Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
válasz freeknight #46 üzenetére
Hárman: két gyerek és egy idős nő halt meg abban a balesetben, és az is hozzátartozik, h elég komoly kétségek merültek föl az adatrögzítők eredetiségével kapcsolatban (amit eleve unortodox módon elvittek a franciák hetekre...)
Szóval én sem zárnám ki, h az Airbus kezdeti szoftverének is lehetett hibája. -
mjani1172
addikt
válasz #16820480 #59 üzenetére
A jövőben az is lehet, hogy az autó mellé jár biztosítás, ami a gyártóra vonatkozik, nem rád.
Ez (vagy valami hasonló) lenne a legjárhatóbb út. De ez még nagyon messze van, ugyanis a gyárak nagyobb hatalma miatt a biztosítók nem tudják őket átverni mint az egyszerű ügyfeleket. -
dabadab
titán
Közben Musk is hozzászólt a témához, azt mondja, hogy nem volt bekapcsolva az Autopilot (és előtte egy másik kommentelő megjegyezte, hogy az Autopilot kikapcsol, ha a vezetőülés súlyjelzője nem jelez illetve ha több, mint tíz másodpercig nem fogja valaki a kormányt, illetve nem gyorshajt).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
SaGaIn
senior tag
válasz mjani1172 #28 üzenetére
"nem láttam egy normális, tempós vezetést pl városban az önvezetőktől"
Úgy érted a megengedett sebességhatár fölöttit? Azt nem is fogsz... mert sajnos az emberi vezetők 90% nem tartja be a városban a megengedett sebességet 50 helyett 60 70 helyett -80 -nal mennek... ha nem többel
"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.
-
niof
addikt
Egyébként a viccet félre téve, évek óta követem az ElectroBOOM csatornáját, és a fickó nemrég vett egy Tesla-t. Néhány hónap használat után csinált róla videót, hogy mik a tapasztalatai, és kitért erre az autopilot rendszerre is. Most nem néztem meg újra, de emlékeim szerint azt mondta, hogy a rendszer közel sem működik még azon a szinten, ahogy kellene. Videó
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
Tigerclaw
nagyúr
Mielott meg nagyon beleugranak a gyartok az elektromos vonalra, lehet hogy erdemes lenne uj vedocellat/burkolatot tervezni az akkumulatoroknak, hogy ne seruljenek meg lehetoleg egy komolyabb balesetben sem. Nem beszelve arrol, hogy neha meg maguktol is kigyulladnak valami tervezesi, gyartasi hiba miatt.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Márton
nagyúr
Jani, neked van jogsid?
Ha nincs, megértem a kérdésed, ám ha van, az szomorú, ha nem tudod a választ.
(most teljesen mindegy, hogy te vagy a távolságtartó fékez hirtelen)Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
félisten
Jogász vagyok, egy közlekedési szakdiplomával kiegészítve.
Mivel a diplomamunkámat eredetileg közlekedésbiztonságból írtam volna, meg korábban amúgy is jártam helyszínelőkkel és érdekelt a téma, eleinte szakmai kíváncsiságból nyúltam le egy szakértő anyagait. Aztán ő ráment egy vezetéssegítő rendszeres irányra, és onnantól ebben segítettem be neki.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Ezzel azért vitatkoznék!
A Tesla nagyon is szájbarágósan kommunikálja, hogy az AutoPilot micsoda. Még az egységsugár alatti vezető számára is egyértelműen jelennek meg többszörösen a figyelmeztetések, amelyeket el kell fogadnia. Az elnevezés mondjuk szerintem is szerencsétlen és megtévesztő, én sem engedném így, de a kommunikációjuk megfelelően túlbiztosított.
A programkódok már nagyon régen képesek gyilkolni, de egyébként rengeteg alattomos konstrukciós hardvermegoldás is. A jogi probléma jóval kisebb, mint amint az a bulvársajtóban megjelenik, a felelősség kérdése jogilag kifejezetten jól kezelhető -- a többi meg műszaki/IT szakkérdés. A fekete dobozok, kép- és hangrögzítők jelentősége komolyan felértékelődik.
Miért oldanák meg, hogy ne lehessen bekapcsolni? Pont az a lényeg, hogy működjön csak szépen, szolgáltassa az adatokat, szolgálja a fejlődést, hogy ezzel növelje a biztonságot. Ez máshogy egyszerűen nem megy -- és a rendszer fényesen bizonyított. Nem egyszerre engedték rá az utakra, hanem egy nagyon jól átgondolt terv szerint.
Bár tényleg nem naprakészek az adataim, de feltételezem, hogy az elmúlt egy évben nem romlott a filozófia és az irány. Márpedig ha az ezzel foglalkozó (nem hülye) szakember (tehát nem a "szakmai" bulvársajtó, hanem a szakma) állítja, hogy ő bizony háromszor nagyobb biztonságban van, ha egy Teslával szemben kerül balesetveszélyes helyzetbe, mint ha egy emberi vezetővel (nyilván statisztikai alapon), akkor én bizony hiszek neki. És ebben az időjárási sajátosságok is benne vannak, az ő szintjén ez triviális -- szigorúan része az analízisnek.
A gyári rendszer amúgy nem engedi elindulni az autót a forgalomban, ha nincs vezető.
Megjegyzem, rengeteget vezettem Trabantot az anyósülésről.
MaCS
UI: És amint látom a híreket, könnyen lehet, hogy szó sincs autopilotos balesetről...
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A Google autói a kedvező körülmények között folyó üzemben is sokkal jobban teljesítenek, mint az emberi vezetők.
A Teslák meg ugye mindig mennek.
Kitartok amellett, hogy a rendszereik már a jelenlegi szinten is számtalan emberéletet mentenek meg.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz mjani1172 #28 üzenetére
"én eddig nem láttam egy normális, tempós vezetést pl városban az önvezetőktől"
Tőlem sem láttál még tempós vezetést, mivel nem vezetek tempósan.
Érdekesség: a tempós vezetés valós körülmények csökkenti az utak áteresztőképességét. Akkor növelné, ha nagyon precízen lennének összehangolva az egyes járművek, ami csak számítógépes vezérléssel lehetséges.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
atike
nagyúr
Béta és ki van küldve "éles" autókba...? Meghal két ember...? Nem durva ez egy kicsit...?
Tudom, nem jól tartották...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen