Új hozzászólás Aktív témák

  • Nekomajin

    aktív tag

    válasz #13260800 #69 üzenetére

    Te is átestél a ló másik oldalára. Szerintem itt senki se vitatja, hogy a túl sok számítógép előtt töltött idő olyan fiatal korban káros. A cikk és a vita viszont nem erről szól. Heti 45 perc, szakszerű informatika oktatásról szól.
    Ez egyrészt semmiképp sem nevezhető soknak, másrészt nagyon sok területen megalapozza a későbbi hatékonyabb oktatást. Elég, ha csak olyan triviális dolgokra gondolsz, mint a gépelés. Tudom, hogy van olyan 8-10 éves, aki több ujjal is képes viszonylag gyorsan gépelni, de én most jelenleg hatodik osztályokban tanítok, és nem egy olyan gyerek van, aki még mindig egy ujjal gépel, valami hihetetlenül lassan. Tudom, hogy ők meg a másik véglet, de az átlag se sokkal jobb. És azt is tudom, hogy nem a heti 45 perc alatt fognak megtanulni gépírni, de arra pont elég az idő, hogy a tanár szakszerű módszereket mutason meg, amit ha otthon gyakorol, akár csak azzal, hogy a barátaival chatel (igen, igen, a nyolc évesnek nem kéne chatleni, de attól még ez a valóság), már sokkal előrébb vagyunk, mire oda kerül, hogy például szövegszerkesztést kell tanulnia.
    Ez csak egy kiragadott példa, de ebben a korban sok olyan dolgot lehet nekik megtanítani, amit később már készség szinten tudnak használni, ezért nem azzal fog elmenni az óra, hogy begépelnek egy öt soros szöveget, vagy a füzetükbe írják azokat a kifejezéseket, amiket egyszerűen muszáj ismerniük, hogy értsék, amit mondok. Az így nyert időt meg fel lehet használni gyakorlásra, vagy például újabb ismeretek bevonására a tananyagba.
    Szerintem ha ezt átgondolod, akkor te is belátod, hogy igen is nagy szükség van alsóban is az informatika oktatásra.

Új hozzászólás Aktív témák