Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tapsi

    addikt

    válasz LW #14 üzenetére

    "Lehet dobálózni statisztikákkal, de akárhogy csűrjük-csavarjuk a dolgot, mégiscsak az van, hogy szociológussal Dunát lehet rekeszteni, de az ember nem talál egy jó mosógépszerelőt vagy kőművest."

    A válasz pont a lényeget nem tartalmazza, mégpedig, hogy tényleg túl sok szociológust képzünk. A kritika szempontjából kevésbé lényeges dologról szól.

    "Mégiscsak úgy tűnik, hogy a felsőoktatás egyáltalán nem veszi figyelembe a munkaerőpiac igényeit: a piaci elvárásokhoz képest egyes területeken túl-, másokon alulképzés van. "

    A válasz alapvetően még igaz is, csakhogy itt már hosszú évek óta probléma van. A jogászokból már 5-10 éve is túlképzés volt, mint ahogy közgazdászból, szociológusból, stb-ből is. Ennyi idő alatt pedig igenis lehetne alkalmazkodni az elvárásokhoz, hiszen láthatóak a munkaerő piaci trendek.

    "Nemcsak a képzési szerkezettel van baj, hanem azzal is, hogy az egyetemen, főiskolán tanult tudás köszönő viszonyban sincs azzal, amit a munkahelyeken konkrétan csinálni kell. A friss diplomásoknak jó esetben némi elméleti ismeretük van, de gyakorlati semmi."

    A válasz nagyjából hasonló, mint az előző esetben. Alapvetően még igaza is lenne elvi szinten, csakhogy a valóság az, hogy pl. Nyugat-Európában 100x gyakorlatiasabb a felsőoktatás. Aki ennek ellenkezőjét állítja, az vagy hazudik, vagy simán vak.

    "Vagyis azért képzünk ki katalán nyelvészeket, hogy aztán egy német cégnél ppt-ket gyártsanak a meetingekre?"

    És itt el is jutottunk a probléma lényegéhez. A multinál dolgozó adminisztratív munkakörben dolgozó emberek jó része nem a szaktudása, hanem a nyelvtudása miatt kerül be a munkahelyre. Elég csak megnézni mondjuk az álláshirdetéseket. Itt a diploma nem katalizátor, hanem indikátor szerepet tölt be. De érdemes ezt hosszú távon finanszírozni? Nem lenne olcsóbb simán csak nyelvtanfolyamra küldeni ezeket az embereket?

  • buherton

    őstag

    válasz LW #14 üzenetére

    Ahova jártam egyetemre, ott a modul 0,0 forintot kap a támogatásra/képzés fejlesztésre. A modul azért tart ott ahol tart, mert cégektől kér támogatást, és projekteket vállalnak. Nem mellesleg elég jól fel van szerelve a laborja. Fejlesztőeszközök közül szinte minden területről vannak egy-egy példányok.

    tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

Új hozzászólás Aktív témák