Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Egon

    nagyúr

    válasz t72killer #3 üzenetére

    Álljon itt egy ellenpélda is.
    Anyuék magánszálláshelyet üzemeltetnek, többek között a Booking-on is regisztrálva. Egy idő után már inkább nem állítottunk be érvényes árat, hogy ne is lehessen foglalni rajtuk keresztül, ugyanis az alábbi problémák jöttek elő:
    - a Booking szabályzata szerint nem árulhatod olcsóbban az adott szobát, pl. a saját weblapodon. Ugyanakkor 12%-os közvetítői díjjal dolgoznak, amit pl. az idegenforgalmi adó után is fizess meg nekik (ami ugyebár nem is a te bevételed...). LOL.
    - ha nincs saját online foglalási rendszered, amit valahogy összehegesztesz a Booking-gal, akkor folyamatosan szívni fogsz pár idióta által, akik 15 perccel az érkezés előtt foglalnak, miközben neked már ninc sis szabad szobád (csak még nem volt időd ezt beállítani a Booking-ban). Persze ha csak az ő oldalukon hirdetnél, akkor nem lenne ilyen gond...
    - a Booking-on foglalók jelentős része akkora tuskó, hogy elakadna benne a láncfűrész. Arra sem képesek, hogy az akár hónapokkal korábban foglalt szobát, legalább az érkezés napjáig lemondják, ha valamiért mégsem aktuális a foglalás - persze így adott esetben el kell küldened mást, és bevétel-kiesést regisztrálhatsz.
    - Az fenti viselkedést firtató kérdésünkre, miszerint miképp lehet leverni az ilyen foglalókon a szobaár egy részét legalább (ami egyébként benne szerepel a foglalási feltételek között...), még csak válaszra sem méltatták a hazai ügyfélszolgálaton. Csak akkor válaszoltak, miután azzal fenyegetőztünk, hogy írunk a központnak.
    - Volt olyan (orosz) ügyfél, aki azért adott alacsony értékelést (mindent lehúzva), mert képtelen volt bepötyögni a telefonján az egyébként ékezetes karaktereket nem tartalmazó wifi jelszót (amit az esetből tanulva egyszerűbbre cseréltünk). Régebben még csak nem is reagálhattál az ilyen idióták teljesen hazug értékeléseire, most is csak az adott vendég nyelvén teheted (sic!), legyen az bantu vagy ó-szanszkrit... Nevetséges.
    - Folyamatosan küzdeni kellett azzal is, hogy az adott ügyfél rosszul állított be valamit az oldalon (teszem azt lefoglalt egy háromszemélyes szobát, de reggelit már csak egy főre állított be...), és persze a végszámlán más összeg szerepelt, mint amit a Booking oldalán látott - ilyenkor aztán magyarázkodhatsz napestig.

    Summa summarum: a másik oldalról nézvést eléggé más a kép...

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz t72killer #47 üzenetére

    Abban teljesen igazad van, hogy a GVH meglehetősen érdekesen bírságol.
    A le-nem-mondást sajnos nem lehet jól kezelni: hiába adod meg a foglalási feltételek között, hogy ha nem mondja le, vagy mondjuk 3 napon belül mondja le, akkor az ár 100%-át kell kifizetnie: a Booking tájékoztatása szerint ez csak akkor működik, ha előre fizetést állítasz be (így van miből levonni az adott összeget), csak ha így járnánk el, akkor meg szerintünk sokan azért nem foglalnának, mert előre kellene fizetni... Úgy lehetne kezelni a renitenseket, ha beazonosítanák őket pl. SMS-küldéssel, és foglalkoznának vendég-értékeléssel. Ugyanis neked mint szállásadónak, be kell jelentened, ha nem jelent meg a vendég, mert különben a hónap végén fizetheted a rá eső jutalékot is (ezt valahogy ellenőrzik is, a foglalót is megkeresik elvileg). Namost ha bannolnák a folyamatosan kamu-foglaló ürgéket, akkor lehet kevesebb lenne az ilyen szívás...

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz Kasya #49 üzenetére

    Oké, akkor sorban.
    1. Egy kicsi, mindössze 4 szobás magánszálláshelyről beszélünk, ami a méreténél fogva is kevés szolgáltatást tud, így olcsó is. Anyuék (illetve most már sajnos csak anyum) 60 fölötti, infóhoz nem igazán értő emberek (tudom, egyéni szocproblem). Nincs honlap, kiírott árak vannak, meg telefonos érdeklődés. A Booking megszólta azt a gyakorlatunkat, hogy náluk drágábbak voltunk. Ez végülis kezelve lett: a Booking-on EUR-ban, mindenhol máshol forintban vannak megadva az árak, a váltási árfolyam meg egyéni döntés kérdése ugyebár...

    2. Régebben ez nem így volt, legalábbis emlékeim szerint, nem jelenített meg külön a Booking, de lehet tévedek.

    3. Bocs, a 67 éves anyám nem fogja tudni "menedzselni" a szálláshelyet (tudom: egyéni probléma). Nem találod érdekesnek, hogy ha veszek egy nyamvadt 1.000,- Ft-os memóriakártyát neten addig nem érvényes a rendelés, nem jön létre a szerződés, amíg az eladó vissza nem igazolja a vételt? :U Mindössze ennyi kellene a felületen, és máris nem lenne probléma. Nehogy már az én saram legyen, hogy a Booking (vagy akár a többi) erre képtelen... :U

    4. Lásd első pont. Ezek mind megvannak a magyar vendégekkel, Booking-tól függetlenül sajna. A múltkor az ágyneműt lopták el. De a külföldiekkel is tudnék mesélni pár példát. Amúgy (a fent említett gondok miatt) eleve csak 2 szobát pakoltunk fel a Booking-ra (más online felületen nem is vagyunk jelen), de így se jöttek túl sokan külföldiek (max 1-1 nyári hónapban voltak folyamatosan): ha árat emelnénk, még ennyien sem jönnének szerintem (Pest megyei, dunaparti városban, a központtól távoli, csendes, panorámás helyen levő szállás, 33 EUR a kétágyas, 43 EUR a háromágyas szoba per éjszaka).

    5. Lásd előző írásom. Legalább büntessék a kamu-foglalókat.

    6. Ez igaz, csak az nem mindegy, hogy megírhatom-e (a leendő vendégek okulására) az én verziómat, mondjuk angolul, vagy éppen szudániul kell válaszolnom a szudáninak...

    7. Persze, csak a tapasztalatok szerint a lengyel vendég (aki előtte elég jó beszélt angolul) egy ilyen szituban az ékes anyanyelvén kívül minden mást elfelejt... Ha legalább alapértelmezetten 3 reggeli lenne a programban beállítva, ha valaki 3 fős szobát foglal... Vagy ha legalább rákérdezne a program, hogy biztostuti csak egy reggelit akarsz a háromágyasba? Ez pedig a Booking sara...

    Az nem baj, hogy a vendéget védik alapból. A gond ott kezdődik, hogy a szállásadókat magasról sz*rják telibe, csak fizesd a jutalékot, a többi meg hidegen hagyja őket.

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

Új hozzászólás Aktív témák