Új hozzászólás Aktív témák
-
talmida
Közösségépítő
Saját tapasztalatom alapján mondom...
Az elkülönítés a tanárnak is megkönnyítené a munkáját. Ui mindig igazságosnak kell lennie, de ezt nem teheti, ha nagyon nagyon különbözö képességű gyerekek tanulnak együtt. Egy lassabban tanuló diáktól nem ugyanazt várod el, mint egy kis zsenitől. A probléma az osztályozásnál jön elő. Egy jó képességű tanulónak szíved szerint kettest adnál ugyanolyan teljesítményre (feleltre, dolgozatra..mindegy), amit a kissé lemaradottnak négyessel jutalmaznál. A gyerekek igazságérzetét viszont nem lehet becsapni. Ők csak azt látják, hogy négyes vagy kettes. Az sem kellemes, hogyha viszont "igazságos" akarsz lenni a szíved szerint, akkor meg minden alkalommal rojtosra kell beszélni a szádat, hogy megértsék, hogy mi volt a két felelet között a különbség. Ráadásul úgy, hogy egyik fél se sérüljön lelkileg.
A másik a buktatás.
Fiatal pályakezdőként meg akartam váltani a világot és jól gatyába akartam rázni a bandát. Az első félév után a fél osztályt meg akartam húzni ,...mert megérdemelték volna..
Igenám, de akkor még nem tudtam, hogy az iskoláknak kimutatást kell készíteniük magukról, hogy hány bukás volt stb
Kiderült, hogy ahhoz, hogy az iskola ne veszítsen a tekintélyéből, egy bizonyos (kis) százaléknál tőbb gyereket nem lehet megbuktatni, még akkor sem, ha tök hülye az egész brancs. (Mellesleg, ha az egész brancs hülye, akkor a tanárban keresendő a hiba. )Na, szóval, megtanultam (gyorsan!) szépen, hogy megijeszteni meg lehet a tanulót, meg a szülőket is, de végül a statisztika miatt úgyis át kell engedni szinte mindet, akárhogy teljesítenek is. Ez volt anno. Hogy ma mi van, azt nem tudom..Nem ott élek.
[ Szerkesztve ]
IN GOD WE TRUST!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs