Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
Az általad linkelt cikk írja, hogy ez még messze van a nagyüzemi újrahasznosítástól.
Ahogy maga a probléma is messze van tőle, jelenleg nincs annyi reciklálandó akku, amivel lehetne etetni egy nagyüzemet.
Ami a dologból lényeges, az az, hogy a nagyhatásfokú újrahasznosítás nem csak egy távoli, elméleti lehetőség, hanem műszaki szinten megoldott probléma.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Ha lelovik a szeneromuveket, akkor a kentelenites soran keletkezett kent es gipszet ismet csak banyaszni kell.
Gondolom azért te is érzed, hogy ez nem egy jól sikerült érv, hogy ahelyett, hogy kibányásznánk a gipszet + ként + szént és elégetnénk a szént, ezután csak gipszet és ként kellene bányászni
DRM is theft
-
dabadab
titán
Az "organikus" ilyen definíciójával azért kb. semelyik cégnek sem organikus a nyeresége, mert szabályzás meg externáliák meg mifene mindenhol van.
Az elektromosautós piac az nagyjából egyenlő terep volt mindenkinek, mindenki másnak ugyanazok a feltételek adott, mint bárki másnak.És persze a Tesla nem csak (sőt, elsősorban nem) a pénzügyi sikeressége miatt érdekes, hanem azért, mert technológiában is élenjár. Nem csak a konkért elektromos hajtás terén, hanem gyártástechnológiában is komoly innovációk vannak, sőt gyártástechnológiagyártásban is , elég megnézni, hogy náluk mennyi idő alatt készül el egy gyár meg mondjuk hogy mennyi ideig tartott, amíg a Mercedes meg a BMW megépítette a gyárait nálunk.
DRM is theft
-
dabadab
titán
És a Tesla alól is ki fog csúszni a talaj, amint a többi gyártó felfuttatja az elektromos kapacitásait
Ezt már elég sok éve lehet hallani, aztán meg az van, hogy kijönnek a gyártók az elektromos modelljeikkel, a szaksajtó meg nagyjából egyhangúan megírja, hogy jó-jó, de elektromos autót továbbra is csak a Tesla tud gyártani.
Ja, a belső térrel vannak gondjaik.
Meg persze vannak minőségi problémáik meg egyebek, de az mondjuk a hagyományos gyártóknak is.
Mennyi idő alatt? A Tesla tized akkora modellpalettával dolgozik, mint más gyártók, tényleg csodálkozunk, hogy ehhez kisebb gyár kell?
???
A kecskeméti Mercedes csak A klassét gyárt, háromféle karosszériával, az éves max termelése százezer autó, kb. 800 millió EUR-ba került.
A Gigafactory Shanghai Model Y-t és Model 3-at gyárt, évi kb. százezret, kb. kétmilliárd USD volt.
Nem nagyon látom, hogy ehhez hogyan kapcsolódik az, amit írtál.
Az meg gondolom elég evidens, hogy a gyárépítésnél nem a csarnokok felhúzása az, ami sokáig tart.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Mert, tudsz olyan Tesla gyárról, ami sokkal kisebb lenne, mint a két új magyarországi autógyár?
A nagyobb költségvetést meg valószínűleg az eltérő műszaki tartalom is indokolta, a Mercedes-gyár csak összeszerelőüzem, Shanghaiban viszont van akkugyártás is, ott fröccsöntik a Model Y karosszériájának jó részét is, szóval több dolgot csinálnak.
Azzal az érvvel meg nem tudok mit kezdeni, hogy az "EV rétegigény", mert nem látom, hogy abból mi kellene, hogy következzen.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Olvastam a későbbi hsz-eidet is; és elgondolkodtam, hogy tényleg ennyire naiv vagy?
Anno Tesla is épített elektromos autót (kb. 100 éve), aztán valahogy mégsem az terjedt el, és az autó, és más egyéb tervei is eltűntek; érdekes módon.Te tényleg ennyire naiv vagy?
Nikola Tesla villanyautós hoax
Elektromos autók meg tényleg léteztek már az autózás hajnalán is, de - abszolút nem meglepő módon - alapvetően ugyanaz volt velük a gond, mint manapság: az akku drága volt és hamar lemerült (csak akkoriban a "drága" és a "hamar" az még drágább és hamarabb volt, mint manapság).
DRM is theft