Új hozzászólás Aktív témák
-
Auratech
őstag
A leszállást úgy lehetne a legfájdalommentesebben megoldani, ha a rakéta egy hűtőtoronyhoz hasonló objektumba érkezne. Ha a platformot képes eltalálni, ebbe is beirányíthatja magát.
A végső fékezést és a stabilizálást a toronyba gyűrűszerűen beépített elektromágnesek végezhetnék, együttesen a lassító hajtóművel.
A test, hajtómű érzékeny részeit mágnesesen árnyékolni kell, a szerkezeti elemeket, amik a stabilizálás erőhatásait viselhetik, meg nem.
A lassító elektromágnesek kb 10-20 s ideig kell működjenek. Ez megoldható egy pár szuperkondenzátorral.
A mágnesek erőtere nagyon finoman, rendkívül nagy sebességgel szabályozható.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
válasz VaniliásRönk #80 üzenetére
A hadron ütköztető pár km folyékony héliummal hűtött gyűrűjéhez képest ez abból egy 5m-es szelet, amit egyszer kell összerakni, ráadásul sokkal kisebb hatékonyságú mágnes is elég.
Bőven ráér feltöltődni napelemmel...
A mágneses árnyékolás egy kasírozott alufólia..tervezhetően része lehet a konstrukciónak, járulékosan árnyékolást is adva.
Mindenképpen olyan megoldás gondolata mocorog a fejemben, ami a stabilizáló egyetlen fuvóka(ha jól láttam) egyensúlyozó mutatványán felül aktívan, mégis fizikai érintkezés nélkül stabilizál oldalirányból.
A rakétatestben ehhez nem szükséges járulékos tömeg.
A testen ébredő erők a felületen egyenletesen oszlanak meg, tehát nem szükséges emiatt eltérő statikai felépítést csinálni. Mintha dunyhák közé ereszkedne.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
válasz mrhitoshi #83 üzenetére
Nem 5. 20m.
Másik ötlet.
Egy szép nagy léghajó drónt felvinni pár száz méterre. A léghajó mellett ereszkedne a falcon. Aztán a léghajóból egy drón "pókfonál" kábelt húzva, ereszkedve rálandolna a falcon csúcsára, belekapaszkodna.
A léghajó becsörlőzi a kábelt, stabilizálja a rakétát és ha nem is bírná el a súlyát,(ideiglenesen igen, addig a léghajó veszít magasságot) a földet érés előtti pillanatban a csörlővel húzva lassítaná és segítene szép puhán leérni a rakétát. Aztán leold, amint a rakéta leér..[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Harmadik ötlet. A rakéta testén, a burkolat részeként, hosszában elhelyezett rotorok nyílnak fel a légkörben olyan 30-40km magasban. Először élével függőlegesen, ami stabilizálja a zuhanást. Aztán az éleket szögbe fordítva szépen forgatni kezdi a hengert, ami stabilizál és lassít.
A juharmaghoz hasonlóan működő passzív fékezőrendszert kell megoldani, ha már van légellenállás.
A lábakat forgó gyűrűre tenném, ami ellenirányban bepörgetve lehetővé tenné a földet érést. Aztán szép lassan fék...
A most stabilizáló fúvókákat használva a forgási sebességet növelve az ereszkedés sebessége csökkenthető.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
válasz #65675776 #86 üzenetére
azért repült egy kicsit...
repülA dolog fizikailag lehetséges, azt látom. Nem tudtam erről.
Nyilván a mostani megoldás hatékonyságát fogják a működőképességig fokozni.
Elméletileg ez is lehet, ahogy a cirkuszi egyensúlyozószámokban látható és a szabályzás finomításán kívül nincs eszközigénye..Amikor ezen gondolkodom, az a kép van bennem, mintha egy szélkerék lepottyanó tornyát kellene puhán a talpára tenni, ami ráadásul maximálisan ki van könnyítve...
[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
A tolóerő, ami a hajtóanyaggal megpakolt rakétát emeli, nagyjából a tömegközéppont függőleges vetülete alatt kell legyen. Kifüggesztett hajtómű esetén a függesztéseknek kell viselnie az egész test gyorsulással, vibrációkkal megspékelt súlyát. Ráadásul aerodinamikailag is kedvezőtlen.
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Igazad van a mostani kudarcok okát tekintve. Tényleg lehetséges a tolósugár vektorával operálni és járulékosan a felső korrekciós hajtóművekkel egyensúlyban tartani a rakétatestet. Ezt a korábbi sikeres landolás bizonyítja.
Az üzemszerű használathoz azonban sokkal nagyobb tartalékokkal kell rendelkeznie a szabályozásnak, mint a beavatkozások reakcióidejét, mint erejét tekintve.
Egy cseppet szerencsésebb a visszatérési pozíció a platformra érkezés pillanatában és sikerül. Ez látszott.
Ha egy-két fokkal egyenesebben ér le és a felső ellenhatás erősebb lehetett volna, sikeres lett volna a leérkezés..
A szabályozás reakcióideje szoftveresen csökkenthető, modellezhető, akár előjelezhető pár másodpercre.Szerintem a leérkezéskor a hajtóművekből leáramló és a platformon irtózatos lángvihart kavaró gázok megjósolhatatlan erőhatásokat keltenek. Felszálláskor azt hiszem nem a lábairól és sima platformról, hanem a hajtógázokat le-oldalra részben elvezető rácsról indul a rakéta. A gázok tombolásának közvetlen erőhatása csökkentve van, hiszen jobbára elvezetésre kerül a platform alatt, oldalra.
A holdexpedíciók során a hold vákuuma miatt ez alig jelentett problémát.
A földi leérkezéskor a hajtóműgázok párnahatása nagy kihívás. Ehhez szinte hibátlanul függőlegesen kell leérnie a fokozatnak. tulajdonképpen az utolsó fél méteren le kéne állnia a hajtóműnek, hogy a test tömege képes legyen a lábakon erőt ébresztve stabilizálni. Időzítés. Javítható.
Ehelyett olyasmi volt a látvány, mintha ferde jégre ért volna le. Ezt a leszállás sebességével próbálták ellensúlyozni, de a stabilizálás a leérkezés előtti pillanatban épp túlment a (dőlés)határon.
Szóval rácsos platformot kell alátenni és betennék alá néhány erős ventilátort, ami elszippantja a párnahatást keltő lángtengert.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
válasz mrhitoshi #103 üzenetére
A dolognak tervezhetően biztonságosnak kell lennie a hétköznapi körülmények között.
Itt és most kell olyan biztonságot elérni, hogy a költségek tervezhetően alacsonyak legyenek az újrafelhasználást üzemszerűvé téve.A látott videó azt sejteti (lehet, hogy tévedek), mintha az utolsó pár gallon keró égett volna a hajtóműben. Túl gyors volt az ereszkedés és csak az utolsó előtti pillanatban fékezett jobban a cső...
Semelyik sikeres landolásnál ilyen sebességű ereszkedést nem lehetett látni.
Aztán a végén az utolsó pillanatban már nem volt elég a rendelkezésre álló korrekció. Szegény rakéta hogy küzdött..
A Marson ritka a levegő de párszázzal képes nyargalni.. Ott is dülöngélhet a szélben.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
1974-ben, ötévesen a játszótéren egy nyugger bácsit győzködtem Ciolkovszkíj rakétaelméletéről, viccesen a Verne által erőltetett ágyú ellenhatást kritizálva, hogy az meg már milyen gyerekes. A bácsi azt morogta, "nehéz élete lesz ennek a gyereknek"...
Nem lettem rakétatudós de nem vagyok síkhülye a témához. Nagyon kevés ember lett rakétatudós, aki nem síkhülye.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
válasz Tigerclaw #113 üzenetére
Ötévesen elég progresszívnak tűnt a rakétaelmélet elképzelése.
Természetesen pillanatokon belül eljutottam az ion, fúziós, majd az antianyaghajtómű problematikájához, majd az alapértelmezettként életképesnek gondolt térmeghajtás téridő-impulzusnyomatékának sokdimenziós vektoraihoz, harmonikus sorozataihoz.
Aztán az első osztályban a számolókorongok belegyilkoltak koromhoz rendelt sztereotípiákba és helyretették, hol , mikor vagyok. Addig rendkívül bizarrnak tűnt a 20 századi technológia. Semmi nem működött normálisan. Kémiai, reaktív motorok...? Atyaég...
Most óvatosan ötletelek. Igyekszem a létező technikai adottságokban gondolkodni.
Szükséges megismerni az adott kor adott lehetőségeit.
A tehetség ott van, hogy annak az adott tudásszint csupán ugródeszka az a teljesen új paradigmák felé.
A mostani rakétatechnika a fúzió megszelidítéséig marad. Aztán gyorsan fognak változni a dolgok, karöltve az AI. elterjedésével.. Kábé 10 év, mire feltűnik...[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
Új hozzászólás Aktív témák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Motorola Razr 40 - 8GB 256GB DualSIM Sage Green - Bontatlan - Garanciális
- Canon Ixus 285 HS
- Új! Bontatlan! Samsung 8TB 2.5 SSD eladó! Országos Szállítással