Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • GAI

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz #06658560 #46 üzenetére

    4 év??? Az vicces lesz :DDD Még a leggazdagabb országokban sem dobnak ki 4 év után egy autót. Mekkora pazarlás már az? Manapság nagy divat a környezetvédelem, abba hogy fér bele az, hogy 4 évente újat gyártasz valamiből, ami korábban 20 évig bírta?

  • GAI

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz #06658560 #48 üzenetére

    Nem nagyon hiszek abban, hogy ez életképes lehet ebben a formában. Esetleg a nagyvárosokban igen, de vidéken semmiképp. Ahol nagyobb távokat mennek, sokat cuccolnak, vagy olyan munkakörben dolgoznak, ahol a nap nagy részét autóban tölti ...stb. Vagy egyszerűen csak aki egy bizonyos szintnél gazdagabb (nem én :DDD ) nem fogadja el, hogy más után üljön be egy kocsiba, mert az kvázi tömegközlekedés kategória neki, és mindenképp saját kell, még akkor is, ha 23 órát áll egy nap. Márpedig ez a technológia a luxuskategóriában fog megjelenni először, és majd onnan szivárog le év(tized)ek alatt a halandó emberek számára is megfizethető modellekbe.

  • GAI

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz #06658560 #50 üzenetére

    Elhiszem, hogy ez a jövő, csak azt mondom, hogy ez egy nagyon távoli jövő :) Nem 10, sőt nem is 20, hanem inkább 50 év múlva reális talán. Legalábbis nálunk biztosan. Elég ha csak abból indulunk ki, hogy azok az autók, amit jelen pillanatban gyártanak le, azok fognak 10-15 év múlva külföldről frissen behozott használt autóként megjelenni a piacon :) És azok még nagyon nem önvezetőek.

    Ha egy új autó megvételéhez hasonlítod egy autómegosztós szolgáltatás árát, akkor elhiszem, hogy megéri. De az emberek többsége itthon nem engedhet meg magának új autót. Sőt, még használtból is csak 10-15 éveset. Mondjuk vesz 1 millióért valamit használtan, mert erre futja, és azt használja még minimum 5 évig. És ez nem a kisebbség, hanem ez az átlag. Vagyis sokan vannak, akik még ennyit sem tudnak autózásra szánni. Ehhez képest még a jelenlegi Greengo/MOL Limo is baromi drága. És nehezen hiszem el, hogy a méregdrága technológiával felszerelt önvezető autókból álló carsharing flotta ennél lényegesen olcsóbb lesz belátható időn belül.

    Szóval nagyon szépek ezek a jövőképek, és akár még azt is elhiszem, hogy a gazdag országok nagyvárosaiban viszonylag hamar teret fog nyerni, ha valóban működőképes lesz. De még az is messze van, mert az egy dolog, ha izolált tesztpályákon, vagy az USA-beli birkatempójú forgalomban, 2 autó széles sávokban, tükörsima aszfalton elvezetget baleset nélkül. De tegye meg ugyanezt a felhullámosodott, lekopott festésű Hungária körúton, kátyúkat kerülgetve, csúcsidőben, hóesésben :) Lehet, hogy lesz ilyen, de ez sem ma lesz.

    Félreértés ne essék, én örülnék neki, ha még az én életemben elterjedne, mert nem különösebben szeretek vezetni, főleg nem a városban. Szóval én azok közé tartozom, aki szívesen cserélné a saját autót egy jól működő és megfizethető önvezető autós szolgáltatásra.

  • GAI

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz #06658560 #53 üzenetére

    Az egész gondolatmenet a #21-es hozzászólástól indult, miszerint akkor működhetnek jól az önvezető autók, ha többségben lesznek, és ezzel egyet is értek. Viszont erre írtam, hogy itthon nagyon-nagyon sokára fog ez megtörténni, az említett okok miatt. És ha az lesz, amit írsz, hogy bezuhan a hagyományos autók használtpiaci ára, az méginkább tolni fogja itthon az önvezető autók elterjedését, mert özönleni fognak be külföldről a használt hagyományos autók fillérekért.

    Persze, igaz amit írsz, hogy az autógyártóknak nem számít a magyar piac. Nekem (nekünk), akik itt élünk, viszont csak ez számít. Engem legalábbis egyáltalán nem érdekel, hogy külföldön milyen jól megy az embereknek, és ott milyen hamar el fog terjedni. Itthon viszont az lesz, ami a #20-as hozzászólásban olvasható (amivel szintén egyetértek), hogy az a kevés önvezető autó, ami bejut az országba, lényegében használhatatlan lesz a magyar közlekedési morál miatt.

  • aginor

    addikt

    válasz #06658560 #67 üzenetére

    Jelenleg a Tesla az egyetlen aki élesben komolyabban nyomja közúton, ilyen szempontból amit csinál az a trend, de amúgy már több helyről is hallottam, hogy ez az iparági igény, pont ezért hogy a számtalan pert elkerüljék.

    "Ugyan miért kéne benne legyen bármilyen morális mérlegelés?" - ha logikusan végi gondolod, megnézve a példámat is, akkor láthatod (beláthatod), hogy kell (bár nyilván nem a gép fog moralizálni, hanem a programozást végző -jobb esetben- ember). Vegyünk egy extrém esetet: gyerek az úton, gázolás csak másik baleset árán kerülhető el, oly módon, hogy a "vezető" élete ugyanolyan mértékben lesz veszélyben, mint gázolás esetén a gyereké. Itt szerinted mit kellene tennie a robotnak?

    Amúgy a félautonóm rendszerek szerintem életképtelenek (amikor alapvetően az autó vezet, de a sofőr felügyeli azt), és remélem soha nem fogják őket az utakra engedni. Amíg csak arról kell dönteni, hogy egy manőverben -amúgy biztonságosan- átléped-e a záróvonalat (pl.: a fenti lerobban teherautós példa), vagy, hogy melyik helyre szeretnél parkolni, addig nincs gond. Viszont az ember sajnos alkalmatlan arra, hogy egy autó vezetését eredményesen átvegye egy esetleges baleseti szituációban. Aki nem hisz próbálja ki maga. Ülj be az anyósra és kezdj el olvasni egy újságot, majd egy tetszőleges kereszteződésben pillants fel és figyeld csak meg, hogy mennyi időbe telik, míg átlátod a helyzetet (3-6másodperc, addigra meg úgyis mindegy).

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • Tetsuo

    aktív tag

    válasz #06658560 #71 üzenetére

    Ráaádul az sem moralizál, aki vezet; ha igen, már úgyis mindegy, mert komolyan lassult a reakcióideje.
    A sofőr nem akcióhős, hogy elüti a bankrablót, miközben elkerüli az óvodáscsoportot, hanem a legtöbben satufékeznek, sokan becsukják a szemüket vagy csak rángatják a kormányt össze-vissza, az autóból remegő lábakkal szállnak ki és nem emlékeznek a történtekre, mert sokkot kaptak. Ez a valós helyzet, aminél hamarosan egy átlagos automatika jobb lesz.
    A bíróság sem ítél súlyosabb büntetést azért, mert 3 gyermeket ütött el valaki egy felnőtt helyett.

  • aginor

    addikt

    válasz #06658560 #84 üzenetére

    "Lesz elég szenzor és számítási kapacitás egyetlen autóban is" - nem, nem lesz. Nem kell mindent elhinni. Ha leülsz és gondolkodsz egy kicsit, akkor a fizika adottságai alapján te magad is rájöhetsz erre a jelenlegi technikai színvonalat is figyelembe véve..

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

Új hozzászólás Aktív témák