Új hozzászólás Aktív témák
-
VinoRosso
veterán
Egy RAM-nál ekkora probléma lenne a töredezettség ? Elérési időt tekintve elvileg minden cella egyforma idő alatt érhető el, azaz tökmindegy, hogy a memóriában hol van, mindenképp egy összefüggő címtartományként fog mejelenni fizikailag is nem csak virtuálisan. Kivéve ha lapozófájl használat van, ott valóban lehet probléma a töredezettség, de csak akkor ha nem SSD-n van a swapfile. Illetve cachenél játszhat szerepet, ha több daraban van a címtartomány akkor nagyobb eséllyel lesz cache miss.
A lapkezelésnek a helykihasználtságot tekintve pedig nem lenne szabad hűdenagy lyukakat hagynia a címtartományban. A grafikus memóriát (talán egy kis részét kivéve) eleve csak a játék használja közvetlen hozzáféréssel. Ebből van 4 manapság már inkább 8 giga. A Scorpioban meg 9 lenne mindenre. Most a maradék 1 gigával azért talán 2x-3x felér az a 8-16 rendszermemória ami egy desktop gépben van. Tegyük fel a fele lyuk, még akkor is 4-8 giga marad. Ahhoz, hogy egy konzolban ugyanannyi effektív tárhely legyen mint egy gamer PC-ben, a PC-ben a tárhely több mint felének üresnek kéne lennie. Ilyen biztos nincs, vagy ha mégis akkor valamit igen igen rosszul csinálnak MS-ék. -
dabadab
titán
"A memória sok esetben nem azért fogy el PC-n, mert a program igényli, hanem az OS rosszul kezeli a területek lefoglalását. Egy bizonyos idő múlva a memória marhára töredezett lesz, vagyis van egy rakás lefoglalt allokáció, és közöttük rengeteg üres terület."
Ez létező probléma, de az OS-nek túl sok köze nincs hozzá.
"A konzolon ez például nem probléma, mert a fejlesztők az elején lefoglalják a rendelkezésre álló kapacitást, és utána az allokációt manuálisan menedzselik."
Ez tökre nem segít ezen, ugyanúgy bele lehet futni a fragmentációba, teljesen mindegy, hogy az egy darab nagy memóriát az OS vagy a játék memóriakezelője adagolja és a részletezett stratégiák is nagyjából ugyanúgy működnek mindkét változat esetén.
A saját memóriakezelésnek lehetnek előnyei, ha abba beleépítenek az adott programra vonatkozó információkat, de ezt amúgy PC-n is simán meg lehet csinálni (konkrétan én is fejlesztettem ilyet).
DRM is theft