Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • adamssss

    veterán

    válasz #54738176 #1 üzenetére

    Még anno volt egy elhatározásom, hogy megírom ezt a Logout-on aztán végül nem fektettem bele energiát mert vannak fontosabb dolgok is az életemben. Itt található az eredeti doksi ami áttekintetőbb illetve jelöltem benne az én kommentjeimet: [link]

    Egyébként én tisztelem Abu-t a szakmai tudásáért és azért amit ennek a közösségnek ad. Sőt saját tapasztalatból mondom, hogy amennyit virtuálisan találkoztam vele úgy emberileg is nagyon a helyén van. Igazából csak annyi kellene, hogy legyen itt egy ember aki meg kicsit a zöldeket, kékeket nyomja bár az is igaz, hogy nekik megy a szekér enélkül is... :)

    2016-07-29 11:39
    Az NVIDIA fizethet a GeForce GTX 970 hibás specifikációi miatt

    2016-07-29 06:01
    Az AMD bejelentette a Radeon RX 470 és 460 megjelenését
    Idén eddig a Hitman, az Ashes of the Singularity, a Total War: Warhammer és a Doom jelent meg az AMD támogatásával, de a Deus Ex: Mankind Divided, a Civilization VI és a Battlefield 1 is hamarosan követi ezeket a címeket. Ráadásul a vállalat kérdésünkre elmondta, hogy az új játékok a DirectX 12 vagy a Vulkan API támogatása mellett – a Doomhoz hasonlóan – be fogják vetni a GPUOpen Shader Intrinsic Functions gyűjtőnéven emlegetett shader kiterjesztéseket, ami a GCN architektúrára épülő Radeonokon exkluzív eljárásokat kínál a felhasználóknak.

    2016-07-27 12:00
    Extra adatok a Radeon Pro SSG-ről
    A rendszer a legfőbb előnyeit egyébként főleg szoftverből, ezen belül is a saját API-ból szerzi, mintsem hardverből
    A konstrukciónak vannak más járulékos előnyei is, mivel az integrált SSD-kre másolt adat nem veszik el.
    Ráadásul a gép szabadon kikapcsolható, hiszen az adat megmarad a VGA-n. Ennek a szoftveres hátterét relatíve egyszerűen biztosítani lehetne, az előnyei pedig nyilvánvalók.

    2016-07-26 17:00
    Meghalt a FirePro, éljen a Radeon Pro!
    [+]
    A ProRender által megcélzott piac persze nagy, hiszen létezik már az OctaneRender, a V-Ray, az iRay, a Thea Render, a LuxRender, a Cycles, stb. Ugyanakkor mindegyiknek megvan a maga problémája.
    A ProRender azzal a céllal jött létre, hogy a piacon elérhető legyen egy olyan gyors leképező, amely ingyenes és jó minőséget is ad. Mindemellett a nyílt forráskód biztosítja azt, hogy az iparág szereplői különböző optimalizálásokon keresztül még jobbá tegyék, akár specifikusan, akár általánosan.

    2016-07-26 15:20
    Két új Quadro is előkerült a SIGGRAPH alkalmával
    Lényeges különbség a korábbi üzletstratégiához képest nincs, tehát az újdonságok a Quadro M5000-et és M6000-et váltják.
    Az viszont már most világos, hogy az új Quadro modellek gyenge pontja marad a vérszegény dupla pontosság melletti teljesítmény, viszont ez valószínűleg továbbra is orvosolható a Maximus konfigurációval, így lehet melléjük vásárolni egy dupla pontosságban erős, Kepler architektúrára épülő Teslát. Ez persze jelentősen növeli a költségeket, illetve a rendszer fogyasztását is.
    Érkezik egy új Quadro Sync kártya is, ami nem túl meglepő módon a Quadro Sync 2 nevet kapta.

    2016-07-26 11:15
    Az AMD forradalmasítja a professzionális VGA-k piacát
    Az AMD az idei SIGGRAPH alkalmával egy komoly bejelentést tett, ami több területen is forradalmasíthatja a professzionális VGA-k piacát.
    Nem azért, mert a sok gigabájt jó marketing, hanem azért, mert tényleg szükség van a lehető legtöbb videomemóriára.
    A konstrukció előnye egyébként nyilvánvaló.
    A Radeon Pro SSG további felhasználási területei közé fog tartozni az olaj- és gázkitermelés.
    Az orvostudomány is nagy hasznát veheti a Radeon Pro SSG-nek, mivel például a genom szekvenálása, vagyis a nagyon hosszú, összefüggő DNS szakaszok szekvenciájának meghatározása rendkívül komplex feladat, ami rengeteg adat feldolgozásával jár.
    A fentiek mellett a Radeon Pro SSG a működésbeli újításának köszönhetően új alkalmazási területeket is teremthet.

    2016-07-26 08:21
    A DPC késleltetésen javít az új GeForce Hotfix meghajtó
    A 368.95-ös jelölésű eszközillesztő egy rendkívül kellemetlen hibát orvosol.
    Utóbbi csak a Pascal architektúrára épülő GeForce-ok felhasználóit érintette, de a probléma kellemetlen volt, mert a DPC késleltetés pattogó hangokat eredményezhet hang- vagy videofájlok lejátszása közben

    2016-07-25 17:55
    Extra adatokat közölt az NVIDIA a Titan X-ről
    Az elsődleges piaca tehát nem a játék, hanem a gépi tanulás, de persze "lehet" játékra is használni. – Igen úgy egyébként ezt a szart ami minden téren tarol lehet játékra is használni…
    A felezett pontosság esetében sajnos megmaradt a szoftveres tiltás, így a GP102 ezen a területen is ugyanazokkal a limitációkkal rendelkezik, amelyekkel a GP104 és a GP106, vagyis az FP32-es tempó 64-ed részét tudja, ami megfelel 0,15 TFLOPS-nak.

    2016-07-22 08:49
    Új termékcsaládot teremt az NVIDIA az új GPU-jának
    Ennek nagy jelentősége van, mivel a cég szeretné szegmentálni az asztali piacot is, mivel a GeForce családban szoftveresen korlátozzák a gépi tanuláshoz ajánlott Int8 pontosság futtatásának sebességét. Emiatt az eddig megjelent Pascal GPU-k ebben rendkívül gyengék, annak ellenére, hogy a hardverben a támogatás elméletben adott. – Nem tudom egy játékos kártyának ez miért gond de azért oda kellett szúrni.

    2016-07-21 11:40
    Az NVIDIA is írt egy jó kiterjesztést a Vulkan API-hoz.
    Az első, core specifikációknak megfelelő kiterjesztést az AMD jelentette be, amelyről az alábbi oldalon írtunk, és most az NVIDIA is előállt egy ilyen konstrukcióval, amely legalább annyira hasznos, mint az AMD megoldása.

    2016-07-12 12:40
    Gyorsan befutott az új Radeon Software
    egy apró hibát javít, amely benne maradt az előző, 16.7.1-es meghajtóban. – de az még csak véletlenül sem kellemetlen…

    2016-07-12 08:34
    A Doom is megkapta a Vulkan API támogatását
    A Vulkan leképező többi újítása közé sorolható az aszinkron compute támogatása, amivel bizonyos utófeldolgozásra vonatkozó effektek párhuzamosan futnak az egyéb grafikai számításokkal. Ez összességében 5-10%-nyi extra tempót kínál GPU-limites szituációkban, ugyanakkor az aszinkron compute egyelőre csak a GCN architektúrára épülő Radeonokon aktív, mivel az NVIDIA hardvereivel nem működik valami jól, ami miatt le kellett tiltani. – Szerintem aki nem AMD-t vett meg se vegye a játékot…
    A specifikus jelleg miatt ezek a kódok csupán az AMD GCN-en üzemképesek, így más gyártó hardvere a normál, szabványos kódra van korlátozva. A GPUOpen shader intrinsic functions GPU-limites szituációkban hozzávetőleg 10-20%-nyi extra teljesítményt kínál hardvertől függően.

    2016-07-07 08:30
    Még a héten megérkezik a frissített meghajtó a Radeon RX 480 fogyasztásparájára
    Az AMD egy új funkciót is beépít a felhasználóknak, hogy a határra maximalizálhassák a fogyasztást. – és megint csak a kedves fogyasztók járnak jól, és véletlenül sem az AMD hibázott.
    Annak érdekében, hogy aktív kompatibilitási mód mellett se legyen észlelhető csökkenés a nyers tempó tekintetében, az AMD beépített pár új rutint is a meghajtóba, amelyekkel nagyjából 3%-kal gyorsul a hardver a játékok zömében az első publikus eszközillesztőhöz viszonyítva. Ez tulajdonképpen elfedi a kompatibilitási mód teljesítményre vonatkozó negatív hatásait.

    2016-07-06 16:21
    Vannak vagy nincsenek letiltott ROP-ok az NVIDIA GeForce GTX 1070-en?
    Az NVIDIA által kiadott specifikáció a GeForce GTX 1070-re tehát teljesen helytálló, maximum egy picit hiányos, hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy a 20-ból azt az 5 SMP-t hogyan vágják ki a rendszerből, a gyakorlati eredmények szerint szimplán kivágnak egy teljes GPC blokkot. – egy picit már megint szar az Nvidia, hát Istenem nézzük el nekik

    2016-07-06 09:40
    Az év végéig új konzolfunkciót hoz PC-re az AMD
    És igen! az AMD megint megcsinálta!
    A ordered count egyébként egy nagyon hasznos funkció, mivel lehetővé teszi, hogy az elvégzendő operációk a wavefrontok kreálásának sorrendjében történjenek meg. – Ezt sem sokszor halljuk a másik oldalon…

    2016-07-04 18:15
    Az AMD megtartja a három- és négyutas CrossFire-t
    Az elmúlt időkben a több GPU-s konfigurációk kedvelői csak úgy kapták a pofonokat, hiszen egyre kevesebb játék skálázódik három-négy GPU-ig, illetve az NVIDIA is bejelentette leszámolnak a három- és négyutas SLI-vel. Az AMD ugyanakkor a CrossFire-t nem szeretné olyan mértékben korlátozni, hogy elvegyék a lehetőséget a PC-s játékosok keménymagjától, így a továbbra is megtartják a lehetőséget arra, hogy a vásárlók három- és négyutas CrossFire-t építsenek maguknak. – Már megint az a szemét rohadt Nvidia, egyedül az AMD nézi a vásárlók érdekeit.
    Friss információ, hogy az AMD a DirectX 12-re dolgozó fejlesztők dolgát is megkönnyítené. – Ezt le sem kellene írni. Az AMD mindig mindenki dolgát megkönnyítené, csak a sajátját nem…

    2016-07-04 13:47
    Befutott a Total War: Warhammer DirectX 12-es frissítése
    Mindemellett az aszinkron compute-ot a fejlesztők csak a Radeonokon hagyták alapértelmezetten, míg a GeForce-okon egységesen tiltják.
    Az aszinkron compute már speciálisabb probléma, amit ha nagyon a Radeonokra szabtak, akkor jobb, ha inaktív a GeForce-okon, hiszen egy nem jól kialakított ütemezés jelentősen ronthatja a teljesítményt. – „Sőt jobb ha nem is veszünk Nvidia-t. Aszinkron compute nélkül nincs élet a földön.”

    2019-02-25 17:02
    Megnéztük mire képes az NVIDIA DLSS
    A gépi tanulást bevető élsimítási eljárás előtt nagy jövő állhat, de egyelőre még bukdácsol a gyakorlatot tekintve.

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • adamssss

    veterán

    válasz Abu85 #16 üzenetére

    Abu felreertesz. Amit leirsz tenyek. Ezekkel nem lehet vitatkozni. (Pontosabban en nem tudok)
    A talalas, a hasznalt jelzok, szofordulatok, a cikkek hangulata az amiben jelentos kulonbseg van. Mas kereteket hasznalsz.
    Erdekesek ezek a keretek es sokszor tudattalanul is hasznaljuk oket. Erdemes elolvasi Lakof: ne gondolj az elefantra cimu konyvet! Valmi hasonlot erzek itt a ph-n is. :)

    De ez nem baj csak tamadasi feluletet adsz melyek tartalmilag semmit nem tesznek hozza az oldalhoz az itteni kozosseghez, ellenben gyorsan szemelyeskedesbe tud atcsapni az amugy is meddo vita.
    Ha meghezed a cikkeidhez tartozo kommenteket szinte soha sem a szakmai oldalat tamadjak az irasaidnak. Szerintem ezen erdemes kicsit elgondolkodni :)

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • adamssss

    veterán

    válasz Abu85 #22 üzenetére

    Egy 1dl-es poharban van 50ml viz
    Egy 1dl-es pohar felig ures
    Egy 1dl-es pohar felig teli van

    Parancsolj. A tenyek ott vannak. Azt gondolom en jobban nem tudom erzekeltetni hogy mire gondolok.

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • adamssss

    veterán

    válasz andy19770128 #35 üzenetére

    Az AMD-nel se volt sok minden mobil vonalon ami hasznalhato lett volna. A ryzen szolt nagyot de elotte nagy csond. A csondben meg konnyu elaludni ahogy azt tette az Intel. Talan most majd rakapcsolnak megint.

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • adamssss

    veterán

    válasz Abu85 #44 üzenetére

    “A Prohardver filozófiája, hogy mindent elsőként mutasson meg.“

    Lehet hogy a filozofia ez de mondjuk hol van a teszt egy rtx2060-rol, egy rtx Titan, vagy a gtx16xx-rol?
    Vagy pl tavaly is a legnepszerubb OLED tv-t sikerult letesztelni bo 3/4 evvel a megjelenes utan.

    Ezek nyilvan nem rajtad mulnak de tenyleg kivancsi vagyok hogy mi van a hatterben mert valami oka biztosan van. Sok esetben meg tenyleg kijottok teszttel a megjelenes elott.

    [ Szerkesztve ]

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • adamssss

    veterán

    válasz Abu85 #49 üzenetére

    Köszönöm a választ.

    Mindazonáltal úgy gondolom, hogy vannak bajok. Az egy dolog, hogy az NV nem ad teszt HW-t, de mint Magyarország (reményeim szerint) első számú HW-ekkel foglalkozó portálja nem tud szerezni egy tesztkártyát 2 hónapon belül az egy kicsit elgondolkodtató...

    Nem akarok megmondó ember lenni de nem volt egy üzlet az országban aki felajánlott volna egy kártyát tesztelésre és mondjuk annyit kért volna, hogy a kártyát az xy bolt biztosította? Ha nekem lenne HW cégem az lenne az első dolgom, hogy megkeresem az összes magyar HW-ekkel foglalkozó hírportált és leszerződnék velük, hogy mindenből biztosítok példányt tesztelésre cserébe annyit kérek, hogy jelenjen meg a nevem a cikkben de utána tőlem azt írnak a termékről amit akarnak. Ha jó akkor bespájzolok, ha meg nem akkor alig tartok majd belőle készletet. Ezzel mindenki jó járna. Ti függetlenek maradnátok, én tudok készletet tervezni, és szart nem adnék a vevőimnek ami a hosszú távú siker kulcsa.

    De ha ennek van valami oka amiért nem megy (bár nagyon sok szektorban működik így nem látom, hogy itt miért ne menne) akkor nem igaz, hogy lehet kérni itt a fórumon, hogy valaki dobjon már meg minket 3 napra egy tesztkártyával. Persze lehet azt mondani, hogy ez ciki, de egyrészt segítséget kérni szerintem sohasem ciki, (legalább is nekem sohasem derogált), másrészt szerintem annál cikibb nincs, mint hogy magyarázkodni kell, hogy ezért meg azért nincs teszt már bő két hónapja. Ez egyszerűen gáz. Ezt ti mind "piacvezetők" nem engedhetitek meg magatoknak.

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • adamssss

    veterán

    válasz Abu85 #73 üzenetére

    Én esküszöm nem értem.

    Ha én boltos vagyok és az emberek vesznek vga-t mert vesznek, akkor aztán teljesen mindegy, hogy melyik gyártóét húzzátok le és melyiket dicséritek. Nyilván elolvasom a cikket és annak alapján döntöm el, hogy NV-ből vagy AMD-ből halmozok fel nagyobb készletet. De legalább ott a nevem a cikkben. Egy mondatban: nekem mint boltosnak ceteris paribus az az érdekem, hogy tőlem vegyenek. Mindegy mit de tőlem.

    Ha meg ti megveszitek a kártyát és továbbadjátok akkor meg végképp nem értem, hogy egy RTX2060-ra miért nincs idő, pénz vagy akármi. Azért ez egy olyan termék ami érdekli a nagyközönséget ami nektek klick-et hoz, ami meg pénzt a hirdetőktől.

    Szóval nem értem én ezt az egészet... :N

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • adamssss

    veterán

    válasz Abu85 #105 üzenetére

    Én nem a nagykerekre gondolok. Hanem a kis boltokra. Tudod amit ha beütsz az árukeresőre akkor azokat dobja ki. (most nem akarok neveket írni nehogy hirdetésnek minősüljön) Ne már, hogy azoknak is alá kell írniuk minden egyes gyártóval vagy nagykerrel szerződést, hogy miből mennyit tartanak raktáron. Ha viszont igen az elég gáz és innentől kezdve kérdés az, hogy mennyire van szabad verseny és mennyire kartellezettek a végfelhasználói árak...
    A lényeg, hogy én rájuk gondolok. Én ha üzemeltetnék egy adamssss kft-t és tudom hogy ez van rögtön verném nálatok a csengőt, hogy itt a kari két hétre és csak annyit kérek, hogy a cikkben mutasson egy link a boltomra.

    Azért ha kész a teszt szóljatok már pls valamire le kellene cserélni az 1070-et. No persze csak akkor ha nem húzzátok le a 2060-at... ;] :P

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • adamssss

    veterán

    válasz Abu85 #108 üzenetére

    Akkor ha lenne egy kis eszem én lennék az első magyar kisboltos aki köt veletek egy szerződést, hogy ami kértek berendelem. Még egy félmilliós kártyán is max buknék pár tízezret ha utána használtan továbbadom. De a reklámértéke a sokszorosát hozná. Szóval továbbra sem értem én ezt. Vagy tényleg ennyire hülye minden boltos de ezt kétlem.

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • adamssss

    veterán

    válasz Abu85 #112 üzenetére

    En a ph-val szerzodnek nem Abu-val... (ergo nem csak Radeon VII-eket meg threadripper-eket kellene szallitanom minden mennyisegben) ;] :P

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

Új hozzászólás Aktív témák