- HBO Max & OD topic
- Ember helyett robot kellene az űrbe
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Proxmox VE
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Synology routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
A Telenor Hipernet pedig pont ilyen. Kapsz egy SIMet (meg hozzá modemet, de az mehet a fiókba), rajta net. És kész. Persze, nem egy mátyás az ára, hanem min 3, igaz 3 gigáért, tehát a fajlagos ára annyi, amennyit kértél.
És ott vannak a pre-paid szolgáltatások is, ahogy fentebb említik, mindhárom szolgáltatónál.
@Somatom (#17): Nem, a legolcsóbb Hipernet nem az, ez tény, de mindenhol ki van fejtve, hogy mekkora sávszél van hozzá. Engem igazából nem a sávszél zavarna, a 4g latencyben is jobb(nak kéne lennie). De ez más téma.
[ Szerkesztve ]
Tegnap még működött...
-
őstag
-
őstag
-
őstag
válasz pakriksz #164 üzenetére
Telenyornál tuti van olyan, hogy 5ft/mb.
@Somatom: Ha van rá app (márpedig van), akkor ki akadályoz meg abban, hogy használd? Azt se felejtsük el, hogy nem csak mobilnet van, hanem wifi is. A NAS-od se LTE-ről megy, gondolom. Nem látom az összefüggést...
[ Szerkesztve ]
Tegnap még működött...
-
őstag
-
őstag
Akármennyire is elvárható, hogy elolvassa, egy új okosrendszer azzal indít, hogy bekapcsolja... Végigvisz a varázsló az alapbeállításokon, de eközben még mindig aktív... ha új vagy evilágban, akkor még azt sem tudod, hogy hol kell kikapcsolni (ezután sem), nemhogy elvárható legyen tőled, hogy a pincében kapcsold be, hogy ne legyen rajta tuti net...
@bostone: Net nélkül meghaltál volna? Nem? Akkor nem szükséges, csak kényelmi dolog. Magán a szón, hogy SZÜKSÉGES, megy a vita. Mit kell ezen oldalakat flamelni? Az ő meglátása szerint ez egy drága szórakozás, hiszen sosem termeli ki a pénzt, másnak viszont magasabban van a kényelmi küszöbe és a fizetési hajlandósága. Te azt állítottad, hogy a társadalom egészének _szükséges_ a mobilnet, ő pedig azt, hogy a társadalom nem egyenlő a FB-függőkkel, így a szükséges szó egy kicsit erős ide. De most már nyugodj meg.
[ Szerkesztve ]
Tegnap még működött...
-
őstag
Én értem, hogy külön dolog, de ha automatikusan bekapcsol, függetlenül az akaratodtól, akkor nem várható el az egyszerű polgártól, hogy a pincében kapcsolja be, hogy mindenképp elkerülje a sarcot.
Jobb telefonok figyelmeztetnek, ez igaz, de csak miután már minden szépen be van állítva. Jobb telefonok nagyjából az első lépésben csatlakoznak a wifire (ha van), de közben a mobilnet már rég aktív. Csak ezek után lehet kilőni, és újra bekapcsoláskor fog rikácsolni. Esetleg a jobb appok szólnak, hogy ha nem wifin használod, akkor (nagy) adatforgalmat generálhat, ami nem ingyenes. Ezek inkább a gyári appokra jellemzők.Természetesen, ha eltér az emberfia a szokásos next-next-nexttől, akkor van lehetőség arra, hogy átugorja a fiókbeállításokat, de a frissítésekre pl ekkor is rá fog nézni (szerintem) a telefon miközben még mindig a varázslóban kolbászolsz. Utána persze tiltható az efféle kommunikáció.
Tegnap még működött...
-
őstag
Akkor lenne ez így valós, ha emberünk tisztában lenne már vásárláskor azzal, hogy a telefon bekapcsolása egyenlő lesz azzal, hogy elindul a net. Mivel ilyenkor még nincs birtokában a quickguide sem, nemhogy a teljes userguide, szerintem az elvárható az lenne, hogy a szolgáltató, akinek ezzel tisztában kell lennie, szól hogy ez az eset fennállhat. Ilyenkor lehet döntéshelyzetbe hozni a vásárlót, hogy mégsem ezt a csomagot kéri, kér "olcsó" netet, vagy kikapcsoltatja a szolgáltató által. Azért az nem járja, hogy előre kötsz egy szerződést, majd utána, akár tapasztalati, akár olvasás után jössz rá, hogy rosszul döntöttél, hiszen előre ezt nem tudhattad, de a szakik a boltban viszont igen. Nekik lenne a dolguk, hogy a magasabb tudás birtokában tájékoztassák a vevőket, főleg abban az esetben, ha annak hiány számukra jelentős negatív hatással járhat. Már csak azért is, mert rontja a cégimázst.
@bostone: Nagyszerűen rátapintottál a lényegre, te máshogy szeretnéd ezt a szót értelmezni. A véleményszabadság létezik, sőt, máshogy is értelmezheted, így viszont elbeszélünk egymás mellett. Descartes óta tudjuk, hogy először definiálni kell, a nyelv pedig ilyen definíciókon alapszik, egyébként nem lehetne kommunikálni. [link]
Vehetjük persze úgy, hogy a mindennapjaink részévé vált (ez sem a teljes társadalomra, hanem annak egy részére nézve), hogy használjuk az internetet. Ennek a fő oka, hogy kényelmes, és nem az, hogy ez az egyetlen módja (szükséges!), hogy pl beszéljünk a barátainkkal. Az internetes "híd" csak elégséges, de nem szükséges.
Értem én, hogy a társadalom egy részének már szinte lételeme az internet, így mindig magánál akarja tudni. Kényelmes is, sőt információval is ellát. Erre igény van, hiszen valamely szükségletet kielégít, függetlenül, hogy ez igazi vagy generált (álszükséglet?). Innentől kezdve, ezek szubjektív szükségletek, hiszen egyéntől függnek (ismét eljutottunk oda, hogy a társadalom egészének ez nem szükséglet), és az életminőséggel vannak összefüggésben.@Somatom:
Azóta sem értem, hogy mit szeretnél kihozni. Van torrent kliens androidra. Tölthetsz le, amikor csak akarsz. Mi köze ennek a mobilnethez, illetve annak áraihoz? Igen, drága dolog arról torrentezni, és ennyi. Nem igazán tudom, hogy hova akarsz kilyukadni.
Visszaolvastam, azt hiszem értem. A kolléga szerintem arra gondolt, hogy mobil a zsebedben van, nem fix áramforrás, így a torrentezni (ami alatt most kvázi folyamatos töltögetést, nem alkalmit értve) ellentétes azzal, amit mi nagyfokú mobilitásnak érzünk. Hiszen egy óra alatt lemerül az egész. Természetesen, hasonló alapokkal, fix áramforrással ezzel nincs gond, illetve az alkalmi (ami igazából ellentétes a torrentezés lényegével) letöltésnél sincs gond, de ekkor egyszerűbb máshova letölteni (akár NASra), és onnan letölteni a mobileszközre.[ Szerkesztve ]
Tegnap még működött...
-
őstag
Szóval most azt mondod, hogy elvárható, hogy interneten (már ha van neki!) előzetesen tudakolódjon, letöltsön guideokat (már ha előre tudja, hogy melyik telefont akarja, és nem ott sóznak rá valamit), jöjjön rá, hogy ha bekapcsolja, akkor bizony aktív nettel fog indulni, amit viszont olvasott már, hogy drága, tehát kell valami (akár napi, akár havi) netcsomag, hogy ne szálljon el az árral, majd ha úgy akarja, akkor időben kapcsolja le.
Cserébe nem elvárható, hogy a munkatárs a szolgáltatónál, akinek mindezen tudás a birtokában van, ne figyelmeztesse a vásárlót a lehetséges kockázatokról? Ez így normális, társadalmilag elfogadott, és etikus?[ Szerkesztve ]
Tegnap még működött...
-
őstag
Direkt nem akarod érteni? Vagy hülyére akarsz venni.
Nem "csak simán netezget", hanem úgy kapcsol be a gép, hogy aktív! Ez ellen mégis mit lehet tenni? Mire eljut az egyszeri polgár addigra, hogy egyáltalán az összes menü átböngészése után ki tudja kapcsolni a szerencsétlen netet, addigra már átpörgött rajta 1-2MB... ami ilyen sarcárak (csomag nélkül) mellett igen durván veszi ki magát. Már ha egyáltalán eszébe jut, hiszen lehet, hogy sosem ment rá arra, hogy "Internet" (gyári böngésző neve), így ő "nem volt a neten". Ismerünk nem egy ilyet szerintem mindketten!
Nem arról beszélek, ha napokig ingyen él(ni akar), hanem arról a kritikus első 5 percről, amíg a varázsló "végigvezeti". Vagy az utána lévő időszakról, mire rájön, hogy ki kell, és hogy hol kell kikapcsolni.Tegnap még működött...
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Filmvilág
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mobil flották
- TCL LCD és LED TV-k
- Futás, futópályák
- HBO Max & OD topic
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...