvkiadó Vállalat kiadná a könyveket digitális formában, akkor nem biztos, hogy sokkal drágább lenne egy tablet, meg állami támogatással vásárolt tankönyvek... Ááá, ez úgysem fog megvalósulni :U

    Ááá, semmi különbség, hogy egy vibráló kijelzőt, vagy papírt bámulnak napi 6 órában minden nap. Véletlenül sem.

    "interaktív tartalmak" és "játékos tanulás" illetve "Sokkal többet érnek mint a (...) magolás." háát... :) Nem tudom, a magolás mitől lett hirtelen jól bevált, vagy hogy milyen tanár mondott ilyesmit.

    Mi az, hogy automatikusan kijavítja a teszteket? :F Ha jól emlékszem, még sosem írtam tippelgetős dolgozatot. Vagy kézírás-felismerővel gondoltad? Ami képleteket is felismer, és persze képes szövegértésre is? Vagy hogy?

    "Az is nagy előrelépés lenne ha a diákoknak az órák felét nem azzal kellene tölteniük hogy a táblát másolják a füzetükbe"

    Én a saját jegyzeteimből tanulok, matekból tankönyvünk sincs, csak feladatgyűjteményünk. Vannak amerikai iskolák, ahol a gyerekek már csak gépírni tanulnak meg. Kézzel nem is kell írniuk. Sajnálom őket. Szerintem újra divat lesz az X az aláírás helyén. Mert aki nem tud írott betűvel írni, egy gyors jegyzetet készíteni...

    Ki garantálná hogy 'nem kell megvenni semmilyen könyvet'? Kinek állna érdekében, ha az állam ingyen adná nem csak a gyerekek felének, hanem az összes gyereknek a tankönyvet? Akkor végképp nem lesz senki, aki kifizeti az ingyentankönyveseket.

    A régi rendszer elsősorban nem azért rossz, mert elavult eszközökkel tanítanak. Persze ez is benne van, de egyáltalán nem ez a fő ok. Sőt! Meg te aztán tudod, hogy nagy szükség lenne rá.

    mrhitoshi (#34): Felfogtam: Kréta nélkül nem lehet a táblára írni. Le is írtam, hogy nem pont erre céloztam. Kérlek ne magyarázz bele olyasmit a hozzászólásomba, ami nincs is ott. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák