Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Hannibhál #29 üzenetére

    "Ezert egyszerűsítettem, de szépen látszik ennyiből is, hogy a téma nem egyszerű, illetve nemzetgazdasági szinten bődűlet pénzbe kerülne, ami nem biztos h megtérül"

    Megtérül.
    Minél nagyobb egy település, annál inkább, annál gyorsabban térül meg a befektetés. Közvetlen haszna a tisztább levegő és kevesebb zaj.
    A jelenlegi megoldások a városi közlekedéshez optimálisak. Távolabbra egészen átgondoltan érdemes elektromos hajtással utazni. Majdnem minden jármű képes 30-80% közötti töltést félóra alatt feltöltődni. De ez azért még mindig lassú megoldás.

    Ha a napi használat nem éri el a 150-180km-t, de már elegendő az ingázáshoz is. Jó választás az elektromos meghajtás.

    Jó állapotú járművet, ma még nem éri meg elektromosra cserélni.

    Jó töltési lehetőséget kell találni.
    Van országos hálózat 300KW egyenárammal. Ez nagyon gyors, de drága. Van a helyi szolgáltató. Ezek lassúak, de 4 óra alatt általában feltöltenek. Vannak közösségi szolgáltatók. Mélygarázsokban vagy más zárt helyen szolgáltatnak. Ezek a legolcsóbb szolgáltatók és töltési sebességben sem rosszak.

    Ha van 3 fázis, akkor a saját töltés is gyors és olcsó. Ha nincs akkor csak olcsó.
    Vannak kis méretű és kompakt rendszerek. Ezek balkonerőműként kerültek forgalmazásba. Nyáron valódi alternatívák. A probléma mentes töltéshez lehetséges hogy 1 nem elég. Vagy trükközni kell a DC-AC konvertálással.

    Előre be kell kalkulálni az akkucsere költségét. Érdemes előtakarékoskodni. Az éves karbantartás kevesebbe kerül illetve nem évenkénti. Ez is javít az akkucsere egyenlegén.

    Még egy fontos szempont. Az elektromos autók magas komfortot nyújtanak a vezetésben. Jól gyorsulnak és nem kell váltogatni. Az automata váltó sem rángat. :DDD

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák