Új hozzászólás Aktív témák

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz .tnm #10 üzenetére

    Én értem, amit írsz, de azt nem értem, hogy ettől a Youtube csatornától mi változik. Aki tanítás helyett filmet akart nézetni a diákokkal, az eddig is megtehette. Eddig is voltak videó kazetták, eddig is lehetett letölteni a netről, eddig is fent volt rengeteg videó a Youtube-on. Most pusztán annyi történt, hogy 5 perc helyett 1 percig tart majd megtalálni a megfelelő videót, meg talán lesz valami minőségi javulás. És igen, léteznek olyan tanárok, akikről írtál, de egyrészt nem ők a többség (sőt), másrészt meg nem ettől fognak most csoportosan megbolondulni a tanárok. Aki tanítás meg felkészülés helyett csak a play gombot akarja megnyomni, az eddig is megtehette. (Csak zárójelben, hogy egy filmet megkeresni, abból a megfelelő részeket kikeresni, alaposan megnézni és megfelelő megfigyelési szempontokat kitalálni ugyanolyan felkészülést igényel, mintha azt a pár percet a tanár beszélné végig a filmrészlet nélkül.)
    Tehát én úgy gondolom, hogy az aggodalmad jogos, mert mindig lesznek hanyag tanárok, meg olyan iskolák, ahol büfés néni tartja a kémia órát, de ennek semmi köze ahhoz, hogy a Youtube indít egy ilyen csatornát.

    Az utolsó bekezdéshez:
    A tanár beszéde az egy érzékszerv (fül), a táblára rajzolás egy másik (szem), a táblára írás pedig nulla. Viszont hatalmas különbség van a táblára felskiccelt ábra meg a mozgó, animált, színes, részletes, háromdimenziós (mármint konkrétan ott van a tárgy, nem csak egy rajz róla, mint a táblán) film között. Még ha kifejezetten jól rajzol a tanár, akkor is ég és föld a különbség a táblarajz meg a film között.
    De mondok egy példát is. Elmondom a diákoknak (meg felrajzolom a táblára), hogy a pókok hogyan szövik a hálójukat. Az a diák, akinek jobb a képzelőereje (meg éppen nem a padtársával beszélget) talán megérti a folyamatot, és utána vissza tudja nekem mondani. VAGY Azt mondom, hogy az öröklött mozgásmintázatra példaként megnézzük, hogy készül a pókháló. Lejátszok nekik egy 3-4 perces filmrészletet, amiben felgyorsítva megmutatják azt az akár több órás munkát, amíg a pók elkészíti a hálót, majd ezután megbeszéljük a látottakat, és garantált, hogy mindenki tudni fogja a dolgozatban. Ez az óriási különbség az érzékszervek kihasználtsága terén. Például a szem sokkal több és bonyolultabb információt képes érzékelni egy egyszerű táblai rajznál.

Új hozzászólás Aktív témák