Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz MaCS_70 #13 üzenetére

    az alapvető probléma kettős:
    1. messze nem volt tisztességes és világos kommunikáció arról, hogy az autopilot micsoda. ha nem autopilot, miért nevezik autopilotnak?
    2. az autóiparban eddig nem volt meg a szoftveripar rákfenéje, hogy a programozó semmiért nem vállal felelősséget. Ha egy önvezető autó önvezető módban balesetet okoz, miért a balegyben ülő humán a felelős valamivel kapcsolatban, amivel kapcsolatban nem hozott döntéseket és nem csinált semmit? Gyakorlatilag ez az első (valójában második) eset, hogy valaki olyan programkódot farag, aminek fizikailag lehetősége van gyilkolni. Akkor legyen érte felelős. A boeinget hogy elővették a 737 MAX/777 esetek miatt mostanában. Az autopilotok programozóit miért nem?

    Két további dolog:
    1. ha a tesla szerint az autopilotja nem autopilot, akkor oldja meg, hogy ne lehessen bekapcsolni.
    2. ha nem ülnek a balegyben, akkor álljon meg az autó. Azért odáig talán eljutott már az önvezetés, hogy autópályán ki tud sorolni és képes megállni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    az önvezető autók statisztikáiról meg annyit, hogy a google autóival kapcsolatban gyakran megjelenik, hogy mennyivel biztonságosabb, mint az ember, mert x millió kilométert vezettek már és alig volt baleset.

    majd amikor egy szakember véletlenül elszólja magát, hogy igen, mert a google azonnal garázsba parancsolja az autóit, amikor kicsit is romlanak az időjárási viszonyok, akkor kiderül, hogy a statisztikák ilyen jellegű összehasonlítása hazugság.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz finest #82 üzenetére

    fának ment, tehát FAtális...

    megyek már...
    :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz MaCS_70 #76 üzenetére

    "A Google autói a kedvező körülmények között folyó üzemben is sokkal jobban teljesítenek, mint az emberi vezetők.": pontosan ezt mondtam én is. amire céloztam, de lehet, hogy nem ment át, hogy a google autói a NEM kedvező körülmények között pocsékul teljesítenének, ezért parancsolják ki őket a forgalomból. tehát ha van egy statisztika, hogy az ember 1 millió utaskilométerenként 5 halálos áldozatot csinált, a google meg egyet se, az nem valós, mert lehet, hogy az ember mind az 5-öt olyan időjárási körülmények között csinálta, amikor a google a garázsban dekkol. statisztikát hamisítani tudni kell, ezt már churchill is megmondta.

    én meg kitartok amellett, hogy a jelenlegi rendszerek valós képességéről senkinek sincs semmilyen információja, kifejezetten és kiemelten az itt emlegetett teslának SE.

    ezt még tetézi, hogy a csúnya rossz bácsiknak sokkal extrémebb ötletei vannak, mint azt bárki józanul feltételezné. például hálózatot feltörni screensaverből.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz MaCS_70 #75 üzenetére

    "A jogi probléma jóval kisebb, mint amint az a bulvársajtóban megjelenik, a felelősség kérdése jogilag kifejezetten jól kezelhető ": nem, nem az.
    Veszel egy procit, amiről nem tudod, hogy milyen bugok vannak benne. Ráteszel valami alap oprendszert, amiről szintén nem tudod, hogy milyen bugok vannak benne. Erre rárakod a saját fejlesztésedet, amit egy olyan rendszeren buildeltek meg, ahol musk1 volt a root jelszó, a buildelő szoftverről sem tudsz semmit, stb. stb. stb.

    gyakorlatilag a komplett infrastruktúra egy bazi nagy biztonsági lyuk. Erre kellene a gyártóknak felelősséget és garanciát vállalni. Ott van a hadi repülő ipar, annyira frankón üzemelnek, hogy egy komolyabb támadást mindig minimum kétszeres, de inkább háromszoros túlbiztosítással terveznek meg, mert mire felszállnak a gépek és elérik a célterületet, a túlbiztosító létszám már nincs ott. Nem lelövik, megrohad még a földön vagy visszafordul.

    Ehhez képest a személyautók szoftvere még ilyen se, miközben a sorozatméret miatt nagyságrendekkel nagyobb mértékben folyik az ócsítás, mint az f-35-ösöknél (az önmagában rotfl, hogy az f-22-eseket majdnem megfürdették anno...), a szoftver fejlesztése is silányabb, de beengedik emberek közé. Amit meg okoz, mindazért a tulajdonost akarják felelőssé tenni, akinek pont semmi köze ahhoz, hogy mibe ült bele.

    a kikapcsolást úgy értettem, hogy az autopilot beavatkozási lehetőségét kapcsolják ki. egy csomó autóról lehet sejteni, hogy folyamatosan megy bennük az önvezetés, csak nem ugatnak bele, és ha a sofőr mást csinál, mint amit a szoftver csinált volna, akkor megy a jelentés a központba.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Márton #87 üzenetére

    szituáció: megyek mögötted. megelőzlek. nem történik semmi, nincs mutogatás, nem akadályoztál, stb. besorolok az előtted menő mögé. tök nyugisan leveszem a lábam a gázról, hogy menjen az autó magától.

    és ekkor az autó satuzik egyet és nekem jössz. kiemelem mégegyszer, hogy egyértelmű legyen: az AUTÓ satuzik, nem én.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz MaCS_70 #127 üzenetére

    "A Google és a Tesla végtelen adatsorai nagyon jól definiáltak, messzemenően támogatják az ilyen szelektív adatelemzést, összehasonlítást.": nincs ilyen fogalom, hogy jól definiált. A teslák nagyjából végtelen mennyiségű adatot töltenek fel a szerverekre, egyértelműen esély sincs, hogy mindegyiket kielemezzék. A feltöltött adat zöme szemét lehet.

    "Ez a semmilyen azért egy kicsit erős.": én például tanultam, hogy hogyan kell bebizonyítani egy programról, hogy helyes. Egy buborékrendezés méretű programról be is tudom bizonyítani. Az önvezetésről ezt el lehet mondani?
    Tehát például van rá bizonyíték, hogy a tesla algoritmusai időben felső korlátosak? Magyarul hogy minden helyzetben befejeződik és meghozza a döntést? Van rá bizonyíték, hogy a tesla algoritmusai teljesek? Vagyis hogy minden helyzetre fel vannak készítve? Nyilvánvaló, hogy ennek az ellenkezőjére van bizonyíték, hiszen ha az algoritmusuk teljes lenne, nem töltenék fel a kocsikból a különböző helyzeteket, amikor a vezető mást csinált. Az is nyilvánvaló, hogy azokon a helyeken, ahol jó minőségű az út és sok tesla jár, az önvezetése jobban vezet, mint ahol nem. Vagyis egyes helyeken jobb, máshol rosszabb. Következéskép nem teljes.

    A másik, hogy jelenleg arra van bizonyíték, hogy a tesla képértelmező rendszere hibázik. Tehát az autó nem lát a szó emberi értelmében. A nyugdíjba vonuló sofőr meg igen. És a fő probléma az, hogy ha a sofőr emberi mivoltából kifolyólag téved (értsd: fáradtan vezet, nem tette fel a szemüvegét, elvonta a figyelmét a telefon) az a jelenlegi kresz szerint outlier, tervezésen kívüli esemény, amit a kresz megtartásának szigorításával lehetne kezelni. A teslánál meg tervezési tény, hogy az autó nem lát. És ezen nem tudsz változtatni, mert nem tudnak jobb látást faragni bele. A teslában nincs mesterséges intelligencia (nem is lehetne, hiszen olyan nem létezik), hanem statisztikai módszerekkel hoz döntéseket. Nem azt tanulja meg, hogy mit lát és annak megfelelően a szabályrendszer szerint mit kell cselekednie, hanem azt, hogy amit lát, az az adatbázisa szerint melyik esetre hasonlít, és azt hogy kezelték. Oszt ha nekimegyünk a kínai autópályára ráborult kamionra, akkor nekimegyünk.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Dare2Live #139 üzenetére

    elsőre mi volt? Qt?

    :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz MaCS_70 #137 üzenetére

    azt tudjuk, hogy a jelenleg előforduló forgalmi szituációk egy részében az önvezetés mit produkál.
    nem tudjuk a következőket:
    - marad-e az önvezetés ezen a szinten, vagyis azokban a szituációkban, ahol az önvezetés egyszer már szerepelt, a jövőben mit fog produkálni
    - nem tudjuk, hogy az önvezetés mit produkál a jelenleg ismert szituációkban, ahol az önvezetés még nem szerepelt
    - pláne nem tudjuk, hogy jövőbeni szituációkban az önvezetés hogyan szerepel
    - és kifejezetten nem tudjuk, hogyha elterjed az önvezetés, akkor milyen olyan szituációk kerülnek elő, ami nélkülük nem, illetve hogy az önvezetés miatt várhatóan megnövekedő forgalmat hogyan kezelik.

    például egy csomó humán között egy önvezető nem tétel, de ha mind önvezető lesz, mit csinálnak az ostorcsapás jelenségével? össze kell tolni egy hatvan kocsiból álló kocsisort ahhoz, hogy az önvezetőket programozó programozóknak ez is eszébe jusson? ugyanez másik n darab nem ismert szituációra... és mit fog csinálni a komplett rendszer, ha például találnak egy bugot a teslában és hirtelen x millió teslát kellene azonnal frissíteni? betérdel a hálózat? felborul minden más, aminek szintén kellene a sávszélesség (lásd iot nevű elmeroggyantság)?

    mi fog történni akkor, amikor a tesla már elég elterjedt lesz ahhoz, hogy megérje foglalkozni a törésével? nem ilyen influenszer szinten, hanem komolyabban. [link]

    szerk: nyilván a kérdés nem tesla specifikus.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz pusszycat #155 üzenetére

    ezt a mondatodat úgy is lehet értelmezni, hogy részegen jobban vezetsz, mint 7 tesla részegen :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Dare2Live #149 üzenetére

    persze hogy tudom, mi az ai.
    olyan statisztikai programcsomag, amiről outsider bullshitgenerátor managgák azt állítják, hogy mesterséges intelligencia.

    valódi ai jelenleg nincs, és várhatóan még nagyon sokáig nem is lesz, mert fizikai akadálya van.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Cathfaern #158 üzenetére

    az idealizált emberi sofőr:
    1. nem száradnak a kondenzátorai, nem kap szűretlen tápot
    2. nem számít, ha a kocsi feszültségszabályzója nem elég pontos
    3. nem égeti ki a szemét, fülét, ha megszalad az akkufesz
    4. nem kell rá szoftverupdate-t tölteni kisámfázott hálózaton
    5. nem vakul meg attól, hogy a szembejövő ránéz
    6. ha zavarja a zaj, letekeri a rádiót
    7. az alap operációs rendszerébe nem lehet szemetet rakni tesztből
    8. ha mégis benyakalt valamit, kikapják a sorból, megmérik és büntit kap.
    9. a cpu-ja, kamerája, ai meghajtója 50 év múlva is leveri a porba a szilíciumot.

    végül és legfontosabb esetben: maga kontrollálja, hogy milyen állapotban és hogy vezet, tehát ha elbaltáz valamit, akkor saját jogon megy sittre.

    az álmodozók álmaival szemben a valóság az, hogy jelenleg a problémák zömét nem ismerjük, amikre az önvezetést fel kellene készíteni. tehát az, hogy jelenleg az ai jónak tűnik, max. annyit jelent, hogy meg se próbálták rendesen letesztelni.

    szerk: annyiféle probléma jöhet elő, hogy még én sem tudom kitalálni a töredékét se.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz #06658560 #162 üzenetére

    neked hányszor okozott már bajt, ha elszállt az autóban az elektronika?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz #16820480 #165 üzenetére

    gondot okoznak más sofőrök, de azt megoldom. ugyanilyen gondot az önvezetőknek is fognak okozni a sofőrök.
    az agyam sokkal ritkábban száll el, mint az elektronika. pedig az előző autómban nem sok elektronika volt.

    lássuk, hol tart ma az autóipar:
    1. a tesla nem bír beragasztani egy üveget
    2. a tesla nem bír megtervezni egy hátsó lökhárítót úgy, hogy ne szakadjon le egy kis esőben.
    3. az opel úgy adja ki az intelliluxot, hogy életükben egyszer nem vitték ki autópályára.
    4. a jelenlegi l2-es segítést tartalmazó autók zömében olyan ótvar a szoftver, hogy az újságírók biztosan kikapcsolják.
    5. a jelenlegi szoftvereknek bonyolult kikerülni egy biciklistát
    6. a jelenlegi szoftverek még nem jutottak el odáig, hogy a bt-s kihangosító működjön
    7. a jelenlegi rendszerek még nem jutottak el odáig, hogy egy villanyautót fel tudj tölteni a saját hálózatán
    8. a tesla még nem tud megállni egy felborult kamion előtt.
    9. ha megrohad egy villanyautó, akkor jelenleg egy dolgot tudnak vele csinálni: elsüllyesztik.
    10. az opel jelenleg nem tud felragasztani egy küszöbtoldatot.
    11. a komplett autóiparnak megoldhatatlan feladat egy működő guminyomás ellenőrző rendszer elkészítése.
    12. az én autómban az l2-es vezetéssegítő azonnal széttárja a kezét, ha az út nem teljesen tiszta és/vagy nincs felfestés
    13. jelenleg az opel nem tud olyan minőségben radarokat, autón belüli vezetékezést és csatlakozókat venni/beszerelni megfelelő áron, hogy az autó ne dobja el rendszeresen az adaptív tempomatot.
    14. tudják már, mi lesz, ha a sávok jelzését elfedi a hó?

    jelenleg ott tartunk, hogy egy kártyás banki tranzakció is gondot okoz, nem a gépi látás meg a vezetés.

    hagyjuk már ezt a hülyeséget, hogy önvezető autó, az még olyan messze van, mint a magyar költségvetési egyensúly. ha ki tudsz hozni egy statisztikát, hogy az önvezető autó jobb, az max. azt jelenti, hogy valahol csalás van benne.

    oké, valamilyen szinten működnek a rendszerek, mert azt már tesztelték, hogy mi van, ha egy önvezető autó megy az utcán. azt is tesztelték, hogy mi van, ha csúcsforgalomnyi önvezető autó kezdi el lidarozni a szembejövő szenzorait? radarozni meg ultrahangozni a környezetét? megoldották már, hogyha én megyek befelé az m3-ason pestre, akkor a fedkomp kijelzőjén ne a mellettem guruló mercedes guminyomását lássam?

    windows 10-et álmodozol oda, ahol még dos sincs.

    problémának látom még azt is, hogyha leszoktatod az embert a vezetésről, de vészhelyzetben vissza akarod neki adni az irányítást, akkor még annyi gyakorlata se lesz, mint most.

    ja, és jöhettek azzal, hogy a humán sofőr hogy vezet. szólok: ugyanez a humán sofőr fogja összezavarni a te önvezető autódat is. meg a humán gyalog, meg a kutya meg a stb.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Dare2Live #166 üzenetére

    oké, de ha az elektronika tervezési szinten alkalmatlan a feladatára, akkor a redundás párja is az.
    lásd: tesztelik a google autóit olyan lidarokkal, amikről közismert, hogy nem működnek rossz időben. tegyél rá hármat, mind a három nem fog működni esőben.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #170 üzenetére

    hát igen, például egyszer volt egy melóm a tiszai vegyi kombinát olefingyárában. ha ott valami "elindult" volna, itt debrecenben még betöri az ablakokat.
    ott is tele volt mesterséges intelligenciával, gépi látással, stb. a cucc.
    ja nem, alapvető fizikai mennyiségeket mértek, és az alapján szabályoztak.

    vagy ott vannak a 737maxok. azokban is redundáns számítógépek irányítanak olyan sikeresen, hogy nem dekkoltak vagy másfél-két évig a földön, mert hibátlanul programoztak mindent és nem volt fillérb-szás sehol, se a pilóták kiképzésében, se semmi.

    tök vicces, hogy csak azért kötsz bele mindig abba, amit írok, mert én írom. ja nem, nem vicces.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #171 üzenetére

    gyengébbek kedvéért: ha az ma mobilarénát jelent, akkor de, írnak. mostanában úgy gondolják, hogy a villanyautózás is mobilitás, mint a mobil távközlés, ezért tesztelnek villanyautókat, vezetéssegítő rendszereket, stb.
    tehát ez a hsz-ed egy tipikusan könnyen bizonyítható tévedés. lehet meakulpázni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz emvy #176 üzenetére

    :R
    mit is akartam a várkonyival... már nem emlékszem :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz #16820480 #177 üzenetére

    nézd, állítólag informatikus vagyok (nem, de ezt most ne firtassuk). azt hiszem, az átlag gipsz jakabnál jobban látom, hogy it területén mi folyik. és ezt akarják belerakni az autókba. A két legutóbbi autóm több, mint másfél tonna /darab, és 250 km/h fölött mennek. az összes autóm, amit valaha vezettem, mind alkalmas volt az adott környezetben engedélyezett sebesség túllépésére (városi 50km/h-t azért nem olyan nagy kunszt meghaladni).

    és ezeket a vasakat, ezeket a mozgási energiákat akarják egy windows10 vagy android szintjén álló szoftverrel vezetni. most nagyvonalú voltam és nem jegyeztem meg, hogy a villanyosok sokkal nehezebbek és némelyik nagyobbat is képes gyorsulni, tehát nagyobbat rombol.

    kösz, nem kérek belőle.

    "Kész szerencse, hogy nem rajtad múlik az ilyen (vagy más) rendszerek fejlesztése": ne zárd ki, hogy a 737max utasai erről mást gondolnak.

    a gőzgépekről meg annyit, hogy az erőművek zömében gőzgép fejleszti az áramot, ne írd le őket :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz emvy #176 üzenetére

    "Bambano nem hulye, csak zavarja, hogy oregszik. Pedig ezzel mindannyian igy vagyunk..": úgy érted, mindannyiotokat zavarja, hogy öregszem? :))

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #181 üzenetére

    értem, tehát létezik olyan szoftver, ami képes megállítani a teslát az autópályán fekvő kamion előtt.
    akkor miért ment neki?

    értem, tehát előtted például ismeretlen jelenség a garas foghoz verése managga szinten. és abból, hogy az általam elmúlt 20 évben látott összes autónál ócskaságokat alkalmaztak, ha két centet meg lehetett spórolni rajta, következik, hogy ez a jövőben pont nem így lesz? például légzsákot se a takatatól vesznek...

    értem, tehát neked például van olyan hardvered, ami az emberi aggyal összemérhető méretű neurális hálózatot képes futtatni és az ára olyan, hogy megfizethető árú autóba is belekerülhet.

    mindent értek, csak egyet nem: hol a fenébe vannak akkor ezek a cuccok? valakinek a polcán világmegváltó cuccok hevernek és nem akar belőle gusztustalanul gazdag lenni? vagy a valóság mégiscsak az, hogy nincs ilyen cucc, függetlenül attól, hogy te miket programoztál már?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz #16820480 #186 üzenetére

    "Elég demagóg úgy tenned, mintha az egész iparág egy lángoló bombaként éppen becsapódni készülne bármelyik pillanatban.": pedig éppen ez történik. ha a valóság demagóg, hát demagóg.

    Rendben, hogy neked is legyen igazságod, enyhítek a megfogalmazáson. Az iparág nem lángolva készül becsapódni. Az iparág égő öngyújtóval megy a nyitott benzintank felé, és lerugdal mindenkit, aki le akarja fogni.

    Nem. az az előnye a humán sofőrnek, hogy felelősséget vállal. meg az is, hogy nem ai van benne, hanem rendes i.

    még annyit: tesla 3 milliárd mérföld eddig összesen?
    Egy felmérés szerint [link] 2014-ben évi 16300 kilométert ment egy magyar autó, egy másik felmérés szerint [link] 3.58 millió autó van az utakon. ezt kicsit csalás összeszorozni, mert nem ugyanarra az évre vonatkozik, de most tekintsünk ettől el. Az azt jelenti, hogy csak a magyar autók 58 milliárd kilométert tesznek meg egy év alatt, nem 3 milliárdot összesen. tehát a tesla által vezetett kilométerek a bejáratós kategória.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #187 üzenetére

    "egy kifejezetten és köztudottan fejlesztés alatt álló technológiával kapcsolatban kérdezed, hogy hol van a kész termék": a felsorolt példák zöme kész termékről szólt.
    vagy azt akarod mondani, hogy a tesla autopilot nem kész termék? akkor miért tudta bekapcsolni a kínai sofőr, mielőtt átzúgott volna a fekvő kamion rakterén? persze, tudom, hogy a tesla kézzel-lábbal kapálózik, hogy az, amire rányomta az autopilot marketing nevet, az nem autopilot. miért nyomta rá? miért nem veszi le? de a probléma nem csak a teslát érinti, hanem mindenki mást is. nem az a gond, hogy a tesla autopilotja nem autopilot, hanem az, hogy semelyik másik autónak az autopilotja nem üti meg még a rendes l2-es vezetéssegéd szintjét sem.

    kénytelen vagyok hangoztatni, hogyha valamit megveszek a boltban és kifizetem, az kész termék, egyéb esetben visszajár a vételár arányos része. amit az opelem, vagy amit a tesztautók leművelnek a totálkáros újságírók alatt, azt kész termék csinálja. következmény: az ipar jelenleg egy l2 vezetéssegítést sem tudott összehozni, te meg azt erőlteted, hogy l5 önvezetés. van logika az önvezetési szintek besorolásában, következésképp fogalmilag lehetetlen jól működő l5-ös önvezetést csinálni jól működő l2-es nélkül.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Dare2Live #191 üzenetére

    "Onnan indultunk, hogy tönkremegy": onnan indulTÁL ki, hogy tönkremegy. én meg onnan, hogy tervezésileg is alkalmatlan. a google cucca nem azért nem működik esőben, mert tönkrement, hanem azért, mert a specifikációja szerint gyári állapotában is alkalmatlan.

    "Muris lesz 10-20éves távban visszanézni ide": tény, hogy van kockázat abban, hogy ki melyik oldal mellett foglal állást. ennek ellenére nem változtatok, kotvány cucc ez.

    "Sajátmagad karikatúrája": látod, amikor elfogy az érv, akkor szoktatok személyeskedni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz #16820480 #199 üzenetére

    megkérhetlek benneteket, hogy attól, hogy valakinek a véleménye nem simul bele a ti lelkivilágotokba, az még sem nem piszkálódás, sem nem trollkodás, sem nem csőlátás.

    tűrjétek el, hogy valaki másképp látja.

    az pedig, hogy valaki az illető háta mögött és előtt tárgyalja ki a személyről alkotott véleményét (ami nem tartozik a tárgyhoz), az nálam aranyfokozatú görénység.

    a magam részéről ettől az egy kivételtől eltekintve továbbra is automatikusan ki fogom szelektálni a személyeskedést a hsz-ekből, és ha nem marad semmi, akkor nem lesz válasz se.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz #16820480 #205 üzenetére

    olvasd el [link] .

    ddekany rólam ír elég veretes kritikát dare2live-nak.
    ezt a vitatkozási stílust, amikor rólam ír kritikát, de nem nekem címzi, és előttem írja, de a hátam mögött, ezt görényeztem le és ehhez tartom magam a továbbiakban is. mint a valódi életben a nem mondom a szemébe, de elég hangosan mondom, hogy ő is meghallja stílus.

    ez nem jelenti azt, hogy ddekanyt személyében legörényeztem, sem azt, hogy másokat, akik egyébként szintén elkövetik ezt a stílust, legörényeztem, és azt sem jelenti, hogy akik más véleményen vannak a topic témájával kapcsolatban, azokról bármiféle negatív véleményt fogalmaztam volna meg.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Hoplitész #210 üzenetére

    ez egy alapvetően helytelen álláspont.
    az a problémája, hogy elmúlt időszak adatsorára alapoz.
    a helyes álláspont az, hogy a jövőbeni időszakra kell alapozni, vagyis a kijelentésed matematikailag helyes verziója az, hogy akkor kell átállni robotvezérlésre, ha hosszú távon jobb statisztikát produkál, mint az ember.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz MaCS_70 #211 üzenetére

    akkor ez nem azt jelenti, hogy az emberi sofőr alapértelmezésben rosszabb, hanem azt, hogy képzetlen.
    az, aki "semmilyen döntést nem hoz", az nem rossz sofőr, hanem fogalma sincs, hogy döntést kellene hoznia.

    "Ennél szinte minden működő rendszer jobb.": nem, nem az. azt sokkal könnyebb javítani, hogy az ember reagáljon, mint azt, hogy gagyi hardveren megírjanak egy nemlétező algoritmust, amihez olyan hardver kellene, ami talán soha nem lesz.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz dabadab #213 üzenetére

    ha viszont képes vagy olvasni a forgalmat, akkor akár sokkal hamarabb is elkezdheted a reakciót, mint ahogy arra szükség lenne.
    tele van dashcam videókkal a tecső, a szituációk elsöprő többségében másodpercekkel azelőtt lehet tudni, hogy ki milyen balesetet fog okozni, hogy bekövetkezne.
    ha én naponta átmegyek az árpád hídon és naponta ugrálnak elém köcsögök a felhajtóról, akkor tudom, hogy ott figyelni és előre gondolkodni kell.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz MaCS_70 #225 üzenetére

    "Sajnálatos tény, hogy a vezetők 99%-a semmilyen gyakorlati képzésben nem részesül.": nem érzed úgy, hogy ez akár bűncselekmény is lehet? elég súlyos állítás.

    "Egyszerűen nevetségesen lassú a hardverünk.": az önvezető hardver nevetségesen lassú az agyunkhoz képest, és soha nem is lesz érdemben gyorsabb.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz MaCS_70 #228 üzenetére

    most akkor jól értem, hogy a #228-as válaszodban cáfolod, amit írtam, majd a #229-ben egyetértesz vele?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz btprg #249 üzenetére

    "Az teljesen biztos, hogy egy ilyen vészfékező rendszer jól ki tudja küszöbölni a ráfutásos balesetet.": előtted.
    "Én attól tartok, hogy meg tudják-e normálisan írni a programot": nem tudják.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák