- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- ASUS routerek
- Nagyon gyorsan betilthatja az EU a TikTok újítását
- Bittorrent topik
- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Windows 10
- SkyShowtime
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nobuo
tag
válasz auth.gabor #50 üzenetére
Talán arra gondol, hogy kört szinte egyféleképpen lehet rajzolni, de a számítógép kezelésének több módja van, és a gyerek lehet egy művelet legbonyolultabb módját tudja csak, mert a szülei ezt alkalmazzák otthon.
-
auth.gabor
tag
"Talán arra gondol, hogy kört szinte egyféleképpen lehet rajzolni, de a számítógép kezelésének több módja van, és a gyerek lehet egy művelet legbonyolultabb módját tudja csak, mert a szülei ezt alkalmazzák otthon."
Úgy gondolod, hogy egy óvodából éppen kikerülő hat éves gyerek informatikai tudása sokrétűbb, mint a rajztudása?
https://iotguru.cloud
-
Nobuo
tag
Nem ezt mondtam.
Rajzolni többségük nem fog minden nap az élete során, számítógépet használni valószínűleg igen. És fontos, hogy a feladatokat minél egyszerűbben végre tudja hajtani rajta. Arról beszéltem, ha a rajzolás terén vannak berögzülései, legyen az bármi nem valószínű, hogy megnehezíti a tanulmányait, viszont az informatikában lemaradhat emiatt. Mondjuk az édesapja (aki autodidakta módon tanulta meg használni a számítógépet) több folyamatot úgy tanít meg neki, hogy az bonyolítva van ahhoz képest, ahogyan az iskolában tanítaná egy szakember.
[ Szerkesztve ]
-
auth.gabor
tag
"Nem ezt mondtam."
Ha nem tévedek, arról van szó ebben a szálban, hogy egy tapasztalt tanító fel tudja-e ismerni a hozzá kerülő hat éves gyerek kompetenciáit...
"Mondjuk az édesapja (aki autodidakta módon tanulta meg használni a számítógépet) több folyamatot úgy tanít meg neki, hogy az bonyolítva van ahhoz képes, ahogyan az iskolában tanítaná egy szakember."
Mesélj már egy kicsit, hogy egy hat éves gyereknek mit taníthatnak a szülei egy számítógépről? Azon kívül, hogy kevés kivételtől eltekintve egy olvasni és írni nem tudó gyerek nagyjából képes az ikonokat felismerni, és elindítani a kedvenc (játék)programjait vagy mesevideóit?
https://iotguru.cloud
-
Nobuo
tag
válasz auth.gabor #54 üzenetére
Nem értem mi a probléma, én úgy gondolom elég érthetően fogalmazok.
A tanító pedig fel tudja, ha fel tudja mérni. Vannak lelkiismeretes oktatók és megélhetésiek is. Vannak türelmesek és kedvesek, és vannak frusztráltak, akik azért feleltetnek órán 10 diákot, mert rosszul keltek. Minden részletébe bele lehetne ennek menni.
A gyerek korát illetően nagyon leragadtál a 6 éves kornál, ha így megy tovább, akkor felső tagozatos koráig egyetlen informatika órája sem lesz egy gyereknek.
[ Szerkesztve ]
-
kymco
veterán
A rajzolás a gyereknél nem azért kell, mert később is rajzolni fog az élete során. Finom motoros mozgások elsajátításához, a fantázia kiábrázolásához, a kimondhatatlan, mélyen rejlő dolgok felszabadításához és a kézírás előkészítéséhez is kell a rajzolás. Érdemes utána olvasni a témának, és utána újra lehet véleményt formálni erről.
www.refujvaros.hu
-
auth.gabor
tag
"A gyerek korát illetően nagyon leragadtál a 6 éves kornál, ha így megy tovább, akkor felső tagozatos koráig egyetlen informatika órája sem lesz egy gyereknek."
Mert emlékeim szerint ott tartunk, hogy óvodából iskolába kerülő gyerekek esetén fel lehet-e becsülni azt, hogy mennyire ismerik a számítógépet.
https://iotguru.cloud
-
Nobuo
tag
Nem én hoztam fel a rajzolást és a téma tárgya sem ez.
Nem szeretek személyeskedni, de most tényleg kénytelen leszek. Ha ezt értetted abból, amit leírtam, akkor a te szellemi képességeiddel van baj. Én nem azt mondtam, hogy egy gyereknek nincs szüksége a rajzolásra és semmit nem fejleszt vele, csak azt hogy élete során többször fog a legtöbb gyerek számítógépet használni, mint rajzolni. És senkit nem érdekel majd hogyan rajzol, de az majd igen az iskolában is, és a munkahelyén is hogyan kezeli a számítógépet.
Nem lehet egy hozzászólásban mindent kifejteni. Főleg, ha az olvasó behatárolt. A legelső cikk hozzászólásainál is, ami az új kerettantervvel és az óraszámcsökkentéssel foglalkozik a tárgy végül már senkit nem érdekelt csak 1-2 kiragadott dolog.
Ahogy van aki leragad a 6 éves gyereknél és van, aki továbbgondolja a felső tagozatig. Ha pedig valamit összehasonlítunk az informatikával és azt mondjuk az informatikai tudást többször fogja alkalmazni (nem azt, hogy hasznosabb), azzal a másik tevékenységet nem minősítjük le.[ Szerkesztve ]
-
Nobuo
tag
válasz auth.gabor #57 üzenetére
Te tartasz itt. A fő téma az új kerettanterv és az órák számának csökkentése. Attól, hogy kiragadunk részeket a fő probléma még ez lesz.
Már kezdem azt érezni, hogy fórumozni egymás minősítése nélkül egyszerűen nem lehet.
-
auth.gabor
tag
"Te tartasz itt."
Az adott szál -- amihez hozzászóltál -- erről szólt. Olvasd vissza.
"A fő téma az új kerettanterv és az órák számának csökkentése. Attól, hogy kiragadunk részeket a fő probléma még ez lesz."
Igen, a fő téma ez. De vannak altémák is, amelyeket nem jó keverni a főtémával, csak sajnos nincs fába szervezett fórum, hogy ezt rögtön látni lehessen.
https://iotguru.cloud
-
Nobuo
tag
válasz auth.gabor #60 üzenetére
Az első ezzel foglalkozó cikkben az egyik altéma olyan jóra sikeredett (semmi értelme az informatika órának, úgy sem tanulnak semmit ott a gyerekek), hogy a több száz hozzászólás 75%-a erről szólt.
Ha követed az altémát és összehasonlítod a rajzolást az informatikával, akkor is lesz aki ettől azt hiszi te lenézed a rajzolás jelentőségét.
Ha majd egyszer építek egy házat és téglát vásárolok hozzá, akkor az összes cégnek, akiktől nem vásároltam téglát küldök egy bocsánatkérő levelet, hogy kifejtsem nem azért az ő cégüket választottam, mert lenézem őket vagy minőségbeli problémám van velük.--> Gondolom érthető...
-
Nobuo
tag
válasz auth.gabor #61 üzenetére
Felső tagozat felett csökkentik az informatika órák számát, alsó tagozatban pedig nulla lesz, ha ez nem változik (remélem igen). Én ehhez szóltam hozzá, erről fejtettem ki a véleményem. Leragadni 6 éves gyerekeknél és felháborodni, mert én az alsó tagozatra gondolok (okkal, lásd első mondat) nem előrelépés. Pontosan hogy ki kéne ezt terjeszteni, mert egy nagyon értelmes oldalnak és szakmai fórumnak tartom ezt a helyet, de a szerkesztők is meglepődtek azon mennyire
csakfőképp (közhelyesen tisztelet a kivételnek) a mocskolódás ment a tanárokról és egymással a véleménykülönbségek miatt. Ha az a kormány, akiket szidunk (megint csak okkal) innen szeretne meríteni, akkor semmivel nem lennének előrébb, mert mocskolódni, egymásra mutogatni már ők is tudnak.Jó beszélgetést mindenkinek.
[ Szerkesztve ]
-
kymco
veterán
Sajnálom, hogy mégis személyeskedni kezdtél, mert ha nem értesz, akkor lehetne kérdezni, lehetne pontosítást kérni, esetleg azt, hogy fejtsem ki bővebben, és még én is félreérthettelek... és ezek egyike sem függ össze a szellemi képességeimmel ehelyett lehülyéztél.
Lelked rajta...
A hozzászólásom lényege az, hogy a szabadkézi rajzolás bár direkten nem szerepel a felnőtt korban nagy jelentőséggel, de a gyermekkori rajzok alapvetően meghatározzák a felnőtt egyéb, rajzhoz direkt módon nem köthető képességeit.
Ezért a gyerekkori rajzoláshoz teret kell biztosítani, nem kukázható csak azért, mert az utilitárius szemlélet szerint haszontalan és más sokkal hasznosabb dolgot lehet helyette művelni.www.refujvaros.hu
-
fodorzsolt
csendes tag
válasz auth.gabor #50 üzenetére
"miért könnyebb megítélni, hogy egy gyerek mennyire képes kis köröket rajzolni, mint azt, hogy mennyire képes mondjuk egeret használni?"
Nem feltétlen alsós példákat írok, az alábbiak korfüggetlennek tekinthetők, mert minddel találkoztam már középiskolában és felnőtteknél is.
Pistike, el tudsz indítani egy programot? Hát persze! Aztán ha nem az asztalon van, már nem tud.
Ismered-e a billentyűzetet? Persze. De ha valaki megnyomja az Insertet, akkor már összeomlott minden.
Nyisd meg a fájlt szövegszerkesztőben! Sokáig elvan a dupla kattintással, de ha nem a kíván alkalmazás van társítva, már bajban van.
Hogy mire jó a CapsLock? Nem érdekli, mert ismeri a billentyűzetet, de ha valaki benyomja, nem tud mit kezdeni a helyzettel.
Csak Backspace billentyűvel tud törölni, Delete-vel nem.Úgy gondolom, hogy más tárgyaknál sokkal inkább egymásra épülő "rendszer" van, könnyű kiszúrni azt a pontot, amit fejleszteni kell, hogy felzárkózzon a többihez, míg itt rendkívül sok, sokak számára természetes - egymástól független - morzsából áll össze az egész, amit már akár egy - hogy maradjunk alsó tagozatban - negyedikes is tudhat. De vajon melyik morzsa hiányzik is neki?
[ Szerkesztve ]
-
dajkopali
addikt
válasz fodorzsolt #65 üzenetére
"Csak Backspace billentyűvel tud törölni, Delete-vel nem"
az elmúlt években én is tanítottam egyetemen indított szakképzésben szövegszerkesztést (és én is rájöttem, hogy nem is értek hozzá annyira - volt mit bepótolni, illetve metodikát kidolgozni), és ez a probléma az érettségi után odaérkezőknél 10 emberből legalább ötnél jelentkezett - és még hasonlók"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
auth.gabor
tag
válasz fodorzsolt #65 üzenetére
"[...]
Csak Backspace billentyűvel tud törölni, Delete-vel nem."Ezt én értem, csak ehhez az analógia az, hogy valaki már tud írni és azt nézzük, hogy képes-e folyó írásra, képes-e helyes írásra, képes-e gyorsabb írásra, és a többi... az írás tanításánál a kompetenciák felmérése azzal kezdődik, hogy képes-e olyan pontossággal, mennyiséggel és kitartással apró vonalakat és íveket rajzolni, ami szükséges az írás oktatás _elkezdéséhez_.
Ez minden életkor és kompetencia esetén felmérendő és felmérhető bár eltérő pontossággal... különben az adott óvónő, tanító vagy tanár nem való arra a pozícióra, ahol tartózkodik. Nem kivétel ez alól az elektronikus eszközök használata sem.
https://iotguru.cloud
-
fodorzsolt
csendes tag
válasz auth.gabor #67 üzenetére
Ja, én azt hittem, hogy arról beszélünk, hogy informatika kapcsán a felzárkóztatás mit jelenthet egy olyan (4., / 5. / 6. ?) osztályban, ahol az egyik diák tapasztaltnak tűnik, mert otthon megfelelő eszközök állnak rendelkezésre, míg másoknak nincsenek.
Nem fogadtam el, hogy könnyedén átlátható, kinek milyen felzárkóztatásra van szüksége. Próbáltam írni egyszerű példákat, hogy milyen alapdolgokba lehet belefutni még több évre visszanyúló számítógépes gyakorlat mellett is. "Felzárkóztathatom" azt, akinek nincs, vagy kevés ilyen élménye van, ugyanakkor könnyen lehet, hogy a felzárkózásra nem szorulóknál a hiányok uniója lefed majd mindent.
(Ha a fentiekből sem világos, hogy miről beszélek, akkor felesleges folytatni, mert két külön világban élünk.)
-
#13260800
törölt tag
Régebben én is azt gondoltam jó dolog az informatika és had menjen minél korábban minél több a gyerkőcnek. Azóta van 2 gyerekem és látom ahogy az informatika bekebelezi őket. Az 5 éves fiam felnőtteket megszégyenítő módon válogat a Google Play játékai közt, tudja melyik a fizetős melyik nem. A nagymamájánál nagyságrendekkel jobban kezeli az egeret és nagyságrendileg jobban kiigazodik a Windows, Ubuntu, Android rendszereken. Youtube flash játékos oldalak nem gond. Írni, olvasni nem tud, de a kedvenc web címet beírja vagy kicserkészi előzményekből.
Nem jó. Nagyon nem. Közben nem épít , nem legózik, nem él társasági életet. Be is szabályoztam a dolgot maximáltam az időt amit ezekkel a digitális dolgokkal tölthet.
Nem nagyon hiszem, hogy 10 éves kor előtt bármilyen informatikát is kellene oktatni. Nyilván későbbiekben igen.
De inkább sportoljon alapozzanak meg nekik egy vagy több nyelvet menjen közösségbe stb. Ezek amik egy 10 év alatti gyereknél szerintem nagyságrendileg fontosabbak. Semmiről sem maradnak le ha később kezdik.
-
auth.gabor
tag
válasz #13260800 #69 üzenetére
"Az 5 éves fiam felnőtteket megszégyenítő módon válogat a Google Play játékai közt, tudja melyik a fizetős melyik nem. A nagymamájánál nagyságrendekkel jobban kezeli az egeret és nagyságrendileg jobban kiigazodik a Windows, Ubuntu, Android rendszereken. Youtube flash játékos oldalak nem gond. Írni, olvasni nem tud, de a kedvenc web címet beírja vagy kicserkészi előzményekből."
Pont ezért lenne szükség arra a _heti_ 45 perc informatikára, hogy ez a folyamat valamennyire kontrollált legyen, mert -- ha nem is 5 éves korban, de 10 éves kor előtt ez mindenképpen le fog zajlani.
"Nem jó. Nagyon nem. Közben nem épít , nem legózik, nem él társasági életet."
És véleményed szerint az iskola ezen mit tudna segíteni? Ha már az iskola előtt elrontottad?
https://iotguru.cloud
-
spirit007
senior tag
válasz #13260800 #69 üzenetére
Pontosan ezt tapasztalom(tam) én is -nálam a nagyobbik 6 éves- , ezért vagy fél éve erősen korlátozva van a "gépezés"
Hiába tud számolni, összeadni, kivonni, ismeri a betűket... ha olyan alapvető dolgokat nem tanul meg amit ilyenkor kellene játék közben elsajátítania.
Pl. nem tud biciklizni, nem akar labdajátékokat játszani stb.
Mondjuk mióta kevesebb a PC azóta legalább van kedve rajzolni, legózni, úgyhogy nem visszafordíthatatlan a folyamat -szerencsére.re: (#70) auth.gabor "Ha már az iskola előtt elrontottad?"
Dessszép kéérdééés!
... mondaná Vágó Pista
Kár, hogy demagóg - ezért értelmetlen.[ Szerkesztve ]
-
#13260800
törölt tag
válasz auth.gabor #70 üzenetére
Nem rontottam el semmit. Szülő felügyelet PC-n bekapcsolva Internet állat módjára megszűrve. A rendszer 1 óra géphasználat után kivágja. A telefont meg nem kapja meg.
Ennyi. Időben lereagáltam a helyzetet.
De ahol kis gyerkőc van és PC van a lakásban hasonló a helyzet. Ezek a cuccok nem gyengén építenek az emberi pszihé-re. Színes, állandóan izgő mozgó, baromi egyszerűen kezelhető eszközöket tesznek elénk. Sokkal könnyebb egy ilyen eszközön játszani mint építeni vagy focizni. Ha az informatikai órán még erre rá is tesznek akkor illetve megmutatják nekik, hogy tudnak pl hatékonyan keresni akkor lényegében beleszögelik a gyerekeket a székbe és kinyitják nekik "Pandóra szelencéjét".
Azt meg nem nagyon hiszem, hogy a 10 év alatti gyerekeket a BIT fogalmával kellene túráztatni. Szóval én erősen kétlem, hogy alsós tagozaton bármi értelme is lenne az informatikai oktatásnak.
Személyes véleményem volt amit egy fórumon mondtam el. Nem kérek személyeskedést.
[ Szerkesztve ]
-
Malachi
addikt
válasz #13260800 #72 üzenetére
a veszély adott, de biztos vagyok benne, hogy nem mindenki lesz 5 évesen PC mániás. a mi időnkben azért zavart ki anyu folyton, mert mindig csak a tévét bámultuk. aztán jött a videojáték. aztán a játéktermek. most otthon van a PC.
soha nem az eszközök tehetnek arról, ha valakit bekebeleznek. szerintem.
-
Nekomajin
aktív tag
válasz #13260800 #69 üzenetére
Te is átestél a ló másik oldalára. Szerintem itt senki se vitatja, hogy a túl sok számítógép előtt töltött idő olyan fiatal korban káros. A cikk és a vita viszont nem erről szól. Heti 45 perc, szakszerű informatika oktatásról szól.
Ez egyrészt semmiképp sem nevezhető soknak, másrészt nagyon sok területen megalapozza a későbbi hatékonyabb oktatást. Elég, ha csak olyan triviális dolgokra gondolsz, mint a gépelés. Tudom, hogy van olyan 8-10 éves, aki több ujjal is képes viszonylag gyorsan gépelni, de én most jelenleg hatodik osztályokban tanítok, és nem egy olyan gyerek van, aki még mindig egy ujjal gépel, valami hihetetlenül lassan. Tudom, hogy ők meg a másik véglet, de az átlag se sokkal jobb. És azt is tudom, hogy nem a heti 45 perc alatt fognak megtanulni gépírni, de arra pont elég az idő, hogy a tanár szakszerű módszereket mutason meg, amit ha otthon gyakorol, akár csak azzal, hogy a barátaival chatel (igen, igen, a nyolc évesnek nem kéne chatleni, de attól még ez a valóság), már sokkal előrébb vagyunk, mire oda kerül, hogy például szövegszerkesztést kell tanulnia.
Ez csak egy kiragadott példa, de ebben a korban sok olyan dolgot lehet nekik megtanítani, amit később már készség szinten tudnak használni, ezért nem azzal fog elmenni az óra, hogy begépelnek egy öt soros szöveget, vagy a füzetükbe írják azokat a kifejezéseket, amiket egyszerűen muszáj ismerniük, hogy értsék, amit mondok. Az így nyert időt meg fel lehet használni gyakorlásra, vagy például újabb ismeretek bevonására a tananyagba.
Szerintem ha ezt átgondolod, akkor te is belátod, hogy igen is nagy szükség van alsóban is az informatika oktatásra. -
arty
veterán
válasz #13260800 #72 üzenetére
de miért gondolod, hogy csak a "beszippantott" gyerek és a 0 informatikát kapó gyerek az alternativa?
az általad is gyakorolt, időkorlátozott "informatika" miért ne lenne járható út?szerencsére lányomat nem szívta pe a gép/tablet/telefon, de jól elboldogul velük. nem hinném, hogy az, hogy ezeket már néhány évesen használta, bármilyen hátrányt jelentene számára, épp ellenkezőleg. ha a fiam rákattanna, majd időkorlátozom, ahogy te is teszed. de eltiltani, elrejteni előle semmiképp nem szeretném. szvsz az informatika mamár legalább annyira fontos, mint az építőkocka.
Nekomajon:
"ezért nem azzal fog elmenni az óra, hogy"
szerintem ez lenne a lényege a fiatalkori "informatikatudás" megszerzésének: hogy 10 évesen ne az alapokkal kelljen foglalkozni!
[ Szerkesztve ]
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."