Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz schawo #234 üzenetére

    Musk azt mondta tavaly, hogy 1000 alkalommal újra felhasználható lesz az ITS. A kérdés az, hogy ezt tényleg tudni fogja-e. Én azért vettem drasztikusan olcsóbbra az űrhajó utankénti költségét, mert például P2P-nél nem feltétlen kell elérni a szökési sebességet (amit amúgy nem értettem igazán a SpaceX videóban, ahol csak beleírták, hogy 27000km/h).

    A számok amúgy igen egyszerűek, 100 útnál 2,84 millió per út, 1000 útnál 0,284 millió, vagyis 284 ezer dollár.

    Csakhogy már a 100 is optimista, hiszen jelenleg még "sima" F9 rakétafokozatnál se volt 100x újrahasználva sem, nemhogy 1000x. A Blue Origin a New Glenn-nél úgy számol, hogy egy első fokozat 100 alkalommal lesz újrafelhasználható.

    Utasszállító repülőgépeknél most jutottak el oda, hogy 1000 repült óránként legyen kötelező egy alap átnézés (Line Check), ez a 787-re vonatkozik. A 767-esnél még 300 repült óránként volt ez igaz. Függően milyen hosszú járatokon repülnek, ez ugye jelenthet 83 utat, de 1000-et is (a 787-es esetében). Csakhogy több millió, tízmillió, százmillió repült órányi tapasztalattal jutottak el idáig. Ilyen szintű tapasztalati tőkére újrafelhasználható rakétánál mikor lehet számítani?

    Musk azt mondta, hogy az utasszállító repülőgépek jegyáraihoz hasonló árszinten működne a P2P. Ami 800-1500 dollár jelenleg az átszállás nélküli, videóban említett utaknál. Na ez akár hogy is nézzük, rövid távon sehogy sem lesz képes elérni. Talán 10 évvel a BFR/S P2P elindítása után már esetleg reális lehet, hogy ilyen szintre zuhanjon...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák