- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
''Nagyon nem értesz''
De.
''A Bayer szőrőnél nem hiányzó értéket találsz ki, egyszerűen van négy szomszédos cellád, amelyből teljesen egyértelműen előáll egy rgb képpontod, nincs hiányzó adatod''
Már hogy a fenébe ne lenne hiányzó adat, amikor ugyan akkora felbontású színes képet állítok elő mint amilyen a CDD felbontása. Teljesen mindegy, hogy ezt milyen ravasz modszerrel tetted, itt 3x-osára lett fel dúsítva az adatmennyiség, ez a bemenő és a kimenő adatmennyiség arányából adódik. Az hogy ezt most interpolációnak hívjuk, vagy sem, azon inkább ne vitatkozzunk, mert végül is nézőpont kérdése... annak aki a hardveres megvalósítást csinálja, nem jut eszébe róla, hogy interpoláció, viszont mégis csak azt valósít meg vele. (Mert az történik, hogy a képzeletben a CDD cellák között elhelyezett pixelek RGB értékét a környező cellák értékeiből következeteted ki, és v.é. hogy ugyan annak a CCD cellának az értékét 4 pixel előállításánál is felhasználod.)
''Azért írom, hogy fele lesz a felbontás a Kodak új elrendezése esetén, mert itt az eddigi logikát követve nem 4 ccd cellából számolod ki egy adott képpont értékét, hanem 8-ból (legalább is nagyon remélem) amelyből négy adná az eddigiek szerint a színt és négy a fényességet.''
A pontos algoritumus azt hiszem nem ismert, úgyhogy várjuk ki a végét... az bemeneti információmennyiség ugyan annyi, meglátjuk mit tudnak belőle kihozni. -
TeeJay
félisten
válasz Szten Márs #34 üzenetére
hupsz elírtam
úgy értettem az 5megapixelt hogy ami kompaktban 5megapixel
Foveonba 2megapixel lenne gondolom ami bőven elégMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
MaUser
addikt
Tényleg tök utoljára: képzeld úgy az egészet, mint egy sima mozgó átlagot, csak itt a képen mozogsz. Egy ccd cellát persze, hogy felhasználsz több képponthoz, de ne úgy képzeld, hogy a négy cella közepére számolod ki a képpontot, hanem a képpontot reprezentáltad eddig is a négy cellával. Nem interpolálsz, hanem sima mozgóátlagot számolsz 2d-ben. Abban tökéletesen igazad van, hogy így nem teljesen fedjük le az egész képpontot minden színnel, de ezt ne hívjuk már interpolácónak. Ami hiányzó adat van a nem teljes lefedés miatt, az meg már elég jelentéktelen a mai modern érzékelőknél a kisméretű ccd cellák miatt, ráadásul egy Foveonos lapka képeitől sem esett eddig hasra sajnos.
Más: Csiga linkje valamit enged következtetni a számolásra, de az ottani példa még durvább, mert 4*4-es blokkokat használnak. Tényleg jó lenne ha lenne valami érdemi publikáció is a dologról.''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Dare2Live
nagyúr
''Technikailag igen hasonló dolgot csinált a Fuji a SuperCCD SR szenzorral, az nem jött be. Ha logikusan meggondolod ez sem fog.''
Ekkora hülyeséget azért ne mondj..... Az SR bejött, pont mint a HR.
Vagy tudsz még mütyür érzékelős gépet hozni amit D50el hasonltgatnak zajban? [link]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
MaUser
addikt
válasz Dare2Live #54 üzenetére
Az SR szenzort a Fuji úgy reklámozta, mint ami megoldást jelent a fényképezők dinamika problémájára (és ugye logikusan ezáltal a zajra is), igaz nem szűretlen cellákat használt, hanem más érzékenyéségűeket. HR-ről egy rossz szót sem írtam. Az SR-ről próbálj meg mutatni egy tesztet ahol ezt az érzékelőt egyértelműen istenítik. (image-resource nem ér )
A HR az más tészta, az működik, de az SR nem nagyon. Nem véletlen, hogy már nem is erőlteti a Fuji az S20 után. Ezért ha kérhetném ne vádolj hülyeségek írásával... Az F10-20-30 széria pedig a legjobb kompakt zaj szempontjából ez tény. (De ezek is ugyebár szigorúan HR érzékelővel készülnek...)''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Dare2Live
nagyúr
Nem erölteti Fuji az SRt kompaktban. A kifejezés így helyes szvsz....
Vagy neked az S5 név nemmond semmit?
''Az SR szenzort a Fuji úgy reklámozta, mint ami megoldást jelent a fényképezők dinamika problémájára''
és ez ígyis van. ld S5
Mihez is hasonlítsam.... az S5 annyira agyonveri a dinamikában bármelyik highend fél-1misis canont vagy akármelyik dslrt hogy azmár szimpla alázás.
Na akkor mért ne vádoljalak hülyeségek írásával?
[Szerkesztve]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Mért ki beszélt itt high endröl?
szerk: szenzorrol beszélgetünk mintahogy a cikk is mindha arrol szolt volna. Az SR meg kis méretben is uugy durván sokkal nagyobb dinamka átfogást eredményez. Azmeg, hogy Fuji nem erölteti érthető, a tömeg kompakt vásárló lese szarja a dinamikaátfogást sött kimerem jelenteni azt se tudja mi az. Azaz nem azért nem erölteti Fuji mert nem sokkal jobb.
[Szerkesztve]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
MaUser
addikt
válasz Dare2Live #58 üzenetére
Te? Vagy hová sorolnád az S5-öt? Mert én nem a consumer piacra, ahová a sajtónyilatkozat szerint ezt az érzékelőt szánja a Kodak (ráadásul egyből meg is említették a telefonokat, mint ideális célterületet). Vagy van(volt) még olyan kompakt gép az f710 után ami SR érzékelőt használ(t)?
szerk: szvsz azért nem erőlteti, mert drága gyártani a mai árak mellett, a legkisebb amit ki tudtak belőle hozni 1/17''-os, ráadásul az nagyon nem hozta az elvárt minőséget és még csak 3 mp-es volt csak (ok szokásos fuji interpolációval 6), azaz nem lehetne ebből sem sokcsillió megapixeles érzékelőt varázsolni, ami meg kell a marketingesek szerint. A fuji meg látta, hogy ezt a tudást nem hajlandóak megfizetni a consumer piacon, ahogy írod.
[Szerkesztve]''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Dare2Live
nagyúr
Na ne ferdíts.....
ezt írtad: ''Technikailag igen hasonló dolgot csinált a Fuji a SuperCCD SR szenzorral, az nem jött be.''
Nemirtál te ott se hendet se kiskompaktot. És akármelyiket is írtad volna az állításod attol még ugyanugy hülyeség. Az elmélet és a gyakorlat szempontjábol is tök8, hogy S5 vagy s20: sokkal nagyobb az átfogása egy sima DSLR/kompakthoz képest.
Max annyit tudok védelmedben felhozni de ez se véd meg, hogy a Fuji anno szarul irta meg a RAW feldolgozó programját és ezért jó ideig csak RAWbol lehetett elővarázsolni ezt a dinamika csodát. Ettöl persze még az SR kitünően müködött azaz az SR ''bejött''.
Vissza az eredeti állításhoz, hülyeség volt amit írtál vagy sem?
[Szerkesztve]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
MaUser
addikt
válasz Dare2Live #60 üzenetére
Miért írtam volna hülyeséget? Látsz elérhető áron megvehető SR érzékelős gépet? Nem. Működött az SR az új hatmegás ccd előtt? Nem. Ezek alapján szerintem nem jött be a Fujinak az SR... Egy gépe van, aminél remekül működik, az meg megfizethetetlen az átlagnépnek. Ezt én nem nevezném sikernek...
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Dare2Live
nagyúr
''Technikailag igen hasonló dolgot csinált a Fuji a SuperCCD SR szenzorral, az nem jött be. Ha logikusan meggondolod ez sem fog. Az érzékelők felével csak a fényt méred, ergó a felbontást már felezted is. A gond csak az, hogy így még több pixelt kell benyomnod a kis érzékelőre, hogy meglegyen a marketingesek által elvárt felbontás. Ezzel meg megint a zajt növelted. Újabb probléma az érzékelők mintája, valamint az egymástól vett, immár nagyobb tavolságuk. Nem véletlen szvsz, hogy ilyen kis felbontásúak egyelőre a tesztképek.''
Technikát részletezel, hogy az SR nemjött be. Márpedig technikailag ez nem igaz. Én sehol nemlátok kisgépet, nagygépet, marketinget.... akárhogy is olvasom.
És uígy az eredeti cikkben sincs se nagygép se kisgép emlegetve.....
Ezt már ide írtam, szvsz ne offoljunk itt tovább van az ilyen Fotos OFFoknak gyüjtőhelye vagy jöhet privátban is.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
dezz
nagyúr
''Nem tudom, de elég valószínű, hogy kb úgy fogják fel a képet, mint ahogy pl. videó tömörítésnél és JPEG-nél csinálják már nagyon régóta: külön szín és külön világosság. Mint két kép: egy fekete-fehér fotó, és valami nagyon fúrcsa színes fotó, amin minden egyforma világos. Aztán ezt a két képet összekombinálod RGB-vé (matek...).''
Csak a pontosság kedvéért: az YUV színtérnél az U és a V mesterségesen létrehozott színkülönbségi jelek/értékek, amik egyátalán nem tartalmaznak világossági információt. Ennél az új Kodak módszernél meg ugyanaz az R, G, és B, mint eddig, csak kiegészül egy világossági elemmel [asszem ez sem teljesen ugyanaz, mint a másiknál az Y, de mindegy].
A hasonlóság inkább abban van, amit korábban írtál, hogy a színfelbontás mindkettőnél kisebb (pontosabban YUV-nél 4:2:2, 4:2:1, stb. módok esetén kisebb), mint a világossági felbontás, mert a szemnél is így van ez. (Persze ezt csak akkor indokolt alkalmazni, ha a pixelek elegendően kicsik, különben látható és zavaró lehet.) -
dezz
nagyúr
''Amúgy azt a lehetőséget sem hagynám ki, hogy a semleges színű
képpontból kivonják a mellette lévő színesek értékeit és ezzel létrehoznak
valamilyen virtuális zöld értéket.''
Itt erre ugye nincs szükség, mert van zöld érzékelő is, viszont talán lehetne ilyen szenzorokat is csinálni, növelve a felbontást. Azonban, akkor az egész elé kellene tenni egy olyan (egybefüggő) szűrőt, ami csak az RGB-t engedi át, különben a számítást megzavarná a többi hullámhossz.
ps. akkor a Foveon még nincs is a piacon? -
dezz
nagyúr
Akkor nem egészen helyes a cikk ezen része: ''A cég a digitális fényképezőgépek egyik legfőbb alkotóelemének tekintett érzékelőt fejlesztette tovább, melynek működési elve három évtizede lényegében változatlan. A manapság kapható gyakorlatilag összes digitális fényképezőgépben megtalálható Bayer-mintás érzékelő egyébként szintén a Kodak szabadalma''
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Konzol Screenshot
- Diablo 3
- Vicces képek
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest