Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz deja vu #5 üzenetére

    De tökön lövik magukat több programban is. Az aktuális stratégia az exkluzivitásról szól. Ha kell a funkció, akkor meg kell venned a hardvert. Ha nem kell a funkció, akkor vehetsz bármit, de nem kapod meg az extrát. Ez csak akkor működik, ha kellő fejlesztő van körülötted. Azért döntöttek ilyen stratégia mellett, mert 40 top stúdió támogatását elégnek értékelik.
    Ilyen támogatási politika mellett én is olyan hardver csinálnék csak, amiből a legtöbbet tudja kihozni az Adobe/Corel/Dassault Systèmes/Telestream/Frostbite Team/Nixxes/Oxide/Rebellion/CIG ... egy rakás EA/Square Enix/SEGA stúdió és open source projektek.
    Aztán lehet mondani, hogy az AMD szenyó, mert lezárja a szoftverfunkciókat a saját termékeire. Ez sajnos igaz lesz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz deja vu #27 üzenetére

    Ha megnézed a híreinket, mi a teljesítményről a megjelenés előtt nem írtunk semmit. Százalékokat sem. A hUMA, hQ, és ilyen szolgáltatásokat írtuk meg. Keress rá nyugodtan. Ezek meg teljesen tények. A bejelentéskor is támogatta a hUMA, hQ, Mantle, TrueAudio szolgáltatásokat. Amit még írtunk, hogy a Kaveri az első PC-s termék, ami a konzolok képességeit kínálja. Ez is igaz, hiszen látható, hogy minden olyan funkció ott van benne, ami a konzolokban is. Ezeknek mind eleget tesz a Kaveri. Ergo azt hozta, amiről a hírekben írtunk.

    A fórum másra tartozik. Oda bárki írhat véleményt.

    Amit én írtam a fórumba, hogy a Kaveri leginkább az IGP-re és a mély integrációra gyúr, hogy lehetővé tegye a konzoljátékok portolását PC-re. Például next-gen FIFA az Ignite motorral. Ezt továbbra is fenntartom.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz deja vu #30 üzenetére

    Ahogy írtam a Mantle alatt az IGP aktív leképző lehet bármilyen GCN-es dedikált GPU mellett. Bármilyen hagyományos processzorral mész ennek neki, akkor sem tudod az IGP közel +500-700 GFLOPS-os extra teljesítményét ellensúlyozni.

    Szerinted miért nem csinálnak több CPU-t? Mert feladták? Nem, nagyon nem. Csupán kihasználják, hogy egy rakás fejlesztővel kiváló viszonyt ápolnak, és ott vannak a konzolokban. Ezáltal olyan irányba terelik a piacot, ahol nem a hardver, hanem a szoftver számít. A saját szoftverük.

    Ez vezetett ahhoz is, hogy az NV és az Intel a CES-en Android és SteamOS lover lett. Túl nagy kockázat a Windowson egy low-level API és egy dedikált hangprocesszor. Ez olyan, mintha beülne Vettel egy trabantba én meg egy Ferrariba. Hiába az F1 VB, megverném a kocsi miatt.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz deja vu #32 üzenetére

    Minden hardver tudja a 10 bitet. Ez egy mesterséges limitáció a gyártók részéről. Nem tudsz ellene tenni.

    A Mantle igazából VGA-s cucc, csak az APU-ra van egy extrája. A TrueAudio úgymond extráit pedig több játékban lehetővé teszik szoftveres formában. Kivéve azokat az effekteket, amelyekhez nem lenne elég erős a CPU. De például a Thief fejlesztői már mondták, hogy amit meg lehet oldani szoftveresen azt bekapcsolhatóvá teszik TrueAudio hardver nélkül is. Egy szálon bivalyerős proci kell majd hozzá, talán februárban még tuningolni is kell, de ha megvan, akkor működni fog.

    Olyan algoritmusok nem üzemképesek más rendszeren, amelyek hUMA, hQ és Platform Atomics funkciót használnak. Ezekre mindenképp Kaveri kell. Azt ne kérdezd, hogy mikor és miben.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz haddent #33 üzenetére

    A Mantle terjedése gyors lesz az AAA játékok között. Még nincs is kint, de már 20+ játék készül rá. Ennyire gyorsan a DX11-et sem kapták fel a fejlesztők. A TrueAudio meg egyszerű, mert ott van a PS4-ben. Ha arra kész a kód, akkor az mehet kvázi PC-be.

    Szerintem egy darabig nem lesznek olyan programok PC-n, amelyek shader virtual memory, nested parallelism és platform atomics funkciókat kérnek. A két új konzolon ez általános lesz, mert nagyon hasznos dolgok, de a PC-re vagy más algoritmust kell keresni, vagy át kell alakítani a játékot az egyes funkciók hiányának tudatában. Az a baj ezekkel az extrákkal, hogy zömében gameplay funkciókban jelentenek előnyt, ezeket skálázni egyáltalán nem lehet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Reno7 #36 üzenetére

    [link] - itt linkeltem egy külföldi hsz-t. Részemről no comment, de nem linkelném, ha ... szóval értitek. ;]

    Többről én sem tudok. Már erre sem kellene felhívnom a figyelmet. :)

    A HSA-t elsősorban a szerverekben fogják kihasználni. Illetve a mobil piacra szánt programokban, valamint multimédiás holmikban. A játékok szempontjából csak a konzolokon jöhet számításba.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz siriq #44 üzenetére

    HSA a szerverpiacon egyszerűen bevethető. Olyan problémákra jelenet megoldást, amit régóta akarnak a cégek. Itt nem pont a HPC-re kell gondolni, hanem más területekre. Évek óta kísérletezik a piac dedikált GPU-kkal a memcached kirakására, de amit nyernem a GPU-n, azt elvesztik az adatmásoláson. Ugyanez a Hadoop. A HSA-val ez eliminálható, tehát az előbbi koncepcióknak megmarad a pro oldala és eltűnik a kontra. Ilyen rendszereket a Google, Facebook, Yahoo és még sokan használnak. Messze a Berlin lesz ide a legalkalmasabb rendszer, mivel sokszoros gyorsulást kínál Hadoopra és memcached technikára, miközben a fogyasztás nagyon kicsi. A dedikált GPU-s szervereiket biztos lecserélik, mert a sebesség kell, de a fogyasztás már nem.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #32839680 #42 üzenetére

    A HPC vonalat érdemes különválasztani. Ott azért annyira sikeresek a dedikált GPU-k, mert rengeteg feladatban nem kritikus az adatmásolás a host és a GPU között. A Berlin APU részben ennek a problémának az eltüntetésére gyúr. Minél inkább limitálja a sebességet az adatmásolás, annál inkább előnyösebb a hUMA. Ha nagyon limitálja, akkor egy rendszermemóriát koherensen elérő 600 GFLOPS-os IGP, simán agyonver egy 5 TFLOPS-os dedikált GPU-t is. Ellenkező esetben viszont főleg a FLOPS-ok számítanak.
    Persze lehet a HPC-ben is olyan feladatokat találni, ahol a Berlin nagyon előnyös, mint az olajkitermelés (RTM), de nem ez a fő területe ennek az APU-nak. Mondjuk az olajkitermelésre biztos rámennek, az olajcégeknek sem mindegy, hogy napokig számolnak a szerverek, vagy pár óra alatt van eredmény.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Reno7 #57 üzenetére

    Nem. Legalábbis amíg nincs elég felhasználóbázis, addig nem fogják a konzolos HSA funkciókat PC-re portolni. Még a single játékoknál nem lenne gond két opciót kiadni, de a multinál, ami eléggé része a mai játékoknak nagyon problémás, ha a különböző gépen futtatott PC-s portok játékdizájnja eltérő.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz echterion #71 üzenetére

    Ma már sok játék igényel négymagost. Idén már lesz olyan játék, ami el sem indul, ha nem elérhető legalább négy processzorszál. De például a Thief is olyan lesz, hogy ha nincs négy fizikai magod, akkor igen gyenge élményben lesz részed. Elindul, de figyelmeztetni fog, hogy kevés a géped.

    Aztán ott vannak a Deferred Contextet használó játékok. Ezeknél NV VGA mellett minimum négy magra van szükséged, mert a parancslista menedzseléséhez a driver konkrétan kisajátít egy teljes magot. Ezen nem futhat semmi más, csak a parancslista menedzselése, még akkor is, ha ez kis feladat. Ez azt jelenti, hogy két mag mellett a játék számára egy mag marad. Az Intel és az AMD többek között ezért nem implementálta ezt a funkciót, mert négy+ mag mellett nyerhetsz vele úgy kb. 5-10%-ot, de két magnál meg vesztes 30-60%-ot. Ma még elég sok játékos játszik két maggal, ők pedig rosszul járnának.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz echterion #73 üzenetére

    Ezek már ma vannak. 2014-et írunk. Kétmagosat már nem szabad venni, mert a 2013-ban írt játékok is gyengébbek rajta.

    A cerka+HD 7770 a lehető legrosszabb párosítás. Ez az elég a leggyengébb proci nézet azért alakult ki, mert az átlagfelhasználó nem látja, hogy hol limites a program. Egyszerűen nincs meg ehhez a szaktudása.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz deja vu #76 üzenetére

    A Kaveri nem is akar a 760K+7790 párossal versenyezni. Bitang egyszerű az az üzletstratégia, amit a Kaveri képvisel. Lesz számos TrueAudio és Mantle játék. Ezekben a Kaveri+GCN dGPU kombinációja erősebb lesz bárminél. Ha kell a funkció ezt kell venned. Ha nem kell a funkció vehetsz mást, de akkor pár dolgot nem tudsz majd bekapcsolni a játék options menüjében.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz echterion #84 üzenetére

    Battlefield 4, Plants vs. Zombies: Garden Warfare, Sniper Elite 3, Star Citizen, Thief, Murdered: Soul Suspect, Lichdom, Sonic & All-Stars Racing Transformed. Ezek a bejelentett játékok, amelyek használják a Kaveri valamely képességét. De lényegében az EA-től már mondták, hogy minden saját Frostbite 3 játékot az AMD stratégiájára építenek fel, és ugyanígy jár el a jövőben a Square Enix is.
    Nem véletlenül csinálják ezt. Ezzel a stratégiával az AMD exkluzív funkciókat nyer a jövőben érkező Dragon Age, Mass Effect, Mirror's Edge, Star Wars, Hitman és Tomb Raider játékokban. Ha ezeket a játékokat nem veszed figyelembe, akkor nem valók neked a Kaveri képességei.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák