Új hozzászólás Aktív témák
-
mzso
veterán
Szerintem mozikba majd marha jó lehet idővel ez a technológia. A felbontás már megvan aminél nem kell több, csak szét kell húzni a pixeleket nagyobb mérethez (vagy fordítva kisebbhez.)
Csinálhatnának akár több száz HZ-ez aktív 3D-t vagy mozgásmegjelenítést is.
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Így van. Pl. házi videónál, drónfelvételnél, stb. sem zavar, hogy valóságosabb a valóság.
De egy filmben, ahol díszletekkel van imitálva a valóság, ott már zavar, mert magas fps mellett kilóg a lóláb. Hogy a díszlet az nem igazi, csak díszlet, stb. Mintha werkfilmet néznék.
De egy werkfilmben pl. nem zavar, mert ott alapból werkfilmet nézekAlapból a magas felbontás is rejt ilyen veszélyt, hogy túl sok részletet vehetsz észre (pl. a díszlet kimunkálásban), így lebukhat az imitáció, de ott valahogy nem éreztem ennyire kirívóan sosem.
(most tegyük túl magunkat azon a tényen, hogy sok 4k anyag nem valós 4k, így nem csoda, de a lényeg talán érthető).
Persze lehet, hogy pont a 24fps miatti elmosottság miatt nem tűnnek ezek fel, mert eltűnnek azok az apró részletek, amik lebuktathatnák a jelenetet. -
DigitXT
félisten
válasz SpongyaBob #55 üzenetére
Múltidőben technológiai kompromisszum... Jelenben tradicionalizmus:
személyes véleményem a témáról, hogy a filmélményhez nem kell több.
(És mivel ezzel sokan vannak így, ilyen-olyan okból, nincsenek a stúdiók
rákényszerítve, hogy váltsanak. Bizonyos értelemben kompromisszum.)
De amíg csak egy maréknyi kisebbség kampányol mozi 60 fps mellett... -
mzso
veterán
válasz SpongyaBob #55 üzenetére
Drága volt a film. A 24fps meg épp elég volt ahhoz, hogy trükközéssel, sok motion blur-rel folyamatos mozgásnak tűnjön.
-
Sinesol
veterán
Lehet itt tradicionalizmusról beszélni, ha az tetszik, a valóság azonban azt mutatja, hogy nem ad a filmekhez semmi pluszt, sőt inkább még elvesz az élményből.
A picsogó kisebbség meg inkább az, aki a magasabb fps mellett jajong...ugyanis technikai akadálya már jó ideje nem lenne, viszont egyszerűen nem sok értelme van sporton kívül, ezért nem is foglalkoznak vele.[ Szerkesztve ]
-
Yany
addikt
Egyáltalán nem értek egyet. Egy-egy mai tripla-A játék is eszméletlen dramaturgiával dúsított jelenetet képes szűrőkkel és cselekménnyel megjeleníteni legyen az fps 20 vagy 180. Továbbra is tartom, hogy az alacsony fps és az abból adódó jelenségek önmagukban nem tehetők felelőssé a drámai hatásért. Lehetnek helyzetek, amikor valóban hozzáad, de így általánosságban a 24 fps-re mutogatni szerintem maradiság. Hangsúlyozom, ez magánvélemény, ahogy én sem értek egyet néhány véleménnyel, úgy mindenkinek joga van velem sem egyet érteni.
ps.: illetve a motion blur jelentőségét is mindenki eltúlozza. Éppen ennek a korábbi technológiai korlátnak köszönhetően szorult is rá a filmipar a jelenség kiaknázására, ami persze kiérlelte magából a tudatos motion blur felhasználási trükköket, de a 24 fps + blur egy őskövület és annak hátrányait tompítani kívánó paraméterhalmaz, nem pedig egy mindenkor érvényes, moziélményre kizárólag pozitív hatással járó beállítás.
Amúgy egy adaptive sync-hez hasonló technológiát a tárolt képkockákra felhasználva örömmel vennék, mert minden film legalább 2-3 különböző olyan jelenettel rendelkezik, ahol más és más fps lenne az ideális.
#60: ezt rosszul gondolod. Egy évszázados berögződésű iparág nem fog egyik pillanatról a másikra váltani, akárhol is tart a technológia. Az átállás meg fog történni, csak a "mikor" a kérdéses. Ha ilyen általános értelembe véve lenne tuti a 24 fps, akkor a mobiljaink és kompakt kameráink sem adnának 30-60-120 fps-es opciót immár évek óta. És nem, nem a lassítási feature-ökről beszélek.
#55: Teljesen kézenfekvő a válasz: kisebb tekercsek, alacsonyabb költségek. Ma már egyre kevésbé korlát, de még mindig az a digitális világban is. Egy alacsonyabb képkockaszámú anyag kisebb tárhelyet igényel, kisebb sávszélt, alacsonyabb teljesítményű gépeket (és itt nem csak a szgépekről van szó, sőt, a TV és egyéb multimédiás gépekbe kifejezetten alacsony fogyasztású és teljesítményű SoC-ket tesznek). Okkal van még 24 fps, de az nem a motion blur és társai által keltett "mozihatás". Mégegyszer: van, amikor tényleg jót tesz az alacsony fps, de ez nem általános érvényű és biztos, hogy nem mindenkire.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
PuMbA
titán
"Ma már egyre kevésbé korlát, de még mindig az a digitális világban is."
Azért eléggé korlát. A CGI-k ma is 95%-ban 2K-ban készülnek, nem 4K-ban és ennek meg van az oka. Óriási fennforgás lenne a 48 vagy 60 fps-től, mert egy komplex képkockát így is néha órákba telik a szuperszámítógépeken kiszámolni.
"alacsonyabb teljesítményű gépeket (és itt nem csak a szgépekről van szó, sőt, a TV és egyéb multimédiás gépekbe kifejezetten alacsony fogyasztású és teljesítményű SoC-ket tesznek)."
Egy ilyen SoC-nak ugyanúgy vinnie kell a 60fps-es videókat, szóval ez nem igazán indok
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
Totál irreleváns dolgokat keversz ide, a játék az teljesen más kategória, teljesen más prioritásokkal, ahogy a nagysebességű kamerák a mobilokban is, mivel ott épp a valóság megörökítése a cél.
Ezzel szemben a film egyfajta művészeti ág, ahol nem a nyers valóság megjelenítése a cél, hanem egy adott történet elmesélése sajátos eszközökkel.[ Szerkesztve ]
-
Yany
addikt
Szándékosan értelmezed félre a játékok kapcsán tett példámat, csak mert nem értek veled egyet? Nem in-game jelentről, hanem átvezető jelenetekről beszélek, ahol kifejezetten "mozihatás" elérése a cél. Ha nem vagy még teljesen képben ezt illetően, javaslom a RotTR, BF betéteit, vagy néhány kifejezetten filmélmény céllal elkészült Unity alkotás csekkolását.
szerk.: Egyébként továbbra is implicit kijelented, hogy a film azért 24 fps, mert mint művészeti alkotás, az kell neki. Generálisan. Úgy látom, erről nem tudsz leállni.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Purple_46
tag
Elképesztő!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs