Új hozzászólás Aktív témák
-
Szakiii
addikt
Még mindig az árra vagyok kíváncsi, ha 200k lesz akkor vicc ez a memória mennyiség, de ha ps4 pro áron lesz akkor viszont tényleg ütős cucc lesz btw.: továbbra se vennék boxot, egyszerűen nincs rá tartalom.
[ Szerkesztve ]
-
[CsuCsu]
őstag
Na, vegre lesz nextgen konzolja a MS-nak az X360 utan?
-
Silεncε
őstag
Azt a nagyon optimalizált dash-t kérnénk XO-ra is, kösziii!!! A sima változatokon lehet több szükség is lenne rá, +fél giga is lehet segíteni valamit a játékokon
-
KevinMulder
tag
Amit nem teljesen értek, hogy egy sima dash-hoz minek kell egyáltalán 3GB RAM?
-
Silεncε
őstag
válasz KevinMulder #4 üzenetére
Nem a dashnak kell a memória, hanem a rendszernek. Egyébként dash utoljára a 360-on volt, itt konkrétan egy átalakított Windowsok 10 fut a konzolon. Na annak meg az appoknak kell a 3gb ram
-
Shing
őstag
Most komolyan téma egy 4k-s felület? Mennyivel ehet több RAM-ot magasabb felbontásban?
-
Silεncε
őstag
válasz KevinMulder #8 üzenetére
No offense, nen leoltas volt. Az XO eléggé máshogy működik, mint egy pc, élből el vannak kulonítve a játékok es az appok egymástól virtuizációval.
-
oriic
HÁZIGAZDA
válasz KevinMulder #4 üzenetére
Rendszernek + appoknak egyutt. Van multitasking is, ho dolog ha nem fogy el a memoria amikor epp app-ot valt az ember.
Live-Die-Respawn
-
VinoRosso
veterán
Ez vicc kategória még mindig. Hogy miért gondolom így:
1) Ősidőktől kezdve az volt a marketing maszlag, hogy a konzolokra azért elég kevesebb RAM, mert nem zabálja el a játékok elől a Win. Ehhez képest mára a Win beéri 2 Gigával a többit meghagyja az alkalmazásoknak, a kekszboxnál meg pezsgőt bontanak, hogy sikerült a rendszermemória felhasználást csökkenteni 4-ről 3-ra
2) 9 gigabyte ma még elég, de a jövőben nevetségesen kevés lesz. PC-n mai csúcskártyákon van kb ennyi és akkor még ott van mellé a 8-16 giga az alaplapon. Itt mutatkozik meg a konzolok alapvető tervezési hibája, a megfelelő tárhierarchia hiánya. A Dashboardnak ugyanis nem kell drága GDDR5, az DDR1-el is ugyanúgy futna. Jelenleg viszont 30-40%-át megeszi az operatív tárnak, ami kidobott pénz a vevőnek a hardver miatt és a szoftverek árát is megemeli,hiszen a szűkös erőforrás keret megnöveli a játékok fejlesztési költségét is, ráadásul a játékok egy részének grafikai minősége is silányabb lesz így.
Célszerűbb lenne egy olcsóbb lassúbb de sokkal nagyobb tárat elkülöníteni a rendszermemóriának és a maradék pénzből megoldani a grafikai memóriát. Talán akkor 9 helyett 10-11 vagy akár 12 giga is juthatna a játékoknak, tekintve hogy ez kelendőbbé tehetné a végterméket és az implikált extraprofitból lehetne előre hitelezni akár egy megnövekedett előállítási költséget is. -
Angel1981
veterán
"Az új Xbox esetében a 9 GB-nyi felhasználható memória elég nagy előny lehet, mivel a PlayStation 4 és a korábbi Xbox One konzolok ennek maximum a kétharmadát tudják biztosítani a fejlesztőknek, vagyis a Scorpio projekt néven futó géphez részletesebb tartalmak, ezen belül is textúrák, illetve modellek szállíthatók."
És én hülye még azt hittem, hogy nincs teljesítménykülönbség az egymást 6-7 évente váltó konzolgenerációk között.
-
#06658560
törölt tag
Vaze, és ehhez kell három-négy GiB RAM? milyen és mennyi háttérfolyamat kell ahhoz, hogy tényleg be kelljen tölteni? Prof. Win7-em eszik üresen 3,5-öt indítás után, irodai környezetben WS gépen, mindenféle távoli eléréses vackokkal. Egy tucat Os, nem célhardverrel.
Kabaré, amit az MS szoftverfejlesztés címszó alatt elkövet.
-
Patryk91
csendes tag
válasz KevinMulder #4 üzenetére
Nem csak a dashboardhoz kell, mivel van rajta egy WIN10 + a programok. Ami még problémás, hogy van ez a csodás funkció, ez a játékfelvevős rész, aminél ha jól tudom a ramban tárolja a felvett anyagot, mivel a gép többi része a játékhoz van rendelve. Így elég könnyen összejön az a 3-4 GB.
-
dabadab
titán
"Tovabbra sem asztali Win10-rol van szo, igy felesleges azzal jonni, hogy asztali rendszer elmegy 2GB-bol."
Azért ne nézzük egymást hülyének. Tök sima Win10 van ezen is, csak az explorer.exe-t cserélték ki meg pár szolgáltatás nyilván nem fut. Ha egy asztali w10 elmegy 2 GB-vel, akkor ennek pláne el kellene.
DRM is theft
-
Воланд
titán
"Woland egy fura sátán, nem Isten ellenfele, hanem afféle küldötte, végrehajtója egy megromlott emberi világban, csak annyi rossz van benne, amennyi itt rátapadt."
-
oriic
HÁZIGAZDA
Maga a rendszer szerintem bonyolultabb az asztalinál lévén 3 OS (Win10 alapú OS + Xbox OS + Hyper V hipervizor) fut a gépen + ehhez az APP-ok amelyek között normálisan működnie kell a multitaskingnak. Ehhez sokallja sok ember a 3 GB RAM-ot. De nem értem miért. Vagyis értem, itt PH-n kifejezetten nagy az MS haterkedés (nem neked címzem ezt), szóval kiszállok a beszélgetésből, pedig próbáltam volna teljesen normálisan diskurálni.
(#19) dabadab
Miből gondolod hogy sima Win10 fut a gépen? Mert nagyon nem.
[ Szerkesztve ]
Live-Die-Respawn
-
-
#06658560
törölt tag
Ö, van egy fix hardver, amire virtualizálni kell az OS-nek valamit, mert direkt nem tudják megoldani? Ezt most tényleg dicsérni kéne? Következő mi lesz? Két doboz kell, egy az OS-nek, egy a játékoknak és tapsolni az egészhez?
#23: Nem, ez Sonytól vagy Nintendótól is szar megoldás lenne. S azokat is szépen szokás ekézni kreténségekért.
#21 n.p: Annak, hogy mennyi szabad hely van hol van köze ahhoz, hogy szarul van az OS megírva? Ki kritizálta azt, hogy kevés a rendelkezésre álló RAM?
#24 Sinesol: Ha kielégíti az ember minden igényét, amit egy OS-sel szemben támaszt, mégis mi a búbánatért váltson, hogy utána MS szopassa? Cégként hatványozottan.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"Akkor neked is ajánlanám a cikket, amit linkeltem."
Igen, láttam, tudok róla, ezzel együtt mondtam azt, amit.
Ha megnézed, akkor a szerencsétlen dash esetén tényleg az van, hogy ott a (kb nulla erőforrásigényű) alap virtualizációs réteg, amin fut egy nagyjából kutya közönséges W10.(#22) oriic: onnan gondolom, hogy a Microsoft saját maga is ezt mondja.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
n.p
csendes tag
válasz #06658560 #25 üzenetére
Te. És a Sonynak is hasonló méretben sikerült ezt megoldani, az talán jelent valamit.
Xbox játékot bizonyos fejlesztők írhatnak csak, ők direkt hozzáférhetnek a hardwarehez.
App-ot viszont "mindenki" írhat, az ő programjuk bizonyos mennyiségű memóriához férhet hozzá. (1GB emlékeim szerint) és jó hogy azok "sandbox"-ban futnak.Nagyon is jól átgondolt az Xbox OS és az egész rendszer felépítése.
-
oriic
HÁZIGAZDA
Persze hogy képes, még kevesebből is (bacsis tudna erről mesélni ), de ha már ráeresztesz néhány programot párhuzamosan, akkor el tud fogyni egy idő után az a 2 GB RAM is.
(#27) dabadab
"onnan gondolom, hogy a Microsoft saját maga is ezt mondja."
Nem találok erre vonatkozó cikket/bejegyzést neten, tudnád nekem linkelni? Megköszönném.
[ Szerkesztve ]
Live-Die-Respawn
-
Silεncε
őstag
Igen. Ennek egyik hozadéka, hogy minden XO devkit is egyben az appokra nézve. Én is tervezem majd kipróbálni, kb. 2 kattintás átállítani devmode-ra a konzolt.
Szakii: ez ennyire nem egyszerű. Rengeteg olyan konzol specifikus utasítást használnak a játékok, amik nem találhatóak meg pc-n. Ez nagyon jól kihasználhatóvá teszi a hardvert, ezért van az, hogy sokkal gyengébb hardverrel is megfelelő látvány érhető el. És ez csak egy probléma. Gyakorlatilag arról van szó, amit n.p ír.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"egyébként ha ennyire alap win fut rajta miért olyan nehéz jó portot csinálni?"
Miért lenne nehéz? Én nem tudok semmiféle nehézségről azon túl, hogy a HW elég harmatos, egy DX12-es játék nagyjából minden gond nélkül megy rajta.
(#30) oriic: [link]
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
boost
addikt
bíztató ez a cucc. Mondjuk én remekül el vagyok, és el leszek továbbra is a "régi" PS4-el, míg nem jön a PS5. Ennek ellenére örülök a Scorpio-nak, mert remélem, hogy akkor a Sony is odateszi magát, és mégjobb gépet még jobb áron készít. Szóval hajrá Scorpio.
-
Szakiii
addikt
Nem tudom, azért gondoltam hogy nehéz mert rendszeresen hallom/olvasom azt hogy mennyire optimalizálatlanok a konzol átiratok bár volt egy eset amikor láttam hogy igazából csak trehányságról van szó, mert egyik barátom a gameloft-nál fejelesztő és ő pl átírta az akrham knight motorját mert mondta hogy iszonyat bénán lett beállítva a port és tökéletesen futott a gépén.
-
pengwin
addikt
(#27) dabadab
A Hyper-V hypervisor tölt be bootkor, és ez tölti be az Xbox OS-t, amin a játékok futnak, és egy Windows-t, amin az appok.
Nem közönséges Windows fut rajta, hanem egy kiherélt, butított verzió, elvégre csak az univerzális appokkal kell kompatibilisnek lennie, Win32 és egyéb asztali alkalmazásokat nem kell futtatni, ahogy egy rakat OS funkcióra sincs szükség, mert ez csak egy konzol.
Szóval van rajta egy virrtualizált Windows 10, de emellett Hyper-V is egy Windows komponens (Windows Server-be, Próba, Enterprise-ba), vagyis a virtualizálás is Windows alapon történik.Források:
1. Xbox One Is "Literally a Windows Device"
2. https://www.gamespot.com/articles/xbox-ones-new-update-possibly-most-significant-in-/1100-6432202/
3. [link][ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz VinoRosso #11 üzenetére
Nem azért elég, mert a Windows nem zabálja el, hanem azért, mert van olyan hozzáférési mód, amikor az OS a játékok által használatba vehető területhez hozzá sem nyúl. Ilyenkor virtuális memória sincs, és az adott program kapja meg teljesen a kontrollt a memória felett.
A memória sok esetben nem azért fogy el PC-n, mert a program igényli, hanem az OS rosszul kezeli a területek lefoglalását. Egy bizonyos idő múlva a memória marhára töredezett lesz, vagyis van egy rakás lefoglalt allokáció, és közöttük rengeteg üres terület. Ezáltal az új lefoglalásokat az eddig lefoglalt terület végére kell helyezni, ha nem férne el sehol az új allokáció. A konzolon ez például nem probléma, mert a fejlesztők az elején lefoglalják a rendelkezésre álló kapacitást, és utána az allokációt manuálisan menedzselik. Az adatblokkok kezelése szempontjából számos egyedi stratégia létezik. Az egyik, hogy az adatblokkok ugyanolyan méretűek legyenek, aminek kivitelezése sajnos nem egyszerű. Viszont ha az egyik blokk által elfoglalt memóriahelyet felszabadítja a program, akkor az új blokk pont be fog férni a helyére. A másik opció eltérő méretű blokkok esetére vonatkozik, és a lefoglalt memória elején és végén kezdődik el a blokkok beírása. A harmadik opció trükkös, de konzolon ki lehet használni, hogy az allokáció a már lefoglalt memórián belül nagyon gyors, így igen kedvező dolgokat is meg lehet tenni a gépen. Például azt, hogy az egyes blokkok között felszabadított részekre egyszerűen rátolható a következő blokk. Ezzel az a gond, hogy a pointer ilyenkor rossz címre fog mutatni, hiszen a memóriában tárolt adat konkrétan elmozdult, erre viszont be lehet építeni a programba egy mechanizmus, ami a mozgatás után korrigálja a pointereket, így azok mindig jó helyre mutatnak. Ezért elég a konzolon a kevesebb memória, mert ilyen trükkökre ad lehetőséget. PC-n ezeket nem lehet alkalmazni, mert az alkalmazás már a terület lefoglalásának közvetlen kontrollját sem kapja meg az OS-től. Tehát úgy kell játszani, ahogy az OS megköveteli, ami sok pazarlással is jár.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hozzáteszem, még mielőtt befutnak a "PC-t bántja a csúnya-gonosz Abu" szövegek, hogy az OS sem véletlenül működik a PC-n ilyen általánosan, mert amíg a konzolnál eléggé fixek a hardverek, addig a PC olyan szinten skálázható, hogy baromira általánosnak kell lennie az OS-nek az összes lehetséges konfiguráció lekezelése érdekében.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
uzsz
senior tag
Most mit pörög mindenki ezen a 3Gigan?
Az androidos telefonom is benyel 2Gigat. ha nagyon kitakaritom az appokat akkor 1,1-1,2.
Ez is a Microsoft müve. Szar Windows.Aki viszkető seggel fekszik, büdös ujjal ébred. (Guga kérésére javítva) Az élet az egy nagy cukor, csak meg kell tanulni szopni.
-
hackeeeee
Jómunkásember
-
VinoRosso
veterán
Egy RAM-nál ekkora probléma lenne a töredezettség ? Elérési időt tekintve elvileg minden cella egyforma idő alatt érhető el, azaz tökmindegy, hogy a memóriában hol van, mindenképp egy összefüggő címtartományként fog mejelenni fizikailag is nem csak virtuálisan. Kivéve ha lapozófájl használat van, ott valóban lehet probléma a töredezettség, de csak akkor ha nem SSD-n van a swapfile. Illetve cachenél játszhat szerepet, ha több daraban van a címtartomány akkor nagyobb eséllyel lesz cache miss.
A lapkezelésnek a helykihasználtságot tekintve pedig nem lenne szabad hűdenagy lyukakat hagynia a címtartományban. A grafikus memóriát (talán egy kis részét kivéve) eleve csak a játék használja közvetlen hozzáféréssel. Ebből van 4 manapság már inkább 8 giga. A Scorpioban meg 9 lenne mindenre. Most a maradék 1 gigával azért talán 2x-3x felér az a 8-16 rendszermemória ami egy desktop gépben van. Tegyük fel a fele lyuk, még akkor is 4-8 giga marad. Ahhoz, hogy egy konzolban ugyanannyi effektív tárhely legyen mint egy gamer PC-ben, a PC-ben a tárhely több mint felének üresnek kéne lennie. Ilyen biztos nincs, vagy ha mégis akkor valamit igen igen rosszul csinálnak MS-ék. -
dabadab
titán
"A memória sok esetben nem azért fogy el PC-n, mert a program igényli, hanem az OS rosszul kezeli a területek lefoglalását. Egy bizonyos idő múlva a memória marhára töredezett lesz, vagyis van egy rakás lefoglalt allokáció, és közöttük rengeteg üres terület."
Ez létező probléma, de az OS-nek túl sok köze nincs hozzá.
"A konzolon ez például nem probléma, mert a fejlesztők az elején lefoglalják a rendelkezésre álló kapacitást, és utána az allokációt manuálisan menedzselik."
Ez tökre nem segít ezen, ugyanúgy bele lehet futni a fragmentációba, teljesen mindegy, hogy az egy darab nagy memóriát az OS vagy a játék memóriakezelője adagolja és a részletezett stratégiák is nagyjából ugyanúgy működnek mindkét változat esetén.
A saját memóriakezelésnek lehetnek előnyei, ha abba beleépítenek az adott programra vonatkozó információkat, de ezt amúgy PC-n is simán meg lehet csinálni (konkrétan én is fejlesztettem ilyet).
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz hackeeeee #42 üzenetére
Az Xboxokon mindig is az aktuális Windows futott - mondjuk teljesen logikusan, hiszen egyrészt, ha ott van nekik már egy OS, akkor miért csinálnának másikat, másrészt meg ez kezdettől tudatos stratégia volt, hogy az Xbox legyen nagyjából egy windowsos PC a fejlesztők nézőpontjából.
DRM is theft
-
Riddick77
tag
Szuper gép lesz ez ,nem sok PC-s gamer gépben van 9GB GDDR5 RAM a játékra....
Ahogy lehet, 3-at előrendelünk a családban.
KL
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mikrotik routerek
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Gyúrósok ide!
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- OpenWRT topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- További aktív témák...