Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz MCGaiwer #54 üzenetére

    ja, csak lassitja a kepzest. ugyanugy lehet pascalban vagy low level Cben kezdeni hiszen az is mukodott 15 eve, csak az megint szuboptimalis.

    meg persze, ugy is lettek programozok, hogy elsoeven idoben kevesebb mint egy nap jutott atlagban programozasra informatikus kepzesen, de azert az se tul effektiv.

    itt most hatekonysagrol beszelunk.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • Kansas

    addikt

    válasz MCGaiwer #54 üzenetére

    Ez olyan mint amikor a focisták sírnak hogy ugyanúgy csinálnak mindent, mégis 50 éve klasszisokat neveltek, ma meg kutyaütőket. Ja csak ez ma már kb. nem ugyanaz a sportág..

    IT-ban értelmetlen 2-3 éves alapozó tárgyakat tanítani meg frontálisan oktatni. Nem lesz belőle használható tudás.
    Anno nálunk fősulin teljes 1 féléves, 2 kredites tárgy volt az MCP 70-215-ös vizsga anyaga, amit a tanár frontálisan, click-by-click adott le, nem is jegyzett meg sokat belőle senki.
    Meg tanultunk Assemblytől C/C++-on kereszül LabView-ig és Java-ig mindent, de egyik kurzuson sem kapott senki gyakorlatban használható tudást.
    Akiből a végén jó programozó lett, az otthon beletett még 5-10x annyi időt hobbiból/hivatástudatból, kis túlzással belőle fősuli nélkül is jó programozó lett volna. De az átlagjancsik is rádupláztak/tripláztak...
    Rendszerüzemeltető mérnököket/architekteket pedig sehol nem képeznek, a Kandón volt anno jó ötlet a Cisco kompetencia központ, az ért valamit, ha jól tudom, az azóta megszűnt.

    Én a felsőoktatásban a fejembe vert információnak/tudásnak talán ha 10%-át tudtam hasznosítani, ami az első néhány munkában töltött évemben talán ha a munka 2-3%-a kapcsán segített bármit is.
    Viszont, a munkahelyem támogatásával, de kb. autodidakta módon szereztem a munka mellett előbb MCSA később MCSE képesítést, ami valóban hasznos anyagot tartalmazott.

    Ha meg már hatékonyság/módszertan, az "én időmben" nem volt iskolában még említés szinten sem szó pl. az ITIL-ről(pedig akkor már nem volt újdonság), csak Henry Ford meg a Toyota módszer ment. fejlesztésre meg waterfall...
    Az azóta eltelt 15 évben javult a helyzet?

    Ha a sok magasan képzett, jól fizetett ember it ta fórumon a szívére teszi a kezét és végiggondolja, a mai tudását mekkora részben szerezte iskolában és amit az iskolában tanult abból mennyit hasznosított, illetve mennyi a hasznos tudásának a munka közbeni szívásból/vérizzadásból/céges belsős képzésből fakadó része, talán nem fog annyira a klasszikus több éves tanterv pártjára állni.

    Az meg hogy másfél misibe kerül egy piaci alapú képzés? Igen, de az utána kapott fizetésből aki nem kutyaütő, max fél-egy év alatt visszatermeli. Én csak a kötelező minimumot fizetve 3,5 év alatt kifizettem a törlesztés kezdetén valamivel 1 millió feletti diákhitel-tartozásomat, és én nem vagyok(és már nem is leszek) programozó csodagyerek millió feletti havi fizuval...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz MCGaiwer #48 üzenetére

    Bizonyos szinten meg lehet. De egy Android fejlesztéshez, pláne valami csillivilli fejlesztőkörnyezethez sokszor már kell gép.

    Mutogatni való hater díszpinty

Új hozzászólás Aktív témák