Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #90088192

    törölt tag

    válasz Hieronymus #60 üzenetére

    Értem mit mondasz, az olaj gépelem, és funkciója a hűtés is. Pont múltkor beszélgettem egy "MG szerelovel" és nekem kellett elmagyarázni, hogy miért van 1m3 olaj egy ~1000kw os dízel motorban, es miért kell 300 óránként cserélni.

    Mennyit használod az autodat teljes terhelésen?
    Ha jól sejtem kb 0.

    Vagyis mindennek megvan helye és oka.
    Tartós vontatás esetén pl igen csak jó lehet.

    Pont az a lényege az egésznek, amikor az autó megáll, a hideg oldal is felmelegszik a a turbóbam, hiszen se olaj se a lapatozasat érő levegő áramlás nem játszik tovább. A tengely maga is felforrósodott.

    A vissza hűtés lényege annyi hogy pl alapjáraton vagy toló üzemben képes vissza hűlni az olaj és maga a turbó is.

    A turbó lapatszog változtatás, az alloreszen történik, nem a forgó lapátok vannak babralva. Így esetünkben ez lényegtelen, hiszen ott teljesen száraz a csapagyazasa, és a kipufogó oldalon játszunk vele.

    :R

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz Hieronymus #60 üzenetére

    Van egy 10+ éves Ford Focus DA3 TDCI autóm. Egy éves korában vásároltam meg. Eszembe sem jutott visszahűteni a turbót. Van néhány baja már az autónak, de a turbó köszöni, jól van.

    Nekünk is van egy 1.6 TDCI Ford Focusunk. Már 16 éves, nagyon jó egészségnek örvend, kezdettől fogva a miénk, 6 éve az asszony használja.

    Egyszer, amikor még eléggé új volt az autó, mentünk nyaralni, éjszaka egy húzós autópálya menet után beálltunk egy üzemanyag kút melletti parkolóba és leállítottam a motort. Valami kattogást hallottam a motortérből (akkor még nem tudtam, hogy ez természetes az ilyen motor esetén) ezért a motor leállítása után kb. 20 másodperccel felnyitottam a motorháztetőt.

    Teljesen le voltam döbbenve, mert a sötétben nagyon szépen látszott, hogy a turbó csigaháza szép meggypiros színben izzik :U Álló helyben kellett neki vagy egy perc, hogy lehüljön annyira, hogy ne világítson.

    Azóta minden nagyobb terheléssel járó menet után legalább 1 percig hagyom hülni a turbót és csak utána állítom le a motort :K

    Az izzó turbóban álló motor mellett nincs olajáramlás, rásül az olaj a turbó tengelyére. Lehet, hogy jó állapotban van a turbód annak ellenére is, hogy sosem hűtöd vissza, de hidd el, hogy még jobb állapotban lenne, ha visszahűtenéd a turbót nagyobb terhelések után :R

    [ Szerkesztve ]

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

Új hozzászólás Aktív témák