Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dajkopali

    addikt

    válasz bambano #1 üzenetére

    ahogy ezt az újbudai történetnél már beszéltük: a Safe Harbor egyezmény következtében törvényességi aggályok nemigen merülhetnek fel - az más kérdés, hogy az utóbbi évek történései miatt egyre több kritika éri az egyezményt, mivel sokan hatástalannak tartják (meg meglepő módon)
    az inkább elgondolkodtató, hogy megéri-e vajon harmadik félnek kiadni a levelezést, hogy rövid távon spóroljanak

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • azbest

    félisten

    válasz bambano #8 üzenetére

    Egyik egyetemen rendszeresen tapasztaljuk a hozzá nem értést a központi it gárdától. Mókás volt az is, amikor valamelyik öreg prof próbálta kirúgatni egyik egység rendszergazdáját, amikor az a saját egyetemi email címéből törölt egy mappát imap-on át és a szerver rossz beállításai miatt az az összes levélen párhuzamosan akart végezni műveletet. Dos támadás elkövetése miatt fenyegették :)
    De a Dos amúgy is divatos, például amikor bejelentik hogy támadás miatt állt le az egyetemi hálózat. A valóság pedig az, hogy a helyi fő dns szerver netkapcsolatát bannolta a nagy egyetemi tűzfal, mert úgy gondolta hogy túl sok kapcsolatot nyit.

    Meg amikor az egyik kollégiumi gép kapcsolatainak számát 10re korlátozták. Ráadásul whitelisttel, nehogy alternatív szolgáltatóra válthasson. A bökkentő csak az volt, hogy az a gép volt a kollégium belső dns szervere és gatewaye, ami persze hogy az átlagosnál több kérést továbbít a központnak.

    A facepalm nem elég kifejező az ilyen szakértelemre. :(

    [ Szerkesztve ]

  • dajkopali

    addikt

    válasz bambano #3 üzenetére

    ebben abszolút egyetértünk, a korábbi hírekben többször utaltam is erre
    a klasszikus. a szerződések annyit érnek, amennyit betartanak belőle
    Snowden épp arra mutatott rá, hogy nem tartják be
    épp ezért gondolom, hogy harmadik félnek kiadni belsős információáramlást hallatlan kockázatokat hordoz magában - önmagában nem lenne hülyeség, de hát az emberek olyanok, amilyenek
    magánvéleményem szerint egyébként a Safe Harbor okos ötlet volt - csak épp életidegen
    hiszen még az "Öt Szem", azaz az angolszász államok bensőséges szövetségének tagállamai sem tartották be

    "fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

  • XRezs

    csendes tag

    válasz bambano #20 üzenetére

    Azért azt fontos lenne megjegyezni, hogy nem az egyetem levelezése kerül át a Microsoft üzemeltetésébe, hanem a hallgatók kapnak majd egy mailbox.unideb.hu végződésű e-mail címet az Office 365 hozzáférésükkel. A felhasználók azonosítása még az egyetem saját rendszerében történik majd (nagy valószínűséggel az EduID azonosítóval), és az ottani hitelesítés után lehet majd elérni a fiókokat.

    Viszont a dolgozók, oktatók stb. továbbra is az egyetem saját vállalati levelezőrendszerét használják majd, így ez a felhős bejelentés kb. nem érint semmit a jelenlegi gyakorlatban, legfeljebb a Neptun üzeneteket fogják a hallgatók az új e-mail címükre kapni, ha nem adnak meg másikat és a letölthető Office helyett a 365-öt használhatják majd ingyen.

    Egyébként már több, mint tíz éve biztosított a DE e-mail címet és tárhelyet a hallgatóknak, de mivel a túlnyomó többség ezt soha nem használja, így tízezer szám voltak/vannak a kihasználatlan fiókok, amiket fenn kellett tartani.

  • Воланд

    titán

    válasz bambano #25 üzenetére

    "Woland egy fura sátán, nem Isten ellenfele, hanem afféle küldötte, végrehajtója egy megromlott emberi világban, csak annyi rossz van benne, amennyi itt rátapadt."

  • Diocles

    aktív tag

    válasz bambano #28 üzenetére

    "te hol látsz abban a körlevélben beszerzési tilalmat? én sehol.": ??? Részeg vagy?

    "gyakorlati óra": nem erre szerződött, nincs benne a munkaköri leírásában, enélkül is van elég dolga, más feladatainak a kárára megy.

    a hallgatók gyakoroljanak: gyakorolnak a hallgatók, piaci cégeknél, néha többért, mint amennyit az oktatók keresnek, aztán az ügyesebbek be sem fejezik a szakot, mert elcsábítja őket a pénz.

  • azbest

    félisten

    válasz bambano #31 üzenetére

    sajnos a valóság nem logikus :(

    Az egyetemnek egy nagy közös számlája van az államkincstárnál (tehát még csak nem is kamatozik). Minden pénz oda folyik be, függetlenül attól, hogy ki és miért fizette bele. Az utóbbi években jellemző, hogy amikor az állam kezéből minden pénz kifolyt, akkor az egyetemek számláit zárolják és csak a legalapvetőbb működési költségekre és fizetésekre engednek levenni belőle. Tavaly ez már félév után bekövetkezett.

    Tegyük fel, hogy kutatás keretében valami külföldi cég befizet néhány milliót, hogy a tőlük kapott feladathoz vedd meg a berendezést. Majd nem érti, hogy miért nem tudják megvenni, mikor ott a pénz. Nos, azért nem lehet megvenni, mert nem lehet lehívni a számláról a zárolás és a beszerzési stop tetszőleges kombinációja miatt. Ez évek óta csak úgy működik, ha a partner veszi meg az eszközt és postázza el a világ túlfeléről ide. Sokszor nem is értik, hogy mi ez a kavarás. Még pár ezer forintos eszközök megvétele is problémás, teljesen mindegy, hogy a partner mennyi pénzt utalna át erre, akkor sem lehet megvenni a beszerzési stop miatt.

    Abban igazad van, hogy eu pályázati pénzből mintha még működnének a vásárlások. Viszont ez azért nem mindennapos eset. No és ezek a pénzek konkrét célra költhetőek. Úgy ahogy a városok tereinek szökőkúttal való benépesítését is lehet kritizálni, csak éppen azt a pénzt másra nem lehet elkölteni.

    Idén már a fizetések folyósítása is átkerült az államkincstárhoz, még nem volt olyan hónap, hogy hibátlanul mentek volna ki az utalások. Hol nem jó összeget utalnak pár embernek, hol elfelejtenek utalni pár embernek fizetést. Néha, pár száz forinttal többet utalnak, amit utána vissza kell utalni (nem vonják le a következő haviból). Persze ettől csak még nagyobb lett a fejetlenség, szerintem még több ügyintéző dolgozik azóta az egyetemen, hogy a kincstár hülyeségeit kezelni tudják.

    Ahogy én látom az oktatók jelentős részének nincs ipari tapasztalata. Persze vannak kivételek, ott viszont az jelent időnként oktatásminőségi problémát, hogy az iparági szoros határidők és az oktatással való tötymörgés nem fér bele egyszerre az időbe.

    De nézzük más szempontból is. A legtöbb egyetemi rendszerben olyan adatok is mozognak, amelyhez nem férhet hozzá akárki. Egyrészt adatvédelmi szabályok miatt sem nyúlhat bele bárki, másrészt súlyos NDA-k is vannak kutatási területeken. Mondjuk nálunk volt oktató, aki az üzemeltetésbe is beleszólhatott, ellenben szerintem az nem az ő szakterülete volt és úgy tűnik tényleg hiányosak is voltak az ismeretei.
    Másrészt sokkal összetettebb is a rendszer a postafiókok kezelésénél. Itt mondjuk az utóbbi 10 évben esett fokozatosan a színvonal. Pár éve teljesen flottul működő hallgatói gépek voltak, ma már profilkezelés sincsen. A virtualizációra rácuppanva pedig évek óta nem képesek egy stabil és minden tárgyhoz megfelelő rendszert összerakni... nem egyedi eset, hogy félévkezdés után 3 hónappal sem működik a 3d gyorsítás a 3d grafikával foglalkozó kurzus gyakorlati óráin. Ez nem Debrecen, de elvileg neves egyetem, nehogy félreértés legyen.

    Szerk: egyébként konkrét technológiákhoz vannak általában laborok, amiben homokozhatnak a hallgatók az oktatóval. Éles rendszerre egyiket sem érdemes engedni az esetek többségében. Az ilyen laborok leginkább valamelyik cég támogatásaként épülnek, azt hiszem kevésbé jellemző az eu támogatás ilyesmire. Ilyenkor sem pénzbeli a támogatás, mert ugye a beszerzési stop miatt nem lehetne megvenni a cuccot, hanem a cég nevére számlázzák valószínűleg. Ez is leginkább úgy jön létre, ha valamelyik cég szeretne saját kurzust és ehhez építenek infrastruktúrát.

    [ Szerkesztve ]

  • KőkorSzaki

    tag

    válasz bambano #24 üzenetére

    XRezs: köszi, hasznos kiegészítéseket mondtál :R

    bambano: Kis adalék: az egyetem hivatalos levelezési infrastruktúrája nem merül ki a hallgatóknak és az oktatóknak szolgáltatott e-mail postafiókkal. Sőt igazából olyan nagy átfedés sincs: ez az oktatói accountokat jelenti (amit az MS felhő közvetlenül nem érint), tartalmazza a hálózatot, végpontokat (szerverek, kliensek) és a szoftver megoldásokat. Kliens oldalt is támogat (vagy legalábbis nemrég még támogatott) az egyetem, tehát ha egy hivatalos levelezésben részt vevő (tipikusan: vezetői, adminisztrátori) gépen problémát tapasztalnak, akkor az meg lesz oldva.

    Hozzáértés: fizu ide vagy oda, az én meglátásom szerint a szaktudás itt biztosított. Lehet, hogy azért, mert egy egyetemen dolgozni megfelelő presztízst ad (ami adott esetben éppen anyagiakra is lefordítható, akár egyetemi dolgozóként pluszfeladatokkal/pályázatokkal, akár továbblépve, a CV-ben az egyetemi tapasztalatot feltüntetve, ha valakinek a pénz a fontosabb, főleg ha kész BP-re vagy külföldre menni). Amit azbest mondott, ti. hogy "Egyik egyetemen rendszeresen tapasztaljuk a hozzá nem értést a központi it gárdától.", az a "központi IT gárdára" a Debreceni Egyetemen nem igaz. Persze azbest nem is ezt mondta, de mivel az eredeti hír a DE-ről szól, ezt nem árt tisztázni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák