Új hozzászólás Aktív témák
-
drotsztyuart
tag
600 dollar + korona kaosz felar = 750
#62. +1
[ Szerkesztve ]
-
Wesder
félisten
válasz drotsztyuart #101 üzenetére
Kutya nem venné. Max 599$€
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Beniii06
őstag
Optifine "RTX" moddal + textúra pakkal láttad már a játékot? Még a "csúcskártyát" is lefőzi - 2080 Ti 1080p@100fps- , ez az új "de megy rajta a Crysis"? típusú kérdés.
Tehát az a kérdés, hogy 1060-on egyáltalán elindul-e a játék vagy ilyen 10 fps-el, kipróbálhatod.
"Got any other secret weapons?"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyáltalán nem nagy szám. A dolog annyi, hogy ezek az RT hardverek nagyon különbözőek, de abban azért megegyeznek, hogy több ray intersect egység van bennük. Ezt hívhatod magnak is, a marketing annak fogja, de igazából nagyon nem magok, de most mindegy, inkább egy nagy hardverblokk részei, de hát ez a marketing világában mindegy. Na most ebből az RDNA2 dizájnokban minden textúrázócsatornára fel van fűzve egy, míg a többi hardveren ezek azért sokkal ritkábbak.
Az AMD azért csinálta így, mert bizonyos, amúgy gyorsítható lépcsőkben az ALU-kra építenek, viszont ilyen formában jobban lehet igazodni a DXR 1.1 újításaihoz, amelyek erősebben elviszik a bejárást a programozhatóság irányába. És feltehetően ez a programozhatóság a jövőben még jobban ki lesz terjesztve, így pedig az AMD dizájnjával ehhez nem kell új hardveres felépítés, hanem szoftveresen le tudják követni a változást, méghozzá úgy, hogy közben számos futószalaglépcsőre megmarad a hardveres gyorsítás. Ez például a Microsoftnak egy tök fontos dolog, mert mondjuk például a DXR 1.2-re, vagy 1.3-ra nem tudnak majd kihozni új Xbox konzolt, de ha a hardver elég rugalmasra van tervezve, akkor elég csak a szoftvert frissíteni, és megmaradt a gyorsítás lehetősége is.
Viszont az önmagában nem sokat ér, hogy a hardver tele van pakolva ray intersect egységekkel. Kibaszott magas lesz az elméleti GigaRays/s, feltéve persze, ha az elméleti adatnál nem veszik figyelembe a különböző többletterheléseket, illetve az árnyalást. Kb. hasonló a helyzet az NV Fermihez. Az is egy tesszellátor szörnyeteg volt, alázott a szintetikus programokban, de szart sem ért vele a játékok nagy részében, mert bejött a képbe a quadraszter limit. Hasonló van a sugárkövetésnél is. A valós gyakorlatban, nem igazán a hardver egy specifikusan erős részét célzod, hanem a teljes egészet, és jó eséllyel nem a ray intersect egység lesz a limit, hanem valami más, legtöbbször a memória-sávszélesség, de ha az nem is, akkor még simán nagyobb limit lehet a shadinghez az ALU kapacitás. A legtöbb effekthez azért kell árnyalás. Tehát ennek a magas számnak valós teljesítményhaszna nem nagyon van. Maximum szintetikus cuccok, ahol tényleg rágyúrod a programot arra, hogy a tipikus limitek ne legyenek meg, és az erősre tervezett részegység alázzon. De mondom ez kb. annyit fog érni a valóságban, mint az NV-nek a Ferminél a tesszellátor. Sokkal jobban számít, hogy a tipikus limiteket hogyan kezeli a teljes rendszer. És itt jön elő az a probléma, amire nem lehet igazán számolni egy elméleti értéket, mert a sugárkövetés erősen függ a körülményektől. Nagyon csúnyán megfogalmazva nem minden sugár esetében egyformák a számítások.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
jbnd-007
tag
Gondolom a sok csicsa műszaki adat mellett szentségtörés megkérdezni, hogy egér/billentyűzet támogatás lesz-e, vagy az FPS játékok továbbra is maradnak PC hegemónia.
-
Tetsuo
aktív tag
"Valójában tehát 26 multiprocesszor lesz az Xbox Series X-ben, de ezek önmagukban sokkal erősebbek, mint az Xbox One konzolcsalád multiprocesszorai."
Próbáltam rákeresni mennyi volt az előző konzolcsaládban... nem jártam sikerrel. A cikkíró igazán leírhatta volna ezt az infót is, nem mindenki a konzolok paramétereivel kel és fekszik.
-
Beniii06
őstag
Nem követem az adatlapodat, hogy mikor frissíted, legutóbb még az volt amikor láttam.
1080 Ti? Szerezz be még egyet és talán SLI-vel meglesz a stabil 60 fps 1080p-n.
Egyébként a mod bárki számára szabadon letölthető(Java-s változatot kipróbáltam, Win10-eshez nem tudom van-e), egy próbát megérhet.
"Got any other secret weapons?"
-
Tetsuo
aktív tag
válasz energy4ever #5 üzenetére
Negyedakkora SSD már (új) laptopban is karcsúnak számít.
-
opr
veterán
válasz jbnd-007 #108 üzenetére
Jelenleg is van. PS-en meg boxon is. A fejlesztok dontese, hogy engedik-e vagy nem. Asszem valamelyik nepszerubb BR jatekban engedik, talan fortnite, nem vagyok benne biztos, melyik.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
addikt
Akkor marad a PC!
Nexus 5x > Pixel 4a 5G \\ AMD Ryzen 5800X3D - Gainward RTX 3070 Phoenix \\ Asus Zenbook 14 Oled UM3402YA \\ Playstation 5 \\ DJI Mavic Mini \\ Nintendo Switch Neon v2 \\ Steelseries Arctis Nova 7 \\ Steam/Origin/Epic Games Store/GoG/Ubi Connect: Hopkins955
-
opr
veterán
válasz Hopkins95 #116 üzenetére
Oszinten? Teljes mertekben ertheto. ~Harom eve konzolozok, mai napig nem tudok tizedolyan jol se loni kontrollerrel, mint PC-n akar egy fostalicska tesco-s egerrel. Persze kozben lattam par kollegat, hogy jatszik kontrollerrel, szerintem akkor is elpicsaznanak, ha en mehetnek egerrel, ok meg maradnanak kontrolleren, szoval igazabol az van, hogy en vagyok bena, de akkor is.
Ennek ellenere, hiaba van relative eros PC-m, arra nem vagyok hajlando jatekot telepiteni, mert ismerem magam, onnantol azon a PC-n munka nem lenne.Tegyuk hozza, ujabban nem is nagyon van olyan fps, ami annyira gyors lenne, hogy ha ertekelhetoen tudsz jatszani kontrollerrel, ne tudnad elvezni. Hol van mar a jo oreg q3/ut era, amikor tenyleg akkora porges volt, hogy azt csak egy nagyon jol beallitott egerrel tudtad jatszani, kulonben max golyofogo voltal.
Mit nem adnek egy jo kis CTF-ert ezek helyett a hulye BR jatekok helyett...[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Kansas
addikt
válasz #06658560 #118 üzenetére
No, megjelent a kötelező Windows 10 fikázás, ne is törődj vele, hogy kamu...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
#16939776
törölt tag
-
opr
veterán
Holnap jonnek az infok a ps5-rol is.
[link]
Magyar ido szerint delutan 5-kor kezdodik.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
oriic
HÁZIGAZDA
Xbox Series X Will Require Proprietary Cards to Expand Hard Drive Space
"Series X owners can use external USB hard drives to store and run Xbox One and Xbox Backward Compatibility titles. You will be able to store Xbox Series X games on the drives, but you won't be able to run them without transferring the game to the internal NVMe hard drive or the custom slot drives. The 1TB expansion cards will apparently be swappable between different Xbox Series X systems, so you'll be able to copy your games over to the cards and take them to a friend's console."
OK, szóval WTF? Ha jól értem, USB-s HDD/SSD csak backupra és Xbox One valamint visszafelé kompatibilis játékokhoz használható csak?
Live-Die-Respawn
-
opr
veterán
Igen, de ez így logikus is, mivel a fejlesztők feltételezni fogják, hogy olyan sebességű hattértárról fut a játék, ami gyárilag van hozzá.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Criminalhdz
csendes tag
-
DudeHUN
senior tag
válasz Criminalhdz #125 üzenetére
Cirka 100 ezer magyar forintért vehetsz is NVMe SSD-t 2TB-os méretben. A jobbak még drágábbak is.
Gamer for Life
-
félisten
Igen pont erre gondoltam, hogy ha véletlenül igaz is lehet ez a szám, akkor is az ALU erősen limitáló tényező, plusz ugye a Microsoft mostani RT kiterjesztésében van elég sok üres vawe, amikor egyszerűen átugorja az RT számításnál a BVH struktúra mozgását a azaz nem számol mindegyik FPS re. ha jól tudom akár minden negyedik vawe lehet üresjárat ,ami így azt jelenti, hogy a 60 FPs ből igazból 15 ben nem történik BVH lekövetés.
Vulkannal ilyen nincs például , ott mindegyik FPS full vawe Nvidia pont ezt demózta az utolsó frissítésben.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A kiterjesztésnek nincs köze ahhoz, hogy a wave-ek hogyan futnak. Az architektúraspecifikus. A fordító előállítja a megfelelő wave-eket. Az új Xbox még a wave hosszát is variálni tudja, tehát sokkal többre képes, mint bármelyik korábbi architektúra. De ez sem igazán számít a sugárkövetésnél. A legnagyobb limitek nem ilyen kis működési szinten állnak be.
A Vulkan SPIR-V-je kb. ugyanúgy működik, mint a DXIL. Nincs nagyon lényeges különbség a funkcionalitás között. Ezért tudja a Khronos a shader modell 6+ függvényeit teljes méretékben támogatni. Ha nem hasonlítana a két IR ennyire, akkor sokkal nehezebb lenne az új specifikációk szerint írt HLSL shadereket módosítás nélkül SPIR-V-re fordítani.
Vannak dolgok, amiben a DirectX 12 és a Vulkan különbözik, például a bekötés, de szerencsére az IR nagyon hasonló, erre figyelnek, mert a bekötéshez igazodni nagyom maximum egy-kétezer sornyi különbség, de a nagyon eltérő IR, akár több tízezer sornyi módosítást is igényelhet.
A szinkronizáció még eltérő a két API-ban, de ez sem igazán lényeges. Nagyon kevés kódsor vonatkozik erre, így könnyű az eltéréshez igazodni. Főleg úgy, hogy az alapkoncepció nagyon hasonló.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
martonx
veterán
Holnap meg minden kiderül a PS5-ről is. Kíváncsi vagyok mennyire lesz igazam, hogy nem engedheti meg magának egyik cég se azt a fiaskót, hogy érezhetően gyengébb hardverrel induljon neki az új generációnak, mint a másik.
Én kérek elnézést!
-
félisten
Nvidia szerint csak a Dx 12 alatt lehet csalni a vawe kihagyással, Vulkan alatt nem, tehát ezért van hozzá köze.Professzionális felhasználásban az előbbi hátrány,( igaz ott nem is alkalmazzák) mert nem kapsz teljesen pontos RT ütközést,de egy játéknál persze elmegy. Jó lenne ha ezt elfelejtené ezt Microsoft mert a raytracing egyik legfontosabb ismérve azon kívül, hogy real time, az hogy pontos.
Az hogy üresjárati vaweket iktatsz be rontja a pontosságot persze javítja a teljesítményt.Én ebből a szempontból a vulkanra teszem a voksomat és nagyon kíváncsian várom az első megoldásokat.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tudom, hogy mire gondolhatnak, de a wave-ek valójában az adatpárhuzamosságra építenek. Ezeknél a SIMT architektúrájú GPU-knál az a lényeg, hogy ugyanazt az operációt több adatot végre tudod hajtani párhuzamosan. Akkor nincs ez kihasználva, túl nagy a regiszterallokáció kellő mennyiségű wave-et futtatni például. Ehhez az API-nak nem sok köze van, inkább a wave programozásra építő programozási nyelv lehet benne kritikus tényező, de sokkal inkább maga a megírt program. Vagy még a hardver, de mivel egy GPU sem használ dinamikus regiszterallokációt, így ezt hagyjuk ki.
Pontos ütközést kapsz DXR-rel, meg a Vulkan-féle RT-vel is. A hibrid tényező itt a lényeg, vagyis az, hogy a sugárkövetés effektekre van korlátozva, az így számolt eredmények lesznek felhasználva a raszterizáláshoz. Ebből a szempontból nincs semmi különbség a két API tekintetében.
Nem nagyon látom, hogy miben rontaná a pontosságot, ha szándékosan, mondjuk nagy regiszterallokációval úgy küldené rá a rendszer a hardverre a wave-eket, hogy rosszabb legyen a kihasználása. Attól még ugyanazt a számítást fogja elvégezni, csak lassabban.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Chaser
titán
válasz Criminalhdz #125 üzenetére
500-as kicsit necces volt mikor testelgetni is akartam több játékot, 1gb-ra váltottam, kb 80-100-at kapott a win, kicsit elnyomhattam, a maradék partícióra ment a win ( : a 80-100-as részt nem formáztam, nem is látszik - tudom h kell megoldani de egyelőre csak teszt rendszer -, azon kívül még van kb 500gb helyem, és már elég szép mennyiségű game fenn van
persze van akinek 2-3gb is szűkös
lehetnének olyan nagyvonalúak, h gyárilag elérhető 2tb ssd-vel is, biztos van aki csúnya felárat is megadna érte, lásd mekbukok'_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Chaser
titán
1 tb-ra váltottam ( :
jbnd-007
sztem egér+billzet elvétve néhány játéknál lesz támogatott ahogy eddig is, fps-re marad a pécé' - bár nekem tps is sokkal jobban megy egér+billzeten, egyedül a forza ami jobb kontrollerrel élményben, de billzettel ott is jobb vagyok -_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
veterán
Szép-szép, de az árára azért kíváncsi leszek mostmár.
The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
Wesder
félisten
válasz jbnd-007 #136 üzenetére
Az a plusz néhànytízmillió majd akkor PC-t vesz, amivel ugyanúgy az Xbox platformon fog jàtszani. Hogy ezt egy fél generàció utàn is magyaràzni kell, az kész agyrém.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Chaser
titán
válasz jbnd-007 #138 üzenetére
néhány exkluzív jár a pc-nek is, pl egér+billzet ( :
sztem ez még jóval odébb lesz, lehet h az ms-nek mindegy mivel játszanak, de a cpu-vga gyártóknak annál kevésbé, az amd ezen a szérián már keres valami értelmesebb pénzt a konzolokon, de gyanítom a diszkrét cpu és vga eladásokon nagyobbat szakítanak, szóval ők speciel nem feltétlen díjaznák ha sokan átpártolnának konzolra az egér+billzet support miatt, és nyilván nv/intelnek sem lenne őszinte a mosolya
részemről leginkább ott bukott el a történet, hogy csukott szemmel jobb vagyok egér+billzettel, mint kontrollerrel nyitott szemmel, és azért vagyunk így páran, persze a butább graf és "hektikus" frame is közrejátszott h max apróért' kipróbálásra vegyek a továbbiakban konzolt_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
félisten
válasz #32839680 #140 üzenetére
Az új COD MW most is így megy. Mindkét konzolon támogatott az egér billentyűzet és vegyes lobbyk vannak. Nincs hátránya szerintem egyik félnek sem.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz #32839680 #143 üzenetére
De van ,konzolon. PC-sként így nem igazán érzem azt hogy darálom a konzolosokat. Nagyon vegyes lobbyk vannak,de természetesen kikapcsolható aki nem akar vegyesben játszani, lehet tolni akár csak only PS vagy Only Xbox vagy Only PC és ezek vegyítésével is. De szerencsére nagyon sokan szabadon hagyják és álltálában PC -sként egy 12 -s lobbybvan kb 4-6 PC-s van a többi vegyesen PS és Xbox, van aki kontrollerrel van aki egérrel.
pl itt lőttem egy gyors képet az első lobbyról, pont nincs konzolos egérrel, de általában sok van.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
D.Va
senior tag
10 millió eladott konzolnál az 100 millió dollár spórolás. Ha pár dolgon spórolni tudnak (mert nincs értelme a gyorsabb memóriának például ebben az esetben) akkor nem ők járnak jól hanem te, mert a végén pár ilyen tervezői szempontból okos döntésnek hála, te végül 100 dolláral olcsóbban veszed majd meg a konzolt, és nem lesz lassabb hogy te azt észrevedd. A 100 dollárral olcsóbb konzol meg az MS-nek is jó, mert ha olcsóbb a gép, jobban veszik. (főleg konzol startnál kritikus a nyitóár) Nekik az a lényeg hogy a gépet minél olcsóbban tudják adni és legyártani. Itt az utolsó retkes dollárig harc megy minden komponensnél hogy minél olcsóbb legyen a konzol. Ha valami 1 dollárral olcsóbban tudja azt ami elég a gépbe, akkor nem fognak gyorsabbat belerakni egy dollárral többért, mert pénzkidobás)
Egyébként is a játékszoftverekből és a Live-ból van pénzük főleg nem a konzolgyártásból. És ha ők azt mondják hogy bizonyos dolgokhoz nem kell DDR6 (mert az OS futtatáshoz pl felesleges) akkor jól teszik ha spórolni tudnak konzolonként 10 dollárt. Sok kicsi sokra megy. Ez nem PC, ez konzol. Itt az életciklusa végéig mindent előre elterveznek. Ha elég lesz az olcsóbb ram, akkor elég lesz. Mert úgy fogják csinálni hogy elég legyen.
És itt még nincs vége a sztorinak, mert ezt a konzolt több éve kezdték tervezni, és ezalatt a komponens és bérgyártók gyártósorai fejlődtek, így szerintem már most tervezik a "szlimesített" verziót amit 2 évvel a start után ők olcsóbban tudnak majd adni, és te olcsóbban veheted meg, a filléreskedős, költségcsökkentős mérnöki és egyéb munkáknak hála.[ Szerkesztve ]
-
CptAdamica
veterán
Nekem teccccik. Arról nem volt szó, hogy az új kontroller tudja majd használni a régi vevő egységét is PC-n? Plusz gondolom a régi aksija ebbe is jó lesz.
Megyen!
-
Wesder
félisten
válasz CptAdamica #147 üzenetére
Tudja hasznàlni. Amúgy meg BT-s.
P&C Kit jó lesz hozzà igen.[ Szerkesztve ]
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.