Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    Úgy tűnik ez a jövő még nem a jelen :)

    A témában kompetensebb cégek -Sony, MS- majd megoldják, ha elérkezik az idő. A MS a hardveres és szoftveres oldalát és mutat egy működő üzleti modellt, a Sony pedig megmutatja, hogy exkluzívokra támaszkodva hogyan kell elhódítani és elzárni a játékosbázist, és pénzt csinálni...

    A várható bukás remélhetőleg visszavesz a Google egyre csak növekvő arroganciájából és arcából...

    "200m felhasználóval nem lennének elégedettek" bahh...

    [ Szerkesztve ]

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz .LnB #11 üzenetére

    Hát azért szerintem azért is lelombozó ez az egész, mert a Googlen-nél kevesebb kompetensebb cég van a témában.

    Hogy kevés kompetensebb?Gyakorlatilag aki szóba jöhet (az Amazonon kívül) mindenki kompetensebb.

    A G kompetenciája itt az, hogy tudnak adatközpontot csinálni meg valamennyire hálózatot is, bár ez utóbbival pár helyen úgy rendesen besültek (kasza volt).

    Ezzel szemben A Sony 25+ a MS pedig lassan 20 éve van benne a játékplatform bizniszben. Nem csak pénzük van hanem a stúdiókkal, fejlesztőkkel és a játékosbázissal is sokkal szorosabb a kapcsolatuk mint a Googlenak. Értsd van fogalmuk róla, hogy egyáltalán hogyan működik a játékipar és hogyan működnek a vásárlók és hogyan és miből lehet pénzt csinálni.

    Ezeket lebecsülni és elintézni annyival, hogy a Googlének van a legnagyobb belső cloud infrastruktúrája meg sok pénze és különben is a "Google név értéke" mennyit jelent. Hát nagy naivitás...

    A Googlenak egyébként az adatközpontok terén nincsen lényeges előnye a MS-hoz (vagy Amazonhoz) képest: a nyugati világ már tele van ezeknek az adatközpontjaikkal. Ha van üzleti modell, fizetőképes kereslet, akkor bármelyik képes bárhol viszonylag hamar felhúzni egy új DC-t vagy bővíteni.

    A Google szerintem az elkényeztetett agresszív kisgyerek tipikus esete. Nagy arccal és irreális elvárásokkal indul neki a nagyvilágnak ("200m előfizető számunkra bukás") azt hiszi, hogy pénzel és a szokásos piaci erőfölényével majd könnyedén sikerre jut és kikönyököl magának egy helyet a többiek között: Nem veszi észre, hogy a többiek régi tapasztalt motorosok és ráadásul (itt ebben a játékban) erősebbek nála.

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Cifu #16 üzenetére

    Miután a probléma a lag, azon nem fog tudni javítani a Microsoft sem (a Sony pedig a Microsoft Azure-t fogja dettó használni).

    Már az alapfeltevésed is tévedés. Nem a lag a fő probléma.

    A lag egy fizikai korlát amit figyelembe kell venni és végső soron meghatározza egy adott játék-koncepció használhatóságát adott netkapcsolat esetén. Quake arénát nyilván nem fognak mostanában streamelve játszani, de szerintem több AAA játék esetén nagyvárosból használva működő lenne a stream koncepció mint amennyinél nem.

    A fő probléma az, hogy nincsen ténylegesen megválaszolva, hogy kinek szánják ezt az egészet. Ki fog érte fizetni és hogyan fogja használni, miért fog jobban járni ezzel mint, PSN-nel, Xbox live-val, Steammel vagy a tamagocsi-telefonokkal.

    Nagy mellénnyel vannak, hangzatos marketing lózungok vannak és csillagokat is leígérik az égről. => bukás felé vezető legjobb út.

    Aki lerakja a működő koncepciót az szerintem ezt fogja csinálni

    1, Realistán ítéli meg, hogy melyik játékok valóak streamingre és melyek nem.

    2, Behatárolja a szolgáltatási körzetét, és jól definiálja, hogy milyen végponti internetkapcsolatra van szükség. Én úgy gondolom, hogy első körben -egyelőre- az otthoni WiFi nagyon bukó.

    3, Vállalható költségstruktúrát rak le.
    Az hogy a TV-s játékhoz meg kell vennem 130$(?)-ért egy kütyüt egyedi kontrollerrel majd a teljes árú játékot, majd havi díjat kelljen fizetnem azért hogy az otthoni kábelkapcsolatomon keresztül játszak az nonszensz.

    130$-ért majdnem van vadi új PS4 és X1, azt is rá lehet kötni a TV-re és MINDENT sokkal jobban tud mint jelenleg a Stadia.

    Egyszerre kérni az új játék árát és a havidíjat nonszensz. Előfizetéses szolgáltatáshoz fix magas beugrási költséget társítani pedig röhejes.

    4, Megválaszolja azokat a kérdéseket amelyek a játékosokat érdeklik:
    -Mi lesz a teljes áron vett játékommal 2-3-4-5 év múlva? Fel tudom máshol használni, amikor a Google már nem érdekelt benne?
    -Mi lesz az online multival, másik platformon ragadt gamer barátaimmal?
    -Lesz érdemi játékkínálat?

    Addig amíg ezekre nincsen érdemi válasz, különösen a 3-4 pontokra addig nincsen miről beszélni.

    A kritikus pontok nagy része nem technikai. Ha a technikai korlátokat figyelembe vesszük akkor is több 10millió játékos lenne érdemben elérhető egy ilyen szolgáltatással. Persze a Googlenek "minden ami 1milliárd felhasználó alatt" van az bukás...

    [ Szerkesztve ]

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz schwartz #24 üzenetére

    Ingyen sem kell.

    Ingyen (és reklámmentesen) kéne. Sajnos ők ezt nem így képzelik el, hanem úgy hogy megveszed teljes áron a Google áruházban a játékot, megveszed kifutó konzol árban a streaming kiegészítőket, kifizeted a havidíjat és utána tudsz játszani.

    Aztán ha a Google megunja a Stadia-kalandot, akkor szépen leáll a szolgáltatás, te pedig sehova sem tudod átmozgatni a teljes áron megvett játékot, a kiegészítőket pedig a hajadra kenheted.

    Nyilván más lenne a leányzó fekvése, ha mondjuk a Sony vagy a MS csinálja integrálva a jelenlegi szolgáltatásába kétirányú átjárhatósággal. Nem a meglévő jól működő koncepciók helyett, hanem azok mellé...

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    "4K@60FPS" összehasonlítás

    https://www.youtube.com/watch?v=uMq6GCFSG7I

    Ilyen "4K@60FPS"-t szerintem még a GTX970-em is tud, bár ezekkel a játékokkal még nem játszottam. Néhol 720p low-nak néz ki. A tagnak 1Gbps (u/d) nete van számítógépen...

    Ez is mutatja mennyire el vannak tévedve.

    Ezek miatt sem tiszta nekem, hogy ők a hülyék, minket néznek hülyének vagy simán a marketingdiviziójuk hülyült meg.

    A józanabbak előre tudták, hogy egy a videókártyából 4K@60FPS beállítások mellett kijövő maximum kb 18Gbps (gigabit per mp) képi információfolyamot ha betömörítenek 30Mbps-re (Stadia 4K) akkor ott pont az fog elveszni (és még több) amitől 4K a 4K.

    Ilyen tömörítés mellett teljesen felesleges a túl magas felbontást és részletességet erőltetni, mert aránytalan erőforráspazarlás mellett szinte semmilyen pluszt nem hoz, a plusz -ha volt is- már nem jön át a kábelen...

    Cifu: na ez az inkompetencia és pontosan ilyen dolgokról beszéltem. Szerverparkot tudnak építeni, hálózatot is valamennyire, de halvány lila ibolyájuk nincsen, hogy a játékosnak egyáltalán mire van szüksége. Az adatközponti infrastruktúra szükséges, de nem elégséges feltétel.

    itt egy videó: ő sem érti, hogy miért venne valaki Stadiára játékot bármely konkurens platform helyett. Ez a fő probléma, a G jelenleg még nem tud semmilyen nyomós vásárlói érvet felmutatni a Stadia mellett.
    https://www.youtube.com/watch?v=s_Ds8x7fSMY

    [ Szerkesztve ]

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz gbors #46 üzenetére

    Van, a Google ISP-t is játszott néhány városban, néhány helyen nem jött be és volt nagy hátraarc: https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Fiber

Új hozzászólás Aktív témák