Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • SindaNarmo

    tag

    válasz Alogonomus #1 üzenetére

    Nekem ez is hasonlónak tűnik a Godfall-hoz. Mármint valószínűleg futna, csak nem jól, így inkább nem engedik.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Alogonomus #1 üzenetére

    Tévedés.
    A CP2077 DXR-en fut, Abu pedig pont azt írja, hogy DXR-en nincs nVidia-only megoldás. Szóval szó sincs mindenféle "erkölcsi mocsárról" ilyen téren, az a Godfall + AMD esetén adatik meg inkább...

    Ami miatt a CP2077-nél még hivatalosan nincs RDNA2 RT támogatás megnevezve, az szerintem inkább a DLSS-ből fakadó faktor. A CP2077 hivatalos RT gépigénylistáján található RT igény ugyanis RT + DLSS mellett értendő ( [ezt az nVidia oldalán külön kiemelik] , érdekes módon a CDPR oldalán nincs megemlítve se ), így már érthető az 1080p @ RT Medium = RTX 2060 megjelölés (ráadásul esélyesen DLSS Performance mellett értik a dolgot, a játékban 6 szinten lehet a DLSS-t állítani a jelen információk szerint)...

    Csakhogy ugye nincs DLSS szintű megoldás az AMD oldalán, így almát-az-almával nem lehet összehasonlítani. Nyilván az nVidia nem szeretné, hogy natív felbontás + RT értékek legyenek megadva, mert így a 4K @ RT Ultra még egy RTX 3090-et is megfektetne (RT nélkül a 4K-hoz ugye RTX 3070 van jelenleg megadva), de még egy 1080p @ RT Mediumhoz is elkellhet egy RTX 3070.

    Az viszont az AMD-vel szemben lenne ultragáz, ha az nVidia kártyáknál RT + DLSS, míg az AMD esetén natív + RT lenne megadva, mert így az RTX 2060 mellé kerülne kb. az RX6800, az RTX 3080 mellé pedig feltehetően nem nőne fel az RX6900XT sem.

    Szóval jobb, ha jelenleg azt kommunikálják, hogy az AMD esetén nem lesz nyitásnál RT támogatás, majd a megjelenésig az AMD kitalálja, hogy mi legyen a megoldás erre. BTW a játékban lesz dinamikus felbontás alapból, tehát még a végén az is lehet, hogy arra fogják terelni a felhasználókat (meg lehet adni a dinamikus felbontás alsó és felső határát is), amíg nem lesz jobb megoldás.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Malibutomi

    nagyúr

    válasz Alogonomus #1 üzenetére

    Nem annyira indokolatlan.

    Csak vegig kell gondolni jozan esszel.
    Most jottek ki az AMD kartyak es konzolok.
    Azt mar megmondtak elore hogy a konzolokra is a next gen patch utolag erkezik.

    Kovetkezeskepp:
    Mivel amugy is csuszasban vannak nem volt idejuk az rdna optimalizalasra.
    Biztos hogy dolgoznak rajta.

    Plusz az AMD sem hulye ok is tudjak hogy ez most a kovetkezo fel ev huzocime jol kell fusson az uj kartyakkal ugyhogy tuti egyutmukodnek veluk.

    Egyik felnek sem erdeke hogy a konzolokon/uj kartyakon ne fusson jol

    [ Szerkesztve ]

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Alogonomus #9 üzenetére

    Ennek ellenére a lehetőséget is letiltják a játékban, ha az AMD kártyát érzékel.

    Tényleg? Hogy tiltják le, ha egy szabványos megoldásról van szó?
    Hol van az alátámasztás erre az állításra így ebben a formában? Sehol. Te találtad ki...

    Eddig mindössze két reakció volt a témában, az egyik [Marcin Momot tweetje] a másik pedig egy német oldal kérdése adott válasz, amely szerint várhatóan a megjelenésnél nem lesz támogatva. Mindkét esetben külön kiemelik, hogy dolgoznak az AMD-vel azon, hogy működjön a dolog mihamarabb.

    A másik probléma pedig amit említettem. Te lennél a legjobban felháborodva, ha az RT Medium @ 1080p esetén az ~400$-os, 2 éves RTX 2060 mellett mondjuk a vadonatúj, papíron ~580$-os RX6800 lenne feltüntetve, az RT Ultra @ 4K mellett pedig nem lenne AMD kártya. Akkor az lenne a problémád...

    Én élek a gyanúval, hogy a kijövetelkor is ott lesz az AMD kártyákon az RT támogatás, csak kell majd trükközni, hogy elfogadható sebességet kapj vele (a már említett dinamikus felbontás lesz erre a válasz szerintem).

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Alogonomus #11 üzenetére

    Hogyan tiltják le? Egyszerűen ki lesz szürkítve (nem kapcsolható be), ahogy most is történik a sugárkövetésre képes játékok esetén, ha sugárkövetésre nem képes kártyát érzékelnek.

    Pont ezt magyarázom. Szabványos DXR 1.1 támogatásról beszélünk. Az RX6000-es kártyák ezt támogatják. Ha lekérdezi a játék, hogy támogatja-e, akkor arra igen lesz a válasz...

    Tekintve, hogy az AMD eléggé régóta osztogatja a hardvert a fejlesztőknek, plusz a CP2077 jön is a konzolokra, így eléggé átlátszó magyarázat, hogy nem tudták optimalizálni az RDNA2 architektúrához, de azért a konzolokon majd jól fog futni.

    A játék az új konzolokon (PS5, XBox Series X/S) csak backward compatibility módban lesz támogatva, tehát a PS4 ill. XBox One szintű játék lesz feltehetően nagyobb felbontásban renderelve és magasabb FPS-en futni. Így Ray-Tracing támogatás sem lesz.

    Az új konzolok hardware-ét kihasználó patch valamikor 2021-ben érkezik, ezt már a Night City Wire-ben többször is kihangsúlyozták.

    Azt kétlem, hogy RTX 2060 szintű lenne egy RX 6800 sugárkövetési képessége, ha engednék a bekapcsolását.

    Most direkt meg se próbálod értelmezni, amit leírok? :U
    Akkor inkább ignore, mert a falnak beszélek...

    Az RTX 2060 esetén 1080p @ RT Medium + DLSS esetén értendő a megadott gépigény.
    Mivel az RX 6800 esetén nincs DLSS, szerinted hogy fog teljesíteni? Bizony, feltehetően kb. ott, ahol az RTX 2060 DLSS Performance bekapcsolása mellett...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • DudeHUN

    senior tag

    válasz Alogonomus #11 üzenetére

    Konzolokra (PS5 és új X) is csak jövőre ígéri a CDPR a nextgen patchet.

    Gamer for Life

  • Malibutomi

    nagyúr

    válasz Alogonomus #11 üzenetére

    "Tekintve, hogy az AMD eléggé régóta osztogatja a hardvert a fejlesztőknek, plusz a CP2077 jön is a konzolokra, így eléggé átlátszó magyarázat, hogy nem tudták optimalizálni az RDNA2 architektúrához, de azért a konzolokon majd jól fog futni."

    Lasd amit fentebb irtam. A konzolokra is csak kesobb jon a next gen patch

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák