Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rudi

    nagyúr

    válasz R.Zoli #272 üzenetére

    Szerintem a PS3 kilens azért van meg, mert Cell-re már jóval korábban összehozák, és azt alig kellett módosítani, a GPU-kra kódolás meg keményebb diónak tűnik.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • Raymond

    félisten

    válasz R.Zoli #272 üzenetére

    ''Rosszul fogalmaztam kicsit...Nem a utánanézéssel volt gond szóval nem kell a másikat hülyének nézni maradjunk ennyiben''

    Figyelembe veve hogy az egesz hsz-edben nem volt egy helyes allitas sem ez egesz langyos megfogalmazas. De egye fene, maradjunk ennyiben :)

    Nos a tobbihez ennyit:

    ''Az azért tök jó ,hogy Te előre tudják mennyit fog menni az R600zal a folding''

    Nem en tudom, hanem maguk a program keszitoi: [link] Az elso hsz mhouston-tol aki a csapat tagja. A 30%-ot osszekevertem valami massal, de a lenyeg maradt.

    '' A PS3-nál arra akartam csak utalni ,hogy a Cell ki van kiáltva az über high-tech cuccnak mindig mikor egy mezei GPU amilyen az R600 is pl. leveri teljesítményben egy ilyen programban...''

    Ehez csak 2 dolgot:
    1) Az R600 nem mezei GPU
    2) A GFlops eredmeny a statisztikaban nem olyan egyszeru. Van amit a GPU-n ketszer kel lefuttatni es egy CPU-n (mindegy hogy Intel, AMD vagy CELL) csak egyszer ezert a flops magas de az elvegzett munka nem annyival nagyobb. Nem beszelve a GPU limitaltsagatol de ezt mar leirtak itt neked elottem is. Mielott valami marhasaggal jonnel vissza megint: ezt sem en talaltam ki de meghagyom neked a lehetoseget hogy megkeresd magad a floding@home oldalan.

    ''Illetvearra akartam utalni ,hogy mennyire örülnek a folding projektesek ,hogy a PS3-mas tulajok beszálltak sokan a projektbe mikor ha egy R600 szintű GPU-val szállna be mondjuk 7000 ember akkor az kb kiadnáa mostani 30000 PS3 számítási teljesítményét...Kb. ez az arány...''

    Csak a helyzet az hogy nem szall(t) be ennyi ember. A kliens tobb mint fel evvel a PS3 kliens elott elerheto volt es teszteltek de nem jonnek az emberek. Epp az a lenyeg a PS3-ban hogy egyszerubb a hozzaferes a project-hez egy mainstream felhasznalonak igy nagyobb az eselye hogy csatlakozik. Es ez meg is tortent ahogy lathatod.

    ''Nem értem mért a GPU kliens a másodlagos a folding projektnél és arra gyúrnak kevesebbet mikor itt van éppen a nagy potenciál...''

    A GPU kliensen dolgoznak eleget (tobbet mint pl. a PS3 kliensen) mert egyszeruen muszaj nekik. Nemsokara jon az R600 tamogatas es ha minden igaz akkor a G80 is amivel sokat szivtak de az utolso kijelentesek alapjan megoldodott a legnagyobb akadaly.

    ''Ez lenne a lényeg remélem most már érthető...''

    Ja, meg mindig arrol irsz amirol vilagos hogy nem sok fogalmad van. Raadasul valaki olyannal allsz le vitatkozni rola akirol mar az elso valasz utan lathattad hogy picit tobbet foglalkozott a temaval mint te ;)

    Szerk: par eliras, de biztos maradt meg...

    [Szerkesztve]

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • dezz

    nagyúr

    válasz R.Zoli #272 üzenetére

    Olvasd el légyszi, amit a #262-esben írtam(*) neked erről! Nem csak a nyers FLOPS számít. Ja, kiadja majd a 7000 R600 (a 3-4 feladat-bonyolultsági kategóriából a legegyszerűbbet tekintve!), de mikor lesz 7000 olyan R600 tulaj, akik napi 24 órában foldingot futtatnak? Ugyanis az a 30000 PS3 az az aktuálisan foldingot futtató gépek száma az összesen ~128000-ből... Ehhez képest a GPU-val időnként résztvevők száma most összesen ~3200, amiből egyszerre most épp 940 megy, és ezek sem épp mind a legkomolyabb kártyákkal.

    (*) Annyit még hozzátennék, hogy a G80 már sokkal inkább alkalmas a dologra, talán jön is majd ki rá kliens.

    gbors: GF7 vs. X1: a másik esetet kevésbé ismerem, de ennél ugye az volt, hogy mind az 19xx, mind a 1650 igencsak későn jött, ezért túzott el az NV.

    ''Az extra MUL-t nézd meg a cikkben, nem vállalkoznék a visszaadására, ''Case of the missing MUL'' oldal közepén van valahol. A gond az, hogy generikus shader kódban nem lehet használni, jó ég tudja, miért.''
    Azt írják, hogy sehogy sem sikerült előcsalni, és hogy most vagy az interpolátor egységek működésének része (akkor végülis csak PR fogás volt külön emlegetni), vagy ott van, de a driverek jelen pillanatban nem használják ki.

    ''eztet nem értem. Mitől lenne 2x gyorsabb?''
    100%-osan kihasználva a független superscalar végrehajtást 4x gyorsabb -> 50%-osan kihasználva 2x gyorsabb lesz.

Új hozzászólás Aktív témák