Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Alogonomus #1 üzenetére
Tévedés.
A CP2077 DXR-en fut, Abu pedig pont azt írja, hogy DXR-en nincs nVidia-only megoldás. Szóval szó sincs mindenféle "erkölcsi mocsárról" ilyen téren, az a Godfall + AMD esetén adatik meg inkább...Ami miatt a CP2077-nél még hivatalosan nincs RDNA2 RT támogatás megnevezve, az szerintem inkább a DLSS-ből fakadó faktor. A CP2077 hivatalos RT gépigénylistáján található RT igény ugyanis RT + DLSS mellett értendő ( [ezt az nVidia oldalán külön kiemelik] , érdekes módon a CDPR oldalán nincs megemlítve se ), így már érthető az 1080p @ RT Medium = RTX 2060 megjelölés (ráadásul esélyesen DLSS Performance mellett értik a dolgot, a játékban 6 szinten lehet a DLSS-t állítani a jelen információk szerint)...
Csakhogy ugye nincs DLSS szintű megoldás az AMD oldalán, így almát-az-almával nem lehet összehasonlítani. Nyilván az nVidia nem szeretné, hogy natív felbontás + RT értékek legyenek megadva, mert így a 4K @ RT Ultra még egy RTX 3090-et is megfektetne (RT nélkül a 4K-hoz ugye RTX 3070 van jelenleg megadva), de még egy 1080p @ RT Mediumhoz is elkellhet egy RTX 3070.
Az viszont az AMD-vel szemben lenne ultragáz, ha az nVidia kártyáknál RT + DLSS, míg az AMD esetén natív + RT lenne megadva, mert így az RTX 2060 mellé kerülne kb. az RX6800, az RTX 3080 mellé pedig feltehetően nem nőne fel az RX6900XT sem.
Szóval jobb, ha jelenleg azt kommunikálják, hogy az AMD esetén nem lesz nyitásnál RT támogatás, majd a megjelenésig az AMD kitalálja, hogy mi legyen a megoldás erre. BTW a játékban lesz dinamikus felbontás alapból, tehát még a végén az is lehet, hogy arra fogják terelni a felhasználókat (meg lehet adni a dinamikus felbontás alsó és felső határát is), amíg nem lesz jobb megoldás.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Alogonomus #9 üzenetére
Ennek ellenére a lehetőséget is letiltják a játékban, ha az AMD kártyát érzékel.
Tényleg? Hogy tiltják le, ha egy szabványos megoldásról van szó?
Hol van az alátámasztás erre az állításra így ebben a formában? Sehol. Te találtad ki...Eddig mindössze két reakció volt a témában, az egyik [Marcin Momot tweetje] a másik pedig egy német oldal kérdése adott válasz, amely szerint várhatóan a megjelenésnél nem lesz támogatva. Mindkét esetben külön kiemelik, hogy dolgoznak az AMD-vel azon, hogy működjön a dolog mihamarabb.
A másik probléma pedig amit említettem. Te lennél a legjobban felháborodva, ha az RT Medium @ 1080p esetén az ~400$-os, 2 éves RTX 2060 mellett mondjuk a vadonatúj, papíron ~580$-os RX6800 lenne feltüntetve, az RT Ultra @ 4K mellett pedig nem lenne AMD kártya. Akkor az lenne a problémád...
Én élek a gyanúval, hogy a kijövetelkor is ott lesz az AMD kártyákon az RT támogatás, csak kell majd trükközni, hogy elfogadható sebességet kapj vele (a már említett dinamikus felbontás lesz erre a válasz szerintem).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Alogonomus #11 üzenetére
Hogyan tiltják le? Egyszerűen ki lesz szürkítve (nem kapcsolható be), ahogy most is történik a sugárkövetésre képes játékok esetén, ha sugárkövetésre nem képes kártyát érzékelnek.
Pont ezt magyarázom. Szabványos DXR 1.1 támogatásról beszélünk. Az RX6000-es kártyák ezt támogatják. Ha lekérdezi a játék, hogy támogatja-e, akkor arra igen lesz a válasz...
Tekintve, hogy az AMD eléggé régóta osztogatja a hardvert a fejlesztőknek, plusz a CP2077 jön is a konzolokra, így eléggé átlátszó magyarázat, hogy nem tudták optimalizálni az RDNA2 architektúrához, de azért a konzolokon majd jól fog futni.
A játék az új konzolokon (PS5, XBox Series X/S) csak backward compatibility módban lesz támogatva, tehát a PS4 ill. XBox One szintű játék lesz feltehetően nagyobb felbontásban renderelve és magasabb FPS-en futni. Így Ray-Tracing támogatás sem lesz.
Az új konzolok hardware-ét kihasználó patch valamikor 2021-ben érkezik, ezt már a Night City Wire-ben többször is kihangsúlyozták.
Azt kétlem, hogy RTX 2060 szintű lenne egy RX 6800 sugárkövetési képessége, ha engednék a bekapcsolását.
Most direkt meg se próbálod értelmezni, amit leírok?
Akkor inkább ignore, mert a falnak beszélek...Az RTX 2060 esetén 1080p @ RT Medium + DLSS esetén értendő a megadott gépigény.
Mivel az RX 6800 esetén nincs DLSS, szerinted hogy fog teljesíteni? Bizony, feltehetően kb. ott, ahol az RTX 2060 DLSS Performance bekapcsolása mellett...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
A dinamikus felbontás a konzolokon jó ideje használatban van, PC esetén is már pár játéknál feltűnt. Azt jelenti, hogy a grafika leképezésekor igyekszik a játékmotor egy adott FPS számot tartani, és ha elkezdene ez alá menni az FPS, akkor a renderelési felbontást csökkenti.
Teszem azt beállítod, hogy a dinamikus felbontás maximális felbontása 1080p (a kijelződ felbontása) illetve 720p, és a cél FPS mondjuk 60. A játék futásakor amíg nem esik 60FPS alá a képfrissítés, marad 1080p minden. Ahogy elkezd 60 alá menni, a játék elkezdi csökkentei a renderelési felbontás csökkentését, mondjuk 900p-re először, ha még ennél is 60 alatti az FPS, akkor megy tovább, mondjuk 800p-re, és így tovább, egészen 720p-ig. A kimeneti felbontás végig 1080p lesz, tehát a monitorod ekkora felbontást kap, a játékmotor felskálázza a lerenderelt képkockát erre a felbontásra.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Criminalhdz #20 üzenetére
Pont az a lényege, hogy hogy ha a DXR 1.1 támogatást beépíted a játékmotorba, akkor csak be kell kapcsolni és a DXR 1.1-et támogató hardware-ek működni fognak.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz huskydog17 #27 üzenetére
Alapvetően jó és korrekt elemzés, főleg a Godfall @Ph! reprezentáció mókás.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Egy apró probléma van csak ezzel a magyarázattal: PS5-ön valahogy mégis sikerült megoldaniuk, holott csak 16GB RAM áll összesen rendelkezésre, és ebből lecsíp az OS, a járulékos dolgok (hangoktól kezdve a mentésen át) és a többi...
Szóval finoman szólva sántít a dolog...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz g@norbert #54 üzenetére
Sőt szerintem itt az elkeserítő hír egy átlagos játékos számára, ezek a kártyák meg pont azért lesznek horror áron, mivel a fedélzeti memóriájuk pont elég lesz az 1080p sugárkövetés futtatására, és ez igen keményen felveri az árát
A Ray-Tracing extra effekteket tesz lehetővé, senki sem áll fejednek szegezett fegyverrel mögötted, hogy bekapcsold. Én mindig az élsimítást szoktam felhozni példának, hogy mihez viszonyítsuk. Az élsimítás is úgy indult, hogy egy extra effekt, ami igen erőforrás-igényes volt, így aztán az emberek többsége nem kapcsolta be (vagy max. MSAA 2x szinten az erősebb kártyákon).Ez is egy ilyen dolog...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ahogy úgy 10 év után az MSAA-nak is lettek egész vállalható alternatívái, és manapság már nem az ördögtől való, hogy esetleg x4-es MSAA-t beállíts egy-egy játékban (ie.: nem lesz tőle diavetítés).
Per pillanat még csak egy extra feature. Ha majd mandatory lesz, az egy másik történet...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- 10x R5 430 2GB DDR5 egybe (zörgő ventis)
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- nVidia GeForce RTX 3060 TI AMP White Edition Videókártya