Új hozzászólás Aktív témák
-
Dilikutya
félisten
-
iMaverick
addikt
Most olvastam végig az eddigi hsz-okat és el vagyok képedve, hogy mennyire "benne vagy" a témában! Régebben még én is folyamatosan olvastam ilyen cikkeket, meg szaklapokat, de akkoriban sem voltam ennyire tájékozott... Ezt "hivatás szintjén" csinálod? (Mármint valami ilyen témájú újságnál dolgozol, vagy csak ennyire érdekel a dolog?)
A gépágyú témára (is) látom reagáltál a kollégának. (Pont azt írtam volna, hogy egy ilyen szinten szoftverrel vezérelt repülőnél, az, hogy a fedélzeti gépágyú "mechanikusan" működik, még nem jelenti azt, hogy a pilóta el is tudja sütni. És akkor még ki beszélt itt "célzásról"?)
(#38) Foxmulder89: ez a "katonásosdi" már csak egy ilyen drága móka. Az megint más kérdés, hogy eltelik kb. 10-15 év, ki tudja, hogy amiket ezekbe az újgenerációs kütyőkbe kifejlesztenek, milyen formában jelennek meg a civil életben... (Pl. szenzorok.)
Szóval a magam részéről azt gondolom, hogy igenis van ezeknek létjogosultsága.
[ Szerkesztve ]
"Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)
-
bambano
titán
szépen összefoglaltad, hogy miért is nem tudnak programozni.
az ada nem pascal alapokra építkezik.
viszont az ada-t is pont ilyen agyhalott módon tervezték, hogy bmv. bele minden vackot. utána meg néznek ki a fejükből, hogy bmv-n nem megy a bmv program.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
wednesday
őstag
Ez már annyira összetett és bonyolult lehet, hogy rengeteg a potenciális hiba. És igazán csak háborús környezetben jöhetnek elő olyan dolgok, amik béke időben nem lehet felfedezni. A high-tech nagy előny, de szerintem sebezhető is. Egy ilyen gépnél elszáll az elektronika egy darab kővé változik a gép.
Jó, valószínű tele van tartalék rendszerekkel is.Ha a potenciális ellenfél nem abba az irányba fejleszt, hogy ezzel egyenrangú high-tech hadsereget fejlesszen ki (gépek, tankok, hajók stb), hanem a zavarásra megy, ("kihúzza a konnektorból a vezetéket") akkor azzal lebéníthatná ezt a milliárdos hadsereget.
-
Dany007
veterán
"Huhh.... Srácok, ha kell valaki, aki ilyen témájú cikkben segítsen, szóljatok légyszi, megegyezünk. "
Már évek óta mondom, hogy milyen jó lenne ez! Szerintem bőven belefér az oldal profiljába. Te meg végre kiélhetnéd magad valahol, ha már az sg-n befejezted.
Én nem vagyok egy hadászati megszállott, csak szimplán normál módon érdekel a téma. Mindig élvezetes olvasni az írásaidat, akár csak hsz szinten is. -
wednesday
őstag
Persze szükség van saját felszerelésre gépekre a vegyes rendszerre. Csak azt mondom, hogy az ellenfélnek a fejlesztés fókuszpontja a zavarás. És a megzavart ellenfelet az olcsóbb, ilyen téren kevésbé fejlett haditechnikával (pl: nincsenek lopakodók) támadja.
Mert ilyen téren még sokáig senki nem veszi fel a versenyt az USA-val. Kicsit béna példa, de olyanra gondolok, hogy Németország a II. VH-ban nem vehette fel a versenyt a tengeren a felszínen a brit flottával. Most fejleszthetnek brutál összegekért és hosszú időn keresztül felszíni csapásmérő flottát vagy alternatív megoldás után néznek (tengeralattjáró flotta). Persze a példám abból nem jó, hogy a németek öszvér megoldást választottak, akartak ők ütőképes hagyományos felszíni flottát is, ezért nem kaptak olyan magas prioritást a tengók.
A repülőgépek esnek az égből EMP fegyvertől az tényleg elég sci-fi, de a kommunikáció, az adatkapcsolat megzavarására, a műholdak lelövése stb. lehet alternatíva. Pont azért, amit fentebb is írtam, hogy ha elgondolkodik Oroszország, Kína (vagy X ország mind1), hogy miért abba vegye fel a fegyverkezési versenyt és költsön milliárdokat, amibe USA már eleve erős? Nagy a kockázat, hogy így mindig csak próbálják ledolgozni a hátrányt.
-
Stauffenberg
nagyúr
Tegyük oda mellé, hogy az F-35 program olyan az USA-nak, mint nálunk Paks vagy a négyes metró. A történelmük egyik legnagyobb beruházása és egy végtelen pénznyelőnek tűnik, tele van korrupcióval és néha fontosabb a vadászgép használhatóságánál az, hogy a politikusok és a projekt mögött álló lobbi mekkorát szakít az egésszel.
Persze mérnöki/technológiai oldalról fantasztikus az F-35, de nem ok nélkül éri rengeteg kritika a típust a hadsereg és a szakemberek részéről. Ameddig meg lehet élni az F-35 fejlesztéséből és az állam pénzeli (miért ne tenné, már átlépték azt a határt ahonnan le lehetne állítani), addig nyújtani fogják.
-
félisten
Hmm, ez a Super Tucano igen szimpi kis gép! Köszi az infót!
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
redzsi
senior tag
Olvasni 24millióról is. Gondolom ahogy egyre inkább eléri a bevethetőséget úgy bővül ez a szám.
Talán nem túlzás azt állítani, hogy a Lightning II most a legösszetettebb fegyverrendszer. El kell olvasni róla egy részletes ismertetőt és utána könnyű lesz belátni, hogy az "agyonszoftverezés" nem véletlen.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem is a "too big to fail" volt amire utalni akartam. Eddig beletoltak 400 milliárd dolcsit, mint az afganisztáni háborúba összesen. Amiket említesz, azok ehhez képest aprópénzek, lenyelhető keserű pirulák. 400 milliárd alatt már nem fogják kihúzni a dugót, nagyon fájna, főleg politikusoknak.
Na meg az USA-ban a közvéleményt már nem érdekli, hogy mennyi pénzt emészt fel a hadiipar, érzéketlenek rá. Viszont ha az F-35 fejlesztésére és majdani gyártására epülő munkahelyek ezrei szűnnének meg, az már igen.
#76 Lenry: Amennyire én tudom ez a legdrágább katonai fejlesztés. Ever. Egy ilyet találtam a témában, ami alapján a második legnagyobb kiadás is 120 mrd dollár volt.
[ Szerkesztve ]
-
BatchMan
senior tag
-
Stauffenberg
nagyúr
Így javítanám magam: Nem csak a fejlesztés, hanem ezen felül a belföldi haderőnemek számára történő gyártás kerül 400 milliárd dollárba. Ettől függetlenül a legnagyobb katonai projektek között van.
Még a Manhattan projekt is 2 milliárd dollárra jött ki 1945-ben (ez mai pénzen 25 milliárd USD lenne), ami eltörpül az F-35 fejlesztésében eddig elégetett 70-80 milliárd mellett.
"A program teljes költsége 2056-ig üzemeltetési költséggel együtt meg 1,000 milliárd dollár felett lesz."
Csak nagyságrendileg nézve: A teljes nukleáris fegyver program 1940 és 1996 között 5500 milliárd dollárba került. Tehát hasonló időtartam alatt az ötödét költenék egy repülőgép fejlesztésére, gyártására és üzemeltetésére, mint a teljes nukleáris fegyverarzenál fejlesztésére, gyártására és üzemeltetésére. Közben meg a típus közel sem biztos, hogy tényleg maradéktalanul beválik majd azokon a területeken ahova szánják.
Ha a Ronald Reagan utáni USA közvéleményét csak kicsit is érdekelné, hogy milyen fejlesztésekre folyik el hallatlanul sok pénz, akkor az F-35 projektet már lehet, hogy rég kaszálták volna és a korábban említett leállított fejlesztéseket is talán gondosabb előkészítés előzte volna meg, hogy ne dollármilliárdok elégetése után kelljen kihúzni a dugót vagy eleve olyan nyeri a tendert aki megvalósíthatót épít majd.
Persze az ő pénzük, égessék ha akarják, de jól mutatja ez is, hogy milyen lobbi ereje van ott a cégeknek (főleg a military-defence vonalon) és nem kevés korrupció is benne van a pakliban.
-
Na, mindig keverem a céges viszonyokat, de a lényeg, hogy már ott sincs túl sok nagy hadiipari cég a repülésben
"Nem leszek ezzel népszerű, de mégis, mit tekintünk "megnyertnek"?"
Katonailag pl. egy Irakot meg lehet nyerni, de máshogy nem, és egy nem totális megsemmisítés után, az a lényeg, mi van a háború után...Mutogatni való hater díszpinty
-
Dany007
veterán
"A Northrop vette meg 1994-ben, azóta hívják NorthropGrumman-nak. Ő amúgy a negyedik a nagyok között (méretét tekintve a Boeing a legnagyobb, de leginkább a civil repülőgép-gyártása miatt, a második a Lockheed-Martin, a harmadik pedig a GeneralDynamics) az Egyesült Államokban."
A régi nagyok közé még a Mcdonnell Douglas is beletartozna - csak említésképpen -. Ott is születtek nagy dolgok. De azt viszont tényleg a Boeing vásárolta fel.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Bizonyos szintig igen, mert rámutat hol kell a hibát keresni..."
Ez nem igazolja, hogy a kettő elválasztható egymástól. Ha azt néznénk (tévesen), hogy a hadsereg a politika verőlegénye és az teszi amit a főnök mond, akkor persze könnyű a felelősséget kitolni a politika irányába, hogy ott van valami eltoszva és a katonák csak teszik amire utasítják őket (jellemző katona mentalitás egyébként), de azért szerencsére nem ennyire egyszerű a politika és a hadsereg viszonya.
A hadseregek és azok alkalmazása (nem konkrétan az erő alkalmazása, elég csak az azzal való fenyegetés vagy az erős védelemre építés) pedig nagyon fontos eleme a nemzetközi diplomáciának, ami meg színtisztán a politikusok terepe. A katonai célok sokszor csak részfeladatok egy diplomáciai játékban és a konfliktusok egyre bonyolultabbá válása miatt messze nem elég csak ezeket sikerrel abszolválni. Ez volt egyébként az első világháború keserű tapasztalata is, így a második befejezésekor odafigyeltek arra, hogy a politikai célok is teljesüljenek, így a németek és japánok szövetségessé váltak, nem legyőzött, jóvátételt fizető csicskává.
Egyébként meg ez egy kiváló írás a témában, ami azt boncolgatja, hol van eltolva ez a hadsereg, politika és a társadalom oldalán egyaránt.
-
A darabszámukra próbváltam utalni, marad 2-3 nagy hal, megfelelő politikusi körök haverjaival. Mutyi az is, csak ott mondom, legalább a helyi gazdaságot erősítik.
@Porthoszx : Hogy nem voltak veszteségek, az nem jelenti, hogy nyertek, csak hogy biztonságosak a cuccaik, meg hogy körültekintőek, meg hogy övék a légi fölény. De az ellenség ott volt korábban is, ott volt amíg háborúztak velük, és ott is marad sajnos. Nem lehet őket "megverni".
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Archer
őstag
Igen csak ugye fajlagosan mások a tételek. Összesen együtt ha jól tudom 50 alatti darabszám épült meg. Van valami nyilvános adat a program összköltségvetését illetően? Azért ennyi gépet legyártani jórészt titánból ami ráadásul nem is igen állt rendelkezésre, nem kis pénz. Úgy tudom, kezdetben az F-15-öst is nagyrészt titánból tervezték volna megépíteni csak aztán rájöttek, hogy a világon nincs annyi pénz.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Archer
őstag
"az F-14A is hasonló áron kellette magát, de ott a brutálisan drága radar és tűzvezető rendszer volt a költségek fő oka" - meg gondolom a hozzá kifejlesztett AIM-54.
F-22-nél ott volt az AESA radar, amit amerikai vadászgépen előtte még nem alkalmaztak, gondolom azt sem kis pénz volt kifejleszteni.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
Új hozzászólás Aktív témák
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...