Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
Fékfolyadékot nem cseréljük, csak vízmentesítjük.
Bocsánat, szóval azt akartam írni. hogy a nedvességtartalmát ellenőrizzük, és szükség esetén cseréljük. Általában 2 év alatt semmi nedvességet nem vesz fel.Ahha, értem. Az ebből a hozzáállásból fakadó meghibásodásokat pedig majd javítja a 2-3. tulajdonos.
Van több gyártó is, amelyik gondozásmentes hajtóművet tud gyártani. Tehát amelyik nem, az a vicc.253V lesz a szám amire gondoltál
Még véletlenül sem. √2 X 250V = 350V, ami a valódi pillanatnyi csúcsértéke a feszültségnek, amire a szigetelést tervezni kell.+1 miért, láttál már sikeresen oltott benzines autót, ahol az üzemanyag lángra kapott?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Grafiqs
őstag
Két év használat után már javasolt a fékfolyadék cseréje. Ezen lehet vitatkozni érdemes-e, én minden autómon cserélem. A biztonság az első.
Valóban nagyon sok gyártó hirdeti élettartam kenőanyaggal van feltöltve a váltó. Magyarul nem nem ír elő cserét a váltó illetve differenciálműben. Ami úgy igaz is, hogy ha megdöglik a váltó akkor úgyis friss olajat kap. Néhány példa: AISIN 51-55SN kb. 250e km az élettartam olajcsere nélkül ahogy gyártó előírja. Ellenben ha 60e km-enként olajat cserélsz benne akkor sokkal-sokkal többet bír a váltó. Opel M32 gyárilag alacsony az olajtöltet szintje, ami okán 200-250e km táján megadja magát váltó csapágyazása.+1 Sajnos igen, de az időben megkezdett oltás okán "csak" a fél autó égett ki.
Shadowbull: Elképzelem a szerkocsit amit rángat maga után egy 10 köbös konténert mert épp egy EV autótűzhöz siet. Őt meg követi egy tűzálló daruskocsi is.
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
-
-
btprg
senior tag
válasz parandroid #184 üzenetére
Hogy lehet ilyen agyon bonyolított szarokért sok-sok millió forintot kiadni? Már a gondolatától is rosszul vagyok, hogy nekem bármi sípoljon meg villogjon meg ne engedjen egy vacak autóban... Meg hogy milliós műszerek kelljenek egy lámpacseréhez. Miért jó ez? Miért nem gyártanak már AUTÓKAT? (Legfeljebb talán még az oroszok...)
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
-
titán
-
válasz Döglött Róka #196 üzenetére
kétségtelen tény, hogy mindig ilyen jelzőket kapok, hogy agymenés, meg trollkodás, amikor olyasmit írok, amiről a másik nem hallott még. de nem én vagyok troll, hanem ő tájékozatlan.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Somatom
veterán
Inkább a németek. W114,115,123,124. A 124 -esből csináltak egészen haladósakat is.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
madgie
titán
válasz parandroid #199 üzenetére
Nekem a ZE50-ben P sincs, akkó' mit szóljak?
Megállsz, kioldod a biztonsági övet, magától behúz a rögzítőfék. Megállsz, leállítod az autót, magától behúz a rögzítőfék. Tökmindegy, milyen állásban van az irányváltó, mert eleve egy visszaugró kar van ott, rövidebb meg hosszabb húzhatósággal (röviddel N, hosszabbal az adott irány, de mindig visszaugrik középre).És természetesen vinnyog, mint az állat, ha ezek mellett valahogy összehozod, hogy "sebességben" akarsz kiszállni.
-
én még soha nem láttam olyat, hogy fékfolyadékot vízmentesítettek volna. mindig, ismétlem, *MINDIG* kipumpálják a régit a teljes rendszerből, és közben feltöltik újjal. erre persze lehet nagyzolós szlengben azt mondani, hogy vízmentesítik, hiszen a víz is kikerül belőle.
b-s rekuperálásnál simán van, hogy tönkremegy a fék, mert nem használják.
Szerintem meg nincs minden autóban hőszivattyú. Másrészt ha az akksicsomagok köré is be van vezetve a hűtőközeg, az nyilván bonyolultabb, mint egy sima klíma.
ne aggódj, én is tudom, hogy a szigetelésnél a feszültség az egyik mérőszám. de azért fogadd el te is az állítást, hogy kicsit másképp szigetelnek egy kábelt, amin max. 1 amper megy, meg másképp, amin 1000, már csak a melegedés miatt is.
szerk: "Van több gyártó is, amelyik gondozásmentes hajtóművet tud gyártani": én csak olyan gyártókat láttam eddig, akik azt állították, hogy tudnak gondozásmentes hajtóművet gyártani, meg élethosszig sebességváltót, meg élethosszig motort 30 ezer kilométeres olajcsere intervallummal. és kiderült, hogy nem. *SEMMIT* nem hiszek el egy gyártó marketingesének se. A keresztnevét se.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz parandroid #205 üzenetére
Egy idö után elalszik. Stellantis világban ez maximum két óra.
-
-
titán
én még soha nem láttam olyat, hogy fékfolyadékot vízmentesítettek volna. mindig, ismétlem, *MINDIG* kipumpálják a régit a teljes rendszerből, és közben feltöltik újjal. erre persze lehet nagyzolós szlengben azt mondani, hogy vízmentesítik, hiszen a víz is kikerül belőle.
Javítottam néhánnyal feljebb. A lényeg, hogy nagyon ritkán kell cserélni.
b-s rekuperálásnál simán van, hogy tönkremegy a fék, mert nem használják.
A "simán van" egy mítosz. Borzasztó nehéz összehozni, hogy sose fékezz üzemi fékkel. Sőt, azt is, hogy ritkán fékezz. Vannak persze, akik sportot űznek belőle, és tényleg mindent megtesznek, hogy valahogy összehozzák, de az nagyon ritka, és nagyon hülye. Én is törekszem a lehető legkevesebbet fékezni, de ez csak annyit jelent, hogy egy úton nem 50-szer (belső égésű), hanem 5-ször fékezek üzemi fékkel.Szerintem meg nincs minden autóban hőszivattyú. Másrészt ha az akksicsomagok köré is be van vezetve a hűtőközeg, az nyilván bonyolultabb, mint egy sima klíma.
Hőszivattyú minden autóban van, csak legfeljebb nem úgy hívják, és fűtésre nem használatos. EV-ben egyre ritkább, hogy nem kétirányú a hőszivattyú.hogy kicsit másképp szigetelnek egy kábelt, amin max. 1 amper megy, meg másképp, amin 1000, már csak a melegedés miatt is.
Az áramerősség a választott vezetőt befolyásolja. A szigetelés ugyanaz, legfeljebb a nagyobb keresztmetszetből adódó mechanikai különbség miatt vastagabb. De külön nem kell hitelesíteni a szigetelést amperre. Nincs nagyobb melegedés 1000 amperen, mint 10 amperen, ha a vezető egyformán megfelelően választott.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Faby
senior tag
Csak a hajtómű olajcserére:
Ipari hajtóműveknél, amik lehetnek szintén akár egy fokozatú, egyszerű hajtóművek, ott miért is írja elő a gyártó adott üzemóránként vagy egyéb intervallumokban a kenőanyag cseréjét? Mert ők nem akarnak azzal kockáztatni, hogy ha netán mégis elfossa magát az "élettartamra" feltöltött egység.
Az EV hajtóműveknél is érdemes cserélni, nem egy nagy mennyiség a töltet, inkább az szokott a gond lenni, mennyire támogatja a cserét az adott hajtómű kialakítása.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
titán
Nagyon sok tényezőtől függ. Nyomaték, nyomatékgörbe, hőmérséklet, hőmérséklettartomány, gyártási mérettűrés, mekkora gyártott széria, mennyire zárt a burkolat, stb.
Autóknál ez egy sokkal szűkebb tartomány. Az összes fenti pont az összes EV autónál egy szűk tartományon belülre esik. Mégis van, amelyik sportot űz abból, hogy 30e km-enként előírja a cserét, amit garanciális feltételként szab.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
btprg
senior tag
Köszönöm, igazából nem magam miatt "aggódok", én maradok a veterán autóknál. Csak kifejeztem ellenérzésemet a trendekkel kapcsolatban.
#207:
#210: Biztos ez is benne van, könnyebb elfogadni hogy drága, ha sok a csingilingi.
#211: Kényelmes ülés, jó zajszigetelés, légkondicionálás már több tíz éve is volt drágább autókban, ehhez nem kell agyonbonyolított elektronika.
#212: A biztonsághiszti rendesen túl van tolva. Biztonsági kormányoszlophoz, gyűrődőzónákhoz, megerősített utascellához szintén nem kell elektronika. A ki tudja hány kilónyi (és milyen rohadt drága) légzsákok és AI balesetelkerülő vészfékezők meg társaik a balesetek elenyésző részében érnek bármit, máskor inkább csak kárt okoznak, és jó drágák. Ilyen erővel biciklizni is csak űrhajós ruhában menjünk.
#214: Most az új autókra gondoltam, veteránokból persze lehet jókat sorolni!
#218: Ha tényleg ez volt a valódi indok, akkor valószínűleg erre rámondható, hogy "akkor még jó ötletnek tűnt", aztán végül több kárt okoz mint hasznot. Persze ha gonosz akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy találtak egy új bevételi forrást."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
8th
addikt
"A ki tudja hány kilónyi (és milyen rohadt drága) légzsákok és AI balesetelkerülő vészfékezők meg társaik a balesetek elenyésző részében érnek bármit, máskor inkább csak kárt okoznak, és jó drágák."
Ajánlom figyelmedbe bármelyik hazai vezetéstechnikai tréninget. Ott majd megérted mire valók ezek.
-
bteebi
veterán
"És természetesen vinnyog, mint az állat, ha ezek mellett valahogy összehozod, hogy "sebességben" akarsz kiszállni. "
Ez egy volt angol kolléganőmnek momentán jól jött volna, mert elindult az automata kocsija, miután kiszállt belőle. Ő meg utána ment, de nem tudott beszállni menet közben, viszont valahogy elesett (vagy beleakadt a ruhája az ajtóba??? nem vagyok benne biztos), és a kocsi húzta magával. Aztán talán a másik kocsijuk fogta meg (?). Nem sokon múlott, hogy agyonnyomja a két kocsijuk. Végül megúszta sok bordájának és talán a szegycsontjának (?) a törésével (de lehet, hogy a lába is sérült), és egy hosszú, fájdalmas, lassú rehabilitációval...
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
7Heads Drago
veterán
EV-k eladási aránya, 2035-re pedig 54 százalékra
És a maradék 46% az mi lesz? Mert elvileg addigra be lesz tiltva minden belsőégésű? Ennyit fejlődik a hidrogén?
Nekem van napelemem és konyítok valamit az elektronikához, de nem látom ezt a felhőtlen fejlődést az e-autózásban. Az energia árak szépen mennek felfelé, és nagyon sokan szkeptikusak ez ügyben. Nem véletlen hogy ennyire be van öregedve az autók átlagéletkora. Az elektronika és a szoftver lesz az akku mellett a legnagyobb hátulütő itt.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Az ingyen parkolást már elvették a legtöbb helyen, meg ingyen töltés is nagyon kevés van. Az illeték mentesség se fog sokáig tartani. A szerviz meg nagyon korlátozott hogy hol ki tud belenyúlni, pont ezért lesz drága. És kétlem hogy helyileg helyben megoldódik. Pedig az idő az pénz.
Jelenleg nagyon alacsony a villanyautók % része. Az eautó tüzet meg nem lehet eloltani és melegedni se jó mellette.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
titán
válasz 7Heads Drago #226 üzenetére
Másik autó tüzet se lehet eloltani. Csak a benzin gyúlékonyabb.
A benzinesbe se lehet belenyúlni, az is ugyanúgy drága.
A legtöbb helyen még most is ingyenes, néhány helyen nem az.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
7Heads Drago
veterán
válasz Shadowbull #140 üzenetére
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz parandroid #142 üzenetére
Vagy nem. Épp most néztem a szervizest aki megmutatja hogy egy iPhonen hogy kell a 78% akkuból 100 % nulla ciklusos akkut csinálni. Pont ugyanez lesz majd az autóknál is. Megoldják. A kilométert már most is rendesen hazudják.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
btprg
senior tag
válasz 7Heads Drago #225 üzenetére
"Az elektronika és a szoftver lesz az akku mellett a legnagyobb hátulütő itt."
Hát ez az! A mechanikus alkatrészeket, alapvető elektronikus dolgokat (pl. indexvillogtató) könnyű utángyártani. De ki fog utángyártani egy rég megszűnt speciális IC-kből álló komplex áramkört, és felprogramozni? Ma egy 2000-es autót fenntartani nem túl drága. 2040-ben egy 2020-as autót fenntartani minimum milliomosnak kell majd lenni szerintem.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
7Heads Drago
veterán
A benzinkutakra jelenleg is mászkál sok 100 tonna plusz tömeg. Amit én láttam is linkeltem videókat ott az egész akkucserét gépek végzik. Oda max egy kezelő kell, amihez nem kell egyetemi végzetség.
A háztartásokba jelenleg is van vezeték. Kérdés hogy elég vastag-e, bírja-e a helyi trafó. Jelenleg ott tartunk ahogy nő a napelemesek száma úgy nőnek a problémák. A trafók régiek és nem tudják kezelni a két irányú betápot. Sok helyen ez miatt nem adnak engedélyt telepítésre.
A villamosenergia fogyasztás egyre csak nő, a szolgáltató meg nem akar új berendezésekbe fektetni.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
dabadab
titán
De ki fog utángyártani egy rég megszűnt speciális IC-kből álló komplex áramkört, és felprogramozni? Ma egy 2000-es autót fenntartani nem túl drága. 2040-ben egy 2020-as autót fenntartani minimum milliomosnak kell majd lenni szerintem.
Ebből az következne, hogy a 2000-es autokban nem voltak speciális IC-kből álló komplex áramkörök. Ezzel szemben meg hát az a helyzet, hogy de.
DRM is theft
-
7Heads Drago
veterán
Jelenleg sajnos ott tartunk hogy nem éri meg senkinek se tartós elektronikai paneleket gyártani. Az autó kint áll sokszor a napon és nagyon meleg van benne. A munkahelyemen alig pár személy takarja le a szélvédőt. Pedig sokat jelentene később. Az e.autóknál meg az akkunak se tesz jót a meleg és a hideg se. A temperálás meg nem ingyen van. Sokat dob az áron.
Az egyre újabb autók meg egyre alacsonyabb csík szélességű paneleket alkalmaznak egyre nagyobb számban. Nem is olyan rég még káros volt a mobiltelefon sugárzása.
Az e-autóban mekkora lehet akkor az e-szmog?[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #236 üzenetére
Nem is olyan rég még káros volt a mobiltelefon sugárzása.
Wut?
DRM is theft
-
7Heads Drago
veterán
Én Kecskemét környéki vagyok. Itt most szűnik meg ha jól tudom. De ahogy olvastam egyre több városban fog megszűnni. Ez már nem érv.
Nem lehet belenyúlni? jelenleg egy 7 éves Golfom van. Helyben, falun szervízelve. Semmi baja. De csak jó minőségű alkatrészt rakattok bele és időben cserélve minden.
A környéken nagyon rossz hírre van az összes márka szervíznek.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
válasz 7Heads Drago #234 üzenetére
értem, tehát a tömeg szempontjából szerinted mindegy, hogy azt a max. 60 liter benzint, nagyjából 0.7-0.8-as sűrűséggel, amit én bele tudok tankolni az autóimba, kb. 50 kiló, azt mozgatják, vagy egy 800 kilós akkupakkot oda-vissza. fogalmazzunk úgy, hogy még dolgoznod kellene ezen a gondolaton. vagy legalábbis az eredeti felvetőjének dolgoznia kellene rajta.
A vezeték nem tétel. Különös tekintettel a lakótelepekre, ahol közműalagútban van minden vezeték. Ha hirtelen úgy gondolja a delejszolgáltató, hogy nagyobb vezetéket akar behúzni, akkor simán behúzza. Tudom, mert én is csináltam, igaz, én kábeltv dróttal. Ha az eon rendesen rákészülne, emberrel is, dróttal is, géppel is, akkor itt a környéket egy hét alatt újra lehetne kábelezni. Debrecen panelházas övezeteit egy nyár alatt újra lehetne drótozni.
A családi házas terület egy fokkal nehezebb, de az sem kivitelezhetetlen. A szolgáltató nyilván nem fog új berendezésbe fektetni, amíg ilyen a szabályozási környezet. (ennél finomabban nem tudom leírni, hogy köcsög a kormány).
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"De ki fog utángyártani egy rég megszűnt speciális IC-kből álló komplex áramkört, és felprogramozni?": C64-et (tuningolt verzióban) utángyártottak fpga-val. szerintem sokan megtennék.
például a vectrámban a legkomolyabb áramkör az ecu. Azt lehetne pótolni versenyzéshez gyártott programozható ecuval.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz 7Heads Drago #236 üzenetére
"Jelenleg sajnos ott tartunk hogy nem éri meg senkinek se tartós elektronikai paneleket gyártani."
Akkor hogy lehetséges, hogy alig van gond az ECU-kkal az autókban, még tíz éves koruk felett is? -
7Heads Drago
veterán
-
7Heads Drago
veterán
válasz Alaaf Pi #243 üzenetére
Akkor rosszul tudod. Nekem a 2000 évjáratú Renault val rengeteg bajom volt. Az egész agyát kellett volna cserélni csak nem érte meg. Ráhagytuk a hibaüzeteket. Rengeteg autóban van. Csak nem biztos hogy a műszerfalon jelzi. De csak bontottat tudsz belerakni ami nem tudod meddig jó.
Vegyél az MM-ben egy átlag notit. A legtöbb 2-3 év után esik szét, az autóba se raknak jobb elektronikát. A felső kategóriásba persze nyilván, de azt nem az átlag polgár veszi. Az is vicc hogy 2022ben küzdeni kell hogy csatlakozni tudj az autódra. Most cseréltem telót és csak hüledezzek hogy mi megy az iPhone topikban ezen a téren[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #246 üzenetére
Hmmm... Az Android topikban is küzd valaki egy új autóhoz csatlakozással és azt írja, hogy bezzeg az iPhone. Ezek szerint ott sem minden popsi tejfölös?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz 7Heads Drago #246 üzenetére
Egy autóval volt gondod. Mennyi autót gyártanak évente?
Hidd el, az autókba jobb elektronikát raknak, jobban leteszteltet, robusztusabban felépítettet.
Húszéves autó manapság, mit várnál, legyen minden alkatrésze raktárról napon belül újonnan? hajlandó lennél megfizetni azt a költséget? -
7Heads Drago
veterán
válasz Alaaf Pi #248 üzenetére
A családba nem egy autó van és minddel van baj. Van ami újonta lett vásárolva és szervízbe volt hordva. Aztán amikor rájött a papa hogy átverik a szervizzel sose vitte többet szervízbe.
De nyilván mi kifogjuk az összes szart az országban.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #249 üzenetére
Mindegyik autóban tönkrement a vezérlőelektronika?
Mégis, mennyi autóról van szó?DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W