Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
haha... hát persze. 30 nappal a változás előtt kell kihirdetni a csatorna változást, viszont 30 napig kell garantálni, hogy nem változik az összetétel, mert beleírhatják a szolgáltatók a szerződésbe, hogy tovább nem garantálják. És nem csak arról van szó, hogy valóban megszűnik egy tévé társaság, hanem ki-be sakkoznak állandóan a széljárás szerint. Van szolgáltató, ahol az utóbbi évben 8-10-12 ászf változás volt a csatornák módosítására és mindengyik kivonat úgy kezdődik, hogy mivel a fogyasztó javára történt a változás, így kötbér nélküli felmondásnak helye nincs. Minden ászf a következő 30 napra évrényes, utána büntetnelül változtathatják. Persze ehhez nmhh és jogszabályalkotói hozzáállás is kellett.
Tudom, az általános szolgáltató védő végső érvelés az, hogy a felhasználó dönthet, hogy köt-e bármilyen szerződést vagy tanyára költözik.
(#44) -szp-
no ez üdvözlendő. Az utóbbi 1-2 évben nagyon durván egyoldalúvá váltak a szerződésmódosítások.A kötbérek kapcsán is némileg fura, hogy 23-adik hónapban felmondva a teljes 24 havi díj 2-3x-osát is bekérheti némelyik szolgáltató. Mégpedig azért, mert az eltelt hónapok díja és a fiktív listaár közti különbséget kell fizetni. Nem a hátralévő időt. Persze a hátralévő idő az első hónapban felmondást "büntetné", az utolsó hónapban felmondást meg nem. Ha korrektségről szólna, akkor ki lehetne szálni a teljes időszak teljes díjával bármikor, az hogy nem kell a szolgáltatónak teljesíteni az ő részét, az elég jutalom lenne, mivel a díjazást meg megkapná.
Ebből is látszik, hogy a jelenlegi hűség rendszer nem a szolgáltató tervezhető bevételére szól, hogy 2 évre számolhasson x forint bevétellel. Hanem arra, hogy 2 évig ne menjen versenytárshoz az ügyfél.
Persze, ehhez is az kellett, hogy az nmhh és a szabályalkotók engedjék.[ Szerkesztve ]