Hirdetés
- Microsoft: felejtsük el a szuperintelligens AI-t
- Hálózati / IP kamera
- Akkumulátorforradalmat hozhat a Google mesterséges intelligenciája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Milyen switch-et vegyek?
- Bittorrent topik
- Brave
- Előírta az EU: meg kell védeni a hűtőket a hackerektől
- Windows 10
Új hozzászólás Aktív témák
-
csipuka
senior tag
Epp ma szamoltam ki, hogy a Honda Odessey-mbe $80 a teletank 300 merfold range-re a varosban, mig ha a Chevy Boltomat hasznalom ugyan ennyi range-re akkor $20-et teletoltom. Nem kerdes mit hasznalok.
-
Solten
addikt
Ha atall az iparag, elvileg olcsobbank kene lennie az elektromosnak. Nincs olajcsere, kevesebb a mozgo alkatresz, kevesebb alkatreszbol all (nagyjabol fele annyi kell hozza mint egy benzineshez), elvileg meg tartosabb is. Az akku ami megdobja az arat jelenleg.
Saor Alba
-
Lenry
félisten
hmm, egy elektromosautó-iparágban érdekelt fejes azt mondja, hogy az elektromos autó lesz a nyerő? vao
miért írtok ilyen hülyeségekről cikket?
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Csak megosztotta a saját véleményét, tapasztalatát.
De ez megint a jó öreg Magyaroroszág VS. ROW (világ többi része) esete. Szóval azért mert van egy ország ahol mesterségesen annyira alacsonyan van tartva a benya ára, az nem bizonyít semmit, sőt inkább a kivétel erősíti a szabályt esetét érvényesíti.Más:
Amúgy igaz amit itt leírtak előttem, sokkal kevesebb elromló alkatrész van egy ilyen elektrongyos ketyerében.
Nekem egy fapad gép kellene, semmi csingilingi, itt értem a fedélzeti kampútert és a sok automatizált ketyerét. A leg fejlettebb dolog a kipörgés gátló meg az ABS ami jöhet. Más meg nuku, de nincs az az autó gyártó aki visszamenne fapad gyártásába. Ezért megint az van, hogy rohadt drága a villany gép.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
btprg
senior tag
válasz
benedekco #10 üzenetére
"Nekem egy fapad gép kellene, semmi csingilingi, itt értem a fedélzeti kampútert és a sok automatizált ketyerét. A leg fejlettebb dolog a kipörgés gátló meg az ABS ami jöhet. Más meg nuku, de nincs az az autó gyártó aki visszamenne fapad gyártásába. Ezért megint az van, hogy rohadt drága a villany gép."
+1
A bazári gagyi korszakát éljük, mindennek kötelezően tele kell lenni nyomva "csingilingivel", lehet hogy ez már elvárása is az átlagembernek...A cikkhez: legfeljebb úgy tudom elképzelni hogy drágább lesz a benzines mint az elektromos, hogy feldrágulnak az elektromosokhoz. Már így is hiány van lítiumakku-alapanyagokból, az sose lesz olcsóbb amire nagyobb kereslet van mint kínálat. Meg jöhet még valami Euro 7 is, amivel teljesen kivégzik a belsőégésű motorokat, és még az 1,0 turbóból is csak a még drágábban még inkább értelmetlenül agyonbonyolítottat lehet majd kapni...
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
#56573440
törölt tag
-
madgie
titán
válasz
benedekco #10 üzenetére
De elsősorban nem azért drága a villanygép, mert fedélzeti computer, meg level akármi biciklifigyelő. Az akku drága bele. Ha azt olcsóbban legyártják majd
a hazai biorobotokkal, talán olcsóbb lesz.
Egyébként meg lehet kevesebb alkatrész van benne, de ha azokból elromlik valami, sok esetben vakarózhatsz, ha már nincs gari. -
parandroid
nagyúr
No meg ahol az állam állja a tankolásod felét. Jó, tudom, a MOL, de ne legyenek illúzióink, hogy ki fogja a végén fizetni. Ugyanaz, aki a rezsicsökkentést is. Az
államadófizetők.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
dabadab
titán
válasz
benedekco #10 üzenetére
Nekem egy fapad gép kellene, semmi csingilingi, itt értem a fedélzeti kampútert és a sok automatizált ketyerét. A leg fejlettebb dolog a kipörgés gátló meg az ABS ami jöhet.
Igazából neked enm fapad kellene, hanem olcsó autó, mert nem azzal van bajod, hogy vannak benne mindenféle extrák, hanem azzal, hogy drága.
Rossz hír: ha kihagynáka mindenféle extrát, akkor se lenne érdemben olcsóbb, viszont az ár/érték aránya borzasztóan rossz lenne (gyk: senki se venné meg).
DRM is theft
-
Gargouille
őstag
válasz
benedekco #10 üzenetére
Az a baj ha fapados is lenne, akkor is:
1. Ugyanolyan drágán adnák (meg lenne jól magyarázva, hogy miért annyi)
2. Ugyanúgy gondoskodnának róla, hogy ne tartson sokkal tovább, mint ameddig a garancia él rá --> vegyél újat megintLassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
hunluki
senior tag
Szerintem a plugin hibrid és a tudatos felhasználás a tökéletes kombó, legalábbis nálam ez jött be. Opel Ampera, 3,2 misiért vettem, előző benzines autómat 2-ért adtam el. Évi 13k km körül járok, jelenleg az előző tankolásom óta (amiről megvallom az őszintét már nem is emlékszem mikor volt) így áll a helyzet:
Nyáron 70km, télen olyan 45-50km körül van a hatótáv, de nálam ez pont fedi az utak jelentős részét, illetve tudom itthon tölteni.
-
válasz
kriszpontaz #9 üzenetére
Ha igy lesz ki fogja a benzinest választani? Olcsóbb üzemeltetni, azonnal rendelkezésre áll a nyomaték(jobb vezetési élmény), mostanra a hatótáv is kóser. Modell választék is széles, nem csak a Tesla van. Évi 2x elmegyünk nyaralni-ra ott a villámtöltés(néhány óránként úgy is meg kell állni enni-inni, WC, lábakat kinyújtóztatni), területi képviselő stb leszámítva aki sokat megy autópályán és megállás indulás közt nem tudja feltölteni, más nem fog belsőégésűt venni azonos pénzért.
[ Szerkesztve ]
-
Diopapa
addikt
válasz
benedekco #10 üzenetére
A jelenlegi trendek azt mutatják, hogy az elektromos energia nem igazán akar olcsóbb lenni, inkább csak drágul. Nem, nem csak Mo-on...
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
dabadab
titán
válasz
ergoGnomik #21 üzenetére
piacbefolyásolási kísérletnek
Hogy mondd el, hogy fogalmad sincs arról, hogy miről beszélsz, anélkül, hogy elmondanád, hogy fogalmad sincs arról, hogy miről beszélsz.
Gondolom itt a bennfentes kereskedésre vagy valami hasonlóra gondoltál, csak az meg nem ez.DRM is theft
-
dabadab
titán
-
Shadowbull
addikt
"Meg jöhet még valami Euro 7 is, amivel teljesen kivégzik a belsőégésű motorokat"
Nem jöhet hanem jön, pár nap múlva publikálják a tervezett határértéket.
Kinyírni ugyan nem fogja a belsőégésű motort, de megdrágítja.
Persze ez csak Európában érdekes. Az USAban más lesz a helyzet.Szóval a cikket inkább úgy kell értelmezni hogy a hagyományos autó is olyan drága lesz mint az elektromos.
Teszt alatt a türelem.
-
Dißnäëß
veterán
válasz
benedekco #10 üzenetére
Na majd a Dacia villany.
Aaaz !
Mondjuk bűn ronda lesz, borítékolom, de legalább teljesíti - némileg - a követelményeket, hogy elektró és faék egyszerű.
Vagy valami Indiai piacos elektró..
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Syl
nagyúr
Vegyen mindenki villanyos autót, de tölteni ne nagyon akarja [link]
If you don’t read the newspaper, you’re uninformed. If you do read it, you’re misinformed.
-
shardd
csendes tag
Minél hamarabb tiltani kell a kormosat, aztán nem tûnik fel az elektromos autó felára mert nem lesz alternatíva.
Go Tesla!
[ Szerkesztve ]
-
kriszpontaz
veterán
válasz
kikikirly #18 üzenetére
Így a világon senki, viszont az "olcsó" autók is eltűnnek. Lassan 10 milla alatt nem lehet már normális autót kapni. Ha meg hozzá drágul a benzines, lehet nézni. Szerintem nonszensz hogy nemrég még egy új Mitsubishi Lancert 4 milláért szórtak ki készletkisöpréskor, most meg 3x annyi egy azonos kategóriájú benzines autó, az elektromosról nem is beszélve.
-
1dude
aktív tag
Majd hozzá drágul a benzines
-
Valahol jogos amit mondasz. De amúgy baromira zavar a sok csingilingi, a túlpakolt műszerfal, a sok marhaság ami be van építve. Szeretem az egyszerűbb/célszerűbb dolgokat.
Az ár / érték pedig az alapján határozódik meg, hogy mire használod. Mivel én nem használnám se az ülésfűtést se a navit, se a tolató radart, se a bluetooth-os kihangosítót se a sok egyéb szart ezért nekem pont, hogy ezek kihullásával jobbá válna az ár érték, de sajnos a többségnek nem, ha egy forinttal olcsóbb valami akkor nekem az már jobban megéri, olyan funkcióval lesz csak szegényebb a gép amire nincs szükségem.Amúgy meg, amire nekem lenne szükségem az egy "olcsó" autómegosztó szolgáltatás, hoszabb távokra, meg egy élhető város
. Használt autókat nézegetek perpill, újra nem telik, max egy nagyon hosszútávú kölcsönnel vehetnék újat. Ahol élek sajnos lepra a közlekedés (Cambridge, UK), tömegközlekedés totál kiszámíthatatlan és két személyre elmenni a város másik felére (pl kórház, vagy utazáskor a vasút állomásra kijutni) többe kerül busszal mint taxival. A dugók olyan szinten kezelhetetlenek, hogy csak na, egy átlagos 15-20 perces bringaút autóval megvan 50-60 perc csúcsidők környékén, de karácsony körül volt, hogy kollégával mentem haza autón, 1 óra volt az az út ami gyalog 50perc, csak azért mentem vele, mert egy jót beszélgethettünk. A helyi közösségi megoldások meg eléggé közel állnak a hagyományos autóbérléshez árban, azaz drága.
[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
ergoGnomik
tag
Köszönöm! Ilyen finoman még nem neveztek idiótának.
Nem gondolok bennfentes kereskedésre, mert nem láttam át, hogy mivel kereskednének. Vagy valami hasonlóra meg még kevésbé, mert olyat nem ismerek.
De gondolom amikor egy nemzeti pénzintézet előre bejelenti, hogy a valuta védelmében milyen intézkedéseket tervez, az sem piacbefolyásolási kísérletnek számít, hanem bennfentes kereskedésnek vagy valami hasonlónak. Én eddig azt hittem, hogy ez létező fogalom és azt takarja, amikor egy szereplő valamilyen rendelkezésére álló módszerrel a többi piaci szereplő viselkedését előnyszerzésből megpróbálja megváltoztatni. De biztosan hülye vagyok, üljek le, egyes!
-
válasz
fatpingvin #25 üzenetére
Akkor a villanyautóval semmi gondod nem lehet, legtöbben kézzel lehet váltani irányt, nyomatékot meg sehogy, mert minek. Így végül is nem kell automatával vezetned.
Tegnap még működött...
-
aujjobba
addikt
válasz
stickermajom #28 üzenetére
Ez a kis cukifalat is 8.8millio JMF, csaladdal egyutt nem ferunk bele, utazasra alkalmatlan.
Tetszik pedig, esku, de ket autot nem akarok tartani.
Inkabb megyek a varosba is a 15eves benzinessel 8-9L-es fogyasztas mellett, minthogy 8.8M-t kiadjak ezert ami ugyan kevesebbet "eszik", de tarolni peldaul kell valahol.
Szerintem a kornyezetnek is jobbat teszek, ha a benzinest futtatom tovabbi 5 evig, mintha miattam legyartanak egy uj elektromost es a mostanit elbontjak. -
dabadab
titán
válasz
ergoGnomik #38 üzenetére
Persze, minden piaci szereplő megpróbálja befolyásolni a piacot, de azért ennek a jó része teljesen legitim dolog: ezt hívják marketingnek, értékesítésnek, reklámnak, evangelizációnak, ilyesminek.
Vannak tiltott dolgok is, de ezek általában arról szólnak, hogy valamelyik szereplő visszaél azzal, hogy olyan információ van a birtokában, ami a többieknek nem.
Az, hogy egy elektromos autókat gyártó cég vezetője elmondja, hogy szerinte az elektromos autóké a jövő, az nyilvánvalóan nem tartozik ez utóbbi kategóriába.
DRM is theft
-
TeeJay
félisten
válasz
fatpingvin #25 üzenetére
Egy péntek délutáni körúti dugót látogass meg és elmúlik majd ez az érzésed.
Nagyon sokat vezettem Mazda6 automatát és ha tehetném soha többé nem kellene manuális váltó. Kuplungoljon a tököm dugóban órákigMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
TeeJay
félisten
Majd elmúlik ez az elektromos autó felkapottság is amikor sorra rájönnek a napelem tulajok hogy nem tölt vissza a rendszer mert a környéken másoknak is lett napelem és 253 volt felett van napközben a feszültség a drótban, na meg kivezetik majd a szaldós elszámolást és nem lesz ingyen akkumulátor a szolgáltató hálózata. Majd amit termelsz használd is el így napközben a kocsi legyen otthon és töltsed este meg menj vele és merítsd le hogy holnap újra tudd tölteni.
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
t72killer
titán
Szemünk előtt rohad sz.rrá a pénz. Totál agyrém már így is a (benzines) autók árazása, normális devizákban mérve is megvan az 50% infla 2 év alatt! Egy nyomorék alap corsa 20,4kEUR, 2019ben 14kEUR volt!
Még €urópában is pármillió km2 lakossága alapvetően függ családonként legalább egy egyéni, megbízható közlekedési eszköztől. Ráadásul ezek a területek jellemzően nem befektetési bankárokkal vannak telepakolva.
#43: most húznak fel a környékünkön egy szolgáltatói akksibázist(!) arról elfelejtették tájékoztatni a (brit) lakosságot, hogy hányszáz tonna lítiumot vagy ólmot terveznek használni, hogy ez mekkora zajterheléssel csinál a tárolt elektronokból 230V-ot és hogy az egész projekt mennyibe kerül... Garantált, hogy a "háborús" energiaárak, főleg az áram, maradni fognak hosszú távon az ilyen kreténségek és az atomhiszti miatt.
#36: ez van sajnos, egy katasztrófa. És nem csak a Ft-gyengülés miatt, €-ban, £-ban is agyrém. Használt autók is másfélszeres áron mennek.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
bambano
titán
azt írja az outsider a cikkben, hogy átállás tisztább, zöldebb autókra. megint visszajön a dízel?
meg hogy az elektromos töltése drágább lehet, mint a benzin. nem tudom, miért nem követed a világot, de amikor egy nagy konyhaszekrény 22-27 KWh/100km-t fogyaszt autópályán és 350-500 forint/KWh között lehet gyorstöltőn tölteni, akkor miről is beszélsz?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Dißnäëß
veterán
El kell menni itthonról, a világban nagyjából sehol sem gond az, ha az utcában 10-ből 9 a hálózatra termel, csak hazánkban. Mert ez az érdek, a hatalom, a lobbi, a pénz útja.. ezt diktálja, és ez itt megtehető, semminek sincs következménye. Ilyen a birka nép. Ezek nem franciák, ezek magyarok..
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
TeeJay
félisten
Már az is nagy gond ha 10-ből 5-nek van nemhogy 9-nek...
Olvass már kicsit villanyszerelős facebook csoportokban...
Gazdag részen ahol 200milla alatt nincs családi ház, gazdagéknak van szauna van medencefűtés, mindenkinek hőszivattyú van meg elektormos autó
este meg tombol a 170volt a hálózaton, nappal meg 253-nál lecsapja a szolgáltató az invertereket mert annyit termelnek vissza hogy sehol nem kell az a fogyasztás éppen.
Tölteni meg este töltenek autót mikor nem süt a Nap azt hiszik hogy a szolgáltató hálózata majd mindig ingyen akkut fog játszani.
Nézz utána annak is egyre több a panaszos napelemes user hogy 3-4 milláért felrakták a cuccot azt termelt 20ezer forintnyi áramot egész nyáron mert főleg túltermelés volt és olyankor az inverter offol. Van klíma/hőszivattyú ismerősöm, millió számra telepítik a hőszivattyúkat ilyen helyen és ő is mondta hogy sorba sz*pik a sok gazdag hogy termelne a rendszer de más is van az utcában és emiatt kiállnak az inverterekAz meg nem ma lesz hogy minden házban legyen 200kW-nyi akkukapacitás olcsón és legfőképp környezetbarát módon és nappal teletöltöd este meg arról megy a mosás autótöltés házimozi minden
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
Új hozzászólás Aktív témák
it Az Envision szerint 2025-re vagy 2026-ra várható, hogy az elektromos autók költségei egy szintre kerülnek a belső égésű motorral szerelt változatokéval.
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Microsoft: felejtsük el a szuperintelligens AI-t
- Top hardver és ismerős kameraszett jellemzi a OnePlus 12-t
- Főzőcskés topic
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- iPhone topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Algieba: Így nem lehet élni
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: ABT Hungária Tanácsadó Kft.
Város: Budapest