Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gargouille

    őstag

    válasz hallador #7 üzenetére

    Szerintem itt félrenéztél valamit, mert egyáltalán nem arról van szó, hogy "vissza lehet nézni mennyit dolgoztál", hanem inkább egy központi management felület, ami eddig nem igazán volt. Mint mondjuk egy system center, vagy Intune vagy domain környezet stb. arra szolgál, hogy központilag tudsz egy csomó beállítást, policy-t stb. tömegesen kezelni, nem kell gépenként egyedileg, meg biztos tud inventory-t meg reportolni és hasonlók...

    Nem pedig egy "kémprogram", amivel azt lesed, hogy ki mit csinál a gépen. Szerintem. :)

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz azbest #23 üzenetére

    Pedig nem, ő írta, hogy:

    "Na ezek az eszközök nem nekik készültek. Miért?
    - Mert vissza lehet nézni mit csináltál.
    - Ellenőrizni lehet, hogy mikor mit dolgoztál."

    Márpedig ezek a központi "eszközkezelők" egyáltalán nem erre vannak és az is egy teljesen külön történet, hogy összedrótozod egy ticket rendszerrel. Az, hogy "mindent" logolj az meg azért nonszensz, mert pillanatok alatt végtelen méretű naplók nőnének (a keletkező hálózati forgalomról és egyéb erőforrásigényekről most nem is beszélve) és értelme sincsen sok. Nyilván vannak területek amiket érdemes logolni (pl. különböző autentikációk, bizonyos fájl műveletek stb.) de ezek korántsem a "mindent" kategóriát képviselik, ráadásul legtöbb esetben szerver oldalon illik naplózni ezeket, nem a klienseken.

    Az Apple oldalán elég érthetően le is írják, hogy mire van (beállítások kezelése, mentés, patch terítés stb.), legfőképp a kliens oldali IT feladatok központi kezelhetőségére.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz hallador #25 üzenetére

    Köszönöm, hogy felsoroltad (nyilván rajtad kívül ezeket más nem is nagyon ismerte eddig a szakmában :) ), ugyanakkor ez az Apple Business Essentials, amiről a cikk szól és amihez hozzászóltál, teljesen másra való.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz hallador #28 üzenetére

    Nem állt szándékomban vitát szítani, sem minősítgetni csak egyszerűen nem értettem, hogy hogyan jönnek ehhez a hírhez is (pontosabban a hozzászólásaid alapján tetszőleges témájú bármilyen hírhez) a magyarországi munkaviszonyok, illetve azok pocskondiázása. Meg úgy általában a különböző tevékenység kontrolláló megoldások? Vannak ilyenek igen, de itt most nem erről szólt a cikk, legalábbis amit bemutatott az Apple az nem ilyen. Inkább egy hasznos rendszergazdai eszköz, amivel hatékonyabbá tehető az üzemeltetés. :)

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • Gargouille

    őstag

    válasz hallador #30 üzenetére

    "Nem az a baj, hogy nem láttál ilyet, mert az lejött egyből"

    Nyilván. Hiszen ismersz. Ismersz? :)

    "Akkor most még egyszer megkérdezem, láttál működni ilyen környezetet, bármilyen gyártótól is? És a hátterét is, hogy mi és hogyan üzemelteti?"

    Felügyeleti környezeteket (is) üzemeltetünk, azt hiszem mondhatom lát(ok)tam ilyet. Első sorban (de nem kizárólag) olyan jellegűeket, mint amikről a cikkben is írnak.

    "Most meg ezzel jössz, hogy valaki leírja az igazat, az nálad pocskondiázás? "

    Ehhez csak két gondolatot:

    1. Azt értem és elfogadom, hogy neked ez a véleményed. Igazság != vélemény. Amit nem értek, hogy ezt miért kell minden létező cikk alatt kifejtened pontosan ugyanúgy? Azért nevezem pocskondiázásnak, mert semmilyen építő jellegű meglátás vagy új gondolat nincs a soraidban (sőt még csak az adott cikk témájához sincs köze), de minden cikk alá pontosan ugyanolyan lesajnáló, fellengzős stílusban kinyilatkoztatod, hogy itthon mindenki kókler, lusta, naplopó tolvaj, bezzeg Te...

    2. Miközben szerintem vannak még egy páran itt rajtam kívül is, akik napi szinten dolgoznak nyugat európai cégeknél vagy azokkal közösen, így van valós képük arról, hogy milyen az "itt" és milyen az "ott". Én például németekkel és csehekkel dolgozom együtt (mindegyik multi és globál IT környezet) és azért tudnék mesélni az ő hibáikról is naphosszat. Ezzel nem azt mondom, hogy nincs szemléletbeli vagy hozzáállásbeli különbség az ő javukra, de koránt sem ennyire feketén-fehéren, mint ahogyan előadod.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

Új hozzászólás Aktív témák