Új hozzászólás Aktív témák
-
jerry311
nagyúr
Nem tartom jó ötletnek, hogy a pilóta szerepét átadjuk egy csoport (indiai) programozónak.
-
jerry311
nagyúr
ILS Cat3 A: ha a repülőgép és a leszállópálya is hitelesített, és mindkét FMC üzemel, akkor az utolsó gázelvételig automatán megy. Sőt, sajnos egyre több üzemeltető követeli meg a használatát, mert jobban bíznak a gépben, mint az emberben.
Lehet ezt tovább automatizálni, fogják is. -
jerry311
nagyúr
Van róla statisztika, sőt kötelező jelenteni is. Nem tudom hol érhető el nyilvánosan, ha egyáltalán nyilvános. Szerintem ide a fórumra jó lesz az Avherald is.
Csak az elmúlt másfél-két évben ~60 eset. Átlagban kéthetente van egy gép, amit 1 pilóta tesz le.
Meg tudja csinálni, ki van képezve rá. De arról is van tanulmány és statisztika, hogy mennyit romlik a pilóták teljesítménye, ha egyedül kell csinálniuk mindent, ha csak 1 ember megy végig a checklisten, stb.
Persze ha valaki az íróasztal mögül dönt, akkor a járatok számához képest végül is ~0% (0.0042%). Így ha nagyon sarkítva minden 1 pilótás úton történt rosszullétet lezuhant gépnek számolunk átlag 200 utassal, az még mindig 0% marad, mert hát mi az az évi 26 roncs és ~5000 halott az életben maradt 7mrd másik utashoz képest.
Ja, hogy közben hússzorosára nőne a légikatasztrófában elhunytak száma? De hát az élő utasokhoz képest statisztikailag 0%. Sőt, még a repülőgép eladásokat is fellendíti, mert pótolni kell az elvesztett gépeket. Nem értem mi az emberek problémája ezzel az egésszel. -
jerry311
nagyúr
Nyilván nem ennyire súlyos, nyilván nem véletlen írtam, hogy erősen sarkított a példa.
de volt már olyan is, hogy a másodpilóta kizárta a pilótát a fülkéből, és hegynek vezette a gépet. Na ott pont megmenekültek volna, ha ő nincs ott...
Elszámoltad, mert akkor a másodpilóta egy másik gépen lett volna főpilóta, annyit ért volna el az egy pilótás rendszer, hogy egy pilótával kevesebb hal meg.