Új hozzászólás Aktív témák

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Abu85 #36 üzenetére

    Egy RAM-nál ekkora probléma lenne a töredezettség ? Elérési időt tekintve elvileg minden cella egyforma idő alatt érhető el, azaz tökmindegy, hogy a memóriában hol van, mindenképp egy összefüggő címtartományként fog mejelenni fizikailag is nem csak virtuálisan. Kivéve ha lapozófájl használat van, ott valóban lehet probléma a töredezettség, de csak akkor ha nem SSD-n van a swapfile. Illetve cachenél játszhat szerepet, ha több daraban van a címtartomány akkor nagyobb eséllyel lesz cache miss.
    A lapkezelésnek a helykihasználtságot tekintve pedig nem lenne szabad hűdenagy lyukakat hagynia a címtartományban. A grafikus memóriát (talán egy kis részét kivéve) eleve csak a játék használja közvetlen hozzáféréssel. Ebből van 4 manapság már inkább 8 giga. A Scorpioban meg 9 lenne mindenre. Most a maradék 1 gigával azért talán 2x-3x felér az a 8-16 rendszermemória ami egy desktop gépben van. Tegyük fel a fele lyuk, még akkor is 4-8 giga marad. Ahhoz, hogy egy konzolban ugyanannyi effektív tárhely legyen mint egy gamer PC-ben, a PC-ben a tárhely több mint felének üresnek kéne lennie. Ilyen biztos nincs, vagy ha mégis akkor valamit igen igen rosszul csinálnak MS-ék.

Új hozzászólás Aktív témák