Új hozzászólás Aktív témák
-
exedoc
senior tag
Fényerő / színkalibrációs problémának tűnik. Főleg mivel bizonyos fényerőn műveli csak a készülék, és szoftveresen orvosolható. Ha nem, és visszahívás lesz belőle, akkor lehet, hogy bizonyos LOT-nál kaki került a levesbe, és szar minőségű paneleket kaptak, és ezek kerültek beszerelésre. Na az a ciki.
-
exedoc
senior tag
Minden egyes terméket tesztelnek minden egyes funkcióra, amiben a kijelző is benne van, csak az a baj, hogy nem úgy ahogy egy user használja. Max fényerővel az RGB színcsatornákra, illetve külön csak fekete, és fehér színekre vonatkozóan. Itt a hibás pixelekre, vagy pixel sorokra helyeződik a hangsúly, nem arra, hogy bizonyos fényerőn mit művel a készülék, vagy merre halványodik / színeződik pl. 29%-os fényerőn, vagy automatán. Nagy hiba mert így simán elszerelhetnek / legyárthatnak egy hibás kijelző szériát. Azt is el tudom képzelni, hogy látták utólag, hogy rossz a kijelző, de ugye minden arra van ráépítve. Több ezer készüléket, szétbontani / javítani... én sem csinálnám, 2 telómnál is magam cseréltem kijelzőt, kell hozzá türelem / szakértelem.
-
exedoc
senior tag
"... Lenyilatkozzák, hogy az amoled ilyen, utána meg hogy szoftveresen javítják.
Ez a kettő csak szerintem üti egymást? ..."Szerintem is érdekes ez a hozzáállás. Őszintén szólva csak egy-két hibás készülék kell, és tudják javítani. Teszem fel jobb oldalról van zöld színbefolyás, akkor megoldják. Egy Amoled panelt oda kalibrálnak ahová akarnak. Gyakorlatilag "félrekalibrálják" a kijelzőt a hibának megfelelően XY fényerő mellett, vagy bizonyos fényerők pl 0-35%-ig vagy bármerre.
[ Szerkesztve ]
-
exedoc
senior tag
Ez attól függ mit küldenek ki tesztelésre. Leválogatott mintapéldányokat direkt erre a célra még gyártás előtt, vagy már validált tömeggyártásból kapták ki azokat, így ugyanezen példányok a végfelhasználókhoz is eljutnak. Kérdés, hogy melyik.
Az a gond, hogy a visszahívás az presztízskérdés mert azzal ergo elismerik, hogy valamit elb**ztak. Gondolom mindenki emlékszik a Samsung robbanó / hevülő / olvadó aksijaira. Az ott kényszerhelyzet volt, mert vagyonkár mellett akár személyi sérüléssel is járhat, és ezen kategóriák besorolása mellett már nincs kecmec, a gyártók felelőssége adott esetben a károk megtérítése. -
exedoc
senior tag
Teljesen egyetértünk. Szerintem is rossz a hozzáállás, és a vásárlók felé való (félre)kommunikáció. Az Amoled ilyen... Nem, nem ilyen, nem szabadna ilyennek lennie.
Az a bajom, hogy ismervén az amoled-et, ha egy ilyen hiba miatt elkezdik szoftveresen monyákolni, és félrekalibrálgatni, az egy-két év elteltével a valamelyik sarok felől vagy sötétedni fog, vagy hamarabb beég, bizonyos színekből veszít, vagy áttűnéses lesz a megvilágítása. Továbbra is tartom, hogy a teljes szériát vissza kellene hívni, és javítani a hibát. A csere körüli zűrzavar, vásárlók részéről a kereskedőknek egyenként visszaküldözgetni... hát nem tudom. Persze egy hibarátát nem ártana tudni, a termékek hány százaléka érintett. Ilyenkor mindig meginog a bizalmam az adott márkákban.
-
exedoc
senior tag
Persze a legrosszabb forgatókönyvre gondoltam, de jut eszembe például az is lehet adott esetben, hogy bizonyos szériás kijelzők, vagy különböző beszállítóktól kapott kijelzők kalibrálása nem sikerült megfelelően. Ez még sanszos lehet, itt valóban a szoftveres megoldás segít, és ott később sem keletkezik kár a megjelenítőben. Ebbe mar nem egy gyártó szaladt bele.
-
exedoc
senior tag
Élőfordulhat, hogy csak annyi volt. Viszont akkor is újfent el kell kalibrálni a kijelzőt, és utólag szoftveresen módosítani. Innentől viszont érdekessé válik, hogy a gyártó által megadott specifikáció teljesül-e adott termékre, ebben az esetben a kijelző gyárilag megadott minimum fényereje. Valószínűnek tartom, hogy nem.