Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • bambano

    titán

    ezek direkt szívatják magukat? a magyar kisvállalkozásokban dolgozók három dolgot nem fognak:
    - ócsóér apple cuccot venni
    - havi 13 ruppót fizetni dolgozónként az almának egy tök felesleges szolgáltatásért
    - és ha én dolgozó lennék, az én cuccomat biztosan nem menedzselnék amerikai szerverről.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • kpbendeguz

    addikt

    válasz bambano #1 üzenetére

    Az ugye azért megvan, hogy nem a magyar kisvállalkozások a célpiac?

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • emvy

    nagyúr

    válasz bambano #1 üzenetére

    Oh bakker, akkor a magyar KKV-krol es bambano Linuxos gepenek menedzseleserol le kell mondaniuk :(

    while (!sleep) sheep++;

  • azbest

    félisten

    válasz kpbendeguz #2 üzenetére

    naja, vannak akik nem értik, hogy nem az életképtelen magyar cég a célpiac, ahol olcsó a melós és megéri havi pár száz forintot spórolni rajtuk, mert úgyis ráérnek. Máshol meg inkább kifizetnek pár dolcsit, mert olcsóbb, mintha áll a munka..

    de persze majd jön a sírás, hogy a felhő meg az akármi is leálhat és akkor is áll a munka... ja. Csak 99.9% -ban nem áll.

  • anulu

    félisten

    válasz bambano #1 üzenetére

    ezekszerint még nem volt céges, Intune managed eszközöd...

    "Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 11Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB | XBOX ONE X

  • Aweriot

    veterán

    válasz bambano #1 üzenetére

    Mert a magyar az elsőszámú célpiaca ennek ugye?

    "Minden cinikus emberben egy kiábrándult idealista lakozik." George Carlin

  • hallador

    addikt

    válasz bambano #1 üzenetére

    A szomorú az ebben, hogy amennyit otthon lopni szokás (Igen az lopás, hogy, ha valamit meg tudok csinálni 1 óra alatt, akkor nem 2 munkanap alatt csinálom meg utána kisírjuk a szemünket, hogy Európában otthon töltenek a legtöbbet a munkahelyeken, mert amúgy dóógoztunk, csak az eredmények nem jönnek, csak a pénzt viszik.)

    Arról nem beszélve, hogy amikor egy ilyen eszközben gondolkodik egy vállalkozó, jobb helyeken, ahol valóban dolgoznak, és mérik is a hatékonyságot, nem úgy mint otthon, hogy csak pofáznak a munkáról, de itt meg is maradtunk, ugye "A tett halála az okoskodás." na ezek az eszközök nem ilyen embereknek készültek.

    Soha nem felejtem el, hogy egy magyar "nagyvállalatnál", ami az ország egyik legnagyobb foglalkoztatója, na itt történt meg velem évekkel ezelőtt, hogy megjött bélus a ládagyárból, és megmagyarázta, hogy 21 VM elkészítése 2 napos feladat, majd írtam egy scriptet, ami legyártotta, beállította, és mindennap lekérdezte a VMadatokat, ez 2 órába telt, de akkor a VM-ek is készen voltak, erre szóltak az akkori főnökömnek, hogy ez itt nem szokás, vagy képes leszek alkalmazkodni a helyi szokásokhoz, vagy vigyen olyan embert, aki fog.....

    A másik typisch ungarisch firma, amikor szintén egy kiváló magyar tulajdonú bankban dolgoztam, kettő olyan szélhányó szarházival, hogy olyat a hátán nem hordott a föld, reggel 8-ra megjött az elvtárs, majd beszélgettek 1 órát, majd elmentek 11:40-kor ebédelni, visszajöttek 14:00-ra (ki is sz.... fontos az emésztés), majd hazamentek 15:40-kor.
    Hétvégén ketten 68 óra túlórát írtak be, amit utána én nappal 7 óra alatt csináltam meg.

    A harmadik olyan hely volt, akik Audi szintű informatikát akartak csinálni, de mindenre, sem volt pénz. Az az 0 Ft-ból akartak csinálni olyan informatikát, amire egy Audi szintű cég csak az emberek képzésére a 10 000-eresét fizeti ki, de legalábbis havonta költ annyit belső oktatásra, mint a jó honvédő magyar cégben egy éves komplett fizetése adóval, és mindennel együtti, fizetése a 100 alkalmazottnak, nem hogy a hardverre szoftverre meg a szakmai tudásra, és persze jön julcsika a "főnök", akinek jó magyar szokás szerint, ha nem egy hanem már kettő babszem van a kezében, akkor a másikat le kell nyomni tekintélyelvűséggel ,mert ugye őt azért nevezték ki főnöknek, mert a seggében is több talentum van, mint a másik fejében, be is mutatja a képességét...

    Na az ilyen dolgozóért nem érdemes 13 ezret fizetni, mert elviszi a 100 szorosát, a semmibe.Miközben 10-en nem csinálnak annyit, mint amit egy olyan dolgozó, aki tudja mi a dolga képzett, és hatékony is, mert hagyják dolgozni, ahelyett, hogy azzal vegzálnák, hogy ki az igaz magyar...

    Na ezek az eszközök nem nekik készültek. Miért?
    - Mert vissza lehet nézni mit csináltál.
    - Ellenőrizni lehet, hogy mikor mit dolgoztál.
    - És ezáltal valóban azért fizetnek amit vállaltak. Nem pedig azért, hogy Német Miki bácsi az úttörő táborban az úttörő ott segít ahol tud, csak dolgozni ne kelljen, de a pénz kellene módszert fejlesztik tökélyre.

    Na ezek az eszközök, nem grósz karcsi bácsi kisz táborában szocializálódott "informatikusoknak", hanem olyan embereknek készültek akik haladnak, azaz, pl a vonaton, a buszon, de akár úgy is tudnak és akarnak dolgozni, ahogy megkövetel a szakma.

    Ahol meg tényleg fontos, hogy a munka a realitások talaján mozogjon az elvégzett munkával arányosan, ott ezek az eszközök igencsak behozzák az árukat.

    Meg is értem, hogy nem szereti sok ember otthon, az olyan helyeken, amit a lopás/korrupció tart fenn ez egy rémálom na ez igaz, egyetértünk.

    Amiben nem értünk egyet, hogy én ezt utálom, mert inkább dolgozom, mint nem.

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • bambano

    titán

    válasz hallador #7 üzenetére

    "Igen az lopás, hogy, ha valamit meg tudok csinálni 1 óra alatt, akkor nem 2 munkanap alatt csinálom meg": az a baj veled, hogy már olyan régen disszidáltál, hogy magyarul se beszélsz, de azért folyton fontosnak érzed, hogy belerúgj azokba, akik itthon maradtak.
    mondjuk ez a sok magyarfikázásod nem is hiteles.

    a mondat, amit le akartál írni, helyesen így hangzik: Igen, az lopás, hogyha valamit meg tudok csinálni 1 óra alatt, akkor 2 munkanap alatt csinálom meg...

    amilyen árszinten az audi dolgozik, igenis fizessen meg egy nagy rakás képzést a dolgozóknak, plusz importáljon hawaiiról fűszoknyás csajokat, akik legyezik a dolgozót, a kantinban pedig legyen krómrúd.

    szerk: az meg, hogy vissza lehet nézni, hogy mit csináltál, törvénytelen. de ezt kiveséztük már párszor. tehát az, hogy a cucc törvényt sért, egyáltalán nem előny vagy "selling point".

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz kpbendeguz #2 üzenetére

    nem hiszek benne, hogy a világban olyan sok kisvállalkozás lenne, ahol egyrészt megéri kifizetni az almás eszközöket, hogy legyen mit menedzselni, másrészt akkora nagy a KISvállalkozás, hogy felhős központosított menedzsment kell hozzá, és van rendes távközlési kapcsolat is, amivel elérik a felhőt.

    ez csak a szokásos apple marhaság, hogy vegyél 1000 dollárért monitortartó kart.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • lugosi

    félisten

    Valamennyire természetes, hogy ez ellenállásba ütközhet vállalati informatikusi részről. Ha egy rövid gondolatmenet alapján úgy számolunk, hogy egy 200 munkaállomásból álló munkahelyről van szó (50 és 500 közé javasolja úgy látom az Apple), akkor ott a 3 és 13 USD (legolcsóbb - legdrágább havidíj) előfizetési díjjal számolva ez 600 és 2600 USD között lehet.
    Ez forintban 193.000 és 836.000 Ft között összeg. Ebből tárhely és szervizszolgáltatás is fizetve van, és megkockáztatom hogy nem csak egy IT szakember munkáját helyettesíti. Ha az USA-beli IT szektor fizetéseit vesszük, akkor nem hiszem, hogy a nagyobb csomag 1 embernél sokkal többet tenne ki fizetésben. Vagyis szerintem lényegében a kkv-K IT-s szolgáltatásai jelentős részének az outsourcing-ja időgarantált szervizzel, ennyiért nem drága.

    Nem ismerem a magyar IT szektor fizetéseit, de feltételezem hogy egy 200 munkaállomásos magyar kkv esetén is van már valamilyen IT költség akár saját foglalkoztatott, akár külsős vállalkozás személyében. Ha összeadjuk ennek a költségét a szerver- és tárhelyköltséggel valamint a szervizköltséggel, valószínű képbe se kell hogy kerüljön a rendelkezésre állás és a kieső idő hiánya miatti megtérülés, hogy rentábilis legyen a dolog.

    Ebből a megközelítésből nézve természetes reakció, hogy a helyi IT-s igyekszik gáncsolni az ilyen jellegű lehetőségeket, egyúttal rendszerint misztifikálja a cégvezetés előtt a saját tevékenységét hogy helyettesíthetetlennek tűnjön. Számára a részben mesterségesen generált mindennapi problémák folyamatos menedzselése, a káoszban a karmester pozícióban tündöklés a cél, nem pedig valós megoldás nyújtása valós problémákra.

    Az ilyen megoldások nem nekik készülnek.

  • azbest

    félisten

    válasz lugosi #10 üzenetére

    Innen kelet aljáról, ahol 200 ezerért is találnak munkaerőt, elképzelhetetlen a vezetőknek, hogy ez megéri.

    Mint mikor egy projekten felmerült, hogy amazonon fusson az automatizált teszteket végző szerver, aminek mennie kell 24/7, mert minden időzónából dolgoznak a projekten.
    A költségbecslés kijött 1 millió forintra. A helyi vezetés szörnyülködött, hogy úúúúúr isten, az rengeteg, hát abból megveszik a szervert és elfér az ott a szerverszobában a többi vas között. Meg egyel több feladat nem oszt nem szoroz a rendszergazdának úgysem.... (ilyen apróságok nem számítanak, hogy se redundáns betáp, se redundáns net, légkondi bakrács... és se pótalkatrész vagy tartalék gép).

    A nyugati vezető / megrendelő pedig ahogy meghallotta, hogy csak 1 millió forint, kb úgy reagált, hogy "shut up and take my money". Mert náluk ez fél havi fizetése egy embernek. És cserébe magas redundancia, nem kell az üzemeltetés fizikai minden bajával foglalkozni.

    Teljesen más világ.

  • bambano

    titán

    amikor ilyen agyonautomatizált marhaságokat látok, mindig eszembe jut Wozniak, aki nem tudta felkapcsolni a világítást a házában, mert az erdőtűz elvitte az isp tornyát.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz azbest #11 üzenetére

    "ilyen apróságok nem számítanak, hogy se redundáns betáp, se redundáns net, légkondi bakrács... és se pótalkatrész vagy tartalék gép": hát igen, az amazonnak van redundáns betápja, redundáns netje, meg rakás szoftverkomponense, amikben mindben lehet hiba, így a végén a rendelkezésre állása meg se közelíti egy normálisan üzemeltetett saját szerverét.
    és akkor még nem beszéltünk arról, hogy a felhőig is el kell jutni valahogy, amivel kapcsolatban pocsék tapasztalataim vannak.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • kpbendeguz

    addikt

    válasz bambano #9 üzenetére

    Ez nem hit kérdés. Vagy van annyi kisvállalkozás, ami Mac-et használ, hogy profitábilis legyen a szolgáltatás, vagy nem. Ha tudsz olyan felmérésről, statisztikáról, stb. ami szerint nem, akkor linkeld légyszi, mert valószínűleg az Apple se hasraütésre feccölt bele pénzt és energiát.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • azbest

    félisten

    válasz bambano #13 üzenetére

    Ez nem igaz. A te barkács szervered úgy megy, hogy addig 100%, amíg el nem romlik, mert akkor meg 0%. A saját telephelyen üzemelő szervernél full nincs meg semmi redundancia. A szerverhoteles megoldás már egy fokkal jobb, mert legalább az infrastruktúra redundáns körülötte, de ezt is el szokták spórolni. Nagy cégeknek éri meg saját adatközpontot létrehozni komoly felszereléssel, redundanciával és személyzettel. Mármint ott, ahol nem szarból építenek várat.

    Nekem nem kell bemutatni, mert több projekten használtunk amazonos megoldásokat is és több helyen találkoztam fizikai vasassal is.

    A rendelkezésre állás amazonnál sok kilences. A barkácsnál meg szerencse kérdése és adott esetben nem csak órákra, hanem napokra is lerohad valami és egy-egy személyen múlik, hogy megmenti-e a rendszert. Ha elüti a villamos, akkor összedől minden.

    Az automatizálás kapcsán pedig teljesen el vagy tévedve. Sokkal több és állandó minőségű munkát lehet elvégezni, ha automatizálják a lehető legtöbb lépést. Favágás és kalapálás helyett más jellegű feladatuk van az embereknek.

    [ Szerkesztve ]

  • lugosi

    félisten

    válasz azbest #11 üzenetére

    "200 ezerért is találnak munkaerőt"

    De milyen munkaerőt, milyen munkakörre?
    Ha a havi díjakat nézzük, és a 193.000 Ft-os havi bekerülési díjat, mint folyamatos költséget nézzük, akkor azt ne 200 bruttóval állítsuk szembe, hanem havi 193.000 Ft teljes bekerülési költséggel, ami a munkabért és járulékokat jelenti. Egy online bérkalkulátor alapján havi bruttó 163.000, nettó 110.000 Ft-nak a teljes munkáltatói bekerülési költsége 193.000 Ft.

    De más megközelítéssel, 200 munkaállomás esetén 193.000 Ft havi költség elég alacsony szerintem. Az egy főre jutó költség ilyen esetben nem számottevő, megkockáztatom, hogy ezt még ha egy főre lebontva nézzük, a teljes IT garnitúra megtartása mellett is megéri kifizetni.

  • bambano

    titán

    válasz azbest #15 üzenetére

    "A saját telephelyen üzemelő szervernél full nincs meg semmi redundancia.": honnan tudod, hogy nálam milyen redundancia van? találgatsz?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • azbest

    félisten

    válasz lugosi #16 üzenetére

    Akkor a nyugati kollégáknál nem 2 millió, hanem 4 millió és itthon meg 400 eft teljes bérköltség áll vele szemben.

    Annyiból lehet érdekes, hogy havi pár dolcsi/fő szolgáltatás díj még elenyészőbb ahhoz képest, hogy a munkát hatékonyabbá tehetik.

    #17bambano
    csak játszod az értetlent végig szokás szerint.
    Vagy azt hiszed a ti rendszeretek a tuti, közben már régen túllépett ezen a mai technológia. Vagy jobb esetben tényleg minden modern nálad, de tipikis magyar kkv-nek meg nem futja rá és szinte sehol nincs rendesen megcsinálva.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    válasz azbest #18 üzenetére

    "Vagy azt hiszed a ti rendszeretek a tuti, közben már régen túllépett ezen a mai technológia. ": sem azt nem tudod, hogy mi a feladat és az igény, sem azt, hogy arra milyen megoldást csináltam.
    tehát valójában te játszod itt a túlértesültet, szokás szerint.
    az meg, hogy min lépett túl a technológia és hova lépett, engem minimálisan sem érdekel. azt a technológiát használjuk, ami megfelel az igényeknek és a tco-ja jó, nem pedig azt, amit egy rakás köldökvakaró marketinges meg unatkozó programozó összetákolt.

    nem, nem hiszem, hogy a mi rendszerünk tutti, hanem tudom.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • azbest

    félisten

    válasz bambano #19 üzenetére

    rendben értem, te vagy az etalon, csak az létezik és úgy, ahogy nálad van. Köszi. Ez sokmindent megmagyaráz.

    Neked nem kell semmi, minden jó, ahogy régen is volt. Lehet továbbsétálni. A világ pedig szépen továbbsétál és amúgy senkit sem érdekel az, hogy van aki lemaradt. Majd idővel kikopnak azok a cégek.

    [ Szerkesztve ]

  • Gargouille

    senior tag

    válasz hallador #7 üzenetére

    Szerintem itt félrenéztél valamit, mert egyáltalán nem arról van szó, hogy "vissza lehet nézni mennyit dolgoztál", hanem inkább egy központi management felület, ami eddig nem igazán volt. Mint mondjuk egy system center, vagy Intune vagy domain környezet stb. arra szolgál, hogy központilag tudsz egy csomó beállítást, policy-t stb. tömegesen kezelni, nem kell gépenként egyedileg, meg biztos tud inventory-t meg reportolni és hasonlók...

    Nem pedig egy "kémprogram", amivel azt lesed, hogy ki mit csinál a gépen. Szerintem. :)

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • kpbendeguz

    addikt

    válasz bambano #19 üzenetére

    "sem azt nem tudod, hogy mi a feladat és az igény, sem azt, hogy arra milyen megoldást csináltam"

    vs.

    "nem hiszek benne, hogy a világban olyan sok kisvállalkozás lenne, ahol egyrészt megéri kifizetni az almás eszközöket, hogy legyen mit menedzselni, másrészt akkora nagy a KISvállalkozás, hogy felhős központosított menedzsment kell hozzá, és van rendes távközlési kapcsolat is, amivel elérik a felhőt"

    Tehát ő nem tudhatja, hogy a Te cégednél mi a feladat és arra mi az ideális megoldás, de Te tudni véled több ezer amerikai kisvállalkozás esetében.

    ZX Spectrum 48K + ZX Interface 1 + ZX Microdrive + vDrive; Commodore 64 + 1541

  • azbest

    félisten

    válasz Gargouille #21 üzenetére

    Szvsz ő nem mondott kémprogramot, azt más költötte hozzá.

    Arról van szó, hogy egy ilyen rendszerben minden művelet loggolva van, megvan a változástörténet. Pontosan látni, hogy mikor, ki és mit módosított (esetleg még azt is hogy miért, ha a rendszer konfig változatatásnál megadható az indok - issue szám).

    Ezt összekapcsolva a ticketing rendszerrel azt is látni, hogy mennyit loggolt rá és milyen idoklást írt. Ha egy pipa betétele két nap, akkor ott kilóg a lóláb, ha nem tudta ezt megindolkolni, hogy miért kellett 2 napig néznie a feladatot.

    [ Szerkesztve ]

  • Gargouille

    senior tag

    válasz azbest #23 üzenetére

    Pedig nem, ő írta, hogy:

    "Na ezek az eszközök nem nekik készültek. Miért?
    - Mert vissza lehet nézni mit csináltál.
    - Ellenőrizni lehet, hogy mikor mit dolgoztál."

    Márpedig ezek a központi "eszközkezelők" egyáltalán nem erre vannak és az is egy teljesen külön történet, hogy összedrótozod egy ticket rendszerrel. Az, hogy "mindent" logolj az meg azért nonszensz, mert pillanatok alatt végtelen méretű naplók nőnének (a keletkező hálózati forgalomról és egyéb erőforrásigényekről most nem is beszélve) és értelme sincsen sok. Nyilván vannak területek amiket érdemes logolni (pl. különböző autentikációk, bizonyos fájl műveletek stb.) de ezek korántsem a "mindent" kategóriát képviselik, ráadásul legtöbb esetben szerver oldalon illik naplózni ezeket, nem a klienseken.

    Az Apple oldalán elég érthetően le is írják, hogy mire van (beállítások kezelése, mentés, patch terítés stb.), legfőképp a kliens oldali IT feladatok központi kezelhetőségére.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • hallador

    addikt

    válasz Gargouille #21 üzenetére

    Csak egyet mondok neked hallottál már az olyan programokról amit gépedre telepítenek igen hivatalosan, és folyamatosan kérdezi, hogy Te mit csináltál, sőt nézi, hogy milyen program meddig volt nyitva, mennyi billentyűt ütöttél le (azt nem nézi, hogy mit, de azt igen hogy mennyit)
    Elég sok helyen be van vezetve job control a gyűjtő neve.

    A másik, hogy 10 évvel ezelőtt még a balabit fejlesztette ki ubuntu alapokon, azt a szoftert ami felveszi és visszanézhető mit csinált a melós, ja és legálisan! Nem pedig ilyen nem lehet megfigyelni, hogyne lehetne!
    Hallottál-e már a Shell Control Box-ról? Ma Privileged Session Management-ként találod meg.

    Ezek legális programok amit meg tudsz venni, és sokan meg is veszik, mert hát az ember akár akaratlanul is téved.

    Ezeknek a aggregált munkakörnyezeteknél szokás, hogy bevezetik, mert vannak cégek, ahol nem a cigarettázásért, meg másért fizetnek.

    Kapásból tudok neked mondani 10 magyar céget, ahol be van vezetve. És legálisan. Bambano szokás szerint nem nagyon tudja miről beszél. Nem azért mert nem ért ahhoz amit csinál, hanem azért mert nem nagyon van tisztában a 2021-es trendekkel. Persze Bambano azokkal a vállalatokkal nem beszélte meg, hogy szerinte mi az illegális, csak a fórumon.
    Természetesen titoktartás miatt nem fogom magam bajba sodorni

    Kémprogram? Milyen kémprogram?

    Ezek a programok nem csak arra szolgálnak, hogy csomó mindent központilag be tudsz állítani , hanem ezt alkalmazás szinten is be tudod állítani, nem csak infra szinten.

    Erre ma van igény, mert ez jelenleg sokkal olcsóbb annál, amit fentebb leírtam. Az ma már nem megy.

    [ Szerkesztve ]

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • hallador

    addikt

    válasz bambano #8 üzenetére

    Kedves Bambano, már annyira elszoktam a félrebeszélésedtől, hogy ez igazán szórakoztató volt ismét. Jó ilyenkor találkozni a 90-es évekkel. Köszönöm! :R

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • Gargouille

    senior tag

    válasz hallador #25 üzenetére

    Köszönöm, hogy felsoroltad (nyilván rajtad kívül ezeket más nem is nagyon ismerte eddig a szakmában :) ), ugyanakkor ez az Apple Business Essentials, amiről a cikk szól és amihez hozzászóltál, teljesen másra való.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • hallador

    addikt

    válasz Gargouille #27 üzenetére

    Pontosan rudom mire valo csak szokas szerint belekotottetek abba amit nem irtam. En a VMware verziot ismerem. Gunyolodni meg lehet csak ez teged minosit. Nyilvan ha valamit te nem ismersz az nem letezik. Hat persze…
    Az hogy ti nem ismeritek valamit nem jelenti azt hogy a szakma nem hasznalja azt jelenti hogy te nem ismered ez megint nem mast minosit csak teged.

    Ugye erted mi a baj ezzel.

    Okoskodni lehet, csak ettol nem tunsz okosabbnak. Es igen lathatoan neked errol nem sok fogalmad volt. Cserebe a kotozkodes azert megy.

    Persze most sincs, csak hat Magyarorszagon ebbol meg meg lehet elni. errol van szo tudom tudom filazas ne is mondd. :D

    Ha felreertettem valamit akkor bocs. ;)

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • Gargouille

    senior tag

    válasz hallador #28 üzenetére

    Nem állt szándékomban vitát szítani, sem minősítgetni csak egyszerűen nem értettem, hogy hogyan jönnek ehhez a hírhez is (pontosabban a hozzászólásaid alapján tetszőleges témájú bármilyen hírhez) a magyarországi munkaviszonyok, illetve azok pocskondiázása. Meg úgy általában a különböző tevékenység kontrolláló megoldások? Vannak ilyenek igen, de itt most nem erről szólt a cikk, legalábbis amit bemutatott az Apple az nem ilyen. Inkább egy hasznos rendszergazdai eszköz, amivel hatékonyabbá tehető az üzemeltetés. :)

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

  • hallador

    addikt

    válasz Gargouille #29 üzenetére

    Az a baj, hogy Te nem ezt nem értetted, hanem amúgy az egészet sem szerintem. Nem az a baj, hogy nem láttál ilyet, mert az lejött egyből (Most hogy MS VDI, vagy VMware Horizont vagy más mvCloud megoldást), hanem az, hogy kiragadtál egy dolgot, és elkezdted megmagyarázni anélkül, hogy halvány lila fingod lett volna róla mi és mivel függ össze, mert nem az egészet nézted, csak azt amihez azt hitted, hogy tudod mi. Kiderült hogy nem!

    Vannak ilyenek igen, de itt most nem erről szólt a cikk, legalábbis amit bemutatott az Apple az nem ilyen. Inkább egy hasznos rendszergazdai eszköz, amivel hatékonyabbá tehető az üzemeltetés.

    Akkor most még egyszer megkérdezem, láttál működni ilyen környezetet, bármilyen gyártótól is? És a hátterét is, hogy mi és hogyan üzemelteti?

    Most meg ezzel jössz, hogy valaki leírja az igazat, az nálad pocskondiázás? Hát lehet, de még mindig az a kérdés, hogy ebből meg lehet élni otthon (Félrebeszélés, nagyotmondás, terelés, okoskodás, megymagyarázása annak, amiről egyszer azt állítod, hogy nem ismered, utána pökhendi módon bevágod, hogy azt más nem ismeri csak én, hát egy biztos, neked erről nem sok fogalmad van)? A kérdésre nem válaszoltál!

    [ Szerkesztve ]

    The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

  • Gargouille

    senior tag

    válasz hallador #30 üzenetére

    "Nem az a baj, hogy nem láttál ilyet, mert az lejött egyből"

    Nyilván. Hiszen ismersz. Ismersz? :)

    "Akkor most még egyszer megkérdezem, láttál működni ilyen környezetet, bármilyen gyártótól is? És a hátterét is, hogy mi és hogyan üzemelteti?"

    Felügyeleti környezeteket (is) üzemeltetünk, azt hiszem mondhatom lát(ok)tam ilyet. Első sorban (de nem kizárólag) olyan jellegűeket, mint amikről a cikkben is írnak.

    "Most meg ezzel jössz, hogy valaki leírja az igazat, az nálad pocskondiázás? "

    Ehhez csak két gondolatot:

    1. Azt értem és elfogadom, hogy neked ez a véleményed. Igazság != vélemény. Amit nem értek, hogy ezt miért kell minden létező cikk alatt kifejtened pontosan ugyanúgy? Azért nevezem pocskondiázásnak, mert semmilyen építő jellegű meglátás vagy új gondolat nincs a soraidban (sőt még csak az adott cikk témájához sincs köze), de minden cikk alá pontosan ugyanolyan lesajnáló, fellengzős stílusban kinyilatkoztatod, hogy itthon mindenki kókler, lusta, naplopó tolvaj, bezzeg Te...

    2. Miközben szerintem vannak még egy páran itt rajtam kívül is, akik napi szinten dolgoznak nyugat európai cégeknél vagy azokkal közösen, így van valós képük arról, hogy milyen az "itt" és milyen az "ott". Én például németekkel és csehekkel dolgozom együtt (mindegyik multi és globál IT környezet) és azért tudnék mesélni az ő hibáikról is naphosszat. Ezzel nem azt mondom, hogy nincs szemléletbeli vagy hozzáállásbeli különbség az ő javukra, de koránt sem ennyire feketén-fehéren, mint ahogyan előadod.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

Hozzászólok Aktív témák

Hirdetés