Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Őszintén nem értem, hogy most akkor Ózdon mi is lesz? Egy digitális archívumnak minek logisztikai bázis? Annak szerverekkel teli termek kellenének, nem logisztikai bázis.

    "Az ipari műemlékek védelmével megvalósuló projekt keretében az egykori Törzs-gyár területén, mintegy 7000 négyzetméteren, egységes logisztikai bázisként hozzák létre a kulturális értékek elhelyezésére szolgáló épületegyüttest."

    Akkor fizikailag akarnak elhelyezni ott kulturális értékeket? A digitalizálás nem arról szólna, hogy kép, hang, video, 3D, adat formátumban lementik a festményt, szobrot, könyveket, fotókat, filmeket, hangfelvételeket?

    Ahhoz digitalizálni kell, lehetőleg ott ahol most van a tárgy, mert nagyon nem lenne szerencsés átrángatni többszázezernyi műkincset és pótolhatatlan kulturális örökséget az országon oda vissza, hogy Ózdon digitalizálhassák. Egyrészt az nagyon drága lenne és kockázatos, mert megsérülhet, megsemmisülhet, ellophatják. A kulturkincseket tárolni se lenne jó valami raktárban. Jobb helyen van az egy múzeumban, ahol elhivatott szakértők, szakemberek vigyáznak rá.

    Szóval nem értem, hogy mi lesz, vagy lenne Ózdon? Egyedül valami szerverteremben látok logikát, de az amellett hogy tényleg drága, 1 kézen megszámolható alkalmazottat igényel, pedig Ózdra munkahely kellene inkább.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz BLeP_i #33 üzenetére

    Nekem ezzel nincs bajom, csak nem értem, hogy mi van, vagy mi lesz Ózdon és minek kell logisztikai központ egy digitális archívumhoz?

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Remélhetőleg nem azt találta ki valaki nagyokos, hogy a digitalizálandó műkincseket, és más örökségeket vigyenek digitalizálni egy központba, mert az totál idiótaság, főleg ha a digitalizálás tényleg nem csúcstechnológiával történik. Kiszáll egy pár fős szakértő csapat egy múzeumhoz és pár nap, pár hét alatt helyben megoldják a digitalizálást. Ami épp nincs kiállítva azt nyitvatartási időben, ami ki van, azt utána, hogy ne zavarják a múzeum látogatóit. Műkincsek esetén legalábbis ezt kellene tenni. Ha valami jól hordozható, nem sérülékeny, azt esetleg be lehet vinni egy központba, de gyakran az a drágább módszer.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz bambano #40 üzenetére

    Miért, mi kell hozzá? Kell egy restaurátor, aki tudja hogy mit szabad és mit nem szabad csinálni a tárggyal, festménnyel. Kell egy "félprofi" fotós, esetleg egy segéd aki cipel, felállítja a technikát, adminisztrál, illetve kell valaki a múzeumból, aki tudja hogy melyik kép melyik. Kell egy jobb DSLR, vagy középformátumú gép, állvány, pár lámpa és árnyékolás, hogy a kinti fény ne zavarjon. Nagyobb képek esetén persze kell egy spéci állványrendszer a mozaikozáshoz, de ott is érdemesebb helyben megoldani, mint több-százezret kifizetni képenként a becsomagolás, szállítás, őrzés, újracsomagolás, visszaszállítás miatt, azokról a milliókról nem beszélve ha valami megsérül közben és restaurálni kell.

    Persze ha pl. régi filmszalagokat digitalizálnak, az más tészta. Jól szállítható, nem annyira sérülékeny küldhetik egy stúdióba az egészet.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák