Új hozzászólás Aktív témák

  • BiP

    nagyúr

    válasz Agostino #7525 üzenetére

    A baj nem az, hogy sokan dolgoznak a közigazgatásban a pult mögött, hanem, hogy nagy a vízfej. Sok az osztályvezető, stb. meg a bürokrácia.
    Bizonyos dolgokat nem lehet online elintézni (pl. ügyfélkapu igénylés - bár ezt is lehetne szerintem), de ma már hiába lehet pár dolgot online, a magyar akkor is bemegy a "hivatalba", mert úgy szokta meg, így kell az ügyintéző.
    Elég csak elmenni a postára, 100 emberből 90 csekket fizetni megy, pedig ma már szinte mindent lehet elektronikusan kérni, QR-os csekket is lehet online, sőt, sok banknál a kód nélkülit is.
    5éve (újabb mintám nincs) telenornál kellett ügyet intéznem, minden 2.ember számlát/csekket fizetni ment be. Mai napig nem értem, miért.

    Ügyfélkapura visszatérve. Lejárt a személyim. Online nem lehet elintézni, kérek akkor időpontot online. Oké. De mire megtaláltam, hogy mi az ügy neve...
    Nem ám lejárt igazolvány a név, hanem simán igazolvány cseréje, pótlása. Mintha elvesztettem volna, pedig itt van, csak lejárt. Mindegy, logikátlan vagy én gondolkodom máshogy, mint a szakzsargon.
    De a lényeg, alapjaiban kéne átstruktúrálni az egészet, ügyfélbaráttá tenni, és nem hivatalbaráttá. Az átlagember leszarja a hivatali csavaros-zavaros nyelvet.
    Már attól agyf@$t kapok, hogy pl. bármit el akarok intézni, kb. 3 különböző dizájnú felületen kell átverekerekedni magam, 3 kulonbozo szervezet honlapján. Hiába van KAÜ (központi azonosítási ügynök, wtf?), akkor is többször kell belépni, stb.stb.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák