Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Cifu #8 üzenetére

    ;)

    Egyébként én se azt mondom, hogy ne lenne egy ilyen szolgáltatás jó. Én is örülnék neki. De egyszerűen én nem vártam mást. Mert a jelenlegi tudásom alapján nem ismerek olyan fejlesztést, technikai megvalósítást, amivel ez ma teljesen működőképes lenne.

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Cifu #16 üzenetére

    Miután a probléma a lag, azon nem fog tudni javítani a Microsoft sem (a Sony pedig a Microsoft Azure-t fogja dettó használni).

    Már az alapfeltevésed is tévedés. Nem a lag a fő probléma.

    A lag egy fizikai korlát amit figyelembe kell venni és végső soron meghatározza egy adott játék-koncepció használhatóságát adott netkapcsolat esetén. Quake arénát nyilván nem fognak mostanában streamelve játszani, de szerintem több AAA játék esetén nagyvárosból használva működő lenne a stream koncepció mint amennyinél nem.

    A fő probléma az, hogy nincsen ténylegesen megválaszolva, hogy kinek szánják ezt az egészet. Ki fog érte fizetni és hogyan fogja használni, miért fog jobban járni ezzel mint, PSN-nel, Xbox live-val, Steammel vagy a tamagocsi-telefonokkal.

    Nagy mellénnyel vannak, hangzatos marketing lózungok vannak és csillagokat is leígérik az égről. => bukás felé vezető legjobb út.

    Aki lerakja a működő koncepciót az szerintem ezt fogja csinálni

    1, Realistán ítéli meg, hogy melyik játékok valóak streamingre és melyek nem.

    2, Behatárolja a szolgáltatási körzetét, és jól definiálja, hogy milyen végponti internetkapcsolatra van szükség. Én úgy gondolom, hogy első körben -egyelőre- az otthoni WiFi nagyon bukó.

    3, Vállalható költségstruktúrát rak le.
    Az hogy a TV-s játékhoz meg kell vennem 130$(?)-ért egy kütyüt egyedi kontrollerrel majd a teljes árú játékot, majd havi díjat kelljen fizetnem azért hogy az otthoni kábelkapcsolatomon keresztül játszak az nonszensz.

    130$-ért majdnem van vadi új PS4 és X1, azt is rá lehet kötni a TV-re és MINDENT sokkal jobban tud mint jelenleg a Stadia.

    Egyszerre kérni az új játék árát és a havidíjat nonszensz. Előfizetéses szolgáltatáshoz fix magas beugrási költséget társítani pedig röhejes.

    4, Megválaszolja azokat a kérdéseket amelyek a játékosokat érdeklik:
    -Mi lesz a teljes áron vett játékommal 2-3-4-5 év múlva? Fel tudom máshol használni, amikor a Google már nem érdekelt benne?
    -Mi lesz az online multival, másik platformon ragadt gamer barátaimmal?
    -Lesz érdemi játékkínálat?

    Addig amíg ezekre nincsen érdemi válasz, különösen a 3-4 pontokra addig nincsen miről beszélni.

    A kritikus pontok nagy része nem technikai. Ha a technikai korlátokat figyelembe vesszük akkor is több 10millió játékos lenne érdemben elérhető egy ilyen szolgáltatással. Persze a Googlenek "minden ami 1milliárd felhasználó alatt" van az bukás...

    [ Szerkesztve ]

  • nkmedve

    őstag

    válasz Cifu #31 üzenetére

    "Ha a latency 20ms szinten van, tök jó."

    Ez szerintem fizikailag lehetetlenség, hacsak a szerver nem a szomszédos szobában van valami brutális hardverrel és kábeles kapcsolattal. 60 FPS esetén csak egy képkocka ideje 16.6ms és ez csak azután kerül kiszámolásra, hogy az input adatok odaértek a szerverhez, aztán még vissza kell jöjjön a nem kis mennyiségű hang és képi adat ami először tömörítve, majd kitömörítve lesz. Persze valamennyit le lehet faragni ebből, azzal, hogy gyorsítjuk a tömörítést, valamint a képkocka kiszámolását, de ez általában látható minőségromlással jár, vagy olyan hardverigénye lesz, hogy senkinek sem fogja megérni.

    Szerintem reálisan inkább 100 - 200ms amire számíthatunk ideális esetben (nekem érzésre ilyesmi volt helyi hálózaton, Steam-en, 100 Mbps kábelen, 1440p, GPU gyorsított tömörítéssel), ami jó lesz bizonyos játékokhoz, de pörgősebb címeknél felejtős. Feltéve persze ha elég stabil a kapcsolat és nem lesznek időnként 500 - 1000+ ms lagok.

  • gbors

    nagyúr

    válasz Cifu #36 üzenetére

    Anno az anandtechen volt egy kísérlet az input lag hatására. Ha jól emlékszem, 110-120ms környékén már zavaró volt egy Fallout 3 / Skyrim típusú játéknál. Szóval sok hely nincs a hálózat által hozzáadott extra késleltetésnek.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

Új hozzászólás Aktív témák