Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BomiBoogie

    MODERÁTOR

    válasz pilóta #93 üzenetére

    S mivel mindenkinek csak az ár számít, ők viszik így a leghamarabb a fuvarokat. Félelmetes.

  • blash

    tag

    válasz pilóta #93 üzenetére

    Ez nem biztos pont érdekli azt, akinek épp kifúrják a tankját és leszívják belőle a gázolajat. Plusz jó dolog valahogy megcsináltatni a kilyukasztott tankot, feltéve, ha nem lyukasztották ki mindkét oldalt (nyergesről beszélve), akkor talán el is lehet jutni szervizig.

    Nekem szüleim kamionoznak, így nem vagyok meglepve az itt olvasottakon, de ezen a 7,5 tonnásra való árut furgonnal bevállaláson néztem. Dolgoztak már ők is pár jobbnál jobb cégnél, de talán a kis cégek a legdurvábbak, ahol maga a tulaj egyben az irányító is, s ha úgy tartja kedve, akkor elkezdi ellenőrizgetni, hogy ki merre is menjen. Persze mindent jobban tud, hogy merre kell menni... Egy ilyennél volt, hogy az elején szóltak nekik a kollégák, hogy legyen náluk pár nagyobb kanna az üzemanyag miatt, amikbe tehetik a "felesleget" a tankolásnál. Nem szerették volna, ha valamelyik autó kevesebbet fogyasztott volna. Itt így egészítették ki a keresetüket az ott dolgozók. Volt olyan, aki annyira tökélyre fejlesztette ezt, hogy a kertjében egy földgáztartályt használt gázolaj tárolásra...

    Szeretik a cégek leszabályoztatni az autókat 80 km/h körüli sebességre, hogy kevesebbet fogyasszon, annak ellenére, hogy hosszabb távokon jócskán megnő a menetidő, cserébe előzni is tovább tart lassabb járművet. De úgy látszik megéri ez a spórolás, még annak ellenére is, hogy nem érnek oda időben. Inkább a kevesebb fogyasztásban látják a több hasznot, mint abban, ha több km-t tudnának megtenni, kevesebb menetidővel.

  • Viszlát

    addikt

    válasz pilóta #93 üzenetére

    A lengyelek 6-7 centet kapnak egy km-re, ami árfolyamtól függően körülbelül 16-20 forint között mozog (furgonosokról beszélek) és személy szerint egy olyan lengyel furgont se láttam, amin ne lett volna kutyaól. Ilyen szempontból jobb körülményeik vannak, persze közben nagy részüket tulajdonképpen bűnözésre kényszeríti a munkaadója.

    (#96) Dany007: persze, abszolút egyetértek a felvetéseiddel, de hát egy fecske nem csinál nyarat a szállítmányozásban sem.

    (#98) Carlo009: ahogy a személyautóknál, úgy a furgonoknál is leginkább a motortól függenek ezek a paraméterek amiket kérdezel. A 130-as autópálya maximumot mindegyik tudná teljesíteni, de sok jelentősége nincs a cikkben említett norma miatt muszáj volt kilencvenezni. Meg üresben gurulni, amikor csak lehet. A bécsi elkerülő innen nézve túlsó végén például ha jókor kezdi a szabadon gurulást az ember, akkor még épp határértéken belül van a becsatlakozás előtti kameránál, gázadás nélkül át tud gurulni a két autópálya találkozásánál lévő, kevésbé lejtős részen, hogy utána megint lendületet kapjon, így nagyjából 2,8 km-t lehet gurulni. Volt bőven alkalmam kikísérletezni, nagyjából fél Európában tudom a helyeket, ahol sok-sok litert meg lehet spórolni így. :)

    (#99) kpal: kínosan ügyeltem, hogy még véletlenül se hasonlítsam össze ennek a munkának a nehézségeit más szakmákkal, rangsort meg végképp nem szeretnék felállítani. Ezért lett Furgonos rabszolgasors a címe, nem simán Rabszolgasors, ezzel is a specifikusságot hangsúlyozva kicsit.

    (#100) gyuribácsi88: megértem az álmodozókat, én is világéletemben szerettem vezetni, mindig volt bennem egy kis vágyódás a kamionozásra, levezettem Barcelonába egy seggel személyautóval is, de valóban más, amikor foglalkozásszerűen éli meg az ember ezeket az utakat, egy-két nehezítő tényezővel megtoldva.

    (#105) Angel1981: hidd el, nem akarom lealacsonyítani a teljesítményed, jómagam is megjártam néhányszor Rotterdamot a régi Astrámmal, öcsémet hordtam dolgozni, de nagyon más személyautóban, autópályán végigkaristolni Európán, mint az, amit a fuvarozásban kellett megéljek. :)

    "How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

Új hozzászólás Aktív témák