Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz hobizoli #7545 üzenetére
Az nem az elektronikus ügyintézés hibája, hogy b*nak dolgozni az adminisztrátorok...
@SZIGMA : "Az én bajom az, hogy ott egy SZÁMÍTÓGÉPES rendszer, HÁLÓZATTAL, CHIPKÁRTYÁS, JELSZAVAS azonosítással és az ügyintézőnek egy 10 perces sétát kell tennie, mert csak személyesen tud egy IKTATÓSZÁMOT!!! kérni."
Ez meg emgint nem az állampógárra tartozik... Max. annyiban, hogy a mi pénzünkből épülnek ilyen kretén cuccok.@hobizoli : AAaaarrrrgh
Mutogatni való hater díszpinty
-
-
Tim82
nagyúr
Évek óta (asszem, 2018 elejétől) lehet online ügyfélkapu regisztrációt elvégezni (2016-tól kibocsátott személyi igazolvánnyal, előfeltétel, hogy ne legyen ügyfélkapud még, de meglegyen az igazolvánnyal kapott kódkártya).
Lejárt személyi igazolvány és útlevél esetében egyelőre talán még nem megoldott, hogy az otthoni webkameráddal készíts magadról aktuális fotót, ami a feltétele az okmány kiállításának.
Személyit, vezetői engedélyt, útlevelet vesztés, ellopás esetén jelenleg is lehet online pótoltatni (kell hozzá ügyfélkapu), a személyi esetén azzal a megkötéssel, hogy jelenleg még csak 2016-tól kibocsátott és ujjnyomat-adatot nem tartalmazó személyit (vagy 2020.07.01-től kibocsátott személyit) lehet így.
[ Szerkesztve ]
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
headhunter
addikt
Postán itt is hasonló tempóban "dolgoznak" összesen 11 ablak, átlag 2-3 aktív.
Szupermarketeknél is néha "ledobja ember agya az ékszíjat".
15-20 ember áll sorba, nyitva 1 pénztár, üdítő kivétel a Lidl, ott 4-5 vásárló után már nyitják az újabb pénztárt. (Legrosszabb Penny, Spar, Tesco.) -
Lenry
félisten
válasz headhunter #7554 üzenetére
15-20 ember áll sorba, nyitva 1 pénztár
kisebb boltokban mindenki mindenes. aztán hiába van 6 pénztár, ha összesen négyen dolgoznak a boltban, és egy mondjuk a húspultban van, egy árut tölt fel, stb... nincs aki beüljön a második pénztárbaGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
-
Lenry
félisten
bárki beültethető a pénztárba, mégsem nagyon van sok nyitva.
na jó, de nyilván az a bárki sem a heréjét vakargatja a pénztárban árut csipogtatás helyett, tehát megint csak ott tartunk, hogy valószínűleg nincs aki beüljön.Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
-
batyuska100
senior tag
-
hobizoli
nagyúr
van onkiszolgalos is
en mindig rohogok magamban a sorban allosokon, mert a onkiszolgalosban fenyevekkel gyorsabban lehet haladniAuchan-ban van kozepen 2x4 meg a ket bejaratnal 2x4 onkiszolgalos
az 12 penztar ami egy idoben tud mukodni 1-1 jomunkasember felugyeletevel
ott nagyon ritkan kell allni, max amig vki eppen vegez a 4 kozul, a normal penztaras sor kb 2-t megy elorebb addig, amire mar ki is jottem onnan a hetvegi bevasarlos kocsit kifizetve a sorban meg allnak 6-8-nde ott csak bankkartyaval lehet fizetni, ami azert igy 2020-ban szerintem akad mar mindenkinek
legutobb normal kasszanal kb 3-4 honapja alltam sorban[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
KROK640
veterán
Na, még jól jártál az egész kifizetett nappal. igy nyugis volt a meló. (nem lehetett vele megdumálni h pár napig te vagy? szerintem még ha be is jelent, akkor is jobban járt volna anyagilag mint X napra bezárni a kocsmát).
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
válasz KROK640 #7560 üzenetére
@hobizoli : Önkiszolgáló -> nekem az hol üzlet? Inkább szívatom a Tesco-t... Még ha adnának -10%-ot, amiért nem kell kifizetniük a pénztárost...
"de ott csak bankkartyaval lehet fizetni, ami azert igy 2020-ban szerintem akad mar mindenkinek"
Mondom, nézd meg a POS_os cikk topicjátMutogatni való hater díszpinty
-
BiP
nagyúr
Ezek szerint 2 éve lehet. Kicsit túlzó az "évek óta lehet" jelző .
Főleg, hogy csak az újakra. Az enyém még sima kártya volt, 10éves, lejárt. Ki vagyok segítve, hogy a 4 évnél fiatalabb személyiket tudom online intézni. MAJD EGYSZER jó lesz.
3 éve csináltattunk a gyerekeknek személyit, ők már ezt az új e-személyit kapták. Ahhoz adtak egy "tájékoztatót". Nem vagyok egy hülye ember, de nem bírtam felfogni, mit akarnak, és hogyan működik, ilyen kód, olyan izé. Tök zagyva volt. Biztos náluk sem áll még össze a rendszer, hogyan és mire lesz ez jó.
Most adtak megint egyet, ez már érthetőbben van írva. Finomodott a szöveg. -
-
BiP
nagyúr
"Az átlagember leszarja a hivatali csavaros-zavaros nyelvet."
Csak nem érti. Esetleg ha rendben lenne az oktatás, és az emberek nem csak tőmondatokat fognának fel...
Nyilván ez is közrejátszik.
Sokszor viszont annyira "hivatalaian" van megfogalmazva, hogy konkrétan zagyva vagy nincs értelme magyarul.
Az embert ez nem érdekli. Írják oda a lényeget, ne pedig valami kacifántos kutyaszart kayarítsanak oda.Szerk: bocs a sok hsz-ért mobilon vagyok, és így a ph szerkesztő egy halál.
[ Szerkesztve ]
-
válasz hobizoli #7567 üzenetére
Itt
Csomóan osztják, hogy sosem használnak kártyát, nincs is nekik, stb@BiP : "Sokszor viszont annyira "hivatalaian" van megfogalmazva, hogy konkrétan zagyva vagy nincs értelme magyarul."
Az nem a hivatali nyelv miatt zagyva, hanem mert hülye írta.
Az a baj, hogy a hivatalos nyelven általánosan kell a szöveget megírni, mert abba később mindenféle bíróságokon akarnak majd belekötni. Tehát csak egyféleképpen értelmezhetőnek kell lennie. Sosem lesz egyszerű a szöveg.
Ez a topic arról is szól, hogy mennyire sötétek az emberek. Meg az aprós is. Na most ez alapján nekem inkább az a gond, hogy a fele funkcionális analfabéta, ezeknek írhatnál akármit... Amellett, hogy valóban, a jogi szövegek minősége is romlik itthon.@qnadam : Itt
A self scan-el ugyanaz a "bajom" A cégnek olcsóbb, én meg elvégzem azt, amitől ők bolt. Hát, nem, általában ha már ott vagyok, akkor rászánom az időt, hogy muszáj legyen pénztárost fizetniük.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Syl
nagyúr
> ha már ott vagyok, akkor rászánom az időt, hogy muszáj legyen pénztárost fizetniük.
A Tescoba befelé menet leakasztom a kézi kütyüt, vásárláskor szépen bepittyegtetem a termékeket, kézi kasszánál csak leolvasom róla a kódot, bankkártyával fizetek és áru kipakolás/átpakolás és főleg sorban várakozás nélkül távozok. A megspórolt időm a kedvezmény. De gondolom ezt elismerned ugyanolyan gyötrelmes lenne, mint bizonyos helyzetekben a készpénz használatának előnyét
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
Agostino
addikt
megspórolt időm a kedvezmény
akkor már aldi / lidl, ott pillanatok alatt le tudnak kasszázni. oké más a termékpaletta. tesco, auchan önkiszolgáló esetén ha mondjuk a teljes összeg 1-2% felmenne pontok formájában egy értelmes kártyára majd azt levásárolhatnám mindenféle megkötés nélkül, azt mondom deal. amíg nem, hcl álláspontját képviselem én is. dolgozzanak szépen.
[ Szerkesztve ]
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
-
Tim82
nagyúr
Két éve biztosan, ennél régebben nem tudom, de lehet, hogy már 2016 óta is, amióta bevezették az eSzemélyit. A két év több év, neked nem azt jelenti? A hétköznapi szóhasználatban ugyanis egynél többet jelent.
Ha neked "túlzó" a jelző, akkor szólok, hogy az már egyáltalán nem igaz, amit írtál, hogy nincsen lehetőség online az ügyfélkapu regisztrációra. Nyilván kellett valamilyen előfeltételt szabni neki, hogy ne úgy működjön a dolog, mint egy random szolgáltatónál e-mail címet csináltatni, annál kicsit komolyabb azért az ügyfélkapu regisztráció, pl. szerepelned kell hozzá valamelyik magyarországi személyi adat nyilvántartásban, hogy sikeres legyen, amit valami alapján csekkolnia is kell.
Céloztam rá, de akkor le is írom: új okmány készíttetésénél az okmány tulajdonosának azonosítása és (hiteles, az állam által elfogadott, aktuális) fotó készíttetése az új okmányhoz jogszabály által előírt módon személyen lehetséges, nem intézhető online. Nyilván ez kényelmetlen meg izé, tessék jelezni a jogalkotóknak.
Masrészt meg továbbra sem azt írtam, hogy az új okmány (lejárat miatti) cseréje intézhető online, ld. egy bekezdéssel feljebb. Azt írtam, hogy bizonyos megkötésekkel az elveszett, eltulajdonított, megsemmisült okmány pótlása az (tehát kvázi a "meglévő, érvényes" okmány újragyártása), ami igen, ami nyilván nem egy kategória a lejárat utáni cserével.
Szó sincs arról, hogy védeni akarnám bármilyen szinten is a közigazgatást, de ettől még a hibás, hiányos infókon és évekkel ezelőtti állapotokon alapuló megállapításokat talán javítanám. Más szándékom nincsen a témával.
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
-
Syl
nagyúr
válasz Agostino #7572 üzenetére
Aldi / Lidl nyilván a kínálat végett, de most a Tesco önkiszolgáló kassza előnyéről van szó. Időben sokkal gyorsabb plusz nem kell extra két pakolás (a kosárból fel a pultra, majd blokkolás után vissza a kosárba). Nekem ez elég, hogy ne álljak be tömegbe és várjak 10-15 percet.
Ha már egyszer leszóljuk a csekkel sorban állókat, mert bankkártyával, online menyivel egyszerűbb, gyorsabb, kényelmesebb, akkor ezt a filozófiát a Tesco pénztárnál is képviselni kellene. Nem?sh4d0w
Az "egyes helyek" azok Magyarországon vannak? Hol?
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
-
Lenry
félisten
Az "egyes helyek" azok Magyarországon vannak? Hol?
pl a Tesconak van szkennelős appja (a kéziszkenner is csak egy Android eszköz, amin fut ugyanez az app).
mondjuk fizetni pont nem lehet vele, de az önkiszolgáló kasszával kombinálva hatékonyan lehet elkerülni a humán interakciótGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
-
BiP
nagyúr
Mobilról pötyögök, nem fejtem ki hosszan.
Amit leírtál, hogy mit lehet, abban igazad van. Ahogy abban is, hogy túlzó lenne azt mondanom, hogy semmit sem lehet.
Viszont annyira szűk, hogy mit lehet, és annyira kevés ideje, hogy túlzónak érzem azt mondani, hogy "évek óta lehet". Igen, a kettő többes szám, a köznyelvben mégis több időre (nem 2) szokás használni, főleg cáfolatként, hiszen azt akarod kiemelni, hogy régóta lehet.
Mindegy ezen nem veszünk össze, szó szerint nézve igazad van.
Ettől még nem segít rajtam, hogy nekem lejárt a személyim, ez nem esik az online esetek alá, (ezt kibírom) meg alapból egy fos a rendszer, nem user friendly, és messze van a szolgáltatói szemlélettől, meg úgy alapból a 21.századtól.
Igaz, relatív gördülékeny volt, időpontra odamentem, és a nem tudom mi miatti 10perces leállás/várakozáson kívül gyorsan végeztünk. -
Tim82
nagyúr
Viszont annyira szűk, hogy mit lehet, és annyira kevés ideje, hogy túlzónak érzem azt mondani, hogy "évek óta lehet"
Továbbra is: az, hogy én 2018 elejétől tudom biztosan, hogy lehet, nem jelenti azt, hogy nem régebb óta lehetséges.
Igen, a kettő többes szám, a köznyelvben mégis több időre (nem 2) szokás használni, főleg cáfolatként, hiszen azt akarod kiemelni, hogy régóta lehet.
Minden bizonnyal más köznyelvet használunk (irónia volt, de azért ne vedd fel ). De még az általam írt "biztos" időponttal is több, mint 2 évről van szó, így 2020 júliusában.
Viszont annyira szűk, hogy mit lehet, és annyira kevés ideje, hogy túlzónak érzem azt mondani, hogy "évek óta lehet".
Erre tényleg csak azt tudom mondani, amit korábban is a téves, régi stb. információkkal kapcsolatban. Elég sok mindent lehet elég régóta online intézni, az más kérdés, hogy az infó, hogy el lehet intézni így, mennyire terjedt el. Az egy külön beszélgetés tárgya lehetne, hogy miért nem terjednek el bizonyos információk a hivatali ügyintézéssel kapcsolatban és igen, ez is valahol részben a rendszeren - de részben az állampolgárok tájékozódási hajlandóságán is* - múlik.
meg alapból egy fos a rendszer, nem user friendly, és messze van a szolgáltatói szemlélettől, meg úgy alapból a 21.századtól.
A végkövetkeztetéssel önmagában teljesen egyetértek, de ennek elég bonyolult okai vannak, amit nem fogok publikus fórumon fejtegetni.
* utóbbi kapcsán el szoktam sütni azt a cinikus megjegyzést, hogy pontosan olyan közigazgatásunk van, amilyet megérdemlünk.
[ Szerkesztve ]
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
-
-
KROK640
veterán
Nálunk mindössze négy, de a 3-ast még soha, a négyest meg egyetlen egyszer láttam nyitva, viszont volt, hogy a kettes is zárva volt miközben 8-an álltak sorban előttem. és ahogy mondod, a kis társalgójukból meg hallottam h megy ám a kávé szünet ezerrel.
Nálunk egyébként ezt megfejelik azzal, hogy 8-tól 4ig vannak nyitva (aki dolgozik annak sok szerencsét az ügyintézéshez; ok szerdán 6ig vannak, cserébe pénteken 2ig) de napközben van egy 1,5 óra hosszás ebédszünet (12:00-13:30) így akárhogy is számolom a 8 óra nemigen jön ki (bér sosem néztem még h 4 után hány perccel jönnek ki).
Olyan viszont volt h pl pénteken 13:50kor már be volt zárva az ajtó, és úgy könyörögtem be magam zárás előtt 10 perccel, hogy hagy menjek már be még átvenni a csomagomat.Amúgy magamban nem rég morfondíroztam azon, hogy amikortól csak emlékszem (80-as évek közepe/vége) egészen olyan kb 2010ig minden postán, gyógyszertárban ha bement az ember a pult a plafonig ért, volt egy kis lyukacsos üveg kivágott félkörrel az alján és azon át intézte az ember az ügyet sokszor az ügyintéző fejét nem is látva. Aztán jött a nagy átalakulás, mindenhol le lett ez bontva, és gyakorlatilag egy derékig érő pult választ el az ügyintézőtől/postástól. Most h jött a vírus meg mindenhová szerelgették a semeddig sem érő plexi lapokat.
Egyébként a korábbi konstrukciónak biztonság technikailag is nagy szerepe volt, bár 2008 óta jelentősen csökkent a posta/bankrablások száma.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
batyuska100
senior tag
válasz KROK640 #7591 üzenetére
Nálam (Pécs Vasas) a postán 4 ablak van, az utóbbi 10 évben, amikor valahogy oda kerültem mindig csak 1 ablaknál voltak, a többiek hátul nevetgéltek.
Aztán ha egy öreg 70 év körüli csorda beözömlik az ajtón akkor mindenkit előre kell engedni, de volt olyan is, amikor egy nagydarab csávó engem akkor 12 évesen kilökött a sorból hogy mit keresek én postán, menjek inkább focizni (hozzáteszem a focizáshoz több kedvem lett volna).
De nem olyan rég történt olyan, amitől elment a kedvem a postárajárástól:
Mivel a falu másik végén lakok azért ha jó idő van akkor biciklivel, ha rossz idő, akkor autóval járok. Bent állok a sorban és hallok egy ilyen bicikli eldőlés hangot (akkor még nem tudtam hogy mi volt az ezért sz@rtam rá) egy 15 perccel később kisétálok az ajtón és nézem hogy az a ****kalap postás úgy rakta le a biciklijét az autómtól fél méterre, hogy az rádőlt és széttörte a bal első lámpámat.
Ezekután bementem reklamálni, hogy mi történt, erre azt a választ kaptam, hogy miért állok a bicikliparkoló mellett? Erre a válaszom az volt, hogy: mert csak ott volt hely.
Utána hátrament a csaj valamit matatni és utána kimentünk megnézni a kárt.
Mint kiderült a biciklit valaki ellopta és csak "visszahajította"...
Mondom jól van akkor hazamegyek, de előtte szétdobáltam a parkolóban az üvegszilánkokat mérgemben.
De szerencsére van itthon egy komplett donorautóm, amiből már egy jópár alkatrészt fel kellet használnom[ Szerkesztve ]
-
KROK640
veterán
válasz Beba Snake #7541 üzenetére
A "humán interfész"ről jut eszembe :
Munkaügyben időnként kijárok egy céghez. Ha hozzájuk megyek, mindig sietek, mert eléggé kiesnek helyileg mindenből és az időkeretemből is. Van ott ennél a cégnél egy 20-as évei végén járó recepciós csaj (külsőre maximum átlagosnak mondanám). Na most kezdetben ugye vele kell intézkednem. Múltkor azért vártunk 10 percet egy fenti kolléganőjére, mert a gép nem írt számokat. Hiába mondtam, hogy csak vissza kéne nyomni a numlockot mert kinyomta, neeem... meg kellett várni a kolléganőt aki ugyanazt mondta, hogy csak a numlockot kell visszanyomni, ha már felül neki nem esik kézre a számok nyomkodása.
Ugyanezen kolleginának bár tudnia kellene angolul de nagyon nem tud. Egy darabig ha épp akkor jöttek külföldiek, természetesen helyette én mondtam nekik amit kellett. Mára eljutottak odáig, hogy leírták neki egy papírra fonetikusan, hogy mit kell mondjon az érkezőknek, azt felolvassa (állati kínos, egyszer valahogy fel kéne vegyem telóra XD ) és akkor vagy megértik vagy nem.
na beszélgettem ezzel a csajjal, mondta h igazából teljesen mást dolgozna, de ide sikerült őt berakni (szavaiból rájöttem h protekciós) egy másik alkalommal elárulta h 3+ éve van már ott (és ennyire sikerült belejönni) valamint hogy mennyi az annyi hó végén? És legnagyobb megdöbbenésemre többet visz haza mint én...De ez csak egy példa, mert láttam olyat is, aki mikor kifogyott a nyomtatóból a patron akkor felhívta a rendszergazdát és közölte h most akkor várunk míg megjön, szerez patront, kicseréli és akkor majd folytatjuk...
És a baj az, hogy az ország tele van ilyen (javarészt gondolom protekcióval odajutó) éppencsak hogy elégséges szinten megfelelni tudó emberkékkel főleg a közszférában, akiket egy apróság is képes hosszú időre megakasztani.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
koby11h
aktív tag
válasz batyuska100 #7592 üzenetére
Nekem munka után egy kis posta esik útba, 2+1 ablak van, sokszor kettő ablaknál vannak, néha mind a háromnál.
Van egy másik, az két ablakos, főműsoridőben mindkettőnél, nyitáskor-záráskor pedig az egyiknél.
Mind a két helyen iszonyat segítőkészek és kedvesek. Persze néha kettőből két ablaknál is várni kell 10 percet, a csúcs 20 perc, de akkor 15-en voltak előttem, köztük egy nő aki házhoz akart csomagot feladni és ott kezdte el mobilon kérdezgetni a lányát, hogy kinek megy a csomag és mi a pontos cím...
Több bajom van a sorban állókkal mint a dolgozókkalHa volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
-
KROK640
veterán
válasz headhunter #7554 üzenetére
Tanúsítom.
De erről már írtam itt is :
https://prohardver.hu/tema/re_ubyegon2_siratoasszonyok_topikja/hsz_98-98.html
(nem mellesleg ott még ON is ez )Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
koby11h
aktív tag
válasz batyuska100 #7596 üzenetére
Ha valaki utal, én általában legkésőbb másnap fel szoktam adni a cuccost, így nem foghatom magam, hogy akkor most itt hagyom. Szóval kivárom a sort...
Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
-
válasz batyuska100 #7592 üzenetére
Akinek agya volt, az már lelépett a Postától.
@KROK640 : "És legnagyobb megdöbbenésemre többet visz haza mint én..."
Az fura, mert a legtöbbje alul van fizetve. Lehet, hogy a protkó?BTW nekem több posta is van közel, de a legtöbbön normálisak, szerencsére. 2 amelyik kiesik, azokon idióták, de oda meg amúgy se nagyon megyek...
Mutogatni való hater díszpinty
-
koby11h
aktív tag
válasz batyuska100 #7598 üzenetére
Én is maradnék a Foxpostnál, de egy községbe, postán maradóra kérik akkor kenhetem a hajamra...
Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!