Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz bunfi #114 üzenetére

    Az a gond, hogy nem nagyon van.
    Nem véletlen, hogy ha élethűség kell akkor az valamilyen sugárkövetéssel készül, akármilyen nem realtime render, film a téma.

    Ez ilyen szempontból egy hálátlan feladat, mert valóban "keveset" ad a képhez egy RT nélküli, pl. raszteres és mindenféle egyéb trükköt alkalmazó renderhez képest de épp ezen a kevésen múlik a totális élethűség.
    Szóval ez megkerülhetetlen szvsz. A render 90-95%-ban élethű RT(GI, valós árnyalás) nélkül is. Viszont a maradék 5-10%-on múlik, hogy valóban az lesz-e vagy ránézésre rendernek tűnik.
    Erre pedig még nem találtak ki jobbat, mint a sugárkövetés ami meg rohadt erőforrásigényes.
    Így ez az +5-10% borzasztó drága.

    A jelenlegi RT effektezésnél meg még az is hátráltat, hogy maga a full kép, mindennel együtt is készülhetne RT-vel (ahogy a Q2), de itt csak 1-2 effekt jön rá az amúgy raszterizált képre. Így még erőforrás-pazarlóbb az egész.

    Nem véletlen amúgy, hogy az egész raszteres grafika, AO-k, mappingek, de már maga a textúrázás is egy "trükk" ha azt nézzük. Jó lenne a maradékra is valami ilyen, de ez nem hiszem, hogy lehetséges a fent leírt jellege miatt.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák