Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz tomcs #198 üzenetére

    Nos, az a helyzet, hogy sokan abba a hibába esnek, amikor felületesen megnézik a Cellt, hogy az SPU-kat egyszerű vektor egységeknek hiszik, így a Cell szerintük: egy nem túl erős cpu-mag + pár vektor-egység. (Plusz még azt is hozzá szokták gondolni, hogy a cpu magnak kell kiszolgálni a vektor-egységeket, stb.) Hát ez egy tévedés. Az SPU-k mellék-procik. Tudják a PowerPC utasítás-készlet nagy részét, és emellett a VMX/AltiVec SIMD utasítások nagy részét, plusz pár újat. Így normál skalár proci kódot is tudnak futtatni, két SIMD hadművelet között, nem kell a fő proci-magra várni ilyen műveletekhez, stb. Ez így még túl egyszerű lenne, persze van itt 1-2 csavarás még. 1. Nem tudják megcímezni a main ramot, csak DMA-val (saját DMA egysége van mindegyiknek). 2. Viszont van a lapkán mindegyikhez 256KB (L1 sebességű) sram. 3. Nincs branch-prediction (de ezt valamennyire ellensúlyozza a saját belső gyors ram, és a közepes hosszúságú pipe).

    Egyébként kíváncsi vagyok, akkor hogy fognak panaszkodni ezek az úriemberek, ha 2-3 év múlva a PC-ben is megjelennek az aszimmetrikus procik (lásd AMD Fusion, és az Intel hasonló tervei [bár az Intel először inkább a sok egyforma magot erőltetné]). Végülis a Cell, és vele a ps3 csak egy előfutára ennek.

    Dare2Live: ha nem kell őket optimizálni, semmivel sem nehezebb ps3-ra sem portolni őket. :) Persze az igaz, hogy ha sokkal több Wii van a piacon, akkor inkább arra érdemes. De leginkább mindkettőre/mindháromra. Ne feledjük, mindhárom konzol PowerPC alapú. Ha a Wii grafikája OpenGL alapú (DX biztos nem), akkor főleg mindkettőre. (Viszont az x360 akkor kakukktojás ilyen szempontból.)

    [Szerkesztve]

  • Jim Tonic

    nagyúr

    válasz Dare2Live #184 üzenetére

    Ezért van MS szaga ennek a mizériának...

    Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

  • dragonfx

    veterán

    Én örülnék a nintendp sikerének, szerintme is a Wii pofásabb jobban megfogja a felhazsnálót.
    A sonynak meg nem ártana egy jó nagy pofona sorstól és akkor nem lenne akkora az arcuk.

    "Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

  • tomcs

    őstag

    válasz dezz #201 üzenetére

    ahem. mondjuk abbol hogy nincs elagazasbecsles, en azt a kovetkeztetest vonom le hogy a fejlesztes soran inkabb ugy gondoltak ra, mint ''picit altalanositott vektoregyseg'', mert annak tenyleg nem kell, viszont altalanosabb kodhoz meg vmi abszolut kobalta modszer is eleg sok stallt tudna megfogni. Ahogy mondod, ket szep nagy SIMD muvelet kozott megoldja maganak a koztes teendoket. Kerdes, hogy mennyire rovid az a pipeline, meg mennyire hatekonyak a fordito optimalizacioi, nem akarok hasbol talalgatni hogy mennyit jelent. Wikipedian neztem, irtak vmit hogy sikerult 98%on kihasznalni a szamitasi kapacitasat matrixok szorzasaval. Csak az a baj, hogy az a ''tokeletes feladat'' egy ilyen egyseg szamara, altalanosabb feladatokban ennel csak rosszabbul teljesithet, konnyen elkepzelheto hogy vmi keves szamitast de sok felteteles ugrast tartalmazo kod allatira megfogja.

    Tovabbra is tartom a velemenyem, hogy a cell egy baromira eltalalt dolog szuperszamitogepekhez, ott mar sok eve megvan az elosztott szemlelet es jellemzoen a feladatok nagy reszenel szinte adja magat hogy hogyan lehetne hatekonyan parhuzamositani, de jatekgephez nyugodtan adhatott volna vmit a sony ami kevesbe eloremutato, de a jelen viszonyokhoz jobban passzol.

    A fusion meg cpu/gpu egyesitese lesz ha jol tudom, egyaltalan nincs ez a ''mit kezdjek a vektorprocikkal ha epp nem az kell'' problema. Persze, a SPU tud skalar kodot is futtatni, de akkor a ''fele nem dolgozik'', raadasul rosszabb hatekonysaggal csinalja mint egy ''hagyomanyos'' mag mert a vektoros muveletekre van tervezve ugy igazan, tehat kozel se hozza a szamitott teljesitmenyet. Plusz a memo hozzaferes is relative lassu, akkor igazan optimalis ha sokat tud dolgozni a 256kb-al amije van es csak ritkan kell cserelnie. Csak magamat ismetlem, jelfeldolgozasra vagy matematikai szamitashoz tokeletes lenne, de jatekra.. Amiben igazan jo lenne, az meg szerintem jatekokhoz ritkan kell es akkor se igazan sok a munkaja, osszessegeben lehet hogy az xenon a harom maggal ugyan papiron joval kevesebb, megis a jobb kihasznaltsag miatt kb. ugyanazt megcsinalja, de a programozoknak meg mindig kevesebb munkajuk volt vele. (elvegre csak (''csak :) '') parhuzamos kodot kell ini, legalabb nem kell tekintettel lenni az elegge specialisan hasznalhato SPU-kra, ket onmagaban is nehez lepes helyett csak egy)

  • dark100

    aktív tag

    Hehe ha igy haladunk ujra visszater majd az ugy lenezett Occam nyelv :DD. Ott alapbol minden utasitas parhuzamositva volt. Abban szerintem egyeterthetunk hogy a ps3 egy eleg jo hardware, ha nem is legjobb. De a jatekok nem teremnek csak ugy ra, azokat csinalni kell. Ha pedig a ps3 nem lesz abszolut piacvezeto mint a ps2, akkor a fejlesztok nem fognak kinlodni ps3 assembly-vel, hanem megcsinaljak altalanosra a jatekot, es portoljak oket, abbol meg lesz ami lesz (lesznek dolgok amik 1-1 verziobol kimaradnak). Igy nagyobb celkozonseget tudnak elerni, es nekik ez a fontos nem a SONY vagy az MS hanem a sajat profitjuk.

    Ingyenes software == A mezeskalacs haziko a Jancsi es Juliskaban. Es != szabad software

  • dabadab

    titán

    válasz dark100 #205 üzenetére

    Szerintem az Occamot senki nem nezte le, csak szegeny tulzottan kotodott a transzputerhez, az meg jol kihalt. Mondjuk PS3-on egy Occam program is vacakul futna, mert ugyan parhuzamos, de sima imperativ nyelv, felteteles elagazasokkal.

    DRM is theft

  • dezz

    nagyúr

    válasz tomcs #204 üzenetére

    Lehetséges, hogy van valami minimális elágazásbecslés az SPU-kban is. De mint írtam, nem a ''lassú'' main ramból olvassa a kódot, hanem az 1-ciklusos local storage-nek nevezett integrált/embedded sramból. Valamennyire persze fogják az ugrások, de az ''ugrástalanítás'' (ami nem azt jelenti, hogy nem maradhat egy darab sem, csak lehetőleg minnél kevesebb legyen, ahol könnyen megoldható nélküle is, ott ne legyen, stb.) már az optimizáció része.

    Különféle hétköznapi feladatok teljesítése közben elérhető teljesítmény tekintetében lásd ezt az oldalt: [link] (Majd figyelj oda, hogy néha egyetlen SPU teljesítménye van feltüntetve.)
    Példák:
    Mpeg2 dekódolás (eléggé összetett feladat, nem éppen csak szorzás): 1db SPU kb. hozza egy P4@3GHz teljesítményét
    Triangle T&L: 1db SPU kb. 3x gyorsabb, mint egy PPC970@2GHz
    Cryptography (encript/decript): 1db SPU kb. 1.5x gyorsabb, mint egy P4@3GHz

    Ezek után inkább hagyjuk a sablon szöveget... ;)

    ''A fusion meg cpu/gpu egyesitese lesz ha jol tudom, egyaltalan nincs ez a ''mit kezdjek a vektorprocikkal ha epp nem az kell'' problema.''
    Ez csak amennyit pár laikus újságíró megértett belőle. Semmi érdekes nem lenne a Fusionban, ha csak ennyi lenne...
    Az integrált GPU alapvetően optimális GPGPU (General-Purpose computation on GPUs, lásd gpgpu.org) alkalmazásra lesz ott, mert ez az alkalmazási trend már elindult, készülnek a GPGPU-s kódok különféle alkalmazásokra. Később kimondottan számításokra szolgáló magok leszne helyettük, melyeket Accelerator magoknak hív az AMD. Itt nézelődj: [link]

    [Szerkesztve]

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #207 üzenetére

    ''az ''ugrástalanítás'' (ami nem azt jelenti, hogy nem maradhat egy darab sem, csak lehetőleg minnél kevesebb legyen, ahol könnyen megoldható nélküle is, ott ne legyen, stb.)''

    Es ezt igy hogy? Az ugroutasitasok amugy is a teljesitmeny ellensegei, vagyis ahonnan lehetott, onnan mar reg kioptimalizaltak oket, ahol meg megmaradtak, annak meg valoszinuleg nyomos okai vannak.

    ''Különféle hétköznapi feladatok''

    Ne rohogtess, biztos egesz veletlen, hogy ezek a ''hetkoznapi feladatok'' csupa olyan dolgot tartalmaznak, amik jol fekszenek a vektorprociknak :DD

    DRM is theft

  • dezz

    nagyúr

    válasz dabadab #208 üzenetére

    ''Es ezt igy hogy? Az ugroutasitasok amugy is a teljesitmeny ellensegei, vagyis ahonnan lehetott, onnan mar reg kioptimalizaltak oket, ahol meg megmaradtak, annak meg valoszinuleg nyomos okai vannak.''
    Akkor így kb. jó is lesz. De ha 0-ról fejlesztesz valamit, először még benne van mindenhol.

    ''Ne rohogtess, biztos egesz veletlen, hogy ezek a ''hetkoznapi feladatok'' csupa olyan dolgot tartalmaznak, amik jol fekszenek a vektorprociknak''
    Attól ezek még hétköznapiak. Tit szerettél volna, Excelt? :D
    Mellesleg nem igaz, hogy ezek mind, ill. egy feladaton belül minden jól fekszik a vektorprociknak. Az SPE-k 5x gyorsabbak a többi részben, mint egy egyszerű vektorproci.

    Mindegy, nem győzködlek titeket tovább, teljesen világos, hogy nem a tények érdekelnek titeket, hanem ott rúgjátok, kritizáljátok a ps3-at és a Cellt, ahol éritek, Newellékkel együtt. Ugyanazt a sablont (ami az ellenérdekeltek FUD-ja) mondjátok csak tovább és tovább. :U
    Mindenesetre az alábbiakból látható, hogy csak annak ''katasztrófa'' a Cell/PS3, akinek esze ágában sincs kicsit se dolgozni vele (csak egy recompile-lal portolni a PC-s kódját), és/vagy erősen ellenérdekelt. Mindegy, legfeljebb PS3-on nem ők lesznek az ászok.

    ps. ezt ki is felejtettem:
    In Terrain Rendering Engine (TRE): Cell Broadband Optimized Real-Time Ray-Caster , Minor, et al. showed that their implementation of the Terrain Rendering Engine on the Cell BE runs 50x faster than a PPC970 with the VMX running at 2GHz.

    [Szerkesztve]

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #209 üzenetére

    ''teljesen világos, hogy nem a tények érdekelnek titeket''

    Elnezest, ha szova teszem, hogy veletlenul sem reprezentativ, hanem tendenciozusan osszevalogatott mintaval (kvazi hazugsaggal) illusztralod a Cell altalanos szamitasi muveletek teren nyujtott teljesetmenyet es erre te megsertodsz, akkor kit nem erdekelnek a tenyek?
    Most vagy abszolut nem erted, hogy mit is jelent az ''altalanos muvelet'' (hint: SISD + branching) vagy tenyleg nagyon melyen a homok alatt van a fejed.

    DRM is theft

  • tomcs

    őstag

    válasz dezz #207 üzenetére

    elagazasbecsles franctudja. egesz ugyesen lehet mar forditasi idoben is becsulni, az eredmenyek nagy reszet meg ugyis olyasmik hozzak hogy pl hosszu ciklus amig visszaugral addig jol becsul aztan a vegere is bekeszit egy visszaugrast, ott azon az egy helyen meg nem jon be.

    megneztem az ibm fele osszefoglalot meg a bencheket, ezek tovabbra is SIMD mintapeldak, en is azt mondtam hogy a cellt matekra, jelfeldolgozasra meg kodolasra kell hasznalni mert arra nagyon jo.

    mondok vmi egyszeru, kicsit sarkitott peldat. szamolhunk fibonacci-sort. Adott a klasszikus rekurziv algoritmus, minden lepes egy osszeadas, tehat n elem meghatarozasa kb. n muvelet, de mivel rekurziv, ezert ezt a format nem lehet parhuzamositani. (mas kerdes, hogy pipeline feldolgozasra se az igazi.. mondom, sarkitott)

    aztan lehet ugy is, hogy a zart formulat hasznaljuk, ekkor minden elem meghatarozasa ot muvelet (igaz abbol ketto hatvanyozas es egy osztas, de ettol most tekintsunk el, darab-darab). Ezt mar lehet parhuzamosan feldolgozni, itt n elem meghatarozasanak a muveletikenye kb. 5n. Ennek az a hatranya hogy sokkal tobbet kell dolgozni, kell legalabb hat vegrejhajtoegyseg, mire egyaltalan gyorsabb lesz, mint szekvencialisan.

    Probalkozhatunk ugy is, hogy blokkonkent parhuzamositjuk, a blokk elso ket elemet meghatarozzuk a zart modszerrel, majd onnan a rekuziv keplettel, ez vmifele ''optimalizalt'' megoldas, itt ha az n eleg nagy, akkor az osszes muveleti igeny nem sokkal tobb mint n, de a megoldas jol parhuzamosithato. Itt meg az a baj, hogy mindket valtozatot meg kell valositani, plusz meg osszeszinkronizalni, azaz a programozonak ketszer annyi munka (sarkitott, a peldanal mindketto ilyen egysoros ize :) csak nem minden problemanak vannak egysoros megoldasai)

    SIMD feldolgozasra viszont csak a masodik modszer hasznalhato, akkor viszont az otszoros muveletigeny miatt baromi sok kapacitast kot le.

    fusiont meg ertem en, hogy a gpu esetleg masra is jo lehet, ha mar egyszer gpunak kell, de nem 0-24, akkor amikor nem, meg rossz kihasznaltsaggal is megeri masra hasznalni + van meg 1 rakat elonye, gyorsabb kommunikacio, rendszer koltsege csokken, notiban csak egy dolgot kell huteni, stb.. de a ps3-ban van kulon gpu, tehat nem az az ''ott van, ennyi erovel csinaljunk vele valamit'' a helyzet.

  • shev7

    veterán

    válasz dezz #207 üzenetére

    ''Mpeg2 dekódolás (eléggé összetett feladat, nem éppen csak szorzás): 1db SPU kb. hozza egy P4@3GHz teljesítményét''

    Ha jol tudom az mpeg2 kodolasban eleg nagy szerepuk van a matrix muveleteknek, bar ebben nem vagyok 100%ig biztos

    ''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

  • dezz

    nagyúr

    válasz dabadab #210 üzenetére

    Kösz, tudom, mit jelent az általános művelet. :U
    1. Nos, ha téged érdekelnének a tények, tudomásul vennéd, hogy pl. egy mpeg2 dekódolás nem kis részben átlalános műveletekből áll (pl. a videokártyás gyorsítás max 40-50%-ot gyorsít). Egy ray-casteres rendererben sem csak SIMD kód van, és nem kevés ugrás.
    2. Te ferdítesz itt megint, mert én nem is a teljesen általános kódra hoztam ezt fel, hanem tomcs azon felvetésére, hogy kit érdekel, hogy mátrix-szorzásban 98% a kihasználtság. :U

  • dezz

    nagyúr

    válasz tomcs #211 üzenetére

    ''egesz ugyesen lehet mar forditasi idoben is becsulni''
    Csinálják is, meg ugye ott van a kézivezérlés is (_expect).

    ''az eredmenyek nagy reszet meg ugyis olyasmik hozzak hogy pl hosszu ciklus amig visszaugral addig jol becsul aztan a vegere is bekeszit egy visszaugrast, ott azon az egy helyen meg nem jon be.''
    Hát azért egy hétköznapi kód tele van if-ekkel, switch()-ekkel, stb.

    ''megneztem az ibm fele osszefoglalot meg a bencheket, ezek tovabbra is SIMD mintapeldak, en is azt mondtam hogy a cellt matekra, jelfeldolgozasra meg kodolasra kell hasznalni mert arra nagyon jo.''
    Azért nem 100%-ban SIMD kódok ezek sem. Ezek a feladatok egy pusztán SIMD kódot ismerő cuccnak (normál vektorprocinak, GPU-nak) eléggé megfektetőek lennének. És mindenesetre láthatod, hogy nem csak full mátrix-szorzásban jó a cucc. Ebből látható, hogy jópár játékprogramos alkalmazásra is jó, nem csak egyszerű jelfeldolgozásra.

    Az egzotikumokat viszont inkább hagyjuk. :)

    Fusion: max. irodai gépekben, meg esetleg notebookokban lesz ez monitor-vezérlőként használva. GPGPU alkalmazásokban sokat dob a teljesítményen.

    shev7: az mpeg2 dekódolás ezekből a fő műveletekből áll: 1. VLD - Variable Length Decoding, 2. IQ - Inverse Quantization, 3. IDCT - Inverse Discrete Cosine Transform, 4. MC - Motion Compensation. Egy ismerősöm nemrég optimizált meg magának erősen egy open-source mpeg2 decodert, amit lehetett, SIMD-re. Hát messze nem lehetett az egészet. Azt mondta, az idő felét általános műveletek viszik el (főleg a VLD-ben, mert rengeteg bit-művelet és ugrás, de a többi sem csak ömlesztett SIMD-kód).

    [Szerkesztve]

  • tomcs

    őstag

    válasz dezz #213 üzenetére

    csak azt kifogasolom, hogy ez szerintem sem reprezentativ, ugyanis boszen hallgat a worst-case esetrol, amikor semmilyen SIMD szamitas nem hasznalhato, csak elosztott vegrehajtas, vagy meg az se.

    mittomen demonstralhatjak akarmennyit hogy egy rotacios kapa milyen baromi jol turja a foldet, meg lehet ra kereket is tenni, szal lehet vele haladni is. abbol meg nem fogom elhinni hogy tokeletesen jo lesz autopalyan kozlekedni. ahoz azt mutassak meg.. tenyleg nem kotekedni akarok, csak nem vagyok meggyozve.

    szerinted megis milyen jatekprogramos alkalmazasok lennenek, amikkel figyelembe veve a PS3 egyeb adottsagait jo kihasznaltsag mellett le lehetne kotni hat alapvetoen SIMD mukodesre tervezett egyseget?
    szerintem ebben a generacioban komoly fizikat meg csak effektekre fognak alkalmazni, de azrt viszonylag keves olyan jatek kepzelheto el, ahol allandoan szovet lobogast meg robbanasokat, toreseket, aramlasokat kellene modellezni. A teljes vilag konkret fizikai modellezese szep lenne, csak ha keves memoriaba kell belepakolni egy rakat nagy texturat, sok kodot, bonyolult modellt sok geometriai es fizikai adattal, meg valahol meg komoly mesterseges intelligencianak is kene lennie, az nem igazan fog menni. Szerintem a dolog inkabb ugy fog kinezni, hogy a fizikai effektek csak mint eyecandy, m.i. (es nehany helyen fizika) helyett scripteles, texturakat meg meg jobban osszetomoritik es az SPU-k dekodolni fognak ezerrel. Azt en is elhiszem, hogy vannak olyan feladatok meg a jatekokban is, amit pont szepen lehet ezekkel megoldani, csak azt vitatom hogy szerintem nem valami sok. De komolyan kivancsi vagyok a te velemenyedre, szerinted megis mit csinaljon az a hat SPU?

  • Goose-T

    veterán

    válasz dr faustus #191 üzenetére

    Szerintem a begyepesedett fejlesztők megpróbálják utolsó erejükkel bebizonyítani, hogy a párhuzamos programozás semmire nem jó, nem érdemes ilyen jövőbe mutató technológiákkal foglalkozni. A legközelebbi lépésük az lesz, hogy baltákkal fognak többprocesszoros gépeket nyilvánosan szétzúzni, mint annak idején Angliában a szövőgépekkel tették a géprombolók. Mivel a ''neves'' fejlesztők többsége már 40 év fölött van bőven, már túl ellustultak ahhoz, hogy megtanuljanak egy teljesen új programozási metodológiát, ezért érthető, hogy tiltakoznak ez ellen. Pedig tök fölösleges a széllel szemben húgyozniuk, pár év múlva úgyis átáll az egész szoftveripar a párhuzamosításra, most, hogy már az asztali gépekben és a játékkonzolokban is megjelent a többprocesszoros technológia. Képezzék át magukat vagy menjenek nyugdíjba, de ne verjék a nyálukat. Nem bírják elviselni, hogy nem lesz többet szükség rájuk.

    Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

  • dr faustus

    senior tag

    válasz Goose-T #216 üzenetére

    Ezzel egyáltalán nem értek egyet, de nem akarom ismételni magamat, már leírtam, hogy hogyan látom én ezt az egészet.

    Warning: Explicit Content

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Goose-T #216 üzenetére

    olvass kicsit vissza osztakkor nemfogsz hülyeségeket irkálni, nyálad verni....

    [Szerkesztve]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • dezz

    nagyúr

    válasz tomcs #215 üzenetére

    A mátrix szorzásnál általánosabb példákat kértél, nem teljesen általánosakat. Már írtam, hogy az SPU-k nem Excel futtatásra valók, hanem olyan kódra, aminek nagy része SIMD, és csak kisebb része általános/scalar. Így nyilván ilyenekkel demonstráltak.

    A rotációs kapa nagyon rossz példa. Inkább egy traktorhoz hasonlítanám, ami azért 100-zal elfurikázik.

    Már írtam pár dolgot, milyen alkalmazások jöhetnek - többek között - szóba. De akkor nézzük újra. Először említeném a legközhelyszerűbbeket: fizika, AI. De itt nem ér véget a sor: egyéb összetett szimulációk, T&L jellegű számítások (lásd T&L teszt!) által játéktér elő-kalkulációk a GPU munkáját megkönnyítendő, kiegészítendő (láthatóság, árnyékok, ray-casting, geometriai manipulációk, algoritmikus textúragenerálás, stb.), ezzel játéktér-kiterjesztés, rengeteg karakter egyedi mozgatása, szimulációkkal együtt játéktér ''élettel megtöltése'', stb. stb. (Ha nem láttad még a The Getaway PS3 Demot, talán nézd meg, pont ezeket demonstrálják...) Nem kell olyan nagyon megerőltetni az embernek a fantáziáját, hogy számtalan dolog jusson az eszébe...

    Goose-T: hát ja.

    Dare2Live: mit kellene visszaolvasnia? Pl. Carmack 2005-ös beszédét, amelyben kifejti, hogy egyrészt fölösleges is ez a sok hűtó, a képen is van még mit javítai, a többi nem olyan sürgős (aztán közli, hogy ő nem is ért a többihez...), másrészt túl nehéz is, túl nagy fába vágja a fejszéjét, aki fizikával vagy AI-val próbálkozik...??? Meg az utóbbival még az is a baja, hogy azok nem pontosan a direktor rendelése szerint fognak majd viselkedni... Ez azért tényleg LOL.

    BTW, említetted a The SIMs-t. Hát oda talán nem lenne jó sokkal jobb AI?

    ps. néha el kellene olvasnod a saját aláírásod... :(

    [Szerkesztve]

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Jim Tonic #202 üzenetére

    sztem abszolute nem ésha tőkéről van szó Sonyt se hiszm félteni kéne...

    Egyébként itt nemcsak PS3ról van szó pl memóriamizéria ugyanúgy sújtja Xet is a kritika neki is szól.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dezz #219 üzenetére

    Nemismerem SIMSet.

    Ja kifejtette, aztán kidobta a placcra a Doom3at, Quake4et és jön a Quake Wars. Mellesleg az egyetlen motor ami rendesen kihasználja a dupla magot valós +fps eket ad szintén hozzá kötődik.
    Idén majd 2évre rá, hogy kiadta az első gamet, ami kihasználja rendesen a 2.magot talán másnak is sikerül uez?

    Röhelyes tudod amikor egy kezdő fizikus lollerezi Einsten tévedéseit....

    [Szerkesztve]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • dezz

    nagyúr

    válasz Dare2Live #221 üzenetére

    Abban van igazság, hogy nem egyszerű egy játékot fizikával átszőni, vagy normálisabb AI-t csinálni (na persze csak olyan szintűt, ami elég egy játékba). De attól még napirenden vannak, és ha nem ő, majd mások megcsinálják.

    Ami LOL volt, az a direktoros kifogás.

    Már gondolkodtam egy sort rajta, mi az oka, hogy rendre nem veszed figyelembe, amit az ember írt, akár másodjára, harmadjára. Most meg újra leírod, hogy Carmack nevéhez fűződik a 2. mag kihasználása (amire már válaszoltam is, hogy egy ismerősöm épp nemrég próbálta, és minimális hatása volt, azaz alig használta a 2. magot). Lehet, hogy nem emlékszel? Kicsit mintha szétszórt lennél? Talán ennyire ideges vagy? Vagy ennyire együttérzel Carmackkal?

    [Szerkesztve]

  • tomcs

    őstag

    válasz dezz #219 üzenetére

    oke, akkor most kerek teljesen altalanos peldat, mert az erdekel. vagy ha lesz idom, akkor nekiallok keresni, mert tenyleg erdekel, csak idom nem sok van.

    a peldaval meg nem az a baj hogy minek nevezzuk, hanem az hogy csak azt mutattak meg hogy hogy turja a foldet, az meg nem bizonyitja hogy mire kepes mas kornyezetben..

    AI szerintem meg nem igazan SIMD-alkalmas dolog, melyebb szinten szep nagy grafokat kell bejarni, ha csak hiheto de nem ''igazan okos'' mi-t csinalunk akkor meg elore definialt sablonokat kell alkalmazni egy csomo npc-re, gyakorlati tapasztalatom nincs a temaban de gondolom jatekokban leginkabb a ketto kevereke hasznalatos.

    Fizika modellezeserol mar elmondtam a ketelyeimet, szerintem nincs annyi memo hogy meg egy igazan komplex teljes fizika is beleferjen. Persze egy autoszimulatorba lehetseges realisabb utkozeseket csinalni, meg legalabb a sajat jarmuvet hihetoen torni, ez elengedhetetlen resze a fejlodesnek. Azert mar a HL2 fizikaja se volt rossz az egymasra pakolhato, neha leborulo cuccokkal. Eltulozni viszont nem kell, ha pl minden falat szet lehetne robbantani, akkor kene moge meg egy fal mert a vilagbol nem illik kimenni, de azt is kirobbanthatod, ... , ha teljesen korrektul modelleznenek mindent akkor a modell csak none folyamatosan, es visszajutottunk a memoriahoz.

    Megneztem par videot, az a varosresz tenyleg szep, csuromig van effektezve meg minden. Csak epp ebben a formaban nem egy komoly AI feladat, legalabbis nem erdemes azt csinalni belole. Egyszeruen folosleges elmelyiteni a modellt, eleg hiheto viselkedest lehet mar ugy is csinalni hogy vmi interakcional lokalisan eldontod mit reagaljon, ha meg nem bantod akkor egyszeruen elmegy A-bol B-be nehany szabalyt kovetve, neha hibazva.. Egy csoport viselkedeset modellezni sokkal egyszerubb, mint egy konkret egyenet, mert a reszletek kevesbe erdekesek. Mindegy hogy melyik jarokelo rohan at a piroson, melyik autora dudalnak ra, par egyszeru semat kovetve egeszen hiheto tomeget lehet csinalni. Igazan melyen modellezni az egeszet meg mar az egesz cell elmeleti teljesitmenye se lenne eleg.

    Sokkal nehezebb feladat, hogy egy konkret szereplo, akire vegig figyelsz, az realisan viselkedjen. Persze nem azt mondom hogy minden jo ahogy eddig volt, nehany regebbi jatekban emlekszem, ha az ellenfel ''nem latott'' teged akkor allt bekesen a helyen, amint kozel mentel akkor mozdult csak meg, kicsit ugyeskedve meg mozdulatlan allapotaban le lehetett loni. Mostansag az a realis, hogy amig ''nem latod'', vagy nem erdekes karakter, csak ahogy mondod, eletet ad a jatekternek, addig scriptelt semak alapjan csinal valami ''hihetot'' amikor meg epp harcolsz vele akkor kicsit komolyabbra kapcsol, megprobal kicselezni, menekulni eloled, bevarni az erositest, fedezeket keresni, stb. Szal meg mindig eloregyartott viselkedesformakbol kivalasztani a varhato legjobbat, csak kozben reszletesen kielemezve a korulmenyeket. Az is fontos, hogy az AI ne legyen hibatlan, nem jo ha te csak futsz a mellekszereplo mellett az meg vegigjatssza helyetted, meg az se ha az ellenfelek legyozhetetlenul jok.

    Nem tudom, carmack milyen szinten gondolta ezt a ''nem kell fizika meg ai'' dolgot, gondolom valahogy igy. Nem ertem miert nevetseges az az elvaras, hogy lehessen tortenetet csinalni.. Ha mindent meg lehet oldani erobol, akkor az egesz jatek csak arrol fog szolni hogy legyen nalad eleg robbanoszer / medikit, ha nem kenyszerulsz ra hogy megkeresd a trukkosebb megoldasokat akkor szerintem hamar unalmassa valik az egesz. Sokszor a tortenetvezetes miatt csak a scriptelt esemeny hasznalhato, ha pl szerencsetlenul lovod ki a pillert es ugy omlik ossze az egesz hogy elzarja az utat ahol tovabb kene haladnod, az baj. A felhasznalo sokaig keresi az utat, nem talalja, frusztralt lesz, szidalmazza a fejlesztok csaladtagjait, erre te meg jossz es megmondod hogy ez ficsor, nem bug :D Ilyenkor egyszerubb az egeszet kivaltani egy elore kiszamitott osszeszakadassal, nem veszes kompromisszum.

    A videoban egyebkent csak a grafika ami az erdekes, elhiszem hogy a PS3 renderelte valos idoben, de ez akkor is techdemo, valoszinuleg egy beallitott jelenet az egesz, javits ki ha nem. Az a celja, hogy aki megnezi annak csorogjon a nyala. Be kell valljam, egy kicsit csorgott is, de attol meg kritikus szemmel fogom nezni..

    A grafikai effekteket meg direkt hagytam ki, arra van egy kulon GPU, ami erre elvileg eleg is. Texturageneralas szerintem is lesz boven, tegnap majdnem meg is emlitettem vmelyik hsz-ben hogy minden bizonnyal a kkrieger hagyomanyait muszaj lesz tovabbvinni :) Azt meg nem igazan ertem hogy a ray castingot miert mondogatod, en vagyok nagyon eltevedve es azt manapsag meg hasznaljak valamire?

    Carmack meg azt nyilatkozik amit akar, az ido meg eldonti hogy igaza van-e. Neki a sajat szempontjai a fontosak, lehet hogy teved es par even belul lemossak a szinrol, de ezt en nem tudom megitelni. Nekem is vannak otleteim, hogy mit mire hogyan lehetne jol felhasznalni, meg a sajat otleteimmel szemben ellenerveim is. Mindenesetre szerintem egy ilyen kaliberu tapasztalatokkal rendelkezo ember valoszinuleg jobban raerez a problemakra es a lehetosegekre, mert mar nem egyet oldott meg. Majd elvalik ugyis, ha az emlitett techdemobol jatek lesz, kivancsi vagyok ra.

  • tomcs

    őstag

    válasz tomcs #223 üzenetére

    ja egyebkent vki belinkelne az emlegetett carmack interju teljes szoveget? kivancsi vagyok, hogy pontosan mit mondott.

    de a newell interju is johet eredeti nyelven, azt se olvastam

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #222 üzenetére

    Gondolom kurva nehez lett volna elolvasni a linkelt szovegeket, amikben JC arrol beszel, hogy driverek meg OS eppen aktualis verziojatol fuggoen a masodik mag 0 es 40% kozotti gyorsulast hozott, ugy, hogy a jatek kodjahoz hozza se nyultak.

    DRM is theft

  • dr faustus

    senior tag

    válasz Dare2Live #221 üzenetére

    Röhelyes tudod amikor egy kezdő fizikus lollerezi Einsten tévedéseit....

    Nem tudom, mi ez a lendületes védőbeszéd a Cell processzor és a PS3 mellett. Benne van a pakliban, hogy nem lett jó architektúra, láttunk már erre nem is egy példát, emlegethetném az Itaniumot, pedig papíron az is milyen remek volt. És akkor is lehett volna szidni a fejlesztőket, akik nem hajlandóak az Itaniumra rendesen fejleszteni. Ha a Cellre is többen mondják, hogy ez így nem igazán frankó, méghozzá olyan emberek, akik ezzel foglalkoznak, ehhez értenek (mármint játékok, játékmotorok készítéséhez), csak lehet valami alapja.

    Na de mindegy, a Cell legjobb, Carmack öreg és fáradt, Newell pedig egyszerűen irigy, nem ért hozzá, lefizette a Microsoft. Ha ők ettől könnyebben alszanak, akkor legyen hát. :).

    Warning: Explicit Content

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #222 üzenetére

    ''Ami LOL volt, az a direktoros kifogás.''

    Ami LOL, az az, hogy ilyen nagy arccal osztod az eszt. Ott van belinkelve az eredeti szoveg olvasd el, ertsd meg, utana irjal.

    DRM is theft

  • tomcs

    őstag

    válasz dabadab #226 üzenetére

    atolvastam, tenyleg mondott par feltunoen hasonlo dolgot, mint amit itt fejtegettem, nem fogom meg eyszer osszefoglalni mert igy is irtam epp eleget, de nekem inkabb az jott le az interjubol, hogy erzi a sajat lehetosegeit meg a korlatait, es abbol probal meg epitkezni, ez pedig egyaltalan nem az a ''nehogy mar haladjunk valamerre'' attitud amit sokan kifogasoltak, egyszeruen csak nem hajlando figyelmen kivul hagyni a problemakat, es nem igerget osszevissza amig nem tudja hogy konkretan hogyan fogja csinalni. Meg persze nem feledkezik meg arrol, hogy piacon sikeres jatekot akar csinalni, nem vilagmegvaltast.

    newell meg a komplett PS3 ''csomagot'' kritizalta, de a dolgok jelenlegi allasa mellett igaza is lehet. Most a PS3at megveszik a rajongoi, mert ok kifejezetten azt akarjak. Mas nem igazan, mert miert is vennek meg? Az, hogy a PS2 csinalta karacsonykor a legnagyobb eladasokat, egyertelmuen jelzi hogy az olyan felhasznalonak, aki csak ugy bemegy egy boltba es a negy kozul kell valasztania, egyaltalan nem a PS3 a jo valasztas most, hanem leginkabb a PS2 utana meg az X es a WII.
    Jatekot kiadni is jobb most pl meg PS2-re is, igaz kevesebb hirverest meg kevesebb nyalcsorgatast lehet osszehozni, de kit erdekel ha az alacsonyabb fejlesztesi koltsegek es a nagyobb peldanyszam miatt tobb profitot. Mindenesetre renduletlenul hinni abban, hogy a sony megint megcsinalja a tutit es ok nem foghatnak melle, ok lesznek a gyoztesek, jelenleg ugyanannyira spekulacio mint a gn fele ''katasztrofa az egesz''. Verseny van, manapsag mar az ''it's a sony'' szlogen nem ad el semmit.

    Ja, esetleg meg szivesen olvasnek egy nostradamus interjut :)

  • dezz

    nagyúr

    válasz dabadab #228 üzenetére

    Tessék egy kis összehasonlítás:

    Én: ''kifejti, hogy egyrészt fölösleges is ez a sok hűtó, a képen is van még mit javítai, a többi nem olyan sürgős''
    Ő: ''[...]But the contention that graphics is essentially done I really think is way off base.
    First of all, you can just look at it from the standpoint of “Are we delivering everything that a graphics designer could possibly want to put into a game, with as high a quality as they could possibly want?”, and the answer is no. We’d like to be able to do Lord of the Rings quality rendering in real time. We’ve got orders of magnitude more performance that we can actually suck up in doing all of this.[...]''


    ''másrészt túl nehéz is, túl nagy fába vágja a fejszéjét, aki fizikával vagy AI-val próbálkozik...''
    Ő:
    ''the problem with those, both of those, is that both fields, AI and physics, have been much more bleeding edge than graphics has been.''
    ''it’s difficult to see how we’re going to be able to add a level of richness to the physical simulation that we have for graphics without adding a whole lot more processing power, and it tends to reduce the robustness of the game, and bring on some other problems.''
    ''I do think it’s a mistake for people to try and go overboard and try and do a real simulation of the world because it’s a really hard problem''
    (stb.)

    ''(aztán közli, hogy ő nem is ért a többihez...)''
    Ő: ''I’m not really a physics simulation guy''

    ''Meg az utóbbival még az is a baja, hogy azok nem pontosan a direktor rendelése szerint fognak majd viselkedni...''
    Ő: ''[...] and especially in AI, it’s one of those cases where most of the stuff that happens in especially single player games, is much more sort of a directors view of things. It’s not a matter of getting your entities to think for themselves, it’s a matter of getting them to do what the director wants, to put the player in the situation that you’re envisioning in the game.''

    Elégedett vagy? :U :U :U
    Jó lenne, ha te is visszafognád kicsit magad, és pihentetnéd a ''Carmack managere'' mániád is.

    tomcs, #223: Teljesen általános példát nem tudok, de minek is az neked?

    Egy szóval sem mondtam, hogy a The Getaway demóban AI van. A lényeg benne éppen a grafika, mégpedig a nagyrészt Cell általi renderelés volt a fő lényeg (miközben ugye mást is csinál). HDR+AA együtt, miközben ilyen alapból nem tud a G7x. (Lehet, nem ray-casting, vagy itt valami újabb értelemben használták, majd utánanézek.)

    AI: többféle módszer létezik, pl. a neuronális háló alapúhoz (persze itt nem emberi agy szimulációról van szó) nagyon is jó lehet a SIMD. És attól, hogy AI (kezdetleges), még nem lesz teljesen öntörvényű. (Majd később, az igazán fejlett AI-k, de az egy másik történet.)
    Fizika: már miért is ne lehetne fizikailag csak az a környezet aktív, ami számít? És miért is kellene teljesen egybefüggőnek, és egyben a memóriában lévőnek lennie az egész játéktérnek? Erre ugyanúgy ki lehet találni megoldásokat. Kifogást persze könnyebb találni.

  • dezz

    nagyúr

    ''We already know that the Cell's architecture does not lend itself to games and graphics processing''

    Pure nonsense. This guy has obviously not been paying attention to IBM's work with raytracing and rendering on Cell for example (or The Getaway demo which was apparently rendered only using Cell) and too much time reading Major Nelson-style ramblings. If you simply listen to what developers are saying they are using more CPU power for, Cell starts looking exceptionally suited for games. Most devs seem to be using extra cores for physics, animation, particle systems, graphics, audio, fluid/hair/cloth dynamics - these are the things which are most compute intensive, and these are the things the SPUs in Cell are really good at. As good, if not better than a conventional core, and there are 7 of them there in addition to the PPE. If you don't believe me, look up Tim Sweeney's comments about Cell on anandtech.com - basically he says that the things SPUs aren't suited toward only take a small proportion of execution time anyway, and can be easily accomodated on the PPE. Or Crytek's comments about potentially achieving a linear speedup across the SPUs. Cell is a clear and large advantage for PS3 when it comes to games, there's no doubt in my mind.

    (Sajnos már nem elérhető az oldal, ahonnan származik. Itt persze elhivatottabb PS3 fejlesztőkről van szó.)

    [Szerkesztve]

  • tomcs

    őstag

    válasz dezz #230 üzenetére

    azert volt egy nagyon fontos megallapitasa carmacknak, miszerint a fizikai modell semennyire nem skalazhato, ha rendes modellezest csinalnak akkor az egesz jatekter modelljet karban kell tartani, ugyanolyan pontosan meg kell mindent csinalni, akar osszesen egy gurulo hordo van a jelenetben akar vki robbantasokkal spekelt domino day-t csinalt a jatekteren. Amig csak effektekre hasznalnak reszletesebb fizikat, addig azt lehet csinalni hogy amig masra kell a teljesitmeny addig csunyabban lobog, de a jatekmenetet erinto modellezest nem lehet menet kozben egyszerusiteni. kulonben is, attol, hogy o konkretan nem szakertoje a temanak, valamilyen szinten azert latnia kell, hogy megis mekkora nehezsegu dologrol van szo, meg mit lehet ma megcsinalni es mit nem.

    mesterseges intelligencianal meg mondtam, szerintem tovabbra is a regi megkozelites marad, eloregyartott mozdulat-cselekmenysorokbol fognak valogatni, mert manapsag meg nincs jobb modszer.

    az igazi mesterseges intelligencia manapsag meg boven alapkutatasnak szamit, nincs tul sok gyakorlati alkalmazas, azok se igazan latvanyosak. Jelenleg nem keszitik, hanem kikiserletezik az alkalmazasokat, ez viszont egy kereskedelmi szoftver fejlesztesebe nem fer bele, ott biztosan kell valami elfogadhatot hozni adott ido es eroforrashasznalat mellett. Raadasul, rendes MI mellett azt se egyszeru megoldani hogy kezelheto is legyen a rad tamado ellenseg, de amit hibazik azt ne irrealisan nevetseges modon tegye.

    Mellesleg. Egyetemen meseltek vmi kiserletrol, mar eleg regota tudnak chatbotokat csinalni, amik egy emberrel egesz ertelmes beszelgeteseket tudnak osszehozni, viszont ket ilyet osszeeresztve csak egy jo hosszu kapitalis zagyvasag keletkezett. Ez tudtommal a jelenlegi MI minden teruletere igaz, emberi intelligenciat mar egesz jol kiegesziti / segiti de onmagaban meg semmire sem kepes.

    Szerintem meg sokaig az lesz a fejlodes utja, hogy mukodeset tekintve buta, de azert latszolag hihetoen tevekenykedo npc-k lesznek, a cel ugyis csak annyi hogy a jatekos okosnak lassa. Fejlodes lesz, ugyanarra a cselekvesre tobbfele picit eltero mozdulatsor, amig csak varakozik addig vmi idokitolto tevekenyseg (ragyujt, nezegeti orajat/mobiljat), interakcio eseten meg vagy valamilyen szempontrendszer szerint sulyozva harcol, vagy ha nem ellenfel akkor meg - az annyira rettenetesen gyuloletes - direktor utasitasai szerint scriptelt mozdulatokkal vezeti a tortenetet. Ezen a modszeren is van mit fejleszteni, de a hihetoseghez es a jatekelmenyhez sokkal tobbet ad, ha pl van egy rendes csontvazmodellje es a mozdulatokat igazi szineszek bedrotozasaval veszik fel, mintha neha kiszamithatatlanul reagalo kiserleti MI alkalmazasokkal hulyeskednek.

    Nem mondom hogy a tenyleges MI hulyeseg, csak meg nagyon gyerekcipoben van az egesz. Vannak szep eredmenyek, lattam egy videot hogy egy emberi labakat mintazo eszkozt tanitottak meg genetikus algoritmusokkal jarni. Az elso nehany generacio csak elesett es kalimpalt, a vegere meg egesz turheto, emberi jarashoz hasonlo jott ki. Csak sajnos amit tudnak, az mostansag meg csak ilyen egyszeru dolgokhoz jo, nem tudom mennyit kiserleteztek a dolgon, de meg igy se kiszamithato, elofordulhat hogy egy igy mukodo valami egyszercsak elesik es nem all fel. Szegeny juzer kvekelni akar, erre a foellenseg meg elesik es kalimpal? Szal az, hogy a csontvazat kozvetlenul vmi komoly mi mozgassa, az nagyon tavol van ha egyaltalan eljutunk oda, szerintem JC erre monta hogy meg nem erdemes. Azert o se a doom 1 vonalat vitte tovabb, ahol csak mentek feled amig le nem lotted vagy ok teged.

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #230 üzenetére

    Most tenyleg ragaszkodsz ehhez?...

    ''Én: ''kifejti, hogy egyrészt fölösleges is ez a sok hűtó, a képen is van még mit javítai, a többi nem olyan sürgős''''

    Az alahuzott resz ott van az idezett reszben (amiben konkretan teljesen igaza van), a tobbi a te talalmanyod.

    ''''másrészt túl nehéz is, túl nagy fába vágja a fejszéjét, aki fizikával vagy AI-val próbálkozik...''''

    Es, nincs igaza?


    ''''(aztán közli, hogy ő nem is ért a többihez...)''
    Ő: ''I'm not really a physics simulation guy''
    ''

    A ''nem ert hozza'' es a ''nem a szakterulet specialistaja'' kozott van nemi kulonbseg. Teljesen nyilvanvalo, hogy egy ilyen kis cegnel, mint az iD, a foguru nagyjabol tisztaban van mindennel, ami a fejlesztesben folyik, igy a fizikarol alkotott velemenyeben benne van az is, hogy tudja, hogy mit gondol rola az, aki tenyleg ert ehhez.


    ''nem pontosan a direktor rendelése szerint fognak majd viselkedni...''

    Es, nincs igaza?


    Szoval tovabbra is ott tartunk, hogy mondott egy csomo, jol megalapozott dolgot, ami vhogy nem azt bizonyitja, hogy hulye lenne.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz tomcs #232 üzenetére

    Az AI-val az a baj, hogy semmivel se vagyunk hozza kozelebb, mint otven eve. Amit a jatekokban AI-nak csufolnak, annak semmi koze hozza (ahogy mondod, leginkabb sima algoritmikus cucc).

    DRM is theft

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dezz #222 üzenetére

    [link]

    Mostpedig kérlek szálj le a magas lorol, hogy kiderült, hogy hülyeséget zagyváltál haverodra hivatkozva.

    [Szerkesztve]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • wogew_wabbit

    csendes tag

    Akit erdekel, ime:

    25/01/2007 00:01
    PS3 to Launch in Europe and Australasia on 23rd March 2007

    Over 30 Titles for Launch Period

    1 Million units forecast for Initial Launch Period

    London, 25 January 2007 - Sony Computer Entertainment Europe today announced that PLAYSTATION®3 will be launched in the PAL territories of Europe, Africa, the Middle East and Australasia on 23rd March 2007 at a price of EURO 599 (GBP 425, AUD 999.95, NZ 1199.95).

    Responding to retail and consumer demand, SCEE confirmed that initially only the 60GB model would be available, with the 20GB model to follow later in the year dependent on demand.

    An expected one million PS3 units will be made available during the initial launch period.

    SCEE also announced a stellar launch line-up of over 30 game titles for PS3, including eagerly awaited titles published by SCEE such as Resistance: Fall of Man™, MotorStorm™, Genji™: Days of the Blade, FORMULA ONE ™ CHAMPIONSHIP EDITION and Ridge Racer™ 7. An exceptional range of titles in every genre will also be available at launch from the world's leading third party publishers, including Electronic Arts, Activision, Namco Bandai, Sega, Take 2, Ubisoft, Vivendi Universal, and Sony Online Entertainment.

    In addition to games on disc, an exciting range of fully-featured downloadable games will debut on the PLAYSTATION®Network. These will include gaming icons such as Tekken®: Dark Resurrection and Gran Turismo® HD Concept; the fully-featured PS3 debut of the best-selling franchise Gran Turismo, realised with full HD (1080p) visual quality. Created by Polyphony Digital Inc and published by Sony Computer Entertainment, Gran Turismo® HD Concept has been downloaded by more than 350,000 users since it was released in December 2006 in North America and Japan.

    Also available on the PLAYSTATION®Network will be brainteasers such as Go! Sudoku and Go! Puzzle, and innovative games such as Blast Factor™ and flOw™, designed exclusively for PLAYSTATION 3 and delivering on the promise to provide original content created by non-traditional developers and publishers.

    Concurrent with the European launch, a new System Update to further enhance the entertainment potential of PS3 will be issued.

    Announcing the launch details, David Reeves, President of SCEE said, ''Following the hugely successful launches of PS3 in Japan and North America, we are absolutely delighted to be able to bring significant numbers of PS3 to the SCEE territories. To be able to launch with over 30 titles across every genre shows that this is our strongest launch line-up in the history of PlayStation, and is what PlayStation fans in Europe have been crying out for.''

    I am Jack's complete lack of surprise

  • wogew_wabbit

    csendes tag

    PLAYSTATION 3 LAUNCH TITLE LINE-UP

    PS3 Launch Title - Publisher - Network or Disc based


    Resistance: Fall of Man™ - SCEE - Disc

    MotorStorm™ - SCEE - Disc

    Genji™: Days of the Blade - SCEE - Disc

    FORMULA ONE™ CHAMPIONSHIP EDITION - SCEE - Disc

    Ridge Racer™ 7 - SCEE - Disc

    Tekken®: Dark Resurrection - SCEE - Network

    Lemmings™ - SCEE - Network

    Go! Sudoku - SCEE - Network

    Go! Puzzle - SCEE - Network

    Blast Factor™ - SCEE - Network

    flOw™ - SCEE - Network

    Super Rub'a'Dub - SCEE - Network

    Call of Duty 3 - Activision UK Ltd - Disc

    Marvel: Ultimate Alliance - Activision UK Ltd - Disc

    Tony Hawks Project 8 - Activision UK Ltd - Disc

    Gundam - Target in Sight - Namco Bandai Games - Disc

    Full Auto™ 2: Battle Lines - Sega®Europe Ltd - Disc

    Sonic the Hedgehog™ - Sega®Europe Ltd - Disc

    Virtua Fighter™ 5 - Sega®Europe Ltd - Disc

    Virtua Tennis™ 3 - Sega®Europe Ltd - Disc

    World Snooker Championship 2007 - Sega®Europe Ltd - Disc

    NBA 2K7 - Take 2 International SA - Disc

    NHL 2K7 - Take 2 International SA - Disc

    Blazing Angels Squadrons of WWll - Ubisoft Entertainment SA - Disc

    Enchanted Arms - Ubisoft Entertainment SA - Disc

    Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent - Ubisoft Entertainment SA - Disc

    The Elder Scrolls lV: Oblivion - Ubisoft Entertainment SA - Disc

    Def Jam: Icon - Electronic Arts Ltd - Disc

    Fight Night Round 3 - Electronic Arts Ltd - Disc

    NBA Street 4 Homecourt 2007 - Electronic Arts Ltd - Disc

    Need for Speed Carbon - Electronic Arts Ltd - Disc

    The Godfather: The Don's Edition - Electronic Arts Ltd - Disc

    Tiger Woods PGA Tour 2007 - Electronic Arts Ltd - Disc

    Untold Legends: Dark Kingdom - Electronic Arts Ltd - Disc

    F.E.A.R. - Vivendi Universal Games Intl SA - Disc

    Gripshift - Sony Online Entertainment - Network

    PLAYSTATION 3 Peripherals Available at Launch Peripheral

    RRP in Euros


    SIXAXIS™ Wireless Controller - EURO 49.99

    Blu-ray Disc Remote Control - EURO 24.99

    HDMI Cable - EURO 24.99

    AV cable - EURO 16.99

    Component AV cable - EURO 24.99

    S Video cable - EURO 16.99

    I am Jack's complete lack of surprise

  • wogew_wabbit

    csendes tag

    Most latom hogy ott van a cimlapon is, ooops, elkestem, bocsi :).

    I am Jack's complete lack of surprise

  • Versus82

    aktív tag

    válasz wogew_wabbit #237 üzenetére

    nincs húzónév???? hopp ott egy tekken.... zsír, azzal el is leszünk 1 évet:DD

    ''In stand up position I think I'll kill You...''-CroCop ........ Üt, rúg, hazabattyog....

  • dezz

    nagyúr

    válasz tomcs #232 üzenetére

    Azért ne vegyünk már mindent isteni kinyilatkoztatásnak, amit Carmack mondott.
    Más fejlesztők nyilván nem egészen úgy gondolják, ahogy ő, hiszen foglalkoznak a fizika implementálásával.
    Carmack szerint az IBM Cellt létrehozó mérnökei el vannak tévedve. De akkor az Nvidia és az ATI/AMD mérnökei is el vannak: már készülnek a GPU alapú fizikai alap-csomagok. Majd mit fog mondani Carmack, azokat miért nem használja?
    Vannak megoldások az általa említett problémákra. Előre ellenőrízhető, hol történik valami, hol változtak meg a körülmények, és csak ott kell behatóbb fizikai számításokat végezni. Egy játékban a Brown-mozgást nem kell leszimulálni. :DDD

    AI: magam is követem mint a mesterséges, mint a természetes intelligencia, és egyéb idegrendszeri kutatásokat, így magam is tudom, hogy sokminden gyerekcipőben jár. (Magam is szóvá szoktam tenni, amikor holmi ''okos'' robotokat mutogatnak.) De egy játékban ennél sokkal egyszerűbb AI-król van szó. Jóval kevesebb, előre meghatározható variációkból kell kiválasztani a megfelelőt. Ebbe némi tanulékonyságot is bele lehet vinni. Biztos vagyok benne, hogy 1-2 éven belül megjelennek a nem egyszerű script-alapú karakterek. A másik előnye az eddiginél jóval nagyobb teljesítménynek ilyen téren: nem csak pár ilyen fejlettebb karakter lehet, hanem jóval több.

  • dr faustus

    senior tag

    válasz dezz #240 üzenetére

    Carmack szerint az IBM Cellt létrehozó mérnökei el vannak tévedve. De akkor az Nvidia és az ATI/AMD mérnökei is el vannak: már készülnek a GPU alapú fizikai alap-csomagok.

    Carmack nem azt mondta, hogy nem kell fizika, és semmi olyat nem mondott, hogy a Cell azért rossz architektúra, mert nem kell fizika a játékokba.

    Warning: Explicit Content

  • dezz

    nagyúr

    válasz dabadab #233 üzenetére

    ''Az alahuzott resz ott van az idezett reszben (amiben konkretan teljesen igaza van), a tobbi a te talalmanyod.''
    A többi is benne van a szövegben, csak nem szó szerint.

    ''Es, nincs igaza?''
    Valószínűleg nem. Nagyba, de nem túl nagyba.

    ''A ''nem ert hozza'' es a ''nem a szakterulet specialistaja'' kozott van nemi kulonbseg. Teljesen nyilvanvalo, hogy egy ilyen kis cegnel, mint az iD, a foguru nagyjabol tisztaban van mindennel, ami a fejlesztesben folyik, igy a fizikarol alkotott velemenyeben benne van az is, hogy tudja, hogy mit gondol rola az, aki tenyleg ert ehhez.''
    Még csak most kezd ezzel foglalkozni mindenki, most alakulnak ki a dolgok, így náluk sincs olyan személy, aki már minent tud erről...

    ''Es, nincs igaza?''
    Maga a kijelentés nagyjából igaz, de ez attól még egy kifogás. Egyre unalmasabbak ezek a sematikus ''viselkedések''. És később majd úgy is el lehet játszatni egy karakterrel egy meghatározott ''szerepet'', hogy az ne legyen ennyire sematikus.

    ''Szoval tovabbra is ott tartunk, hogy mondott egy csomo, jol megalapozott dolgot, ami vhogy nem azt bizonyitja, hogy hulye lenne.''
    NEKED vannak itt különféle fixa ideáid. Már 5x mondtam, hogy Carmack nem hülye (és többször már nem szeretném), nem erről van szó. Hanem arról, hogy megvannak az indíttatásai, miért mondja azt, amit. Szóval nem teljesen elfogulatlan.

    Dare2Live: Magas ló, Carmack??? Én ezt mondtam: ''Newell meg majd akkor pofázzon, ha átírta a motorját legalább dual-core-osra...''

    dr faustus: az általad nekem tulajdonított kijelentések Carmack kijelentéseivel kapcsolatban nem esnek egybe azzal, amit valójában mondtam.

    ''Carmack nem azt mondta, hogy nem kell fizika''
    Inkább azt mondta, kellene, de egy kiterjedt fizika túl sok erőforrást fog, és nem is látja, hol tenne ez hozzá a játékélményhez... ( :U )

    ''és semmi olyat nem mondott, hogy a Cell azért rossz architektúra, mert nem kell fizika a játékokba.''
    Én nem mondtam, hogy ezt mondta. Olvasd el, mit mondott.

    [Szerkesztve]

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dezz #242 üzenetére

    ''Már gondolkodtam egy sort rajta, mi az oka, hogy rendre nem veszed figyelembe, amit az ember írt, akár másodjára, harmadjára. Most meg újra leírod, hogy Carmack nevéhez fűződik a 2. mag kihasználása (amire már válaszoltam is, hogy egy ismerősöm épp nemrég próbálta, és minimális hatása volt, azaz alig használta a 2. magot). Lehet, hogy nem emlékszel? Kicsit mintha szétszórt lennél? Talán ennyire ideges vagy? Vagy ennyire együttérzel Carmackkal?''

    Akkor részletesen válaszolok.
    Azért veszem figyelmen kívül, mert hülyeség amit leírtál. Ezt linkel/tesztel is bizonyítottam.

    Mégeccer:
    [link]

    No akkor melyik az az egyetlen grafikus motor ami véleményeddel nem egyező módon kihasználja a 2.mag meglétét? Melyik? És véletlen van vmi köze ennek a játéknak Carmachoz?

    [Szerkesztve]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • dezz

    nagyúr

    válasz Dare2Live #243 üzenetére

    Csak utólag linkelted be a cikket. Előtte meg úgy említetted meg a dolgot újra, mintha előtte nem is beszéltünk volna róla. Egyéb esetekben is mintha elfelejtetted volna, hogy már válaszoltam, reagáltam valamire. Mellesleg most sem korrekten írod le, amit írtam. :U Nem azt mondtam, hogy egyátalán nem használja ki. Továbbá egy tapasztalati tényt írtam le, nem egy véleményt. Nagyon unalmas állandóan ilyen korrekciókat írkálni. (dabadabnak is.)

    [Szerkesztve]

  • dr faustus

    senior tag

    válasz dezz #242 üzenetére

    Haggyuk.

    Szélmalomharc.

    Cellakiráj.

    Warning: Explicit Content

  • dabadab

    titán

    válasz dezz #246 üzenetére

    ''Szélmalomharc, amit Carmack és Newell csinál? Hát igen.''

    Azert eleg jol sikerult szelmalomharc az, aminek eredmenyekent az ember a vilag egyik legismertebb programozojakent F50-nel meg ezer loeros Testarossaval furikazik :)

    DRM is theft

  • dr faustus

    senior tag

    válasz dezz #246 üzenetére

    Nem.
    A veled való vitatkozás, az a szélmalomharc.

    Warning: Explicit Content

  • dezz

    nagyúr

    válasz dr faustus #248 üzenetére

    Ha nem akarnál mindenáron meggyőzni bizonyos dolgokról, akkor talán nem éreznéd így. Nekem nincs egy fix álláspontom, amit védve védek, hanem ütköztetem magamban is a különféle érveket, tényeket.

    dabadab: ez volt eddig, de ha nem követi az új trendeket, hamar megváltozhat.

    [Szerkesztve]

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz dezz #244 üzenetére

    hátmiután kerek perec beírtad nemigaz amit írok gondoltam linkelek egy cikket ami igazolja, hogyde pedig igen igaz amit írok: aznem igaz amit te mondasz.

    Azhogy ezek után még mindig énvagyok a hülye meg az inkorrekt háterre végképp nemtudok mitmondani. :) :C :Y

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

Új hozzászólás Aktív témák