- Crypto Trade
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- DIGI internet
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Mesterséges intelligencia topik
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
Valamennyi támasztékot nyilván kell adni. De a gép súlyát alapvetően továbbra is a rotoron keletkező felhajtóerő egyenlíti ki. Érdekes, hogy technikai probléma-e. Láthatóan nem vette figyelembe a pilóta a gép súlypontját, az valamivel a perem mögött van. Innen kezdve nem meglepő, hogy hátrabillent. Műszaki meghibásodás emiatt nem kellett volna, hogy bekövetkezzen, legalábbis egy hagyományos helikopternél. Azokon van egy farokcsúszó, sok esetben hidraulikus csillapítással. Fenestron esetén ez le szokott maradni. Ha megrogyott a farokrotor háza, akkor mondjuk valóban kiesett a helikopter. De ebben az esetbnn a műszaki hiba már a pilótahiba következménye.
Kérdés milyen nyomással dolgozik az a hidraulika. Minden esetben rugóstagokat építenek a futóművekbe is, de a pilóták pontosan tudják, hogy azok mekkora hatással vannak a leszállásra. A lábak általános felhasználásnál semiképpen sem jók, ergo maximum akkor kerülnének fel, ha szükségesnek vélik. Ennek következtében a pilóták nem igazán lennének vele tisztában, hogy milyen tömegviszonyoknál hogyan viselkedik.
A Lynx-szel végzett leszállás egy kísérleti repülés volt, messze a normál üzemeltetési viszonyokon túl. Természetesen a hajón is válogatott személyzet volt, ahogy a helikoptert is berepülőpilóta vezette. A mindennapi használatban ilyen körülmények között nem engedik, hogy a hajót megközelítse a helikopter.
Előre felesleges támasztékot tenni. A helikopterek szinte kivétel nélkül farnehezek. Ha hosszirányban dőlnek valamerre, akkor az hátrafelé lesz.
Az, hogy leérintik nem teszi szükségessé egy adaptív lábrendszer alkalmazását. Már írtam, hogy ilyen esetekben is csak érintés van stabilizálási céllal, a terhet továbbra is a rotor viseli. Csak akkor szállnak le teljesen, ha a feltételek adottak. Erre jó példa volt az országúti kép, de az meg főleg nem igényel bonyolult leszállórendszert, láthatóan a csúszótalp is bőséggel elég.
A videoban levő egyetlen élő példa meg nem igazán értelmes. Miért mellé teszi le, ha tisztán le tudna szállni a platformon?
Új hozzászólás Aktív témák
- Crypto Trade
- Gaming notebook topik
- Politika
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Házimozi belépő szinten
- Hardcore café
- További aktív témák...
- NITEBIRD WB2 Smart WI-FI-s okos meleg fehér LED izzó E27 / 230V / 8W Tuya Smart 2db
- DJI Mavic Mini Fly More Combo Aktiváció: 2019.11.27 Garancia időn kívüli
- Powerline adapterek - olcsón, csak egyben. Wifis, 2 ethernet portos!
- Van Damme Silver Lo-Cap 55 Interconnect RCA-pár, Viborg csatlakozókkal! Audiofil hang! 2x1 méter!
- Asztali PC , i5 6600 , GTX 980 4GB , 32GB DDR4 , 256GB SSD , 500GB HDD